Permalänk

Gaming Headset för cirka 1200kr

Vilket är det bästa headsetet man kan få tag i för ca 1200 kr?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Svårt att säga vilket som är bäst då alla tycker olika. Jag personligen tycker Qpads nya Qh-90 " slutet " är riktigt skönt på huvudet , det har ett riktigt bra ljud. Det ligger runt 1000 lappen.
Finns även som QH-85 " öppet "
http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1173350-qpad-qh-90-a...

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt:
De headset du borde titta på är Qpad QH-90 och Sennheiser PC350.

Jag har själv valt Qpad headsetet. Det har lite sämre mic och möjligtvis lite sämre ljud, men så är det ju även snyggare, billigare och tåligare(tror jag, då det har metall-stomme).

Permalänk
Medlem

Q-Pad QH-85 + ASUS Xonar DGX är vad jag planerar att köpa

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

inte siberia v2 iaf, ångrar verkligen mitt köp, visst de duger bra men man kan få mycket bättre

Permalänk
Medlem

Generellt gäller att man bör se upp med "gamingföretag" och istället hålla sig till företag som är ljudinriktade. Sen lär det såklart finnas ett fåtal undantag, men Sennheiser brukar vara ett säkert kort.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha ett trådlöst headset så gå för logithecs g930.
Har bara positivt att säga om det. Och för att inte nämna hur skönt det är med ett trådlöst!
slipper allt trassel med kabeln plus att du kan ha headsetet på dig i hela huset och lyssna på spotify / prata i skype!

Permalänk
Medlem

Vad för typ av spel ska de vara till för?

Permalänk
Medlem

Måste säga logitech g930! bekväma, trådlösa och riktigt bra spel och film ljud. Lite kassa drivrutiner men blivit klart bättre!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyrén93:

Måste säga logitech g930! bekväma, trådlösa och riktigt bra spel och film ljud. Lite kassa drivrutiner men blivit klart bättre!

Undvik "7.1" emulerade skitlurar oavsett pris.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Undvik "7.1" emulerade skitlurar oavsett pris.

Varför skulle man göra det menar du??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyrén93:

Varför skulle man göra det menar du??

Kvaliteten på ljudet är ofta dålig, eller åtminstone sämre än stereo lurar i samma prisklass.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dwightschrute:

Undvik "7.1" emulerade skitlurar oavsett pris.

Skrivet av Nyrén93:

Varför skulle man göra det menar du??

Han har väl rätt. Men jag skulle vilja omformulera det till att undvika skitlurar oavsett pris. Och det låter väl rimligt.
Gällande det emulerade 7.1ljudet så är det inte nå vidare i G930. Men det gäller ju allt emulerat 7.1ljud och det går enkelt att aktivera/avaktivera detta med en kanpptryckning på G930. Att kalla dessa lurar för skitlurar rakt av håller jag däremot inte med om alls.

Jag har själv ett par G930 och kan intyga att man kan få ganska mycket bättre ljud för pengarna än det lilla klena ljudkort som sitter i lurarna. Saknar mina sennheiserlurar ibland.
Men! Jag ångrar på intet sätt mitt val av hörlurar. Jag sätter stort värde vid det trådlösa och ljudkvalitén duger bra för mig. Man kan inte få allt i ett par lurar. Uppskattas trådlöst headset så tycker jag att dessa är ett bra köp. Är det trådlösa inte så viktigt så finns det bättre alternativ (förutsatt att man har ett ljudkort som duger för bra lurar).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har själv dessa: http://www.inet.se/produkt/6361067/corsair-vengeance-2000-wir...

Jag har haft dem i snart 3 månader, supernöjd angående kvalitet på ljud, från alla sorts spel, musik och film
Bästa headsetet jag haft och trådlöst dessutom!

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.