Anmäl dig till Roborock Challenge!

Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Två app-frågor från en Lumia-sugen:
Bra Remote desktop app?
Video-streaming a la AirVideo eller Emit?

Jag har inte testat någon RDS-app, men det finns några stycken, varav en fått rätt bra kritik. Man kan ju tycka att MS borde ha en egen, men tydligen inte.

Permalänk
Medlem

Finns det något bra mailprogram? Jag gillar inte den inbyggda. Den saknar så mycket och känns riktigt fattig (t.ex. jämfört med K-9 till Android).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Bra Remote desktop app?

För streaming finns plex:

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/plex/5bfafc1b-c9f...

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Bra Remote desktop app?

Jag har en lumia och kör appen som heter just; Remote desktop. Fungerar helt perfekt hittills.

Permalänk

Tack för tipsen gott folk! En schysst podcast app då? På android är man bortskämd med BeyondPod som är helt perfekt - finns något lika bra till WP?

Permalänk
Skrivet av Risvall:

Måste vara något skumt med denna systemåterställning för min blev också brickad när jag skulle göra det.
har flashat flera olika firmwares och aldrig fått den brickad, men en enda systemåterställning och mobilen va obrukbar :-).

Sen de där med usb problem så löste jag det (om de e samma fel) med att installera speciell drivrutin för det hela.
kommer inte ihåg nu exakt, men guidwn jag följde så behövde man:
NCS
Navifirm
Drivrutin x64 ( detta funkade dock inte trots att ja hade 64bit, men bytte ut "64" i länken som va mot "86" för att få annat paket å då funka de).
Kanske kunde va till hjälp ifall du hitta samma guide som ja använde:-)

Fixat! Drivrutinen jag behövde följde automatiskt med Nokia Care Suite paketet men den installerades inte automatiskt utan jag fick gå in i NCS programfoldern och installera den manuellt. Sen var det bara att flasha.

Så nu gick man från en stendöd telefon till Portico!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nappen1:

Finns det något bra mailprogram? Jag gillar inte den inbyggda. Den saknar så mycket och känns riktigt fattig (t.ex. jämfört med K-9 till Android).

Den inbyggda är riktigt bra, snygg och smidig tycker jag. Vad saknar den tycker du?
Personligen tycker jag K-9 ser ut som skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Tack för tipsen gott folk! En schysst podcast app då? På android är man bortskämd med BeyondPod som är helt perfekt - finns något lika bra till WP?

Jag kör Podcatcher som jag tycker är bra.

Permalänk
Medlem

Slutkommentaren är inte dum... hahaha (kolla in klippet från CNN Money)

http://wmpoweruser.com/mark-cuban-thinks-iphone-no-longer-coo...

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Den inbyggda är riktigt bra, snygg och smidig tycker jag. Vad saknar den tycker du?
Personligen tycker jag K-9 ser ut som skit.

Några saker som jag tycker saknas är att kunna vidarebefordra mail och stöd för kryptering. En annan jobbig sak är att den bara söker mail i mappar man valt att synkronisera mot. Har man hundra olika mappar som jag har blir det jobbigt att lägga dit alla (plus att jag tror den sparar ner mailen lokalt och då tas det för mycket plats upp).

Permalänk

Har en svart 920 har sedan några dagar problemet att den helt tappar touchen. Hårdvaruknapparna funkar, jag kan låsa skärmen någon minut så funkar den sen. Ibland hänger sig direkt och ibland inte alls. Kan andra gånger använda som vanligt utan problem, sen hänger sig allt. Soft reset funkar ibland och iblandt inte. Lämna in på service eller helt enkelt bara något mjukvaru relaterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nappen1:

Några saker som jag tycker saknas är att kunna vidarebefodra mail och stöd för kryptering. En annan jobbig sak är att den bara söker mail i mappar man valt att synkronisera mot. Har man hundra olika mappar som jag har blir det jobbigt att lägga dit alla (plus att jag tror den sparar ner mailen lokalt och då tas det för mycket plats upp).

Det går att vidarebefodra mail. Tryck på "respond" och sedan på "forward".

Permalänk
Skrivet av Vainyards:

Har en svart 920 har sedan några dagar problemet att den helt tappar touchen. Hårdvaruknapparna funkar, jag kan låsa skärmen någon minut så funkar den sen. Ibland hänger sig direkt och ibland inte alls. Kan andra gånger använda som vanligt utan problem, sen hänger sig allt. Soft reset funkar ibland och iblandt inte. Lämna in på service eller helt enkelt bara något mjukvaru relaterat?

Ett känt problem är att touchen ballar ur om telefonen är kopplad till en icke-orginalladdare. Men om problemet uppstår utan laddare så låter det nästan som att den måste in på service.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Ett känt problem är att touchen ballar ur om telefonen är kopplad till en icke-orginalladdare. Men om problemet uppstår utan laddare så låter det nästan som att den måste in på service.

Problemet uppstår även fast jag inte har den inkopplad till något. Har en vana att använda medföljande laddare. Får ta och lämna in den på service.
Tycker nästan att den vissa stunder funkar bättre med något inkopplat. Kanske bara något jag får för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Ett för mig stort problem är att man inte kan editera i mail som ska vidareskickas

Permalänk
Medlem
Skrivet av nappen1:

Några saker som jag tycker saknas är att kunna vidarebefodra mail och stöd för kryptering. En annan jobbig sak är att den bara söker mail i mappar man valt att synkronisera mot. Har man hundra olika mappar som jag har blir det jobbigt att lägga dit alla (plus att jag tror den sparar ner mailen lokalt och då tas det för mycket plats upp).

Skrivet av betan:

På svensk telefon "Svara" sedan väljer man "vidarebefordra".

Permalänk
Medlem

Mailklienten är rätt primitiv tyvärr. Ett problem är att sökfunktionen bara hittar hela ord.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns några in ear hörlurar med NFC?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk

http://www.wpcentral.com/which-best-case-lumia-920-one-fan-ha...

"Speaking of, we should just hire Nisse to make us videos on the Lumia 920 as clearly he has a knack for it."
-Wpcentral.

Bra betyg

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

http://www.wpcentral.com/which-best-case-lumia-920-one-fan-ha...

"Speaking of, we should just hire Nisse to make us videos on the Lumia 920 as clearly he has a knack for it."
-Wpcentral.

Bra betyg

FEL! WPCentral ska han inte göra videos åt. Han ska göra dem åt Nokia!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

FEL! WPCentral ska han inte göra videos åt. Han ska göra dem åt Nokia!

Tycker de ska ha ett anbudskrig om saken, vore ju kul med lite inspelningsbudget

För övrigt blir jag fan hög av att läsa alla snälla kommentarer från folk på wpc.

Permalänk

Jag har stora problem med att batteriet töms på nolltid trots att mobilen bara ligger i standby. Har uppgraderat till portico och gjort factory reset. Förslag vad man kan göra åt det?

Permalänk
Skrivet av Massabrassan:

Jag har stora problem med att batteriet töms på nolltid trots att mobilen bara ligger i standby. Har uppgraderat till portico och gjort factory reset. Förslag vad man kan göra åt det?

Har du skype installerat?
Stäng av bakgrund på den varje gång du är klar med den isf (eller logga ut och stäng av appen).
Kolla över dina bakgrundsaktiviteter över lag, finns där något som inte behöver vara där?

Jag själv har använt min mobil aktivt idag, mycket musik, antecknade på en hel föreläsning a 2 timmar i office, lite surf, kamera osv.
Har 75% kvar.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Jag stängde av 4G för ett tag sen och fan det var som natt och dag i batteri-tid.

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Har också fått en sådan bugg där högra hörluren la av.. Kort därefter frös telefonen, nu har den fungerat fint sedan det där hände..

Hade också det problemet. Insåg sen att nåt hade skalat av gummit på två ställen väldigt nära varandra.

Jämförde mönstret med kattens mun och nog fan har hon fått tag i dom på nåt sätt Bara att slänga.
Blir torr-foder i tre veckor nu för henne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Hade också det problemet. Insåg sen att nåt hade skalat av gummit på två ställen väldigt nära varandra.

Jämförde mönstret med kattens mun och nog fan har hon fått tag i dom på nåt sätt Bara att slänga.
Blir torr-foder i tre veckor nu för henne.

Den var bra!!

Permalänk
Skrivet av lucifer579:

Har du skype installerat?
Stäng av bakgrund på den varje gång du är klar med den isf (eller logga ut och stäng av appen).
Kolla över dina bakgrundsaktiviteter över lag, finns där något som inte behöver vara där?

Jag själv har använt min mobil aktivt idag, mycket musik, antecknade på en hel föreläsning a 2 timmar i office, lite surf, kamera osv.
Har 75% kvar.

Jag har inte skype installerat och har testat att stänga av alla bakgrundsaktiviteteter.

Fortfarande töms batteriet på en dag trots att jag knappt använder mobilen. Så var det inte förut så det är väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag har inte skype installerat och har testat att stänga av alla bakgrundsaktiviteteter.

Fortfarande töms batteriet på en dag trots att jag knappt använder mobilen. Så var det inte förut så det är väldigt konstigt.

Har du tänkt på vilka appar du har installerat sen prblmet uppstod ? Är nog en app som spökar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Tycker de ska ha ett anbudskrig om saken, vore ju kul med lite inspelningsbudget

För övrigt blir jag fan hög av att läsa alla snälla kommentarer från folk på wpc.

Vackert
Kul att du använder min väder-app som fick några sekunder i rampljuset

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGangBanger:

Vet någon om det finns några in ear hörlurar med NFC?

dessa använder jag. Nokia Bh-610

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad