Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Skitbra! klurade själv på en sån här lista. Jag gör så här... jag fyller på den med nyttigheter jag har hittat och har några andra några tips så är det bara att lägga till det så slipper man leta runt i tråden?

NCSettings with BlurriedNCbackground (enl tidigare poster)
WhoIsCalling (Slår upp telefonnummer på Hitta, Eniro, VemRingde m.m. under tiden någon ringer dig).
AdBlocker (blockerar annonser i Safari eller valfri app)
FiveIconDock (Ha 5 ikoner i docken istället för 4)
Infinifolders ( Ha hur många appar i en mapp du vill)
SwipeAway (Möjlighet att stänga alla appar med en swipe istället för en och en)
NoNewsIsGoodNews (tar bort Newsstand-appen)

Barrel (3D effekter när man växlar mellan iconfönstrena)
Check (ta bort flera mail samtidigt utan att klicka på dem en och en)
Clockwind (Snabbar upp animeringarna så telefonen "går snabbare")
Dater (datum och klockslag på bilder man har tagit)
Gridlock (Flyttar mappar och ikoner vart man vill på ikonsidan)
IntelliScreenX (en smart lockscreen där man kommer åt den mesta infon utan att låsa upp telefonen)
Weekillbackground (stänger ner alla öppna apps på en gång)

Check är ganska meningslös för det finns redan i IOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Har en fråga, har nån hittat/sett nån cydia app/tema där man kan byta ut färgerna och bakgrunden i messenger? Vill ändra pratbubblorna till färger jag vill ha plus ha en annan bakgrundsbild och inte olika standardteman man kan ladda hem och installera.

En snabb googling, Colored SMS HD. Dock står det att den bara är testad med iOS 4.3.3.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Check är ganska meningslös för det finns redan i IOS

Har inte uppdaterat min lur än, väntar på den värsta stormen ska lägga sig

Skrev upp sånt som jag använder dagligen med min IOS 5 JB. Jag plockar bort Check då det inte är aktuellt längre.
Iofs... Jag vet ju att man tar bort flera mail samtidigt som standard, men check så markerar man det första mailet och det sista
och allt som ligger där i mellan försvinner också. Det är väl det som är skillnaden?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk

jag kan knappt använda/hämta något blir error och sånt har iphone 5.

Om man får fråga vilka repos använder ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr kanin:

jag kan knappt använda/hämta något blir error och sånt har iphone 5.

Om man får fråga vilka repos använder ni?

Imorgon kommer det vara mycket lugnare, jag har lyckats få ner allt jag testat idag, började funka bra vid 9-10.

Använder de som följer med, har bara lagt till repo.hackyouriphone.org och tagit bort repo666.ultrasn0w.com.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Någon som vet skillnad på "AdBlock" och "AdBlocker"? Den förstnämnda är gratis nämligen..

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Detta är väl då i stora slängar vad jag har dragit in.
Fler tips?

NCSettings with BlurriedNCbackground (enl tidigare poster)
WhoIsCalling (Slår upp telefonnummer på Hitta, Eniro, VemRingde m.m. under tiden någon ringer dig).
AdBlocker (blockerar annonser i Safari eller valfri app)
FiveIconDock (Ha 5 ikoner i docken istället för 4)
Infinifolders ( Ha hur många appar i en mapp du vill)
SwipeAway (Möjlighet att stänga alla appar med en swipe istället för en och en)
NoNewsIsGoodNews (tar bort Newsstand-appen)

Springtomize 2 gör nästan allt detta, MYCKET mer resurssnålt.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

En snabb googling, Colored SMS HD. Dock står det att den bara är testad med iOS 4.3.3.

Den var tydligen lite gammal. Jag har hittat en guide med iFile där man kan göra om bakgrunden i meddelanden. Får börja med det

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Inaktiv

Men är den teathered eller unteathered? Kan man starta om sin device utan att behöva köra breaken igen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Men är den teathered eller unteathered? Kan man starta om sin device utan att behöva köra breaken igen ?

ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Ja: Den är teathered?
Ja: Den är Unteathered?
Ja: Man kan starta om utan att breaka igen?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Ja: Den är teathered?
Ja: Den är Unteathered?
Ja: Man kan starta om utan att breaka igen?

ja, untethered, ja man kan starta om den

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XboxGamern:

ja, untethered, ja man kan starta om den

Okej, cool. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill. Funkar galant i webbläsare men till och från i andra appar)
Activator (Konfigurera att saker ska hända med hjälp av olika gester, knapptryck etc)
Auxo (Bättre task switcher)
ayecon (Tema; använder Statusbar och Messages)
Bariol Font (Typsnitt)
Bars (Visar signalstyrkan för 3G bättre)
BlurriedNCBackground (Transparent suddig backgrund för Notification Center)
BytaFont (Byta typsnitt)
Chromizer (Lägger till funktioner i Google Chrome, t ex full screen och pull to refresh)
CyDelete (Radera Cydia-appar som App Store-appar)
FolderCloser (Stänger mappen när du öppnar en app)
Glasklart (Tema; använder Weather (Beta), No Unlock Text, No Page Dots, Lock Screen, Icons, Icon Groups, GUI, Battery och Badges (Red Alt))
iCleaner (Städar upp skit)
Icon Renamer (Möjlighet att byta namn på appar)
iFile (Filhanterare)
MapsOpener (Öppnar kartlänkar direkt i Google Maps)
NCSettings (Kom åt kortkommandon snabbt i Notification Center, mycket bättre än SBSettings)
Nitrous (Låser upp Nitro JavaScript Engine, främst användbart med Google Chrome)
NoCameraGrabber (Tar bort kamera-knappen från låsskärmen)
NoNewsIsGoodNews (Tar bort Tidningskiosk)
NoNoNotifications (Tar bort "Inga nya notiser" från Notification Center)
noOTA badge (Ingen bricka på Inställnings-appen när det finns uppdateringar)
NoSpot (Tar bort möjligheten att swipea fram Spotlight)
PasswordPilot (Fyller i ditt App Store-lösenord automatiskt)
ProTube 2 (Lägger till funktioner i YouTube-appen, t ex välja 240p-1080p, ladda ner klipp och ingen reklam)
Speed Intensifier (Navigeringen snabbas upp)
WeeKillBackground Pro (Stäng alla appar med ett tryck i Notification Center)
WeeStats Widget (Visar statistik i Notification Center, t ex ledigt RAM, ledigt utrymme och IP-adresser)
WinterBoard (Verktyg för att hantera teman)

Har även tagit bort operatören med CarrierEditor (endast Mac) eftersom CleanStatus inte funkar med 6.1 än.

Screenshots

Vad heter temat du kör med på bilderna?

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Skrivet av QviW:

Glasklart

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Läst listan ens?

Glasklart med ayecons statusbar och messages.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

AdBlocker (Blockera reklam i de appar du vill. Funkar galant i webbläsare men till och från i andra appar)
Activator (Konfigurera att saker ska hända med hjälp av olika gester, knapptryck etc)
Bariol Font (Typsnitt)
Browser Changer (Ändra vilken webbläsare länkar ska öppnas i, funkar även för Apples kartor > Google Maps)
BytaFont (Byta typsnitt)
Chromizer (Lägger till funktioner i Google Chrome, t ex full screen och pull to refresh)
Glasklart (Tema; använder Weather (Beta), No Unlock Text, No Page Dots, Lock Screen, Icons, Icon Groups, GUI, Battery och Badges (Red Alt))
iFile (Filhanterare)
NCSettings (Kom åt kortkommandon snabbt i Notification Center, mycket bättre än SBSettings)
Nitrous (Låser upp Nitro JavaScript Engine, främst användbart med Google Chrome)
ProTube 2 (Lägger till funktioner i YouTube-appen, t ex välja 240p-1080p, ladda ner klipp och ingen reklam)
WeeStats Widget (Visar statistik i Notification Center, t ex ledigt RAM, ledigt utrymme och IP-adresser)

Har även tagit bort operatören med CarrierEditor (endast Mac) eftersom CleanStatus inte funkar med 6.1 än.

Screenshots

Är det där temat "glasklart"? Och bakgrunden kommer inte med temat va?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Bariol Font (Typsnitt)
Browser Changer (Ändra vilken webbläsare länkar ska öppnas i, funkar även för Apples kartor > Google Maps)
BytaFont (Byta typsnitt)
iFile (Filhanterare)

Screenshots

Jag kan inte få min notification center att se ut som ditt även fast jag har installerat de som du har, NCSettinga fungerar ju inte.

Kan du skicka bakgrundsbilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Är det där temat "glasklart"? Och bakgrunden kommer inte med temat va?

Glasklart med ayecons statusbar och messages. Bakgrunden hänger inte med.

Skrivet av Skum-tomte:

Jag kan inte få min notification center att se ut som ditt även fast jag har installerat de som du har, NCSettinga fungerar ju inte.

Kan du skicka bakgrundsbilden?

Vadå funkar inte? Jag har bara ställt in i vilken ordning jag vill att toggles ska ligga.

Bakgrund: http://i45.tinypic.com/33yhkwk.png

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Bariol Font (Typsnitt)
BytaFont (Byta typsnitt)
iFile (Filhanterare)
MapsOpener (Öppnar kartlänkar direkt i Google Maps)

Screenshots

Dold text

Hur fick herrn, >som förövrigt har den snyggaste iPhonen jag sett<, Unlock-screenen så fin?
Jag sitter bokstavligt talat och beundrar denna "unlock-screen".
Jag har testat med några av tweaks'en du nämnde men det enda som påverkar "unlock-screen'en" är att texten på [->]_______ "unlock-bar'en"(?) försvinner.
Vet någon / du vilka tweaks man kan använda för att få en så fin unlock-screen som ovan?
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Hur fick herrn, >som förövrigt har den snyggaste iPhonen jag sett<, Unlock-screenen så fin?
Jag sitter bokstavligt talat och beundrar denna "unlock-screen".
Jag har testat med några av tweaks'en du nämnde men det enda som påverkar "unlock-screen'en" är att texten på [->]_______ "unlock-bar'en"(?) försvinner.
Vet någon / du vilka tweaks man kan använda för att få en så fin unlock-screen som ovan?
Tack på förhand!

Tackar!

Fixa WinterBoard först, sedan laddar du ner temat Glasklart. Öppna WinterBoard och välj vilka "delar" du vill använda av temat. För att få den att se ut som min behövs Lockscreen och No Unlock Text.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Tackar!

Fixa WinterBoard först, sedan laddar du ner temat Glasklart. Öppna WinterBoard och välj vilka "delar" du vill använda av temat. För att få den att se ut som min behövs Lockscreen och No Unlock Text.

Vilka "Glasklart ____" har du checkade (t.ex: Glasklart Visible SB Statbar), samtliga?

Är Lockscreen och No Unlock Text tweaks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Vilka "Glasklart ____" har du checkade (t.ex: Glasklart Visible SB Statbar), samtliga?

Är Lockscreen och No Unlock Text tweaks?

Visible SB Statbar har jag inget som heter... säker på att du fått ner rätt grejer?

Såhär ska det se ut:

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apropå ingenting, hittade en länk där man får beskrivet hur man tar bort många av Apples egna program hur enkelt som helst. Så ni som har gömt undan aktier, nike + ipod och game center i en egen mapp kan kika på det här. Skönt att bli av med det.

http://iphonesajten.se/2012/10/23/dagens-tips-hur-man-gommer-...

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Springtomize 2 gör nästan allt detta, MYCKET mer resurssnålt.

Tack för tipset, har gått igenom Springtomize 2... MYCKET ANVÄNDBART! tog bort alla mina tweaks då det var dubbletter på stort sett allt!
En helhetslösning på mycket som har föreslagits i den här tråden.

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Visible SB Statbar har jag inget som heter... säker på att du fått ner rätt grejer?

Såhär ska det se ut:

Tackar kompis, riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Apropå ingenting, hittade en länk där man får beskrivet hur man tar bort många av Apples egna program hur enkelt som helst. Så ni som har gömt undan aktier, nike + ipod och game center i en egen mapp kan kika på det här. Skönt att bli av med det.

http://iphonesajten.se/2012/10/23/dagens-tips-hur-man-gommer-...

Skönt för de som inte vill/kan jailbreaka! Annars har ju SBSettings en likadan funktion om jag minns rätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Skönt för de som inte vill/kan jailbreaka! Annars har ju SBSettings en likadan funktion om jag minns rätt.

Precis! stämmer bra det. Springtomize 2 har den finessen också. Tänkte att det kanske fanns några bakåtsträvare som kanske ville bli av med dem utan att jailbreaka. Men JB blir bara enklare och enklare för varje uppdatering som kommer. Så här lätt var det inte med 3G lurarna

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Skrivet av mtntwg:

Glasklart med ayecons statusbar och messages. Bakgrunden hänger inte med.

Vadå funkar inte? Jag har bara ställt in i vilken ordning jag vill att toggles ska ligga.

Bakgrund: http://i45.tinypic.com/33yhkwk.png

Finns inga inställningar där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Tack för tipset, har gått igenom Springtomize 2... MYCKET ANVÄNDBART! tog bort alla mina tweaks då det var dubbletter på stort sett allt!
En helhetslösning på mycket som har föreslagits i den här tråden.

har du bitesms också? jag får problem när det kommer nytt mail eller liknande på låsskärmen. När man ska låsa upp fastnar slidern bara i ändläget och telefonen går inte vidare till appen som skickade notification. Tar jag bort bitesms funkar det igen.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000