YouTube Buffering Slow

Permalänk
Medlem

Testa att rensa cacheminnet och historiken i webbläsaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

Testa att rensa cacheminnet och historiken i webbläsaren

Löser inga problem, mina webbläsare rensas automatiskt på all info när de stängs ner.
Fiber hemma och på jobbet och YouTube funkar skitdåligt på båda ställen med PC, Mac, iPhone och de vanligaste webbläsarna.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Lösningen som funkar för mig

Som det sas tidigare i tråden så har flera löst detta genom att använda en proxy. Jag har en privat proxy jag hyr för 17kr per månad som ligger i USA (myprivateproxy), har den för att komma runt en annan video tjänst med material som är begränsat till landet.

Jag har haft samma problem med Youtube som alla andra, sitter på telia 100/10 och 360p laddar segt och oförlitligt. Genom att byta till min proxy så funkar Youtube utan problem på 1080p.

Genom att använda mig av Proxy Switchy (plugin till chrome) kan jag ställa in en regel som automatiskt byter till min proxy när jag går in på Youtube.

Ett tips för den som vill ha en smidig lösning på detta problem tills dess att det är löst.

Visa signatur

[Antec SONATA]-[MSI K8N Neo Platinum ]-[AMD64 3200]-[4*512 Corsair Value PC3200]-[Geforce 6800LE 128MB]-[32GB raptor, 160GB, 400GB, 500GB, 200GB, 200GB]-[SeaSonic S12-380W]

Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa igenom hela tråden.

Telia är medvetna om detta och för oss Teliakunder så ska problemet vara löst 15/2 (preliminärt) enligt Telia.

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/100.. och youtube laggar

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Bahnhof 100/100.. och youtube laggar

Precis samma här, youtube går oerhört segt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Löser inga problem, mina webbläsare rensas automatiskt på all info när de stängs ner.
Fiber hemma och på jobbet och YouTube funkar skitdåligt på båda ställen med PC, Mac, iPhone och de vanligaste webbläsarna.

Löste mina problem. Därför jag delade med mig har 100/100 fiber och det stod och tuggade till och med på 480p

Permalänk
Medlem

Nu så! vet inte om det är temporärt men sedan igår när dom startat firandet ut av Youtube 5 år så flyter det på riktigt bra för mig. HD fungerar fint.

Permalänk
Medlem

Det är problem med peeringen till Google i Stockholm. Google har fel på sin fiber. Man kan ju hoppas de lagar det snabbt.

Permalänk

Har telia 100/100 och samma sak här, youtube funkar knappt alls för mig, får köra på 3G nätet om jag ska kolla på något.

Permalänk

Jag har även själv detta problem, har 250mbs ner via fiber... YouTube har funkat klockrent men nu de senaste veckorna har det segat!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem

Även jag har detta problem, 100/100 fiber med Stockholms Stadsnät. Funkade perfekt för någon månad sedan...

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/10 här också, och har samma problem, har någon pratat med Bahnhof om det?

Freddie

Visa signatur

Chassi: Antec 902 - CPU: Intel i5 6800k + Corsair Hydro H100 - GPU: Gigabyte GTX 1070 - PSU: Fractal Design Tesla 650w80+ - Moderkort: Asus Prime- RAM: 16 GB 1600 Corsair vengance LP - OS: Windows 10 Pro - SSDs: Intel 330 120gb, Intel 335 240gb HDD: WB Blue 1tb, Hitachi 500gb QNIX QX2710 2560x1440
Laptop: Acer E1-571, i7-3632QM Windows 10

Permalänk
Skrivet av FreddieT:

Bahnhof 100/10 här också, och har samma problem, har någon pratat med Bahnhof om det?

Freddie

Har inget med Bahnhof att göra, det är ett fel på Youtubes sida som håller på att fixas.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Samma problem för mig, Banhof 100/100 men ändå helt omöjligt att titta på saker på Youtube.

EDIT: Verkar fungera bra nu, 9/2 kl 02:37.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem

Alltså är det är ju löjligt att det ska buffras var 5e sek när man ser en 720p video...

Jag har 100/100 bahnhof också.

Permalänk
Medlem

Jag hade detta problem, rensade webhistorik, cache, ominstallerade flash osv, inget fungerade. Sen läste jag lite mer på reddit och hittade en IP som jag blockade, 206.111.0.0/16, enligt denna guide (görs på liknande sätt för windows 7, advanced settings för brandväggen): firewall

Fungerar nu snabbare än jag varit med om tidigare!

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tz:

Som det sas tidigare i tråden så har flera löst detta genom att använda en proxy. Jag har en privat proxy jag hyr för 17kr per månad som ligger i USA (myprivateproxy), har den för att komma runt en annan video tjänst med material som är begränsat till landet.

Jag har haft samma problem med Youtube som alla andra, sitter på telia 100/10 och 360p laddar segt och oförlitligt. Genom att byta till min proxy så funkar Youtube utan problem på 1080p.

Genom att använda mig av Proxy Switchy (plugin till chrome) kan jag ställa in en regel som automatiskt byter till min proxy när jag går in på Youtube.

Ett tips för den som vill ha en smidig lösning på detta problem tills dess att det är löst.

Tja!

Jag fixade precis Proxy Switchy. Kan du ge mig någon bra ip/port som funkar bra för youtube?

jag har gått in på hidemyass.com och kollat igenom lite ips men ingen som funkar bra typ. vissa funkar inte alls. kanske har med vilket protocol man ska använda också eller? https/http/socks4/5.

Skulle vara oerhört tacksam!

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Medlem

ser ut att vara fixat nu!
nu laddar jag 1080p 100/100 Banhof

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

ser ut att vara fixat nu!
nu laddar jag 1080p 100/100 Banhof

Japp! Telia 100/10 här och det fungerar bra just nu iaf.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikken:

Japp! Telia 100/10 här och det fungerar bra just nu iaf.

Det funkar på natten pga att det är mindre trafik då till Youtube i Sverige. Peeringen mellan svenska operatörer och Goggle i Stockholm (Youtube) ligger på 5-6G nu men ska normalt ligga på över 20G. Google har problem med sin fiber. Sist var det ett kort som var trasigt och det byttes den 29/1. Kan vara samma problem igen.
Man kan ju hoppas de fixar det snabbt. (Fått infon från en säker källa)

Permalänk
Medlem

På tal om Youtube buffering, Förr kunde man se på ett klipp och spola tillbaka utan att den buffrade samma bit igen. Det kan man inte nu längre, eller jag kan inte detta. Är det så för alla? Det är precis som att det man just kollat på raderas direkt istället för att ligga kvar i minnet tills man lämnat klippet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yupa:

Det funkar på natten pga att det är mindre trafik då till Youtube i Sverige. Peeringen mellan svenska operatörer och Goggle i Stockholm (Youtube) ligger på 5-6G nu men ska normalt ligga på över 20G. Google har problem med sin fiber. Sist var det ett kort som var trasigt och det byttes den 29/1. Kan vara samma problem igen.

precis, trodde det var fixat men återkom igen, kan knappt se 480p igen. hoppas med det fixas snart tack för infon förresten!

//Cellan

Permalänk
Medlem

går skitsegt för mig igen. comhem 100/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yupa:

ja det kanske är sant tänkte inte riktigt så långt
men kan du fråga din källa om han vet när det kommer vara löst, antar att han jobbar där eller något

Visa signatur

Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Sitter på 80/80 Bahnhof och märkt att det skall buffras hela tiden den senaste veckan jag kollat youtube, antar att det är något man inte kan påverka

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem som alla andra, men nyss provade jag att byta till youtube storbritannien och då verkar det som att det buffrar bättre faktiskt.

Kanske är någon pseudokänsla eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lutop:

På tal om Youtube buffering, Förr kunde man se på ett klipp och spola tillbaka utan att den buffrade samma bit igen. Det kan man inte nu längre, eller jag kan inte detta. Är det så för alla? Det är precis som att det man just kollat på raderas direkt istället för att ligga kvar i minnet tills man lämnat klippet.

Detta stör mig något otroligt, samma sak för mig! Älskar hur man kunde göra så förut utan att behöva buffra om hela klippet igen!

För övrigt verkar det funka otroligt mycket bättre för mig nu än vad det gjorde förra veckan, buffrar 1080p knappt, men så har det nästan alltid varit för jag har 8/1
Någon annan som känner att det blivit bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cALLEE-:

Detta stör mig något otroligt, samma sak för mig! Älskar hur man kunde göra så förut utan att behöva buffra om hela klippet igen!

För övrigt verkar det funka otroligt mycket bättre för mig nu än vad det gjorde förra veckan, buffrar 1080p knappt, men så har det nästan alltid varit för jag har 8/1
Någon annan som känner att det blivit bättre?

jag citerar Yupa

"Det funkar på natten pga att det är mindre trafik då till Youtube i Sverige. Peeringen mellan svenska operatörer och Goggle i Stockholm (Youtube) ligger på 5-6G nu men ska normalt ligga på över 20G. Google har problem med sin fiber. Sist var det ett kort som var trasigt och det byttes den 29/1. Kan vara samma problem igen.
Man kan ju hoppas de fixar det snabbt. (Fått infon från en säker källa)"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

jag citerar Yupa

"Det funkar på natten pga att det är mindre trafik då till Youtube i Sverige. Peeringen mellan svenska operatörer och Goggle i Stockholm (Youtube) ligger på 5-6G nu men ska normalt ligga på över 20G. Google har problem med sin fiber. Sist var det ett kort som var trasigt och det byttes den 29/1. Kan vara samma problem igen.
Man kan ju hoppas de fixar det snabbt. (Fått infon från en säker källa)"

Har funkat hela dagen..