galaxy S3 Startar inte.. massa problem efter root.

Permalänk

galaxy S3 Startar inte.. massa problem efter root.

Hej!
Nyligen köpt en Samsung Galaxy S3.. Fick för mig att roota och det lyckades jag med. Efter att jag byt font så ville mobilen starta om.. efter det kom den inte igång mer.. Jag lyckades via Odin slänga in en orginal fil (sorry kan inte proffs orden) som skulle reboota/restora telefonen.. Och det lyckades jag med men nu är telefonen obrukbar.. laggar och varnings texten " processen android.process. acore har stoppats" ploppar upp..
Hur kan jag fixa detta? Vill ha den som den var ny.. Tack på förhand!
p.s. kan man få en utförlig förklaring, då jag är n00b på detta.

mvh tim

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får jag fråga varför du skulle roota i första hand?

Permalänk

Tack jag ska ta mig igenom tutorialen.. tack .. skiver om jag får problem.. mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marquzz:

Får jag fråga varför du skulle roota i första hand?

gratisappar? vilket man tröttnar på efter en dag..

jo det du kan göra är att reboota mobilen, testa att göra så här

ta ut battriet i 10-15 min
och sen sätter du tillbaka det
och för att starta mobilen ska du trycka på powerknappen+hemknappen+volym upp(kommer inte ihåg om det var upp err ner)

och sen väljer du reboot och sen funkar din telefon igen

Permalänk
Medlem

Vilken guide följde du arrtrettitva?

Visa signatur

Mycke snö, men ingen ficklampa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

och för att starta mobilen ska du trycka på powerknappen+hemknappen+volym upp(kommer inte ihåg om det var upp err ner)

Jag förmodar att du tänker Jailbreak = Root.

OnT ska jag inte säga något, då jag inte vet så mycket om Android.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | 80HE
pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

När han får upp en process har krashat betyder det oftast att något blivit fel i flashning och det enda som fixar det är en omflashning.

Sen ner du kör Power+Home+Volym Upp kommer du till recovery där du kan bla göra en factory reset eller flasha in rom via telefonen.
(Om man har en version som har det aktiverat)

Men så som du skriver så gör du bara en reboot inget annat.

Skrivet av MrMunchy:

Jag förmodar att du tänker Jailbreak = Root.

OnT ska jag inte säga något, då jag inte vet så mycket om Android.

Helt korrekt.
Men att ROOT gör man inte för att få tillgång till gratisappar utan för att få mer "kontroll" över sin egna telefon.
Även installera appar som behöver ROOT tillgång och en massa mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

När han får upp en process har krashat betyder det oftast att något blivit fel i flashning och det enda som fixar det är en omflashning.

Sen ner du kör Power+Home+Volym Upp kommer du till recovery där du kan bla göra en factory reset eller flasha in rom via telefonen.
(Om man har en version som har det aktiverat)

Men så som du skriver så gör du bara en reboot inget annat.

aha men då har jag fattat fel...
för min galaxy r, började lagga/fastna på uppstarten och sen slutade mobilen starta så det var att bara reboota den sen funkade den igen

så trodde att han skulle testa med det, kanske löser sej utan att omflasha osv

Inlägg sammanfogade, använd Citera flera eller Redigera.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

aha men då har jag fattat fel...
för min galaxy r, började lagga/fastna på uppstarten och sen slutade mobilen starta så det var att bara reboota den sen funkade den igen

Det mesta vanliga fel brukar lösas med en reboot eller en vanlig factory reset med telefonen. Behövs knappt inte en dator idag för att uppdatera eller fixa telefonen.
Sen jag själv kör med Cyanogenmod 10.1 och stödet för OTA uppdateringar så har jag inte behövs en dator för att uppdatera telefonen.

Sen om ni vill flytta över filer snabbt och enkelt över WIFI så testa Airdroid, kör aldrig med kabel längre. (Om det inte är lite större filer)

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Tusen TACK!! Trodde aldrig jag skulle få den att funka.. Jag följde denna och allt gick bra.. tog två timmar att tanka recovery filen..
Så jävla gla nu! Tack igen!!

Jag ville roota för att jag tycker samsungs ljud och teman är så trisst.. Ville ha ngt fräsht..

Inlägg sammanfogade, använd Citera flera eller Redigera.
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd redigerad. Inlägg redigerade, raderade och sammanfogade.*

Ett flertal inlägg sammanfogade, använd funktionerna Citera flera eller Redigera.
Även ett flertal inlägg raderade alternativt redigerade,

Citat:

§ 7
Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

§ 8
Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.