Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem

Kan tipsa för de som vill ha veteran-status för 190kr: http://www.cjs-cdkeys.com/products/Tera-Online-EU-Digital-Dow... (en månad club membership får man också)

De flesta andra billiga online-stores har redan slut på nycklar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Oj helvete höll på trilla av stolen när jag kollade hur mycket allt kostade i shoppen.

50% XP boost i 1 timme kostar ca 42kr.
Köper man fetingpack med 2500 thelaer eller vad fan det nu heter så kostar XP boosten ca 20kr timmen.

Om man nu skulle bänka sig en hel helg och kanske köra 10 timmar eller något sånt så skulle det kosta en bit över 200kr!!!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Har blinkande texturer på längre avstånd med geforce. Någon annan som har liknand?
Kör med 3 skärmar och lite äldre drivrutiner.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Har blinkande texturer på längre avstånd med geforce. Någon annan som har liknand?
Kör med 3 skärmar och lite äldre drivrutiner.

Nej, men uppdatera drivrutiner kan väll vara en lösning, jag har ATI förövrigt.

Permalänk
Medlem

Tera har gått F2P vad jag förstår. Köpte det i somras, men lade ner det av någon anledning. Är det något nytt roligt som hänt eller är det same same but different nu?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Ledsen om detta besvarats, har läst igenom de sista sidorna men:

Om man köper spelet NU, dvs efter F2P release, får man ändå redeema den koden i efterhand och på så sätt få veteran status? Har dom den möjligheten öppen så länge boxarna i butikerna etc inte tagit slut eller vaddå?

EDIT: Tänk vad man hittar om man letar

Citat:

Do I still need to buy the box or digital version once the game goes Free2Play?

With the launch of our Free2Play version there is no longer any need to buy a box or digital version. The game can then be downloaded for free on our website. Of course it is possible that some retail partners will still have copies of TERA in stock. You will still be able to gain the Veteran account status by buying one of those copies.

EDIT 2: Så nu köpte jag fysiska kartongen på Komplett.se, de hade ett fåtal kvar. Jag gillar att ha boxar i hyllan på mina spel, och den digitala downloaden var dessutom dyrare

I alla fall en reflektion på alla veteraner i spelet nu, om de fortsätter att öppna servrar pga att intresset av spelet ökar vilket det ser ut som, så kommer veteranerna snart att bli svårare att få syn på. Så, om detta spelet verkligen blir nåt, och fortsätter att vara så här kul att spela, så ska man nog försöka slå till på en box medans det går! Det var i alla fall så jag tänkte

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Skrivet av epatnor:

Ledsen om detta besvarats, har läst igenom de sista sidorna men:

Om man köper spelet NU, dvs efter F2P release, får man ändå redeema den koden i efterhand och på så sätt få veteran status? Har dom den möjligheten öppen så länge boxarna i butikerna etc inte tagit slut eller vaddå?

EDIT: Tänk vad man hittar om man letar

EDIT 2: Så nu köpte jag fysiska kartongen på Komplett.se, de hade ett fåtal kvar. Jag gillar att ha boxar i hyllan på mina spel, och den digitala downloaden var dessutom dyrare

I alla fall en reflektion på alla veteraner i spelet nu, om de fortsätter att öppna servrar pga att intresset av spelet ökar vilket det ser ut som, så kommer veteranerna snart att bli svårare att få syn på. Så, om detta spelet verkligen blir nåt, och fortsätter att vara så här kul att spela, så ska man nog försöka slå till på en box medans det går! Det var i alla fall så jag tänkte

Jo, är lite märkligt att de inte verkar ha tänkt på att man kan få alla fördelar för bara runt 200 spänn, och dessutom bli kallad veteran fast man just har börjat spela Trevligt är det ju dock, för alla som börjar spela nu, själv köpte man det strax efter att det släppts, då man hade lirat ett tag under betan, men slutade efter några månader då jag tyckte det var jobbigt att känna att man var tvungen att spela när man faktiskt hade betalat för att spela en månad, så att det gick f2p passar mig utmärkt, sen är det dessutom mycket lättare att få med kompisarna att lira.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Nej, men uppdatera drivrutiner kan väll vara en lösning, jag har ATI förövrigt.

Men senaste ger mycket mer ms i swtor. Det är enklare med amd för då tar dom inte sönder lika många spel med nya drivrutiner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tankar ner spelet nu, får se om det är något att ha, tips på server med svenskar på?

Visa signatur

Moderkort: ROG STRIX Z390-F GAMING | CPU: i7 8700k 4.5GHZ | RAM-minnen: 32GB DDR4 | GPU: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11GB | Nätagg: Corsair 650w | HDD: 4.4 TB

Permalänk

funderar på att beställa tera så man får veteran, någon osm vet något bra och pålitligt ställe att köpa på?
tycker att deras f2p modell är riktigt nice också, har inte sett något p2w än!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krythorian:

funderar på att beställa tera så man får veteran, någon osm vet något bra och pålitligt ställe att köpa på?
tycker att deras f2p modell är riktigt nice också, har inte sett något p2w än!

Ingen har råd att köpa något ändå.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Ingen har råd att köpa något ändå.

lol (for real), tror att dom kommer ändra priserna på EU faktiskt så att dom är mer som US priserna annars kommer det nog inte gå så bra för EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Oj helvete höll på trilla av stolen när jag kollade hur mycket allt kostade i shoppen.

50% XP boost i 1 timme kostar ca 42kr.
Köper man fetingpack med 2500 thelaer eller vad fan det nu heter så kostar XP boosten ca 20kr timmen.

Om man nu skulle bänka sig en hel helg och kanske köra 10 timmar eller något sånt så skulle det kosta en bit över 200kr!!!

Jo det som är väst är att du får 1 dygn 100% för ~4,5$ i USA eller en vecka för 11$ Gämför en vecka dvs 42 * 2 * 24 * 7 = 14112 kr för samma "effekt" Vist man kan få det billigare men ändå.... Ovh vist spelar man inte 7 dygn i sträck i USA.. Poängen är dock den samma.

Skrivet av epatnor:

Jupp du får veteran status, så vitt jag vet får du inte titlen Founder eller en månads ELite ( tja kommer inte ihåg vad det heter i EU ) men oavsätt vad köpa boxen sparar du ENORMT mycket på än att köpa det du behöver senare från deras enormt dyra shop...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Jo det som är väst är att du får 1 dygn 100% för ~4,5$ i USA eller en vecka för 11$ Gämför en vecka dvs 42 * 2 * 24 * 7 = 14112 kr för samma "effekt" Vist man kan få det billigare men ändå.... Ovh vist spelar man inte 7 dygn i sträck i USA.. Poängen är dock den samma.

Jupp du får veteran status, så vitt jag vet får du inte titlen Founder eller en månads ELite ( tja kommer inte ihåg vad det heter i EU ) men oavsätt vad köpa boxen sparar du ENORMT mycket på än att köpa det du behöver senare från deras enormt dyra shop...

Du som verkar veta allt om det här (ingen ironi). Om man köper en CD-key som länkades tidigare i tråden http://www.cjs-cdkeys.com/products/Tera-Online-EU-Digital-Dow... hur eller var aktiverar man denna CD-Key, det har ju redan installerats utan att det frågade om CD-key.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

Du som verkar veta allt om det här (ingen ironi). Om man köper en CD-key som länkades tidigare i tråden http://www.cjs-cdkeys.com/products/Tera-Online-EU-Digital-Dow... hur eller var aktiverar man denna CD-Key, det har ju redan installerats utan att det frågade om CD-key.

Nyckel är till ditt konto.

Du aktiverar den när du loggar in på ditt konto på hemsidan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidolw:

I deras account managment på sidan, funkar för EU just nu, är det ett US konto så går det inte för stunden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Största delen varför folk slutade spela var på grund av GameForg, EU publishern av EU som tja lyckades förstöra allt de kunde och lite till. Får se hur det går när det blir F2P men de har ju lyckats förstöra Aion utgåvan så skulle tippa på att GameForg klarar detta gallant att förstöra Tera ännu mer.

Skriv gärna vad du menar med "förstöra", du menar överpriserna då eller är det något annat du tänker på?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Skriv gärna vad du menar med "förstöra", du menar överpriserna då eller är det något annat du tänker på?

#1 Ingen suport mer eller mindre i huvud taget. Det kan ta dig över 4+ veckor för småärenden som t.ex. Login stuck på en karaktär. Dvs du kan inte logga in.

#2 Ljuger öppet hela tiden. T.e.x. när alla som köpte spelet till att börja med skulle få vissa saker, ( vissa fick de aldrig de sa att de var på väg men nepp de kom aldrig någonsin till en drös, mig inklusive ) till slut fick vi hjälp och fick de sakerna 3 veckor yttligare, men bind on pickup..... vilket de andra inte hade.

#3 Tog dom 1,5 månad att börja pacha saker som vart otroligt viktiga att få med i spelet, så got som alla jag känner slutade spela precis innan patchen kom. Vi var då ca 7 patcher efter USA från att ha varit i kapp hela tiden. Min EU account expirade en dag före t.ex.... gick aldrig tillbaka efter EU.

#4 Enorma stabilitets problem

#5 Parater eller skriver inget till sina kunder, tyska forumet har mer info men både Franska och engelska saknar en hel del oftast fick vi fram info genom att någon tysk postar om det.

Sedan kan vi nämna andra spel Gameforg tar hand om. Här t.ex. Enjoy när det gäller Aion.

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/253/view/forums/post/...

Visa signatur

Permalänk

Tycker det skulle vara shysst om de i Tera shopen la till typ massa armor skins osv, precis som vapen skinsen man får börja med om man köpt collector's editon, dvs som inte alls påverkar hur mycket vapnet skadar, utan enbart ändrar utseendet på vilket vapen man än sätter det på (av samma klass då, såklart), vilket gör att det inte blir "pay to win", utan mer "pay to be a bit more fancy than the poor or cheap peoples, or just get a look you dig".

De har ju några såna grejer nu, med det är typ... en ögonlapp, ett par brillor och en bandana? Dvs rätt fula grejer som få vill ha, sen om de tog lägre pris för grejerna så skulle jag (och säkert många fler) vara villig att betala för det, och skulle i så fall kunna tänka mig att köpa flera grejer, för mig är det viktiga inte att jag tycker 120 spänn är en förmogenhet och inte kan tänka mig att lägga ut det, det handlar om att jag tycker att man får alldeles för lite för pengarna, och är därför mer en principsak för mig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Byt server då, altl du beskrev finns redan i NA. T.ex. Costumes o.s.v. http://tera.enmasse.com/game-guide/store-items Den de listar där är enbart en av 4 olika du kan skaffa, det finns också 4 olika vapen skins o.s.v.

Europa har typ inget men det är en helt annan femma. Överlag i alla fall i NA så finns det inget i shopen du inte kan få tag på andra sätt förutom skins, dock skins går att sälja för gold inne i spelet också.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Byt server då, altl du beskrev finns redan i NA. T.ex. Costumes o.s.v. http://tera.enmasse.com/game-guide/store-items Den de listar där är enbart en av 4 olika du kan skaffa, det finns också 4 olika vapen skins o.s.v.

Europa har typ inget men det är en helt annan femma. Överlag i alla fall i NA så finns det inget i shopen du inte kan få tag på andra sätt förutom skins, dock skins går att sälja för gold inne i spelet också.

Nu pratar jag dock om det aktulla för mig och de flesta här inne, dvs Europes servers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Nackdelen med US är att det blir 150-200 ping som kommer dra en i pungen om man ska köra pvp.

Det är tråkigt att det ska vara såhär dåligt för EU. Dom hade tjänat MASSOR med pengar om dom hade haft en vettig shop med vettiga priser nu med f2p releasen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tankar ner En Masse versionen av spelet i detta nu, måste jämföra med min EU. De få servrar som GameForge har öppnat har ibland grym lagg, så hur dåligt kan det vara?

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk

Det är pga Nexus events som det laggar så jävligt, vet inte hur det e på NA servrarna men tror inte d kan va så mkt bättre tbh

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Tankar ner En Masse versionen av spelet i detta nu, måste jämföra med min EU. De få servrar som GameForge har öppnat har ibland grym lagg, så hur dåligt kan det vara?

Skrivet av Pimpim666:

Nackdelen med US är att det blir 150-200 ping som kommer dra en i pungen om man ska köra pvp.

Det är tråkigt att det ska vara såhär dåligt för EU. Dom hade tjänat MASSOR med pengar om dom hade haft en vettig shop med vettiga priser nu med f2p releasen.

Skrivet av DBHErazor:

Det är pga Nexus events som det laggar så jävligt, vet inte hur det e på NA servrarna men tror inte d kan va så mkt bättre tbh

Jo du kommer ha ~160ms ping som standard till USA, Dock mot Gameforgs servrar har du ungefär 70-90 samt otroligt ostabil ping så den hoppar runt ganska rejält har haft över 200ms+ ibland. Vilket känns betydligt mer en när du har ping som är så got som konstant 160ms.

Överlag märker jag inget speciell mer, inte svårare att hantera 160ms ping vs 70-90. Åt andra sidan har jag spelat mot korea där du har 400ms ping som standard, då märks det kan jag säga.

Samt ja de ENDA tillfällena du märker lagg mot USA är enbart nexus events men inte så farligt, inte som det var i EU i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jo du kommer ha ~160ms ping som standard till USA, Dock mot Gameforgs servrar har du ungefär 70-90 samt otroligt ostabil ping så den hoppar runt ganska rejält har haft över 200ms+ ibland. Vilket känns betydligt mer en när du har ping som är så got som konstant 160ms.

Överlag märker jag inget speciell mer, inte svårare att hantera 160ms ping vs 70-90. Åt andra sidan har jag spelat mot korea där du har 400ms ping som standard, då märks det kan jag säga.

Samt ja de ENDA tillfällena du märker lagg mot USA är enbart nexus events men inte så farligt, inte som det var i EU i alla fall.

Började om på Veritas och inte haft några problem med lagg än. Men det är också en low pop server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problem med launcher!

Har installerat och patchat allting. Sen när jag ska trycka på ''play'' så händer det absolut ingenting. Någon som vet vad man ska göra? Har tittat runt mycekt på enmasse forumen och tera's forum...

Permalänk
Skrivet av samuelwa:

Har installerat och patchat allting. Sen när jag ska trycka på ''play'' så händer det absolut ingenting. Någon som vet vad man ska göra? Har tittat runt mycekt på enmasse forumen och tera's forum...

Jag hade det problem oxå ett tag. Det ända som funkar är låta launcer vara uppe, sen testa lite då och då. Funkar efter en stund

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Ah okej tack, ska testa det.

Edit: Fick precis igång skiten perfekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag hade det problem oxå ett tag. Det ända som funkar är låta launcer vara uppe, sen testa lite då och då. Funkar efter en stund

Precis, och det är segt innan programmet startar, tar en (relativt) bra stund innan splashscreen:en kommer upp. Undrar varför... Jag har en känsla av att de har en del problem med time-outs och uppkoppling mellan olika servertjänster (spelklient/account server/realm server/game server)...

Hur som, man får ha lite tålamod, även fast spelet fungerar normalt.

Visa signatur