Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Verkar som att uppdateringen som släppts idag (?) är Portico. Verkar iallafall ha exakt samma uppdateringar :). Vilket betyder, vilande skärm + wifi = sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag undrar också hur man gör, det kommer inte upp något plustecken med bra när jag skriver det. Bara rättar automagiskt. Riktigt irriterande är det iaf.

Hursomhaver laddade jag ner portico uppdateringen idag, det gick sådär. När telefonen var klar bootade den om och sa att det hade misslyckats men jag tror det fixade sig trots allt. Men det ger ju inte något särskilt stabilt intryck!

Provade du det jag skrev högre upp,. när du skrivit bra klickar du på ordet så det blir markerat, efter det ska det dyka upp med + tecken i förslagsfältet. Alltså klicka på just det "bra" som du skrivit in själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag undrar också hur man gör, det kommer inte upp något plustecken med bra när jag skriver det. Bara rättar automagiskt. Riktigt irriterande är det iaf.

Jag kan bara instämma, det finns inget alternativ "bra" att välja på, det autorättas till Brå och så får man sudda och skriva om. Riktigt irriterande. Men det verkar vara fixat i och med dagens uppdatering, i alla fall i min telefon.

Permalänk

Om någon vill köpa en gul 920 i nyskick så hör av er. Den är olåst och uppdaterad med portico. Inga buggar eller konstigheter som vissa andra verkar ha med sina exemplar. Den funkar kanon helt enkelt.

Visade sig att jag saknar vissa appar för mycket för att jag ska vilja behålla telefonen.

Permalänk
Medlem

Skumt med updateringen

Uppdaterade precis, den bootade och hade sig, höll säkert på 10 min, när den var klar så står det att jag fortfarande har version 1,7,0,173 och den hittar ingen ny updatering vad har hänt? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

de 2 sista kan variera beroende på telefon och operatör som jag har förstått det.

Vilken av alla omstartningsmetoder?
Standard med avstängningsknapp?

Bara stäng o starta

Permalänk
Medlem

Nån som fått Nokia Music+ med nya uppdateringen av Nokia Music? Jag hittar det då inte, kanske innebär att Sverige får vänta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

För att det drar massa batteri och drar data för ägaren av telefonen.. Såklart kör man uppdatering via wifi och inte LTE.

Varför ska jag behöva sätta på Wifi för att uppdatera? Har aldrig Wifi på förutom när den tvingar mig vid uppdatering eller nedladdning av stora appar. Ser ingen anledning till att inte använda LTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Predikanten:

Om någon vill köpa en gul 920 i nyskick så hör av er. Den är olåst och uppdaterad med portico. Inga buggar eller konstigheter som vissa andra verkar ha med sina exemplar. Den funkar kanon helt enkelt.

Visade sig att jag saknar vissa appar för mycket för att jag ska vilja behålla telefonen.

Ha lite tålamod så kommer det nog

Skrivet av Aktsu:

Varför ska jag behöva sätta på Wifi för att uppdatera? Har aldrig Wifi på förutom när den tvingar mig vid uppdatering eller nedladdning av stora appar. Ser ingen anledning till att inte använda LTE.

Wifi drar mindre ström än LTE och är 100% gratis även om du kanske har "obegränsad" datamängd. Att hämta/skicka data på 3G eller LTE drar mycket mer batteri än wifi.
Att telefonen startar om sig under uppdateringen och således låser sim kortet är också en anledning. Du kanske noterat att du måste skriva in pin kod efter omstart? Även om du inte har pin kod så har de nog satt wifi som standard av den anledningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csjaunja:

Nån som fått Nokia Music+ med nya uppdateringen av Nokia Music? Jag hittar det då inte, kanske innebär att Sverige får vänta?

gå in på mobilen på denna länk för att ladda ned music updaten

eller gå in på Nokia Collection i store/market å klicka på Nokia music.

http://www.windowsphone.com/s?appid=f5874252-1f04-4c3f-a335-4fa3b7b85329

lägg till www.wpcentral.com i dina favoriter å kika in där dagligen. Finns mycket matnyttigt där om wp8 å dom postar även senaste viktiga updates osv med länkar M.m

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

gå in på mobilen på denna länk för att ladda ned music updaten

eller gå in på Nokia Collection i store/market å klicka på Nokia music.

http://www.windowsphone.com/s?appid=f5874252-1f04-4c3f-a335-4fa3b7b85329

lägg till www.wpcentral.com i dina favoriter å kika in där dagligen. Finns mycket matnyttigt där om wp8 å dom postar även senaste viktiga updates osv med länkar M.m

jag skulle kanske ha uttryckt mig lite tydligare. Jag har uppdaterat men hittar inga spår av Nokia Musik+ som är den avgiftsbaserade varianten som annonserats. Eftersom ingen annan verkar ha det heller så gissar jag att denna version har stöd men ännu finns inte servicen. Kanske en stor premiär i samband med MWC?

Permalänk
Medlem

Hmm fortfarande inget 4G nät. Trodde denna uppdateringen skulle fixa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Hmm fortfarande inget 4G nät. Trodde denna uppdateringen skulle fixa det.

två dumma frågor från mig.

1. Har du valt 4g bland inställningar?

2. Bor du på ett ställe där tele2 har 4g master?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Jag kan bara instämma, det finns inget alternativ "bra" att välja på, det autorättas till Brå och så får man sudda och skriva om. Riktigt irriterande. Men det verkar vara fixat i och med dagens uppdatering, i alla fall i min telefon.

Det finns inget alternativ "bra". Du skriver själv ordet bra i tex ett sms, sen markerar du ordet bra, då dyker ett + (plustecken) upp som du klickar på.
Detta är precis det som knaz har beskrivet tidigare. Hoppas nu att du och Nordblom får det BRA

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Det finns inget alternativ "bra". Du skriver själv ordet bra i tex ett sms, sen markerar du ordet bra, då dyker ett + (plustecken) upp som du klickar på.
Detta är precis det som knaz har beskrivet tidigare. Hoppas nu att du och Nordblom får det BRA

Men även om man markerar det för att få upp +bra så får inte alla det. Däribland mig.
Har lagt till flera ord men "bra" finns redan men den rättar till brå hela tiden ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Wifi drar mindre ström än LTE och är 100% gratis även om du kanske har "obegränsad" datamängd. Att hämta/skicka data på 3G eller LTE drar mycket mer batteri än wifi.
Att telefonen startar om sig under uppdateringen och således låser sim kortet är också en anledning. Du kanske noterat att du måste skriva in pin kod efter omstart? Även om du inte har pin kod så har de nog satt wifi som standard av den anledningen.

De har garanterat satt wifi som standard efter påtryckningar av de amerikanska operatörerna som inte vill att folk skall nyttja så stora datamängder, det är därför det är en 50 MB gräns på appar via LTE med. Om de gjort sin OTA-uppdateringsprocess någorlunda säker skall de inte vara beroende av dataanslutning under uppdateringen.

Jag själv tycker det är grymt irriterande att jag inte kan få välja själv om jag vill nyttja mina 10 GB data eller inte.

Permalänk

Fan då... förstod precis att Telenor inte erbjuder 4G på mobilabonnemang...
Var ju lite trist men kanske positivt för batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

De har garanterat satt wifi som standard efter påtryckningar av de amerikanska operatörerna som inte vill att folk skall nyttja så stora datamängder, det är därför det är en 50 MB gräns på appar via LTE med. Om de gjort sin OTA-uppdateringsprocess någorlunda säker skall de inte vara beroende av dataanslutning under uppdateringen.

Jag själv tycker det är grymt irriterande att jag inte kan få välja själv om jag vill nyttja mina 10 GB data eller inte.

Så operatörerna skulle inte vilja att deras kunder använde data? Varför skulle de inte vilja det? Snarare tvärtom. De tjänar ju pengar på sina abonnemang och då är det väl bra för operatören om kunden använder upp sin data hela tiden och känner att de vill uppgradera.
Förstår inte alls vad du menar med denna konspirationsteori.

Varför skulle en "någorlunda säker" uppdateringsprocess innebära att man inte behöver ha den kopplad mot wifi (eller i din värld, LTE)? Vad är det som är osäkert i dagsläget som gör att den måste ha wifi menar du?

Du verkar ha ignorerat den biten med att sim kortet låser sig vid omstarten som sker under uppdatering och då har du inget LTE, det kan vara en stor anledning. Jag tycker det är ganska konstigt att du gärna vill "slösa" på din datamängd när du lika gärna kan använda wifi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Så operatörerna skulle inte vilja att deras kunder använde data? Varför skulle de inte vilja det? Snarare tvärtom.

Jag tolkade det som att han menade att Nokia ville att vi skulle använda WiFi.

Permalänk
SpelClockers

Laddar just nu hem uppdateringen, har Telia YAY!

Permalänk

Jag måste säga att jag är sjukt besviken på denna uppdatering!!

Det positiva är att jag nu har fått 4G på den och de andra små grejerna som sms svar vid samtal osv! Samt att den känns lite snabbare faktiskt!

MEN igår så stängdes skärmen av (blev helt svart) och jag kunde inte göra någonting förutom en soft reset! Detta har inte hänt innan!! Telefonen verkar haka upp sig lite då och då nu också vilket jag heller inte upplevt innan!!
JAG KAN FORTFARANDE INTE LÄGGA IN ORDET BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #"%&&&¤/(/(&/¤"¤
Men det absolut värsta...
Tidigare höll batteriet med vanligt användande 2 dagar lätt! Nu håller den inte ens en dag!!!!?? Skulle inte batteritiden bli bättre??
Jag hade igång 4G innan men det gick ju absolut inte för då slukade den typ 10% i standbyläge i timmen... Men trotts att jag nu endast kör 3G så slukas batteriet sjukt fort!!

Nej Wp8 är trotts allt inte färdigt! Måste säga att jag mer och mer börjar sakna IOS.. Jag kommer nog inte byta mobil nu! Men till nästa telefon så kommer jag gå tillbaka till Iphone om inte alla dessa barnsjukdomar är fixade till dess! (Typ till årsskiftet)
Börjar mer och mer sakna en del appar också...
Verkligen trist detta då jag älskar mobilens design och Wp8's system hur den är TÄNKT att de ska funka med live tiles osv..

Permalänk

Är det någon annan än jag som tycker att mediaspelaren i telefonen är helt sjukt dålig. Jag har försökt lägga över lite mp3-filer i flera omgångar nu men även om taggarna ser bra ut i datorn blir det nästan alltid fel i telefonen. Sedan är det jättesvårt att göra spellistor (går det ens) och spola fram och tillbaka i en låt, förutom det så utnyttjas ju inte skärmen överhuvudtaget. Det är tre små ikoner vid sidan av artworket men inte mer än det. Hur tänkte microsoft där egentligen? Riktigt riktigt dåligt.

p.s: den kan inte spela .avi filer heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Du verkar ha ignorerat den biten med att sim kortet låser sig vid omstarten som sker under uppdatering och då har du inget LTE, det kan vara en stor anledning. Jag tycker det är ganska konstigt att du gärna vill "slösa" på din datamängd när du lika gärna kan använda wifi.

Ibland kanske man inte har tillgång till wifi?

Att simkortet är låst vid omstart borde inte spela någon roll, vid det laget är ju uppdateringen redan nedladdad.

Permalänk
Medlem

Märkte i morse att ljuset på soft-knapparna inte funkade på min telefon efter uppdateringen, men det ordnade till sig självt efter en stund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Så operatörerna skulle inte vilja att deras kunder använde data? Varför skulle de inte vilja det? Snarare tvärtom. De tjänar ju pengar på sina abonnemang och då är det väl bra för operatören om kunden använder upp sin data hela tiden och känner att de vill uppgradera.
Förstår inte alls vad du menar med denna konspirationsteori.

I dagsläget när allt handlar om datapaket du betalar en fast summa för för så tjänar operatörerna pengar på att kunder betalar för ett paket utan att utnyttja all den datan. Hur menar du att operatörerna skulle tjäna mer pengar på att ha en större utgift när intäkten är densamma? Hur får du det att gå ihop? Operatörerna vill självklart tjäna så mycket pengar som möjligt, det gör de genom att du tar ett så dyrt datapaket som möjligt men använder så lite data som är möjligt.

Ur ett kundperspektiv finns det ingen direkt anledning till att begränsa storleken på filer du kan ladda ned över mobilnätet medan man tillåter kontinuerlig strömning av data då det senare drar avsevärt mer batteri.

Tyvärr har alla telefontillverkare dessa spärrar.

Skrivet av yoba:

Varför skulle en "någorlunda säker" uppdateringsprocess innebära att man inte behöver ha den kopplad mot wifi (eller i din värld, LTE)? Vad är det som är osäkert i dagsläget som gör att den måste ha wifi menar du?

I dagsläget behöver du inte ha någon datatrafik under själva uppdateringsprocessen, du behöver det bara innan medan du laddar ner uppdateringen. Om du skulle behöva datatrafik under uppdateringsprocessen skulle det vara extremt enkelt att "bricka" din telefon om nätet försvann under uppdatering.

Skrivet av yoba:

Varför skulle jag bry mig om att använda all data som jag redan betalat för? Även om det är slöseri? Att simkortet låser sig spelar ingen som helst roll då jag redan laddat ned uppdateringen vid det laget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av concorde11:

JAG KAN FORTFARANDE INTE LÄGGA IN ORDET BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #"%&&&¤/(/(&/¤"¤

Hur går du till väga när du försöker lägga in ordet?

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

Fan då... förstod precis att Telenor inte erbjuder 4G på mobilabonnemang...
Var ju lite trist men kanske positivt för batteriet.

Fast det beror väl på var i landet man bor. Åtminstone enligt denna karta:

http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftin...

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Hur går du till väga när du försöker lägga in ordet?

Va skumt nu! Funkar det.. igår envisades den med att skriva Brå hela tiden men nu när jag testar så skriver den bra!! Får väl se om detta kan hålla i sig nu och inte börjar skriva Brå igen!

Sedan kanske men bara kanske, har jag hittat boven till batteriproblemet!! Jag har nämligen från förrgår börjat använda Whatsapp!! Och den appen verkar spöka för mig... För har jag öppnat appen 1 gång så dyker det upp någonting konstigt när jag höjer och sänker ljudvolymen! Öppnar jag metrotube eller någonting så försvinner det!! Då verkar den inte sluka batteri längre!?!?

Men detta är inte säkert... får se med tiden! Någon här inne som använder Whatsapp och upplever samma sak??

Permalänk

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

här är några till ifall du får slut på utropstecken.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Fast det beror väl på var i landet man bor. Åtminstone enligt denna karta:

http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftin...

Nej, enligt deras support så erbjuder dom inte 4G till mobilabonnemang alls än.
Men "det ryktas om andra kvartalet" sa dom.