Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Jag kan ändra från Engelska till Svenska via Options -> Gameplay -> Language högst uppe i fönstret.

Ser bara English, Netherlands, Italian och Romana.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ser bara English, Netherlands, Italian och Romana.

http://dl.dropbox.com/u/33400489/ets2_00002.png

Har du köpt spelet eller laddat hem det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolingtk:

Har du köpt spelet eller laddat hem det?

Köptes på cdon för någon månad sedan.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Köptes på cdon för någon månad sedan.

Är det den nordiska versionen då?

Permalänk
Skrivet av Bolingtk:

Tackar för länken, men jag var ute efter att få öka på vikterna på grejerna, men det gick inte till denna mod nån som vet nått annat man kan dra hem för att kunna lägga på några ton?

Jodå, det går att ändra vikten på det mesta. Öppna SCS filen med WinRAR och sedan navigerar du dig till def -> vehicle. Där finns filen physics.sii, den kan du sedan ändra i för att öka eller minska vikten på önskade föremål (rad 58 till 62). Spara filen och släng tillbaka den i SCS arkivet.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Prova ladda ner patchen igen men från mirrors istället, vad jag har läst mig till på deras officiella forum är att de första filerna (torrent) som las upp var korrupta för att där var något fel på en av deras servrar.

Ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Jodå, det går att ändra vikten på det mesta. Öppna SCS filen med WinRAR och sedan navigerar du dig till def -> vehicle. Där finns filen physics.sii, den kan du sedan ändra i för att öka eller minska vikten på önskade föremål (rad 58 till 62). Spara filen och släng tillbaka den i SCS arkivet.

Tackar jag hittade igen det, men tycker ändå inte man känner av så stor skillnad, skrev in som max 150ton och drog ner på motokraften till en 440 men ändå så går det hyffsat "lätt"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Är det den nordiska versionen då?

Inte en blekaste aning.

Skitsamma, engelska är ju lätt det också.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Lite bilder:

Visa signatur

Period!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Inte en blekaste aning.

Skitsamma, engelska är ju lätt det också.

Skrivet av Bakgrund:

Ser bara English, Netherlands, Italian och Romana.

http://dl.dropbox.com/u/33400489/ets2_00002.png

Ladda ner spelet från deras sida, eller från Steam. Det fungerar hur bra som helst att skriva in koden i båda. Och där finns svenska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ladda ner spelet från deras sida, eller från Steam. Det fungerar hur bra som helst att skriva in koden i båda. Och där finns svenska.

Jäklar du, trodde inte det var en steam key eftersom jag köpte spelet innan det kom ut på steam, men det fungerade. Tack så mycket!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jäklar du, trodde inte det var en steam key eftersom jag köpte spelet innan det kom ut på steam, men det fungerade. Tack så mycket!

np:) hade du hållit dig uppdaterad lite med spelet så ahde du sett att det finns på Steam, och att de gav Steam alla sina nycklar så att alla ligitima nycklar de sålt öven fungerar på Steam ^^

Permalänk
Medlem

En av bilarna som mina anställda får kuska runt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Jag postade en mod tidigare i denna tråden.
Ladda ner den som passar dig och testa den.
Den ändrar bromsarna och du kan ändra vikten på bilen och släpet om du vill.
du öppnar filen med winrar.

Jag provade Real Physics Mod igår kväll och sheize vilken skillnad, helt annan känsla på körningen

Och väldigt mycket lättare att välta trailern när man kör utan limiter... :/

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Patch 1.3.1 ute

Fixar tydligen så att spelet inte kraschar lika ofta när man laddar savegames/profiler med problematiska moddar.

Från blog.scssoft.com:

Citat:

We could not stay deaf to so many complaints as people were struggling with mod incompatibilities. So we spent the day today reproducing the most common issues that you guys were reporting to us, and trying to implement workarounds that would mean that the game doesn't crash when it encounters the problem.

The result is a new Euro Truck Simulator 2 update - version 1.3.1. There are no new features in it, not even any fixes of game functionality itself. All that's new are a few extra robustness improvements in the code when the game loads savegames/profiles with problematic mods created for older versions of the game.

Find the patch here: http://www.eurotrucksimulator2.com/update.php

Note that we have created a very small version of the patch if you are already running 1.3.0, but also incremental patch from the 1.2.5.x edition and a full patch from any previous version.

If you are not using mods, or haven't bumped into any mod-related crashes, there is no hurry for you to update. But if you had trouble even reading the player profile, or crashing when using retarder, or using physics mod, this is the patch you should look into, it may help.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem

Bilen min, dock så ska dom röda dioderna bort från fronten..

Permalänk

Mina förare drar in jättelite pengar, runt 600 euro per körning medans jag får 20-30 ggr mer... Vad gäller att dom ska dra in mer? Högre level eller? Är det något man kan påverka och isf, hur?

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Mina förare drar in jättelite pengar, runt 600 euro per körning medans jag får 20-30 ggr mer... Vad gäller att dom ska dra in mer? Högre level eller? Är det något man kan påverka och isf, hur?

Mina förare drar in bara 4 euro per körning ibland:(

Permalänk
Medlem

Sånt är livet för en åkare. Föraren ska ha lön å sånt annat tjafs. När era gubbar blir skickligare drar dem också in mer €. Jag är lvl 36 och har som mest fått in 7k från en förare (som jag har sett iallafall) så det finns hopp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hur fick du dit fler dioder? Hittar inget alternativ i spelet, är det en mod?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

En snabb fråga... är också frälst och såg fram emot patchen för att kunna skaffa mig en redig bil som Volvo men hittar inga försäljare... om jag kollar in nya uppgraderingar står Volvo med i listan men inte när jag kollar kartan äver återförsäljare? Har snart kryssat runt halva östeuropa utan att hitta någon!

[edit]
Struntsamma... hittade till sist en återförsäljare i Nürnberg

nya delar

återförsäljare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av logoz:

Jag provade Real Physics Mod igår kväll och sheize vilken skillnad, helt annan känsla på körningen

Och väldigt mycket lättare att välta trailern när man kör utan limiter... :/

Haha
Jo nog blir det panik ibland.
Speciellt när man kommer mot en korsning och det går lite för fort.
Då blromsarna är nerställda och bromsträckan blir ganska lång så blir det total panik ibland när man ska ha stop på ekipaget

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk

Någon som har en mod som tar bort "speed limiter" för Scania? De jag har provat funkar inte.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Någon som har en mod som tar bort "speed limiter" för Scania? De jag har provat funkar inte.

Den modden jag postade tidigare har både med och utan speed limiter.
har du nyaste patchen så googla efter denna "

Realistic Physics Mod v1.7 Update for ETS2 v1.3"
den finns med eller utan limiter

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Hej ! Hur lägger man ut bilder på detta forum?

Permalänk

Min Volvo + DHL-släpet

Visa signatur

Period!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myrre01:

Hej ! Hur lägger man ut bilder på detta forum?

Tjenare Myrrre01.

skaffa ett konto på http://imageshack.us/ eller nån annan bildsida.
sen e de bara o länka till den bilden du vill visa.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Tjenare Myrrre01.

skaffa ett konto på http://imageshack.us/ eller nån annan bildsida.
sen e de bara o länka till den bilden du vill visa.

Okej tack tack !!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Tjenare Myrrre01.

skaffa ett konto på http://imageshack.us/ eller nån annan bildsida.
sen e de bara o länka till den bilden du vill visa.

hur lägger man upp bilderna är då!?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Hur fick du dit fler dioder? Hittar inget alternativ i spelet, är det en mod?

Tjenare det är ett mod som lägger in fler ställen att sätta in dioderna, samt med massa nya olika lampor, sen på det kör jag med ett xenon mod, för att få lite "verkligare" ljus från både dioder och extraljus, har för mig att moddet med dioderna heter, truckshop nånting