Euro Truck Simulator 2

Permalänk
Skrivet av xeno95:

det där var ju inget
mitt rekord med trailer:
http://i.imgur.com/D6Yk5R7.jpg

224 utan

Det är INGET REKORD DET HELLER
2100hk 7950nm

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Fusk eller fusk.
den som jag ser fram emot är nya kartor och andra länder.

Sen vore det verkligen toppen på toppen om det nån gång gick att få ett spel som detta fast med Multiplayer.

Tyvärr så tror jag inte att det kommer komma i de närmsta åren.
Allt för mycke data ed kartor och server för att det ska fungera.

men jag kommer inte sluta hoppas

Multiplayer vet jag ingenting om, men jag läste att tillverkarna snart kommer släppa en dlc map där Polen är mycket större. Därefter skulle dom göra skandinavien

Permalänk

Något som inte stämmer tankade fullt sen körde jag iväg kom ca 10 mil sen var soppan slut någon som vet vad det kan vara

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Det är INGET REKORD DET HELLER
2100hk 7950nm
http://i45.tinypic.com/33uuxqq.png

Hur fick du öken-banan?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSnaggles:

Något som inte stämmer tankade fullt sen körde jag iväg kom ca 10 mil sen var soppan slut någon som vet vad det kan vara

Hade det problemet igår också. Det kommer ifrån en mod, kommer dock ej ihåg vilken.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Skrivet av pTr_17:

Hade det problemet igår också. Det kommer ifrån en mod, kommer dock ej ihåg vilken.

Ok man tackar.. Har ju bara 2st så det ska la inte vara några problem att hitta vilken..
Har Xp and economy moden och cargo return no empty

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LightForz:

Det är INGET REKORD DET HELLER
2100hk 7950nm
http://i45.tinypic.com/33uuxqq.png

Jobbigt å få slut på diesel^^

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag undrar om det är någon som är bra på att göra skins (mods) till Scania lastbilar?
Jag åkte bil igår och på motorvägen så körde vi förbi en sjuukt snygg vit/blå Scania R något och jag vill ha ett skin som liknar den
Jag lyckades inte få upp min mobil i tid för att fota den så har letat bilder och hittade en ganska lik lastbil.
Men Scanias örn logga på sida är inte samma som den jag såg men hittade den loggan på en annan bild så jag länkar dessa 2.
Lastbilen som är väldigt lik (Jag vill ha den blå där nere och sen vit där uppe och en blå örn logga)

Själva loggan som var på fast i blå (Bara örn huvudet inte de abstracta sakerna på lastbilarna)

Så om det är någon som skulle kunna fixxa ett skin av detta fast bara med örn loggan och inte de abstracta sakerna och flammorna..
Det skulle vara sjukt snällt om någon kunde fixxa detta eller rekommendera någon jag kan fråga. Och om ni vill ha lite bättre bild på hur det Blå/Vita ska se ut så har jag en till bild på det lite mer specifikt.

Jag tackar i förväg och uppskattar all hjälp jag kan få!
Jag har 1 fråga till, hur gör ni så att ni kan köra över 90km/h? Jag vill kunna köra snabbare så att mina laster inte tar så sjukt långt tid...

Permalänk

Nu vill inte jag vara tråkig Men jag vill rätta dig, det är ingen Örn det är en Gripen

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Mitox95:

*EN MASSA TEXT OCH BILDER*

Jag tackar i förväg och uppskattar all hjälp jag kan få!
Jag har 1 fråga till, hur gör ni så att ni kan köra över 90km/h? Jag vill kunna köra snabbare så att mina laster inte tar så sjukt långt tid...

Beroende på hur min dag ser ut imorgon så kan jag fixa skinnet till dig då, annars får du vänta så snällt tills det blir helg.

Till din andra fråga så görs det med en mod, du laddar helt enkelt ner modden och packar upp tills du har en .scs fil. Denna filen lägger du sedan i mod mappen som du hittar i "Dokument -> Euro Truck Simulator 2".

Länk till modden (Jag har inte provat den med 1.3.1 eller tidigare versioner): http://ets2.lt/en/no-speed-%E2%80%8B%E2%80%8Blimit/

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem

Jag har hört man måste aktivera vilka mods som man ska ha igång, men jag måste vara blind för jag kan inte hitta något sånt alls. Och inga av mina mods funkar längre.

Kan garantera det är något super enkel grej.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Jag har hört man måste aktivera vilka mods som man ska ha igång, men jag måste vara blind för jag kan inte hitta något sånt alls. Och inga av mina mods funkar längre.

Kan garantera det är något super enkel grej.

När du kommit in i menyn så ska du klicka på profiler och sedan redigera. Där bockar du i modden du vill använda med profilen och klickar sedan på tillämpa.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nu vill inte jag vara tråkig Men jag vill rätta dig, det är ingen Örn det är en Gripen

Är jag ännu tråkigare om jag då vill påstå att det är en grip?

Gripen är ett flygplan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Är jag ännu tråkigare om jag då vill påstå att det är en grip?

Gripen är ett flygplan...

Jo, det stämmer. Men scania har en grip som emblem också, det är samma sak som gamla saab, de har också gripen som emblem. Och gripen planet är en del av saab ochså. Så det är både rätt och fel att planen heter gripen, men ochså att scania har en grip. Inte en örn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Extror3:

Jo, det stämmer. Men scania har en grip som emblem också, det är samma sak som gamla saab, de har också gripen som emblem. Och gripen planet är en del av saab ochså. Så det är både rätt och fel att planen heter gripen, men ochså att scania har en grip. Inte en örn.

Skickades från m.sweclockers.com

Men han skrev "en gripen", och inte "en grip". Det var det jag påpekade. Att det är samma logga, och att det inte är en örn är jag fullt medveten om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nu vill inte jag vara tråkig Men jag vill rätta dig, det är ingen Örn det är en Gripen

Haha joo det är ju sant det är bara jag som är allmänt dum och inte tänkte på det^^ Men tack för att du påminde mig

Skrivet av Mattias P:

Beroende på hur min dag ser ut imorgon så kan jag fixa skinnet till dig då, annars får du vänta så snällt tills det blir helg.

Till din andra fråga så görs det med en mod, du laddar helt enkelt ner modden och packar upp tills du har en .scs fil. Denna filen lägger du sedan i mod mappen som du hittar i "Dokument -> Euro Truck Simulator 2".

Länk till modden (Jag har inte provat den med 1.3.1 eller tidigare versioner): http://ets2.lt/en/no-speed-%E2%80%8B%E2%80%8Blimit/

Det låter skitbra! Jag har inte bråttom med det så du kan göra det när du har tid Aah jag har just 1.3.1 men jag kollade faktiskt runder mer noga igår och hittade Realistic Physics mod utan hastighets begränsning men har inte lyckas att komma upp i över 90 än fast det e nog pga min 480 hästars motor... Så jag får testa det med min Volvo idag och om inte det funkar kan jag testa detta modet, tack för länken

Skrivet av Goteborgan:

Jag har hört man måste aktivera vilka mods som man ska ha igång, men jag måste vara blind för jag kan inte hitta något sånt alls. Och inga av mina mods funkar längre.

Kan garantera det är något super enkel grej.

Jag har alla mina mods och jag har bara lagt dem i Dokument>ETS2>Mod men när jag uppdaterade till 1.3.1 så fick jag ta ut alla mods å sen i mappen igen för att det skulle funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Men han skrev "en gripen", och inte "en grip". Det var det jag påpekade. Att det är samma logga, och att det inte är en örn är jag fullt medveten om.

Jo då, du har rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och då undrar man såklart vad ÄR en Grip?

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Och då undrar man såklart vad ÄR en Grip?

Saxat från wikipedia

"En grip (från grekiska γρύψ (grýps), latin gryphus) är ett fabeldjur som delvis är ett lejon, delvis en fågel. Vanligen avbildas den med ett lejons bakkropp, bakben, svans och öron och en örns (fram)kropp, (fram)ben, vingar och huvud."

Det är även Skånes landskapsvapen och Skåne på engelska blir Scania, därav har företaget Scania en grip som sitt emblem (om jag minns historian bakom rätt )

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

När du kommit in i menyn så ska du klicka på profiler och sedan redigera. Där bockar du i modden du vill använda med profilen och klickar sedan på tillämpa.

Tackar, nu vet jag det.

Skrivet av Mitox95:

Jag har alla mina mods och jag har bara lagt dem i Dokument>ETS2>Mod men när jag uppdaterade till 1.3.1 så fick jag ta ut alla mods å sen i mappen igen för att det skulle funka.

Jo, men hjälpte inte för mig. Lade till några igår, ingen av dem funkade.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk

Hjälp med skin

Hejsan! Jag har försökt göra ett eget skin till min volvo fh16 750, men lyckas inge bra med varken placeringen eller färger så tänkte kolla ifall någon här skulle kunna hjälpa mig med det? Har gjort en mall, det är dessa färger jag vill ha, men får inte till färgerna när jag startat spelet, inget vill funka, och inte placeringen för den delen heller, enda som stämmer är m4 loggan Här är en bild på det jag åstadkommit

var tänkt att det skulle se ut såhär på hytten fast på volvon:
http://www.bergkapell.se/images/user/218_tibnor_grenholms_091...

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Fredderushen:

Hejsan! Jag har försökt göra ett eget skin till min volvo fh16 750, men lyckas inge bra med varken placeringen eller färger så tänkte kolla ifall någon här skulle kunna hjälpa mig med det? Har gjort en mall, det är dessa färger jag vill ha, men får inte till färgerna när jag startat spelet, inget vill funka, och inte placeringen för den delen heller, enda som stämmer är m4 loggan Här är en bild på mallen

http://oi46.tinypic.com/1hcpkh.jpg

var tänkt att det skulle se ut såhär på hytten fast på volvon:
http://www.bergkapell.se/images/user/218_tibnor_grenholms_091...

Tack på förhand!

Nu har jag bara skinnat till Scania men prova göra ditt skin efter denna mallen.

Edit: Mallen är bara till Volvos stora hytt så det kanske kan se konstigt ut på en kortare hytt.

http://moooo.org/img/0/675fdf0.bmp

Får du det inte att fungera även då så kan jag ta en till på Volvos filer imorgon.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Nu har jag bara skinnat till Scania men prova göra ditt skin efter denna mallen.

Edit: Mallen är bara till Volvos stora hytt så det kanske kan se konstigt ut på en kortare hytt.

http://moooo.org/img/0/675fdf0.bmp

Får du det inte att fungera även då så kan jag ta en till på Volvos filer imorgon.

Hejsan! Får till en början säga tack! Men jag får det dock inte att fungera, försökte igen men får inte själva SCS filen att fungera nu istället. Jag försökte till en början att göra om lacken på en annan skinn som jag har men då blev färgerna samt positionerna fel, försökte göra en egen SCS fil med mitt Tibnor skinn men det fungerade inte heller då jag inte är så värst kunnig inom detta, så jag skulle verkligen uppskatta om du kunde hjälpa mig!

Mvh Fredrik

Edit: Har försökt i några timmar nu, men får inte placeringen samt färgerna rätt hur jag en försöker, trots jag gick efter mall. Såhär ser det ut nu.

Just där jag har muspekarn är Tibnor LOGON, så vet inte riktigt vad som gick snett

Här är det jag åstadkommit med mallen.

http://www.ladda-upp.se/bilder/qciqwsvmfqjmgq/

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Fredderushen:

Hejsan! Får till en början säga tack! Men jag får det dock inte att fungera, försökte igen men får inte själva SCS filen att fungera nu istället. Jag försökte till en början att göra om lacken på en annan skinn som jag har men då blev färgerna samt positionerna fel, försökte göra en egen SCS fil med mitt Tibnor skinn men det fungerade inte heller då jag inte är så värst kunnig inom detta, så jag skulle verkligen uppskatta om du kunde hjälpa mig!

Mvh Fredrik

Edit: Har försökt i några timmar nu, men får inte placeringen samt färgerna rätt hur jag en försöker, trots jag gick efter mall. Såhär ser det ut nu.

Just där jag har muspekarn är Tibnor LOGON, så vet inte riktigt vad som gick snett

Här är det jag åstadkommit med mallen.

Tack på förhand!

Det är inte så att du kör med en mod som ändrar hur Volvons modell ser ut? Då kan det vara så att man måste göra sitt skin på ett visst sätt istället för att göra skinnet för vanilla modellen.

Här är ett exempel med Scania, http://ets2.lt/en/scania-v4/

Om man använder den modden så måste man göra sitt skin lite annorlunda då det finns fler delar som man kan måla på. Om det nu är så att du kör med en mod som ändrar modellen så kolla om det finns template filer till den, vet om att inte alla har det men har du tur så finns där.

Jag ska bara färdigställa det sista på Mitox95s skin sen kan jag ta en titt på din Volvo.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Det är inte så att du kör med en mod som ändrar hur Volvons modell ser ut? Då kan det vara så att man måste göra sitt skin på ett visst sätt istället för att göra skinnet för vanilla modellen.

Här är ett exempel med Scania, http://ets2.lt/en/scania-v4/

Om man använder den modden så måste man göra sitt skin lite annorlunda då det finns fler delar som man kan måla på. Om det nu är så att du kör med en mod som ändrar modellen så kolla om det finns template filer till den, vet om att inte alla har det men har du tur så finns där.

Jag ska bara färdigställa det sista på Mitox95s skin sen kan jag ta en titt på din Volvo.

Tror inte det är en mod som ändrar hur volvon ser ut, Ska vara till den hytt jag använder. Men nu när jag öppnar .dds filen i DXTBmp så har det jag ritat, tibnor loggan och stripesen blivit skeva, ändrat perspektiv. Nånstans gick det knasigt om man säger så Dock så fanns där ingen template till denna skin, kanske kan funka om jag laddar ner en annan och provar, vore väldigt snällt om du kunde hjälpa mig! Har kollat på lite guider men gör mig inte så mycket klokare.

Mvh Fredde

Permalänk
Skrivet av Fredderushen:

Tror inte det är en mod som ändrar hur volvon ser ut, Ska vara till den hytt jag använder. Men nu när jag öppnar .dds filen i DXTBmp så har det jag ritat, tibnor loggan och stripesen blivit skeva, ändrat perspektiv. Nånstans gick det knasigt om man säger så Dock så fanns där ingen template till denna skin, kanske kan funka om jag laddar ner en annan och provar, vore väldigt snällt om du kunde hjälpa mig! Har kollat på lite guider men gör mig inte så mycket klokare.

Mvh Fredde

Jag har inga moddar aktiverade förutom ditt Volvo skin som jag gjorde till ett "custom paintjob" och så här såg det ut för mig efter att jag hade lagt din bild över mallen jag länkade tidigare.

Sen blir väl frågan hur du vill göra med linjerna, hur långt upp ska dom gå, hela vägen upp på spoilern? Och sen hur man ska göra med linjerna när man kommer till nosen. Du kan skicka PM till mig om du har fler funderingar!

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Tack!

Hejsan! Tack för din hjälp Mattias P! Den har varit väldigt bra till hands, fick slutligen till det! Hitta anledningen till att det krånglade till sig, jag hade på något sätt lyckats göra mallen mindre så det jag ritade blev konstigt, haha men får tacka så hemskt mycket för din hjälp och tid! Här kommer en bild på ekipaget

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Det är INGET REKORD DET HELLER
2100hk 7950nm
http://i45.tinypic.com/33uuxqq.png

Hur kunde du få så många hästar ?

Permalänk
Skrivet av Computerguy:

Hur kunde du få så många hästar ?

Du bara moddar en .sii fil för den motor du vill ska ha mer hästar. Så du kan ha en Volvo med 20 000 hästar om du så önskar.

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Du bara moddar en .sii fil för den motor du vill ska ha mer hästar. Så du kan ha en Volvo med 20 000 hästar om du så önskar.

Vart hittar jag denna ?