Komplett Gamer Mini Premium eller Komplett Winter Gamer

Permalänk
Medlem

Komplett Gamer Mini Premium eller Komplett Winter Gamer

Hejsan. Som rubriken lyder så funderar jag på vilken som är det bästa datorpaketet av dom två. Storleken är inget som spelar någon roll alls, det är prestandan som är det intressanta. Själv så står jag som en åsna mellan två eller flera hötappar när jag ska köpa dator, är inte nog tekniskt kunnig för att utläsa vad som är bra eller skräp. Det ska spelas WoW , D3 , StarCraft2 bland annat på maskinen, kanske blir nåt FPS med, vem vet.
Eller finns det paket som slår dom här två för samma peng? Om det krävs så kan jag bygga en dator, men har blivit lat med åren.
Så vad tycker ni gurus inom ämnet? Komplett Gamer Mini Premium eller Komplett Winter Gamer eller något helt annat?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Dom är rätt likvärdiga prestandamässigt, dock har Winter Gamer i7 processor som kanske hänger med längre än en i5 processor.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av legend78:

Jag skulle valt WinterGamer som är ett mycket prisvärt alternativ och ev byta ut processorn mot en ivy-bridge.
Lycka till!

Tyckte detta lät bra tills jag såg att Komplett vill ha 1028:- beskattade för att uppgradera från i7 2700K till i7 3770K: http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10731 . Hutlöst!

Ibland blir jag bara irriterad på Kompletts utbytespriser på sina färdigbyggda PC.

Visa signatur

Intel i7 4770K, Asus Z87-A, Corsair 24GB CL9 1600MHz Vengeance LP, Noctua NH U12F, EVGA GTX1070, Fractal Design Define R3, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB, EVGA G2 850W