Permalänk
Medlem

Mus funkar till jag startar om?

Hej.

Jag har ominstallerat xp på min pappas dator. Men det är något konstigt med musen. Den funkar tills jag startar om datorn, och efter omstart så funkar den inte, då behöver jag starta om den igen utan musen i och sedan sätta i den igen.

Har provat med lite olika möss, samma problem.

Usb mus.

Har provat med ingenting annat i usb ingångar.

Provat med olika usb ingångar.

Har provat att avinstallera allt utom musen i enhetshateraren.

När jag sätter in musen så kommer "välkommen till guiden ny maskinvara" upp, om jag accepterar att xp ska hitta drivrutiner så gör den det. Men när allt är klart så funkar inte musen längre.

Det känn lite som någon konflikt kanske? När jag har en fungerande mus och sen startar om så kommer "välkommen till guiden ny maskinvara" upp. Kan det vara så att Win på något sätt vill installera två drivrutiner. Kan jag på något sätt få win att inte installera dessa drivrutiner?

Har hållit på många timmar med detta nu. Om någon vänlig själ har något förslag så vore det toppen.

Permalänk
Medlem

Hade något liknande på en kompis dator, med XP.. Det var att musen var gjord för Win7.
Gick in på tillverkarens hemsida och kollade upp stödet för musen och XP fanns inte med..

Den fungerade dock om man kopplade in en annan mus samtidigt..

Det hela slutade dock med att vi installerade Win7 istället och sen var det frid o fröjd.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Hade något liknande på en kompis dator, med XP.. Det var att musen var gjord för Win7.
Gick in på tillverkarens hemsida och kollade upp stödet för musen och XP fanns inte med..

Den fungerade dock om man kopplade in en annan mus samtidigt..

Det hela slutade dock med att vi installerade Win7 istället och sen var det frid o fröjd.

Hm, så ingen lösning alltså, tråkigt.

Åh sånt skit. Tack för kommentaren.