Virus vid streamade filmer

Permalänk
Medlem

Virus vid streamade filmer

Hej!

Har en kompis som har tipsat om swefilmer.
Det jag funderar på är om det finns risk när man tittar på filmer från t.ex swefilmer?
Man laddar inte ner något på datorn om jag förstått allt rätt.
Bra streamar som t.ex SVT play.
Det jag tänker på är virus och andra skadliga program.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Borde inte vara några problem, men måste dock varna att även fast du inte laddar ner filmen så är det ett brott att streama den. Men om du är orolig för säkerheten så borde du skaffa någon Linux distribution.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Borde inte vara några problem, men måste dock varna att även fast du inte laddar ner filmen så är det ett brott att streama den. Men om du är orolig för säkerheten så borde du skaffa någon Linux distribution.

Resten av sidan kan innehålla farliga script, länkar, "plugins som behövs", gratis iphones eller gratis genomsökning av din dator. Dem brukar vara bovarna. Inte streams. Dem är typ riskfria. Svårt att få en stream att ekekvera ett program som flyttats till datorn, nej streams brukar skicka en videoström som tolkas av ett videoprogram. Startar inga andra program och laddar inte ner kringfiler.

Visa signatur

Gaming: CPU: 2600k@4.4GHz GPU: ASUS GTX780 RAM: 16GB HDD: SSD+Lagring Chassi: Fractal Define R4
Kamera: Nikon D600 Wide: 14-24/2.8 Normal: 24-70/2.8 Tele: 70-200/2.8
Övrigt: League of Legends > Cosplayer > Fotograf > IT-Tekniker > pryl***

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Swefilmer räknas som piratkopiering, och det diskuterar vi inte på Sweclockers.

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.