MW600, nya in-earlurar av samma sort löst?

Permalänk
Medlem

MW600, nya in-earlurar av samma sort löst?

Tjena!

Har ett MW600 som jag är nöjd med, tyvärr så har det blivit glapp i de medföljande hörlurarna och jag skulle behöva ett par nya.

Finns de att köpa lösa? Jag tycker de sitter bra och har ett bra ljud, men jag har aldrig sett dem lösa någonstans. Skönt med en sladd som inte är över en meter också.

Om de inte finns, någon som har tips på ett par andra vettiga in ear-lurar som kan vara passande till MW600? Eftersom jag lyckas hålla in-earlurar vid liv i typ nåt år så håller jag mig gärna i prisklasser under 500:-, gärna under 300:- om det går att få vettigt ljud där. Jag är inte så jävla kinkig med ljudet, ingen direkt finlyssning utan mer på gymmet och i kollektivtrafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjavel:

Tjena!

Har ett MW600 som jag är nöjd med, tyvärr så har det blivit glapp i de medföljande hörlurarna och jag skulle behöva ett par nya.

Finns de att köpa lösa? Jag tycker de sitter bra och har ett bra ljud, men jag har aldrig sett dem lösa någonstans. Skönt med en sladd som inte är över en meter också.

Om de inte finns, någon som har tips på ett par andra vettiga in ear-lurar som kan vara passande till MW600? Eftersom jag lyckas hålla in-earlurar vid liv i typ nåt år så håller jag mig gärna i prisklasser under 500:-, gärna under 300:- om det går att få vettigt ljud där. Jag är inte så jävla kinkig med ljudet, ingen direkt finlyssning utan mer på gymmet och i kollektivtrafiken.

Går mig vetligen inte att få tag på, men då har jag inte försökt prata med Sony/Ericsson själva. Jag gillade helt enkelt inte ljudet ur dem särskilt mycket, men alla har vi ju olika smak. Jag har ett par gamla MW600 lurar i byrålådan av den sort som bara sitter i ytterörat och har en pyttekort sladd. Vet inte om det är såna du menar eller ens om de är funkis.

Om vi bortser från den medföljande luren så finns det inte precis jättemånga lurar som kommer med en kort sladd. Jag har letat en del. En av de kortaste är t-jays som jag har kört med rätt länge, fast de har ändå ca 60 cm sladd och är av in-ear typ. Den billigaste varianten t-jays one kostar nästan 600 pix så det är lite mer än du hade tänkt dig. A-jays har längre sladdar. Om du bor i Stockholm kan du iaf. smita förbi HearU för en provlyssning och det rekommenderar jag. Se till att prova ut pluttar av korrekt storlek om du gör det, annars låter de inte bra. En fördel med pluggar i kollektivtrafiken är att man stänger ute mycket buller och kan på så sätt köra med lägre volym. Själv gillar jag skarpt t-jays three och tycker de är väl värda sitt pris med tanke på att de låter väldigt bra.