Permalänk
Medlem

Är temperaturen på CPUn max-load?
Tyckte de kändes lite väl höga?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ser lite varmt ut, har du några resultat med Prime och Furmark?

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Är temperaturen på CPUn max-load?
Tyckte de kändes lite väl höga?

Skrivet av loefet:

Ser lite varmt ut, har du några resultat med Prime och Furmark?

Jag plockade isär delarna (inte kul.....) och la om kylpastan, resultatet blev väldigt lyckat! Misstänkte att jag failade när jag la pastan första gången, cpukylaren gled och förflyttades för mycket under skruvandet. Kör Prime95 just nu och det är 10 grader skillnad, ligger på 68 som max och runt 32 på idle. Nu blev det bra!

Permalänk
Medlem

Helt underbart bygge

Visa signatur

Chassi In-Win GRone Big Tower White | Nätagg Antec 750w Bronze+
Cpu Intel Core i5 3570 @ 4.4Ghz | Kylning XSPC RayStorm 750 RS360
Moderkort Asus Maximus V Gene | Ram Corsair Dominator 6GB 2000Mhz
Gpu GTX 670 | SSD 64GB & 120GB | Hdd 500GB

Permalänk
Skrivet av Minimed:

Helt underbart bygge

Jag är sjukt nöjd med min nya burk, det lönade sig med lite extra arbete ) Tack!

Permalänk
Medlem

fan va ballt gillar små maskiner med mycket pulver, du skulle kunna kalla datorn för TNT Edition

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Coolt att få till det med så små marginaler som mm hit och dit, respekt!! 5 pinnar direkt.

Permalänk
Skrivet av WDac:

fan va ballt gillar små maskiner med mycket pulver, du skulle kunna kalla datorn för TNT Edition

Det har varit grymt kul att både bygga och använda den här rackaren och jag klagar inte på den någonstans! Haha, det ska jag göra när jag sätter in vattenkylning och överklockar i framtiden! =D

Skrivet av Lordtook:

Coolt att få till det med så små marginaler som mm hit och dit, respekt!! 5 pinnar direkt.

Tackar och bockar! )

Permalänk
Medlem

Riktigt fin burk! Fattar inte varför de inte sparat utrymme med slim DVD/Blu-Ray.

Eller kanske det är? SVårt att se iallafall

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Riktigt fin burk! Fattar inte varför de inte sparat utrymme med slim DVD/Blu-Ray.

Eller kanske det är? SVårt att se iallafall

Lian Lis lådor är heta (många av dem) och är av väldigt hög kvalité dessutom! Det finns faktiskt plats för en slim enhet, men för mig är skivor 2000 tal xD. Om det blir en mediacenter senare kommer jag att skaffa en läsare till den ) Men plats har den!

Permalänk
Medlem

Grym dator och grym hörna! Kan tänka mig att det låter bra där. Producerar du egen musik eller lyssnar du bara? Tycker mig skymta ett ljudkort där någonstans.

Permalänk

Riktigt fint bygge, stilrent, bortsett från klisterlapparna!

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av crownofthorns:

Grym dator och grym hörna! Kan tänka mig att det låter bra där. Producerar du egen musik eller lyssnar du bara? Tycker mig skymta ett ljudkort där någonstans.

Tackar tackar! Ja, högtalarna är typ det bästa jag har i rummet ) Jag spelar in covers då och då!

Skrivet av Heinkel92:

Riktigt fint bygge, stilrent, bortsett från klisterlapparna!

Tack! Jag ville ha flera lappar! haha xD

Permalänk
Medlem

du borde sätta ett filter på botten fläkten.. den kommer att damsuga golvet

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Kul att se ngn modda in mkt i de minsta Lian Li chassina.
70 grader är klart godkänt.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Det här blev ju riktigt najs Du får en femma

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av HypnoToad420:

du borde sätta ett filter på botten fläkten.. den kommer att damsuga golvet

Det är ganska ofarligt då det inte blir så mycket damm på mitt skrivbord ) Sen vill jag ha det så fritt så möjligt p.g.a värmen. Men det bidrar säkert mer damm annars ja, det får man leva med

Skrivet av sgtspiff:

Kul att se ngn modda in mkt i de minsta Lian Li chassina.
70 grader är klart godkänt.

Det är faktiskt flera på nätet som har gjort det och även ett par här i SC om man söker på Lian Li Kul att du tycker att det är kul!

Skrivet av PezFTW:

Det här blev ju riktigt najs Du får en femma

Jag tackar och bockar! =D

Permalänk
Medlem

Intressant att se, har själv funderat på att bygga en mITX dator.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte GA-AX370-Gaming 5 | Radeon RX 5700 | Corsair 16GB@2933Mhz | Crucial M500 240GB | EVGA GQ 1000W | Silverstone RV05

Citera för svar.

Permalänk

Riktigt smutt, bra jobbat.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Avstängd

Riktigt grymt. Bra jobbat alltså. Shit vad inspirerad jag blev

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Grymt najs!!
Vad kostade kalaset?

Permalänk
Skrivet av nicke505:

Intressant att se, har själv funderat på att bygga en mITX dator.

Finns många fina lådor idag som inte behöver kompromissa med datorkraft ) Kör på!

Skrivet av dysenteri:

Riktigt smutt, bra jobbat.

Tackar...Smutt smutt! ^^

Skrivet av samus.fl:

Riktigt grymt. Bra jobbat alltså. Shit vad inspirerad jag blev

Vad kul och läsa! =D Hade varit kul och se flera av liknande byggen!

Skrivet av r0zy:

Grymt najs!!
Vad kostade kalaset?

Yäh! Väry najs! Jag har inte riktigt koll då jag beställde från flera företag men jag uppskattar det till ca 9,1. Men då har jag inte använt alla delar som jag köpte (extra filter och fläktar etc). Riktigt surt var det att köpa grafikkortet från komplett och sedan efter någon dag sänkte de priset..... -_- haha.

Permalänk

Magnifique!

Ser riktigt bra ut, kanske bättre än att köpa en gaming laptop. Hur mycket fick du pröjsa?

Permalänk
Medlem

En snabb fråga - "Ett PLUS PSU medföljes av FSP på 300W, förhoppningsvis tillräcklig."

Vart beställde du chassit ifrån? Jag hittar nämligen ingenstans om att det skall medfölja ett nätaggregat, skulle vara tacksam om du svarade

EDIT:
Jag upptäckte mitt egna fel lite snabbt, jag misstog mig för att du använde dig av PC-Q03B chassit, och inte PC-Q02B!

Permalänk
Skrivet av IllusiveMan:

Ser riktigt bra ut, kanske bättre än att köpa en gaming laptop. Hur mycket fick du pröjsa?

Tackar tackar! Som jag skrev ovan betalade jag till olika företag för runt 9.1, men jag har som sagt inte använt alla grejer heller. Såvitt jag vet har de redan sänkt mitt grafikkort med ett par hundralappar eller ngt =(( Priset är därmed annorlunda (formodligen lägre).

Skrivet av maxzzen:

En snabb fråga - "Ett PLUS PSU medföljes av FSP på 300W, förhoppningsvis tillräcklig."

Vart beställde du chassit ifrån? Jag hittar nämligen ingenstans om att det skall medfölja ett nätaggregat, skulle vara tacksam om du svarade

EDIT:
Jag upptäckte mitt egna fel lite snabbt, jag misstog mig för att du använde dig av PC-Q03B chassit, och inte PC-Q02B!

Ja, detta är den lilla lillaste ) Lite märkligt att Q02an utan PSU kostar lika mkt =/
Q03 var faktiskt mitt första val men så här blev det!

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt! Alltid lika coolt med datorer så små, tycker dock att du ska köra Hackintosh på den

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av Dubadai:

Sjukt snyggt! Alltid lika coolt med datorer så små, tycker dock att du ska köra Hackintosh på den

Tackar! Jag ska kika på det, har ingen aning om vad det är just nu xD Så mycket vet jag...

Permalänk
Skrivet av Dubadai:

Har nu kikat på Hackintosh (hade faktiskt ingen aning om det) och blev smått intresserad. Jag har sj många ggr funderat att köpa en Apple dator pga mindre musikproduktion men det har aldrig blivit av. Frågan är ju hur bra den driver tex musikprogram så som Pro Tools.....det skadar ju inte att försöka )

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut, nu blir nästan jag sugen på o bygga något liknande. Skulle nog inte klara mig med det grafikkortet dock, men jag gillar din flitighet!

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Ser riktigt nice ut, nu blir nästan jag sugen på o bygga något liknande. Skulle nog inte klara mig med det grafikkortet dock, men jag gillar din flitighet!

Kul att höra! Tänk på att fläkten på nätagget kan låta en aning så var beredd på att byta fläkten på den om du vill ha en relativ tyst dator. ASUS håller ju på att fixa ett 670 i miniformat, perfekt för denna burk