Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

Själv spelar jag på Veritas , Runt 30ms på morgon och natt tid mitt på dagen runt 50-60ms.
Tycker Global chatten är extremt underhållande på denna servern mycket skämt och troll här å där.

Har 1500+ guld där inne som lv 30, Så är inte så sugen på byta till en annan server haha

Får man fråga hur du har fixat 1,5k guld som lvl 30? j

Permalänk
Medlem

Är man club member så kan man få ganska mycket guld från de där 10 strongbox keys:n

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av davidolw:

Får man fråga hur du har fixat 1,5k guld som lvl 30? j

Ska jag vara ärlig så är 1,5k ingenting, det är vad du får för att göra dailies per dag. Kör du även MCHM kan du tjäna allt mellan 5k-30k på typ 2 rundor och om du använder instance reset scrolls kan du lätt köra 6 rundor per dag.

Skrivet av Triffid:

Är man club member så kan man få ganska mycket guld från de där 10 strongbox keys:n

Beror ju på om du får MWA/spellbind eller ej... Hur som så går det åt en hel del för att få upp ditt gear till +12...

Permalänk

Btw hur kollar ni er ping? Jag hittar ingen inställning i options som kan visa ping.

Permalänk
Skrivet av davidolw:

Btw hur kollar ni er ping? Jag hittar ingen inställning i options som kan visa ping.

Håller du musen över klockan in-game får du se dig ping också

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Mindstormer:

Ska jag vara ärlig så är 1,5k ingenting, det är vad du får för att göra dailies per dag. Kör du även MCHM kan du tjäna allt mellan 5k-30k på typ 2 rundor och om du använder instance reset scrolls kan du lätt köra 6 rundor per dag.

Nu frågade han ju dock för lvl 30, varken dailies eller MCHM är speciellt aktuellt då

Precis som när vi sa att vår nystartade guild var relativt rika för vår level (med högsta lvl på 31), så att om han behövde cash så var det bara att be om det, då vi hade 12k guld, och han genast skulle börja berätta om hur mycket guld man kan tjäna i lvl 60

Blir lite som att två barn står och jämför deras veckopeng, och hem kommer pappa och börjar skryta om att han kan tjäna mångdubbelt av vad de får på bara en dag på jobbet xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ni som lirar, kör ni Eu eller Na?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av wixia:

Ni som lirar, kör ni Eu eller Na?

Skickades från m.sweclockers.com

EU lirar jag på och är nöjd hittills, men jag vet att en del förespråkar Na i tråden.

Permalänk
Skrivet av wixia:

Ni som lirar, kör ni Eu eller Na?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör på EU - Killian.

Permalänk
Medlem

Tjena allihop, tänkte kanske börja spela Tera, men undrar om det är lönt, alltså är det mycket players? tips på bra server? EU eller NA ?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Tjena allihop, tänkte kanske börja spela Tera, men undrar om det är lönt, alltså är det mycket players? tips på bra server? EU eller NA ?

F2P så de är väl lönt att testa i alla fall. Spelar just nu på Veritas(tror jag, är på jobbet) tycker det är hyffsat mycket folk på servern. Har nästan instant que till instancer iofs spelar jag lancer(tank). Vet inte hur det är för andra klasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoManski:

F2P så de är väl lönt att testa i alla fall. Spelar just nu på Veritas(tror jag, är på jobbet) tycker det är hyffsat mycket folk på servern. Har nästan instant que till instancer iofs spelar jag lancer(tank). Vet inte hur det är för andra klasser.

Tanks = 1 sekund, Healers 5-10 min. DPS 5-1h+

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag kör på Balder EU men råder dig inte att välja den då den har mkt problem med lagg.körde på zuras förut där var det helt lagg fritt så tror det är serven som strular

Permalänk
Medlem

MugiMugi
Du som spelat detta spel en hel del har du något bra snabbt sätt att levla från 54+ upp till 60 eller iaf något bra tips man kan ha i åtanke?
Inte tröttnat än o njuter mer o mer av spelet men optimala sätt är väll att föredra ibland

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av karjix:

MugiMugi
Du som spelat detta spel en hel del har du något bra snabbt sätt att levla från 54+ upp till 60 eller iaf något bra tips man kan ha i åtanke?
Inte tröttnat än o njuter mer o mer av spelet men optimala sätt är väll att föredra ibland

Köp 50% XP boosts på broker. Finns o få tag på hyffsat billigt. Annars äre inte så mkt annat o snacka om. Gör alla quests du hittar, iom att man får flera miljoner xp för varje quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

MugiMugi
Du som spelat detta spel en hel del har du något bra snabbt sätt att levla från 54+ upp till 60 eller iaf något bra tips man kan ha i åtanke?
Inte tröttnat än o njuter mer o mer av spelet men optimala sätt är väll att föredra ibland

Bara att spela. Vid level 54-58 är spelet äntligen så svårt som det borde ha varit från början, enda tillfällena det inte går att samla ihop mer en 2-3 mobs åt gången och samtidigt överleva.

Samma var vid level 37-39 men de nerfade de zonerna något ofantligt i F2P patchen, lite chockad att de inte gjorde det vid level 54-58.

Samt ja efter 58 blir allt dumt lätt igen. Att levla från 58-60 absolut snabbast är bara grinda mobs med 100% xp scroll utanför pathfinder post, du får dessa 2 levlar på ungefär 3 timmar totalt. Det sagt inte värt det då du göra ALLA quests från alla zoner 58+ på grund av reputation.

Men men enda tipset är som sagt va bara att spela, spelet är inte svårt för vanlig questande samt går otroligt för fort. Om du vill spela fotrare så leta efter ett party och så lär det gå rejält fort.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Bara att spela. Vid level 54-58 är spelet äntligen så svårt som det borde ha varit från början, enda tillfällena det inte går att samla ihop mer en 2-3 mobs åt gången och samtidigt överleva.

Samma var vid level 37-39 men de nerfade de zonerna något ofantligt i F2P patchen, lite chockad att de inte gjorde det vid level 54-58.

Samt ja efter 58 blir allt dumt lätt igen. Att levla från 58-60 absolut snabbast är bara grinda mobs med 100% xp scroll utanför pathfinder post, du får dessa 2 levlar på ungefär 3 timmar totalt. Det sagt inte värt det då du göra ALLA quests från alla zoner 58+ på grund av reputation.

Men men enda tipset är som sagt va bara att spela, spelet är inte svårt för vanlig questande samt går otroligt för fort. Om du vill spela fotrare så leta efter ett party och så lär det gå rejält fort.

Ah tackar det var lite det svaret jag var ute efter här. Det där med reputations var intressant o veta vilka och varför man ska skaffa dom ?
Den biten har jag lämnat då jag inte varit i närheten av att va beroende av vad reputations gör vid engame än.

Tror jag förmodligen levlar vidare som innan zon efter zon då det varit mest givande för mig.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Ah tackar det var lite det svaret jag var ute efter här. Det där med reputations var intressant o veta vilka och varför man ska skaffa dom ?
Den biten har jag lämnat då jag inte varit i närheten av att va beroende av vad reputations gör vid engame än.

Tror jag förmodligen levlar vidare som innan zon efter zon då det varit mest givande för mig.

Du vill farma alla reps, vissa är mer viktigare än andra förvisso, samt två är specielt viktigt att göra just nu då du får en T14 gold piece varannan dag till var 4de dag. Detta är rejält värt det när du ska börja enchanta vapen/armor då du slipper betala något guld alls för det. Samt rustningen du får är rejält bra som start. Dessa kan du inte börja med fören level 60.

Sedan alla andra farmar du för att få ihop gröna kristaller dessa är är socket slots för jewelry du kommer få ihop, samt att köpa just jewlery för rep points. Du låser upp dessa dalies genom att göra X antal quests i alla zoner från level 58+.

De två viktigaste som jag nämnde har du en liten guide på här
http://tera.enmasse.com/game-guide/gameplay/factions/jax-trus...
http://tera.enmasse.com/game-guide/gameplay/factions/unified-...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du vill farma alla reps, vissa är mer viktigare än andra förvisso, samt två är specielt viktigt att göra just nu då du får en T14 gold piece varannan dag till var 4de dag. Detta är rejält värt det när du ska börja enchanta vapen/armor då du slipper betala något guld alls för det. Samt rustningen du får är rejält bra som start. Dessa kan du inte börja med fören level 60.

Sedan alla andra farmar du för att få ihop gröna kristaller dessa är är socket slots för jewelry du kommer få ihop, samt att köpa just jewlery för rep points. Du låser upp dessa dalies genom att göra X antal quests i alla zoner från level 58+.

De två viktigaste som jag nämnde har du en liten guide på här
http://tera.enmasse.com/game-guide/gameplay/factions/jax-trus...
http://tera.enmasse.com/game-guide/gameplay/factions/unified-...

Dold text

Tackar så otroligt mycket för den där förklaringen. Bara sätta igång o köra då.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Ser ut som gameforge börjar applisera sin Aion practice redan nu på Tera.

https://forum.tera-europe.com/showthread.php?t=137144
http://www.reddit.com/r/TeraOnline/comments/18tvo6/eu_my_acco...

Lycka till på EU.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Har ett problem, hoppas någon kan hjälpa mig. Har kommit till Velika och ska göra questen för att få första mount, använde scrollen till Lumbertown med råkade avbrya mitt i, och förlorade den på såvis. Tog sedan bort questet "Saddle Upp" i tron om att det skulle gå ta det på nytt, men går inte. Hur får man då tag i hästen?

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

Har ett problem, hoppas någon kan hjälpa mig. Har kommit till Velika och ska göra questen för att få första mount, använde scrollen till Lumbertown med råkade avbrya mitt i, och förlorade den på såvis. Tog sedan bort questet "Saddle Upp" i tron om att det skulle gå ta det på nytt, men går inte. Hur får man då tag i hästen?

Spelar du på EU kan du kontakta suppot och vänta upp till 4 veckor och mer men ärligt tala går det fotrare att börja om.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Spelar du på EU kan du kontakta suppot och vänta upp till 4 veckor och mer men ärligt tala går det fotrare att börja om.

Hur lång väntetid är det på US?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Hur lång väntetid är det på US?

På support ärenden? Tja ca 1-2 dagar eller om du är elite kund så har du live chat som tar ca 1 timme att ta sig igenom.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tanks = 1 sekund, Healers 5-10 min. DPS 5-1h+

Det där skiljer sig rätt mycket från dag till dag tycker jag :/ Är healer och någon gång blir det instant, oftast 10min men som igår 38minuter

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Läste lite om Eu vs Na och det fick bli Eu då det känns som att ping är så pass viktigt även fast Frogster inte är de vassaste. Finns det någon snel guild man kan joina?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av wixia:

Läste lite om Eu vs Na och det fick bli Eu då det känns som att ping är så pass viktigt även fast Frogster inte är de vassaste. Finns det någon snel guild man kan joina?

Skickades från m.sweclockers.com

Beror ju på vilken server du spelar på. Är officer i Aesir som är en del utav aoc-gaming så om du har några frågor eller är intresserad av att joina oss är det bara att fråga mig. Vi spelar f.ö. på pvp-servern Killian.

Permalänk
Medlem

Nu ska det tydligen gå byta server snart så skulle vara trevligt att veta vart alla spelar och eventuellt hitta nån bra guild tänkte flytta då balder(EU) laggar Apa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

Nu ska det tydligen gå byta server snart så skulle vara trevligt att veta vart alla spelar och eventuellt hitta nån bra guild tänkte flytta då balder(EU) laggar Apa.

Hoppas folk flyttar från Fraya så mina kompisar kan skapa konto där.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av basheri:

Nu ska det tydligen gå byta server snart så skulle vara trevligt att veta vart alla spelar och eventuellt hitta nån bra guild tänkte flytta då balder(EU) laggar Apa.

Jasså? tänkte flytta till balder men du menar att det laggar där annat än under Nexus eventen?

*edit* FLyttade till zuras istället och kan rapportera att det inte är något lagg än så länge. Faktiskt mindre än killian.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss