Vad sjutton är detta för moderkort? Omöjligt att identifiera! [Bilder]

Permalänk

Ser inte riktigt ut att vara DDR3 portar tycker jag, men skulle vara enklare att urskilja med en bild rakt över minnesslotsen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ser definitivt ut som ddr 3 imo.

Kylfläkten på nordbryggan är ju inte direkt vanlig som den ser ut där så jag tror på antingen typ en demo produkt eller från en OEM dator vilket fall som borde du få svar på dina frågor om du startar ett system med det moderkortet i.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Cpu sitter redan i kan jag meddela. Det är någon sorts prototypprocessor.

Vad i helsike är det du har fått tag i?
Såna prylar brukar inte vara avsedda att hamna på villovägar

Kan du berätta vad den motsvarar? en phenom 2 antar jag?

I så fall, om jag antar att du har en intel c2d eller äldre AMD än detta du nu har kommit över så verkar det värt besväret att köpa en billig fläkt, lite kylkladd och lite ddr3-minnen. om vi antar att det är motsvarande en phenom2 x4 965 (klassisk am3-cpu) så ligger den hastighetsmässigt omkring en i3 från ivy bridge vilket inte är helt fel. endast några få core 2 quad är snabbare från core 2 tiden.

Permalänk
Medlem

Kan du ta bild där BIOS sitter, på något ID eller liknande..

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av wankeer:

Vad är den där molex kontakten nere i vänstra hörnet till för?

Troligen för att ge mer ström till modekortet. Tex ifall man kör överklockade hd 7970 crossfire samt en överklockad cpu som drar mycket ström.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Har du något FCC ID på kortet? Baksidan eller framsidan?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

hade molex på mitt moderkort oxå men för länge sedan ! stod det inte 2010 på moderplankan? är det ddr3 så är det ju hyfsat nytt, till mitt nforce moderkort av märket DFI lanparty hade ja molex på moderkortet var socket 939 om ja inte missminner mig!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Gissar på att det e från en highend oem dator då den har 4st full pci-express lanes. Molex:en är till för att man ska kunna ge mer ström till grafikkorten om du fyller upp dom med kort så slipper korten ta all ström via 24pinsen på moderkortet

Visa signatur

[PC] I7 3770K @ 4.6GHz| Asus R9 290 DirectCU II| Asus P8Z77-V Pro| Corsair Vengeance 2x8GB CL9| Corsair 750D| Fractal Design Tesla 650W| Samsung 840 Basic 250GB| Seagate Barracuda 1TB| Customloop| Creative Soundblaster Z

Permalänk

8 pin till cpu och 2 molex, vad är detta för monster till strömförbrukare?

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

Då ska vi se.
Har inte kamera tillgänglig, men eftersom det ändå bara är koder vi är ute efter så namnger jag dom.

CPU:
"AMD ENG SAMPLE"
"ZD35201W8K44"
"FA 1114MPM"
"FD17274E10018"

BIOS (Den svarta plattan t.h. om den andra PCI-E?)
"ITE"
"IT8716F-S"
"0952-FXS"
"N4R8W0 L"

BAKSIDAN (samtliga står under streckkoder)
102-C09403-00 REV06
004536-102210B-00105

Permalänk
Skrivet av nebuchadnezzar:

Då ska vi se.
Har inte kamera tillgänglig, men eftersom det ändå bara är koder vi är ute efter så namnger jag dom.

CPU:
"AMD ENG SAMPLE"
"ZD35201W8K44"
"FA 1114MPM"
"FD17274E10018"

BIOS (Den svarta plattan t.h. om den andra PCI-E?)
"ITE"
"IT8716F-S"
"0952-FXS"
"N4R8W0 L"

BAKSIDAN (samtliga står under streckkoder)
102-C09403-00 REV06
004536-102210B-00105

Skanna QR-koden som finns på CPU:n.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Inga träffar.

Men jag borde alltså bygga något med detta tycker ni?

Permalänk
Medlem

Eftersom processorn är märkt "engineering sample" är förmodligen även moderkortet ett specialmoderkort från AMD avsett för utvecklare.

Jag rekommenderar att du skapar ett konto på http://www.cpu-world.com/forum/
och laddar upp dina bilder där och ber dem identifiera CPU + moderkort samt frågor vad prylarna kan tänkas vara värda. Många mycket kunnniga samlare frekventerar detta forum och det sannolikt att du kan få svar på dina frågor där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Inga träffar.

Men jag borde alltså bygga något med detta tycker ni?

Det är kanske ett prototyp moderkort? Skulle ju kunna vara det med tanke på ES CPUn.
Jag tycker absolut att du ska testa starta grejerna. Annars säljer det säker rätt bra på eBay!

Permalänk
Medlem

Släng i några minnen och ladda ned CPU-Z! Glöm inte å ta några bilder

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Jäkligt intressant! Du kan säkert få en liten peng för det där om du beslutar att inte använda det!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jaså. Då får ni önska mig lycka till, har aldrig byggt en dator. Några generella knep?
Jag är en händig man så borde dock inte vara några större problem. Har ett stort CMChassi som väntar.

Förbannat vad jag hatar alla sladdar från PSUn...

Nu mina vänner går jag och lägger mig. Hej med er!

Permalänk
Medlem

Detta kan bli intressant!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mycket intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Jaså. Då får ni önska mig lycka till, har aldrig byggt en dator. Några generella knep?
Jag är en händig man så borde dock inte vara några större problem. Har ett stort CMChassi som väntar.

Förbannat vad jag hatar alla sladdar från PSUn...

Nu mina vänner går jag och lägger mig. Hej med er!

Hmm, det kan inte vara något server kort eller liknande då?

Generella knep... Bygga dator är logiskt, en kabel som inte ser ut att passa, passar inte och ska således inte sitta där, lika gäller för andra saker som ska tryckas i, finns det ett hål och något passande att stoppa där i, så ska det troligtvis sitta där i (med undantag för dubbel strömförsörjning som gamla sata diskar kan ha... Tar du det bara lugnt är det inga problem!

Och glöm inte att använda distanser mellan chassit och moderkortet!

Permalänk
Medlem

Läs om en som hade samma problem, alltså ett engineering sample: http://www.tomshardware.co.uk/forum/296703-10-shown-engineeri...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Räcker mitt gamla 750W PSU tror ni?
Tänkte fräsa iväg och köpa 4GB 1333MHz RAM också. Sedan kör jag mitt gamla EN9800GTX-Graffe.

Jag är en fattig för-e-bannad student förstår ni, mer har jag inte råd med.

Permalänk
Skrivet av nebuchadnezzar:

Räcker mitt gamla 750W PSU tror ni?
Tänkte fräsa iväg och köpa 4GB 1333MHz RAM också. Sedan kör jag mitt gamla EN9800GTX-Graffe.

Jag är en fattig för-e-bannad student förstår ni, mer har jag inte råd med.

Beror på tillverkare och verkningsgrad.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Beror på tillverkare och verkningsgrad.

Det är Corsair. Fina grejer alltså.

En fråga inför monteringen; Ska jag applicera kylpasta på den nya fläkten/CPUn? Tänkte köpa den här;
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/103542-arctic_cooling...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av nebuchadnezzar:

Räcker mitt gamla 750W PSU tror ni?
Tänkte fräsa iväg och köpa 4GB 1333MHz RAM också. Sedan kör jag mitt gamla EN9800GTX-Graffe.

Jag är en fattig för-e-bannad student förstår ni, mer har jag inte råd med.

Förutsatt att det inte är av dålig kvalité räcker det garanterat.

Köp 1600 MHz om skillnaden i pris är försumbar. Du kan nästan köpa 8 GB när du ändå är igång. Tror du kommer undan med drygt 300 kr.

Skrivet av nebuchadnezzar:

En fråga inför monteringen; Ska jag applicera kylpasta på den nya fläkten/CPUn? Tänkte köpa den här;
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/103542-arctic_cooling...

Den kommer med förapplicerad kylpasta, så du ska inte applicera någon själv.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Problemet är att jag ju inte vet vilka RAMs som passar, och kan således inte köpa RAM för att sedan bygga datorn och se efter i mjukvaran. Vill vara säker på att det jag köpt fungerar.

Du ser ju på ramslotsen vilken ddr det ska vara ! är det am3 socket kan man ju förmoda att det är ddr3

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Jaså. Då får ni önska mig lycka till, har aldrig byggt en dator. Några generella knep?
Jag är en händig man så borde dock inte vara några större problem. Har ett stort CMChassi som väntar.

Förbannat vad jag hatar alla sladdar från PSUn...

Nu mina vänner går jag och lägger mig. Hej med er!

Moderkortsdistanser xD

Annars så ESD armband kan vara att föredra

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Om du inte vill bygga den så tar jag den gärna *blink*

Riktigt intressant, med det jag sett i tråden så känns det som en Phenom X4 eller X6 prototyp?

en föredel hade varit om du kunde starta den och iaf komma in i bios

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Moderkortsdistanser.

Jo jo, ni behöver inte oroa er. Rev precis ut allt från gamla pc (vars chassi jag ska använda) och dessa distanser är där. Nog om dom nu!!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nebuchadnezzar:

Jo jo, ni behöver inte oroa er. Rev precis ut allt från gamla pc (vars chassi jag ska använda) och dessa distanser är där. Nog om dom nu!!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror jag ska avrunda min kväll med några väl valda ord: glöm inte distanser.