vad är det som händer med alla gamers nu för tiden ????

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Så klart det gäller 680, jag har ju det jag har ju testat

Blir titan senare ändå

Haha, jag läste vad du skrev tidigare, helt fel. Titan verkar trevlig, onekligen...men jag håller nog mig kvar till 690 oavsett, då jag inte ser någon anledning till att "byta ner mig".

Permalänk
Medlem

Minns när jag blev kallad geargamer bara för jag köpt en dedikerad gamermus (Logitech wingman) runt år 2000. Sen skall man integlömma när jag köpte till en FuNc matta... o herreduuud vilket tjöt. "betalar du nästan 300 kronor för en musmatta???? Det går lika bra med en PCgametidning som underlag, grymt bra glid" osv fick man höra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Allt beror såklart på vilken disponibel inkomst man har, därefter hur stort t.ex gaming-intresset egentligen är.
För mig som hatar vintern och älskar gaming så blir det endel timmar bakom skärmen på vinterhalvåret...
Jag är en bra bit över trettio med fru, villa och barn, men varje mörk vinterkväll blir jag som ett barn igen

Men nått Titan tror jag inte det bli för mig, pengarna är inte problemet, men för mig måste det finnas ett behov, behovet måste rättfärdiga investeringen och dem spel jag spelar idag med min singel skärm i 1080p så har jag svårt att motivera ytterligare uppgraderingar, men ska nog skaffa ett till 680 lagom till BF4 eller whatever intressant som kan komma att ställa ytterligare krav på hårdvaran..

Men nu är jag less vinterhelvetet, just kommit in från garaget där jag börjat förbereda hojen för årets säsong, blir gött att höra besten vråla till liv igen, det börjar närma sig nu

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Vi är i en digital generation där ungar/ungdomar inte längre är ute och "leker" utan sitter inne och spelar.
Sedan är det allt mer som skiftat till PC i och med att konsolerna är så pass gamla.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av lixsom:

Om du ska ge 10k till en luffare kan du lika gärna skjuta han lär supa ihjäl sig med dom pengarna.

Hade lätt köpt 2st Titan om jag hade dom pengarna utan tvekan, det är kul med e-penis, och vill kunna köra på hög grafik + moms

Sluta tramsa.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Löning snart så då har man 32000kr att leka med efter räkningarna är betalda, men förr hade man slängt iväg dem på datordelar men har lagt av med att köpa massa till min dator, köpte ett 7970 standard på cdon för 2200kr senast men lär vänta tills jag ska bygga ett nytt datorbord, som någon sa här, tid är pengar, finns viktigare och roligare saker än att parkera sig framför datorn.

Ska köpa iPAD4, Visture v5 hd (Android) och en Windows (ej rt), Nintendo DSI XL 3D till dottern sen går resten till en resa för min far.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att jag lägger ut 3000-4000 på datorer och spel per år, räknat per månad blir det 333kr, ungefär samma som min totala mobilutgifter är. För 330kr får man en halv tank med bensin, kan äta på restaurang och dricka typ två öl där, eller se på en film på bio tillsammans med frun samt lite godis till. Spela spel är en sjukt billig hobby, även om man kostar på lite.

Permalänk
Skrivet av lixsom:

Tål du inte skämt eller? Lugna ner dig!

Kul skämt

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Jag själv går på gymnasiet och har en rätt bra dator, ska även köpa ny processor i sommar/höst och sedan 3 skärmar när jag hittar någon som jag vill ha (27" ska det vara också)

Hur har jag råd?
1 : Det är min hobby så jag prioriterar det över annat
2 : Jag önskar mig pengar i julklapp och födelsedags presenter
3 : har ingen moppe och har inte haft någon heller, en snubbe jag känner la ner 30k+ på en moppe, nu har han en epa också etc, en tjej jag känner har 3st hästar, inte heller så billigt tror jag..(?), och en annan kompis köpte en jävla moppebil för 70k..
så det berors helt enkelt på vad man prioriterar, sen har väll kanske majoriteten även jobb (många vuxna gamers, speciellt på swec)

Går också på gymnasiet så undrar hur fasen har dina polare råd med det där? har råd att köpa en ny jacka på rea efter 2-3 månaders sparande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Går också på gymnasiet så undrar hur fasen har dina polare råd med det där? har råd att köpa en ny jacka på rea efter 2-3 månaders sparande..

Du kommer snart bli varse att människor har väldigt olika ekonomiska förutsättningar.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Tror dom sommarjobbar för att få cash, men själv har jag bara önskat mig pengar för att få råd med min dator

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av azmodan:

Tror medelåldern höjts väldigt mycket på spelare jämfört mot "förr". Vilket borde resultera i jobb och ordning på ekonomi (och möjligheten att ta lån såklart).

Edit: O varför inte spendera 15-30k på datorer om det nu är ens hobby istället för golfklubbor t.ex (golf är f.ö det mest agressionsframkallande elände jag någonsin varit med om).

Varfør inte?
Jo, før att få utvecklare att faktiskt optimera spelen mer før billigare hårdvara som t.ex. 3000 kr vilket ær en respektabel summa, så att vi som inte kan spendera 10k varje halvår/år på grafikkort också kan spela spel!?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Varfør inte?
Jo, før att få utvecklare att faktiskt optimera spelen mer før billigare hårdvara som t.ex. 3000 kr vilket ær en respektabel summa, så att vi som inte kan spendera 10k varje halvår/år på grafikkort också kan spela spel!?

Utvecklingen drivs framåt av de människor som vågar satsa. De som inte vågar får del av framgångarna ändå, bara långt senare. Det är okej.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem

Jag tar sms lån efter sms lån. Börjar dock blir svårt att hålla räntan tillbaka eftersom jag får tillbringa flera timmar dagligen att skicka efter nya sms lån. Hujeda mig vilken skrivkramp man får. Börjar nästan bli så illa att jag får anställa nån att smsa åt mig.

Skämtåsido men gaming är precis som vilken hobby som helst. Har åsidosatt gamingen lite till att satsa mer på hörlurar och där har vi något den generella gamern totalt skiter i LJUD. De köper sina Sibera V2 och tror de har världens bästa ljud och blir förbannade när man säger att de är dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

lämnar bara in hunn för shampotest när datorn behöver hårdvara. lätta cash och ren blirn.

HAHA gjorde min dag Tack tack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

Folk har olika ekonomier, så är det bara.
Jag lägger 10k på bensin(skoter) i vinter istället för att köpa ett titan, hade något ben varit brutet hade det varit åt andra hållet =d

Hehe. Själv har man bara köpt bensin för 6k i vinter

Permalänk
Medlem

Varfør inte?

Men saken är ju den att ni/vi som inte kan spendera 30 lök per halvår faktiskt kan spela oxå...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toxicstone:

Löning snart så då har man 32000kr att leka med efter räkningarna är betalda, men förr hade man slängt iväg dem på datordelar men har lagt av med att köpa massa till min dator, köpte ett 7970 standard på cdon för 2200kr senast men lär vänta tills jag ska bygga ett nytt datorbord, som någon sa här, tid är pengar, finns viktigare och roligare saker än att parkera sig framför datorn.

Ska köpa iPAD4, Visture v5 hd (Android) och en Windows (ej rt), Nintendo DSI XL 3D till dottern sen går resten till en resa för min far.

32-lapp är väl ungefär vad jag lägger på espresso house på en månad! Trollololol

Permalänk
Skrivet av retro123:

Dummaste jag hört idag, akta dig för att bli en som föraktar dina medmänniskor. Du kommer må dåligt själv.

Vadå? Tycker du inte det han säger stämmer ganska så exakt. En luffare/uteliggare kommer inte rycka upp sig och starta ett nytt liv med 10k i handen. Antagligen kommer spriten ta över.

Visa signatur

VaporX 7970ghz@ 1200/1600
2600k@ 4.2Ghz 1.312V

http://valid.canardpc.com/2822403

Permalänk

"vi" är nog rätt många som faktiskt sparar ett bra tag för att sedan kunna köpa något "dyrt" när det kommer har tex redan nu börjat fundera på ett sparande te Ps4

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Utvecklingen drivs framåt av de människor som vågar satsa. De som inte vågar får del av framgångarna ändå, bara långt senare. Det är okej.

Eller så optimerar man spelen och alla kan ta del?

Skrivet av azmodan:

Men saken är ju den att ni/vi som inte kan spendera 30 lök per halvår faktiskt kan spela oxå...

Fan är det för skitsnack? Klart vi kan SPELA.
Men är det SPELBART nuförtiden? Nja. Sub60fps är ryckigt, segt mm plus att spelen på lägre inställningar ser ut som konsollernas spel.
Varför betala 3000 kr för att spela ett spel med konsollgrafik liksom?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Tror dom sommarjobbar för att få cash, men själv har jag bara önskat mig pengar för att få råd med min dator

Jag sommarjobbade en månad fick typ 10-12k tycker de va lite overkill att köpa en moppebil för 70 lax ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Minns när jag blev kallad geargamer bara för jag köpt en dedikerad gamermus (Logitech wingman) runt år 2000. Sen skall man integlömma när jag köpte till en FuNc matta... o herreduuud vilket tjöt. "betalar du nästan 300 kronor för en musmatta???? Det går lika bra med en PCgametidning som underlag, grymt bra glid" osv fick man höra.

Haha! Så sant, tack för kvällens nostalgi + skratt!

Permalänk
Medlem

Eller så optimerar man spelen och alla kan ta del?

Tetris är rätt optimerat nu. Bara att haka på!

Nä, men självklart måste utvecklingen gå vidare och jag är väldigt glad för att folk är redo att betala för framsteg.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dr. Dunkel:

Tetris är rätt optimerat nu. Bara att haka på!

Nä, men självklart måste utvecklingen gå vidare och jag är väldigt glad för att folk är redo att betala för framsteg.

Fan va dumma kommentarer hela tiden på Swec.
Och att folk gillar dom, sjukt. Sweclockers- nya Facebook, før Hårdvara!

Så du sæger att man inte kan optimera spel så att alla kan ta del, de som køper 10000 grafikkort kan spela med sin uber grafik med tesselering ULTRA EXTREME FABULOUSNESS och Texturer i 16000x16000 och 20km view distances och water physics osv..?
Medans de som køper vanliga kort (alltså majoriteten av PC spelare) kan spela på en mycket snygg grafik med 60 fps.
Dvs inte længre betala 8000 kr før att spela med konsollgrafik fast 1080p och sub 60fps.

Fast iofs, detta ær Sweclockers, folk efterstrævar inte optimerade spel, de efterstrævar nya anledningar till att bli mjølkade av Nvidia/AMD varje år, snart byter vi væl grafikkort var 3e månad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Tror medelåldern höjts väldigt mycket på spelare jämfört mot "förr". Vilket borde resultera i jobb och ordning på ekonomi (och möjligheten att ta lån såklart).

Edit: O varför inte spendera 15-30k på datorer om det nu är ens hobby istället för golfklubbor t.ex (golf är f.ö det mest agressionsframkallande elände jag någonsin varit med om).

Det håller jag med dig om. Förutom golf då! Det beror lite på hur bra man är också! Är man bättre försöker man bli mindre arg! Iaf jag, för jag kan inte spela arg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har kvar min fUnc än så det blev inte så dyrt i längden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Smakar det så kostar det, trött på alla som ifrågasätter de som är intresserade av titan och andra högpresterande produkter. Troligen ligger problemet i att swec består av en salig blandning av barn/studenter/vuxna med jobb. Så klart de ekonomiska förutsättningarna ser helt annorlunda ut för de olika målgrupperna och den starka kraften avundsjuka kommer in i bilden.

Och som många redan sagt så lägger man kanske pengar på datorer istället för att resa, köpa bil/moppe och bensin till det.
Alla dessa sporter och allt som kostar. Älskar teknik och spel så i princip alla mina pengar som jag använder för nöje
går till det. Stör mig lite på föräldrarna (speciellt morsan) som hela tiden tjatar om att jag ska spara istället.
Hon tycker att det räcker med en dator vart femte år eller något.

Men alltså varför inte spendera lite när man ändå sitter framför skärmen så himla mycket?
Sen tror jag med att folk säljer sina gamla grafikkort osv så man får ju in lite grann där med.

Permalänk
Medlem

Jag röker inte, snusar inte, fest dricker..gamblar inte...min hobby i stortsätt är dator/design/bygge och 3D modulering..
Att spendera pengar på något jag i stortsätt jobbar samt har intresse för är jag helt ok med
Sen spelar man inte mycket heller...10h i veckan knappt..men när man väl spelar..vill man få de bra..:)

självklart spenderar jag inte 10 000 varje månad..men jag har ju inte köpt något till datorn på snart 18 månader..så att lägga 15 000 nu känns väl rätt okej:) för en titan och 2 skärmar eller något

Permalänk
Medlem

Mitt fall: jag studerar vid komvux och bor hemma, är på g att plugga till ingenjör så jag tar csn bidrag+lån för heltid = 9k per månad. Lånet bryr jag mig inte ett dugg om för att jag vet att ingenjörer har sjuka löner så en tusing eller två per månad för csn kommer jag inte må dåligt av. Varken trolleri eller skitsnack men är på g att skaffa 2st 690. Detta inte för att skryta eller bencha, utan vill spela i 3D som kräver 120fps.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.