GTX Titan - tips om tillgänglighet/pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Nån som för övrigt vet om Boulevard är några att lita på? Tycker det verkar lite skumt att dom ligger 500:- lägre på alla Titan kort än konkurrenterna...

boulevard har funnits rätt länge här i Östersund, började som ett litet "källar" företag men har gått stadigt framått och har nu butik i centrala Östersund - ja jag tror du ska kunna lita på dem. Jag har hitils bara handlat på alina men många polare har köpt sina datorer där och jag har inte hört nått gnäll ifrån dem.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tror du verkligen att de sänker priset så mycket.. hoppas att du överdrev med 2k men ändå.. varför skulle de sänka priset så enormt och därmed slänga pengar i sjön? Det gäller inte bara Nvidia.
Det vore idioti att sänka priset så mycket, mycket smartare att sälja slut på befintliga GTX 680 kort till vanliga priser.

Som vanligt tänker Sweclockers på Nvidia. Istället för konsumenten!

Lite som att ni arbetar hos Nvidia eller något.

Nvidia kommer ju inte sälja särskilt många Titans så länge priset ligger över 8000 kr.
T.o.m 5000 kr är mycket pengar för majoriteten av PC Gamers.
Så 5000 kr Titan = 2800-3000 kr 680.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av xinux:

Vad exakt är skillnaden på de olika märkena?
Jag förstår att alla använder referenskylaren. Men är det tex. ASUS som själva tillverkar pcb, kylare, och har alltså möjligtvis olika komponenter jämfört med andra?

tldr; Finns det någon anledning att inte ta EVGA? (super-garanti )

Enda skillnaden utöver garanti är tillbehör (Konverters, bryggor, och dylikt) och bundlade spel. EVGA och ASUS har väl iof sin egen mjukvara också för att hantera frekvenser och kolla temperaturer, om jag minns rätt. Om det är bra skit eller ej vet jag dock inget om, då jag inte har ägt grafikkort från dom tidigare.

Lite svårt att veta exakt vad olika tillverkares paket innehåller. Personligen brukar jag dock inte bry mig om sådant, garanti är viktigast.

ASUS är dock nästan alltid lite dyrare än alla andra, mycket pga att dom är ett så pass etablerat märke med väldigt gott rykte vad gäller pålitlighet och prestanda-modeller. Dom är ju tyvärr väldigt medvetna om detta, så det har nästna blivit lite Apple-syndrom över dom

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

EVGA har väl lanserat sin Hydro Copper har jag för mig
Edit. Japp http://www.evga.com/articles/00729/#TitanHC

Ja jävlar

Det där kanske vore något att uppgradera till!

Edit: Fast det är ju förvisso alltid roligare att köpa block och ta isär kortet själv

Permalänk
Medlem

Prisjakt funkar alltid bra, dock om du ska köra single så ser det ut som att 690 får bättre frames.

Visa signatur

| OS: Windows 7 64bit | CPU: Amd 8320 @ 3,7Ghz | GPU: ASUS GTX 680 2GB DirectCU II OC | MB: Saberthooth 990fx | RAM: 8 GB | PSU: Corsair 750 | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Pearl | SSD: Kingston 120GB | CPU-Kylare: Hyper 2i2 Evo | HDD: 1 TB | Moni: 24" Benq | KeyB: G19 | Mus: G700 | Headset: G930 | osv.
MS Paint Konst: http://imgur.com/gallery/2d8MF

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Batman:

Var inget negativt om själva företaget, har aldrig hört talas om dom och ville veta om Swec folket hade nåt att säga, är det så fel?

Tycker dom är lite fula. I deras villkor poängterar dom att man kan köpa till 2-3 års garanti men inte ett skit om att man alltid har 3 års reklamationsrätt. Dessutom förbehåller dom sig rätten att hänvisa till tillverkaren vid evt. garantiärenden, detta strider mot konsumentköplagen. Även paragrafen om att garantin/reklamationsrätten räknas från faktureringsdatumet är felaktigt, man räknar från när man mottog varan. Sen försöker dom att få kunden till att betala både frakt och returfrakt ifall kunden ångrar köpet, detta är fel, man ska endast betala returfrakten (hur orättvist det än låter).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Tror du verkligen att de sänker priset så mycket.. hoppas att du överdrev med 2k men ändå.. varför skulle de sänka priset så enormt och därmed slänga pengar i sjön? Det gäller inte bara Nvidia.
Det vore idioti att sänka priset så mycket, mycket smartare att sälja slut på befintliga GTX 680 kort till vanliga priser.

Precis folk kommer ju fortfarande köpa 680, de är ett grymt kort, och är bättre i SLI till ett billigare pris..
Sen vill de flesta casual gamers ha en 670 eller 680 istället för overkill titan eller SLI på 680s...De flesta kör ju iallafall bara LoL eller Csgo...
Bf3 klarar man med ett 670...så ven där behövs inte titan...Nvidia vet de här och kommer därför inte sänka priset på korten..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Skrivet av Kent:

Tycker dom är lite fula. I deras villkor poängterar dom att man kan köpa till 2-3 års garanti men inte ett skit om att man alltid har 3 års reklamationsrätt. Dessutom förbehåller dom sig rätten att hänvisa till tillverkaren vid evt. garantiärenden, detta strider mot konsumentköplagen. Även paragrafen om att garantin/reklamationsrätten räknas från faktureringsdatumet är felaktigt, man räknar från när man mottog varan. Sen försöker dom att få kunden till att betala både frakt och returfrakt ifall kunden ångrar köpet, detta är fel, man ska endast betala returfrakten (hur orättvist det än låter).

Ungefär som Inet då.

De kör med samma trick och vill du reklamera hotar dem med en svindyr felsökningsavgift. Vis av egen erfarenhet med inet väljer jag hellre Dustinhome numera. Någon hundralapp dyrare men då har du 3-års garanti på allt.

En gång kund hos inet, aldrig mera.

Permalänk

Nice find! Allt under 8 lök (och då gärna några lappar) skickat och klart känns som en seger.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerozam:

Ungefär som Inet då.

De kör med samma trick och vill du reklamera hotar dem med en svindyr felsökningsavgift. Vis av egen erfarenhet med inet väljer jag hellre Dustinhome numera. Någon hundralapp dyrare men då har du 3-års garanti på allt.

En gång kund hos inet, aldrig mera.

Har samma erfarenhet som dig när det gäller grafikkort hos Inet, säger bara aldrig igen! Möjligtvist att jag kan köpa någon mindre komponent från dom så som en SSD eller liknande men något större än så köper jag hellre på säkrare sidor så som Dustin eller Komplett.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Gigabyte finns i lager på cdon nu. Själv väntar jag på att evga ska poppa upp någonstans

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Har samma erfarenhet som dig när det gäller grafikkort hos Inet, säger bara aldrig igen! Möjligtvist att jag kan köpa någon mindre komponent från dom så som en SSD eller liknande men något större än så köper jag hellre på säkrare sidor så som Dustin eller Komplett.

OT:
I min erfarenhet vad gäller Inet är det bara positivt. Jag skickade in mitt grafikkort för jag tyckte jag hörde missljud ibland, men givetvis så kunde inte de som felsöker "återskapa ljudet". Och vanligtvis när man skickar in och de inte hittar felet så får man betala den där felsökningsavgiften, men han som jag pratade med bjöd på det plus frakten blev gratis också.

Sen packeterar de in bra också(och man får en pingvinstång <3), till skillnad från när jag köpte från cdon en gång. Varans förpackning låg i en låda med ett lager bubbel-plast OVANPÅ varans låda.. Vilket gjorde så den var lite inbucklad när den kom fram hehe.. Sen har jag inte så mycket erfarenhet när det gäller dustin, har aldrig köpt där. Komplett har jag handlat lite små delar från och där har jag inte haft något att klaga på, men de verkar helt okej iallafall

Så jag har bara vart positiv när det gäller Inet!

On topic:
Vad jag förstått så är EVGA det mest troligaste köpet som jag skulle gjort, om jag haft råd vill säga Kommer nog aldrig skaffa ett sånt här high-end kort direkt när det släpps men om man vinner på lotto så kanske man skulle gjort sig ett köp

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Jubileumsmästare

Varför köper ni inte EVGA istället med tanke på garantin de har?

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk

Asus har väl något liknande beteende när det gäller garanti och rma, jag tog bort skyddsplåtarna, var inga problem att lämna in det kortet på garanti.

Jag har för övrigt beställt ett Asus GTX Titan från Inet.se, har fått ett kolli nr, så nu ska jag nöta på F5 knappen

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Asus har väl något liknande beteende när det gäller garanti och rma, jag tog bort skyddsplåtarna, var inga problem att lämna in det kortet på garanti.

Jag har för övrigt beställt ett Asus GTX Titan från Inet.se, har fått ett kolli nr, så nu ska jag nöta på F5 knappen

Samma här.. läre väl komma fram tills lunch imorgon ungefär

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Skrivet av xinux:

Samma här.. läre väl komma fram tills lunch imorgon ungefär

Jag är dock rädd att jag får vänta längre än så :/ , bor i Sundsvall så det brukar ta 2-3 dagar innan något är framme.

2013-02-26 20:06 Göteborg Sorterad

Är glad om jag får kortet innan helgen, kan alltid glädjas åt den "nya" burken som står under bordet och väntar

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Jag är dock rädd att jag får vänta längre än så :/ , bor i Sundsvall så det brukar ta 2-3 dagar innan något är framme.

2013-02-26 20:06 Göteborg Sorterad

Är glad om jag får kortet innan helgen, kan alltid glädjas åt den "nya" burken som står under bordet och väntar

https://lh5.googleusercontent.com/-tKRYWntXoPk/US0GvMm7WOI/AA...

Det var ett minst sagt intressant.. chassi?

edit: Jag bor i hudiksvall, borde inte vara så stor skillnad. (Om inte posthanteringen är pissig i just sundsvall?)
Så här såg min senaste leverans ut:

2012-10-19 12:49 Hemköp Hudiksvall, Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2012-10-19 03:23 Örebro, Sverige Försändelsen transporteras
2012-10-18 20:10 Göteborg, Sverige Försändelsen transporteras

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Just nu känns det lite Inet = ALL

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Just nu känns det lite Inet = ALL

Mm.. bokade först på komplett, såg sen att det fanns i lager på inet. Ringde och frågade på komplett, och killen hade ingen aning när de skulle få in korten (fast det stod idag som datum). Så det vart inet.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS