Samsung lyfter på skynket för Galaxy S IV i mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Plast och premium går inte riktigt hand i hand för mig. Unibody aluminium borde vara bransch-standard i premiumsegmentet.

Usch, nej tack! Hellre magnesium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

i din mening är telefoner idag med kraftig veräkningskraft en spelkonsol i första handa?

Jag använder min mobiltelefon till att surfa och köra apps betydligt mer än jag ringer med den. Har en Note 2 som är en av de fetaste hittills, och är väldigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Usch, nej tack! Hellre magnesium

Kul om den blir upphettad och sprängs i tusen bitar

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Tycker utvecklingen går åt helt rätt håll, större skärmar med fler pixlar till folket!
Hoppas på ett stort batteri bara så man kan använda den en hel dag i alla fall

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Tycker utvecklingen går åt helt rätt håll, större skärmar med fler pixlar till folket!
Hoppas på ett stort batteri bara så man kan använda den en hel dag i alla fall

Vet inte hur S3an är, men S2an går utan problem att använda en hel dag med wifi och bluetooth påslaget. Då är det mest ringa jag gör med telefonen under arbetstid, men chatta lite och kolla facebook görs också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Är inget fel med större skärm om yttermåtten inte ökar. Däremot hade jag personligen föredragit en lite mindre telefon än S3:an. För min egen del vore en sjukt slimmad 4.5" telefon med 720p fullt tillräcklig.

Det intressanta är hur bygget blir. Även om jag personligen har svårt att motivera att köpa nått annat än Nexus 4 i nuläget oavsett om S4:an kommer med 756 processorkärnor och ett par TB minne. Ska bli intressant att se specifikationerna när den släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Kul om den blir upphettad och sprängs i tusen bitar

Perfekt om någon snor din mobil då kan du bara aktivera en "explosion app" som hettar upp mobilen så den exploderar!

Men jag fattar inte varför aluminium är så viktigt att ha. Det gäller bara att man gör en bra plast som håller
och inte känns plastig att hålla i. Nexus 7 är goare att hålla än en iPad/iPad Mini, och dom har ju aluminium.

Permalänk
Medlem

Längtar att joddla lite med siv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir nog denna eller en Sony Xperia Z! Lutar mest åt Xperian då den är vattentät, men den ska tydligen ha lika vassa kanter som iphone och det skrämmer mig lite (blir så fula märken i jeansen efter ett tag). Denna ser ut att vara rund och fin

Permalänk
Medlem

Har inga större förhoppningar på SIVan. Känns som att det bara kommer vara något mellanting för att hålla varumärket fräscht och att Samsung kommer satsa på fler nyheter på S5.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

På tooook för stor! Värdelöst format i min mening, för stor för att vara mobil och för liten för att vara surfplatta.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePunisher313:

Vad trevligt! Känner att min ZTE Blade med en sprucken skärm borde pensionera sig snart.

Samma här, ingen sprucken skärm dock, men den börjar kännas väldigt seg och man stör sig på den halvkassa WIFIn och kameran då och då =(

Blir väl ingen S3 eller S4 dock, alldeles för stora telefoner för min stackars jeansficka. Blade har ju perfekt mått, men jag kanske kan gå upp i storlek till iaf S2 eller liknande för att få en hyfsat rapp telefon.

Nexus har man ju kikat lite på, men jag är stark motståndare till att inte ha plats för extra minne, det har man lärt sig genom åren.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Blir fyran lika plastig och ful som föregående Galaxygenerationer blir det nog Xperia Z. Där snackar vi kvalle!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Perfekt om någon snor din mobil då kan du bara aktivera en "explosion app" som hettar upp mobilen så den exploderar!

Men jag fattar inte varför aluminium är så viktigt att ha. Det gäller bara att man gör en bra plast som håller
och inte känns plastig att hålla i. Nexus 7 är goare att hålla än en iPad/iPad Mini, och dom har ju aluminium.

Håller med. I alla fall från Äppelkramare så sägs ju allt annat än aluminum vara skit. Plast är förståss skit.
Det jag dock frågar mig är hur dyrt och dåligt det blir. T.ex. Tappar du en iphone i aluminium så att den landar "fel" så bucklar sig metallen och ser fördjävlig ut. Och p.g.a. designen så kan man inte byta skalet själv utan måste skicka in den på service för det och betala både frakt, nytt aluminiumskal samt arbtskostnad. Det blir snordyrt! Tappar man dock sin Galaxytelefon i plast i backen, så hände troligtvis ingenting då det brukar vara ganska hållbar plast, kanske nån liten repa. Men tappar du den riktigt illa så spricker nog plasten och du köper ett nytt skal för 49-99kr.

Hyffsat mycket smidigare än att behöva skicka iväg telefonen på service iett par-tre veckor och betala multum.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

3:an eller 4:an, jag gillar designen på s2:an fortfarande.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av XHI:

Inte visste jag att segel skulle bli den nya efterträdaren till tegel...

Ganska bra trotts allt.
DÅ:
Du blir strandsatt på en öde ö med en tegel-mobil, Måste bosätta dig.

Idag:
Du blir strandsatt och kan bygga en båt med mast, segel har du redan.

Tänka sig vilka inbyggda finesser 6-tusenkronorsmobiler har!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ganska bra trotts allt.
DÅ:
Du blir strandsatt på en öde ö med en tegel-mobil, Måste bosätta dig.

Idag:
Du blir strandsatt och kan bygga en båt med mast, segel har du redan.

Tänka sig vilka inbyggda finesser 6-tusenkronorsmobiler har!

Tur då att det finns telefoner för alla. Den som inte vill ha en 5" mobil köper en annan telefon med kanske 4" eller mindre. Bra va?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bejje:

Tur då att det finns telefoner för alla. Den som inte vill ha en 5" mobil köper en annan telefon med kanske 4" eller mindre. Bra va?

Min mobil har 3.5" och det är ganska lagom i storlek. Antar att 4" skulle fungera för mig om man utnyttjade hela front ytan på mobilen. Men jag vill ha prestandan man får i de större mobilerna utan en gigantisk skärm. Mobilen får gärna vara lite tjockare istället.

(Hoppas att du förstod att ovan var ett skämt(dock börjar det bli lite löjligt nu tycker jag)).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Googolplex:

Blir fyran lika plastig och ful som föregående Galaxygenerationer blir det nog Xperia Z. Där snackar vi kvalle!

Har snart haft min S2.a i snart 2 år, och tycker verkligen inte den är "plastig". Den har hållt för mer än någon annat märke som kompisar/kollegor haft, definitivt bättre än vad iphones/xperias har gjort. Dessutom tycker jag S2.an har bland den snyggaste design någonsin på en smartphone och den känns även grymt bra i handen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Håller med. I alla fall från Äppelkramare så sägs ju allt annat än aluminum vara skit. Plast är förståss skit.
Det jag dock frågar mig är hur dyrt och dåligt det blir. T.ex. Tappar du en iphone i aluminium så att den landar "fel" så bucklar sig metallen och ser fördjävlig ut. Och p.g.a. designen så kan man inte byta skalet själv utan måste skicka in den på service för det och betala både frakt, nytt aluminiumskal samt arbtskostnad. Det blir snordyrt! Tappar man dock sin Galaxytelefon i plast i backen, så hände troligtvis ingenting då det brukar vara ganska hållbar plast, kanske nån liten repa. Men tappar du den riktigt illa så spricker nog plasten och du köper ett nytt skal för 49-99kr.

Hyffsat mycket smidigare än att behöva skicka iväg telefonen på service iett par-tre veckor och betala multum.

Och då kommer det fåniga motargumentet att man kan skaffa skal till iPhone som gör den väldigt tålig.
Men sakta i backarna! Då blir ju iPhonen inte aluminium på utsidan längre utan då håller du i plast eller liknande.
Roliga är ju att dom flesta jag ser som har en iPhone har skal på och då spelar det ingen roll om det är aluminium eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Blir fyran lika plastig och ful som föregående Galaxygenerationer blir det nog Xperia Z. Där snackar vi kvalle!

Jag har hellre en Samsung som håller än en telefon som "känns" gedigen men går sönder. Samsungs telefoner har ju varit bland det absolut mest stryktåliga du kan få tag på. Folk dissade S2 för att den kändes "plastig". Men finns nog knappt en telefon på marknaden som hållt så bra. Jämför med iPhone som folkt tyckte kändes bra med sin metall. Metallen var utmärkt på att förmedla smällar in i glaset så att glas och LCD sprack.

Du är dum om du tror att ett flexiblare chassi per automatik är ömtåligare. Xperia Z är jättebra om man inte vill ha betraktningsvinklar på sin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och då kommer det fåniga motargumentet att man kan skaffa skal till iPhone som gör den väldigt tålig.
Men sakta i backarna! Då blir ju iPhonen inte aluminium på utsidan längre utan då håller du i plast eller liknande.
Roliga är ju att dom flesta jag ser som har en iPhone har skal på och då spelar det ingen roll om det är aluminium eller inte.

Ja precis, sätter man ett skyddande skal utanpå sin iphone, så försvinner ju vitsen med lite lyxigare aluminium.
Det påminner mig om min farmor som när jag var liten och hälsade på hade köpt ny soffgrupp för en stor summa pengar.
Hon var dock så rädd om sofforna att hon inte tog av skyddsplasten som satt över. 2 år senare satt plasten fortfarande kvar
Visst, det var jättefina soffor och säkert jättesköna också om det inte vore för plasten som satt över

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Håller med. I alla fall från Äppelkramare så sägs ju allt annat än aluminum vara skit. Plast är förståss skit.
Det jag dock frågar mig är hur dyrt och dåligt det blir. T.ex. Tappar du en iphone i aluminium så att den landar "fel" så bucklar sig metallen och ser fördjävlig ut. Och p.g.a. designen så kan man inte byta skalet själv utan måste skicka in den på service för det och betala både frakt, nytt aluminiumskal samt arbtskostnad. Det blir snordyrt! Tappar man dock sin Galaxytelefon i plast i backen, så hände troligtvis ingenting då det brukar vara ganska hållbar plast, kanske nån liten repa. Men tappar du den riktigt illa så spricker nog plasten och du köper ett nytt skal för 49-99kr.

Hyffsat mycket smidigare än att behöva skicka iväg telefonen på service iett par-tre veckor och betala multum.

Kul att Apples metall gjorde att telefonerna gick sönder mycket mer. Tål knappt ett fall från stolhöjd utan att glaset och skärmen spricker. Medan en "plastig" S2 tål förbannat mycket med sitt flexiblare chassi.

Permalänk
Entusiast

Sitter på iPhone 4 nu och det är väl dags att byta till sommaren, hade varit kul att prova på andra laget, hoppa ur spjälsängen så att säga.

Bara inte S4an är lika plastig som S3an

Permalänk

Har S3an i jobbet och jag är inte så imponerad, tycker skärmen är extremt känslig jämfört med Iphones skärmar, dessutom laggar den jämfört med Iphone 5 som är blixtsnabb i allt man gör, oavsett om det är surf, spotify, eller facebook man använder, Galaxy S3 förlorar på allt i snabbhet.
Nu kanske jag låter lite fanboy aktig, men det är så jag upplever det, har haft turen att få använda båda, men nu kan jag ångra att jag inte valde en Iphone i jobbet också, men jag ville verkligen testa lurarna och dessutom kunna skilja på kontakerna.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Har S3an i jobbet och jag är inte så imponerad, tycker skärmen är extremt känslig jämfört med Iphones skärmar, dessutom laggar den jämfört med Iphone 5 som är blixtsnabb i allt man gör, oavsett om det är surf, spotify, eller facebook man använder, Galaxy S3 förlorar på allt i snabbhet.
Nu kanske jag låter lite fanboy aktig, men det är så jag upplever det, har haft turen att få använda båda, men nu kan jag ångra att jag inte valde en Iphone i jobbet också, men jag ville verkligen testa lurarna och dessutom kunna skilja på kontakerna.

Måste vara nåt fel på din telefon. Jag har en Galaxy S2 fortfarnade och den flyter på hur bra som helst. Till en början när det var Android 2.3 på den så hackade det lite ibland, sen kom uppdateringen till ICS och den blev mycket bättre och nyss kom Jelly Bean med project butter som har gjort den helt underar. Segar ingenting och det känns som en splitter ny telefon.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Själv tänker jag fortsätta vägra smartphone.
Smartphone är en helt onödig uppfinning, har ingen som helst användning eller nytta av en sådan manick.
Behöver en mobiltelefon att ringa med.
Nej jag är inte 60 år gammal, utan 24.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

Hoppas S IV kommer med 4G som kommer funka i sverige på en gång och inte i en i-9505 variant.
Kommer nog tyvärr skaffa en hur som helst :\

Kort fråga.
Är samsung snart ifatt eller är dom ifatt apple som sekt?
^^;

De har varit före Apple på den punkten hela tiden, bara kolla varenda tråd där en Samsung produkt nämns, som t.ex SSD-testet med 840 Pro där de inte ens är bäst, men det spelar ingen roll, folk förespråkade dem bara för att det stod Samsung på den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Snusfri

Äntligen kliver dom upp i vettig storlek på skärmarna.
Har funderat ett bra tag på att skaffa en Note 2, men upplösningen känns tyvärr inte för upphetsande på den.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Själv tänker jag fortsätta vägra smartphone.
Smartphone är en helt onödig uppfinning, har ingen som helst användning eller nytta av en sådan manick.
Behöver en mobiltelefon att ringa med.
Nej jag är inte 60 år gammal, utan 24.

Jävlar va härligt att höra att i alla fall någon har förstått att det inte är en sak skapad för "Regular Joe" i grund och botten

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!