Permalänk
Medlem

The Ultimate Force

Obs. Ni som röstar två och under, motivera i kommentarsfältet eller avstå från att rösta.

Hej alla!

Då var det äntligen dags, efter att ha slitit min gamla dator med hälsan fick jag tillslut Battlefield III i present av brorsan. Jag dog lite för många gånger tack vare låg FPS så nu blev det dags för att slutligen bygga en ny burk!

Den nya datorn är byggd med följande i åtanke:

*Tyst
*Snygg
*Vit
*Funktionell
*Klara av de mest krävande applikationerna
*Rimlig prisnivå
*Men ändå ha tweakmöjligheter och vara överklockningsvänlig.

Valet av komponenter som passade på mina krav blev följande:

Chassi och grundstomme: NZXT H2 Vit
Moderkort: Asus SABERTOOTH Z77
CPU: Intel® Core i5-2500K Processor Unlocked
CPU Fläkt: Coolermaster Hyper 212
Minnen: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP VIT
Grafikkort: XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5

Jag valde att behålla mina gamla hårdiskar samt köpa en Enkel ny SSD för att lägga in Operativsystemet Windows 8 på. Dealen med äkta licens för 279kr var väldigt prisvärd.

Blev otroligt nöjd med denna dator så här kommer lite byggbilder. Håll till godo!

The Ultimate Force

Permalänk

hur lyckades du dra upp kortet tiill 1.4???

Permalänk
Medlem

Antar jag hade lite flyt med mina delar för det är originalkylning på kortet och det fungerar stabilt i allt jag testat. Använder bara overdrive för att höja frekvensen som bilden visar och känns som det har mer kvar att ge

Permalänk

Hej, en fråga köpte du en ny dator för att du dog på bf3 bar det för att du sög eller upplevde du mycket lag? xD

//SaP

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Berättigad fråga . Kan va en kombination i början kanske haha. nu hålls jag iaf vanligtvis i den övre halvan avsspelare när slutpoängen visas. Har samma nick där ifall du är nyfiken

Permalänk

Är det ett klistermärke du har på fronten som du fick med moderkortet? Eller något du gjort själv?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är det ett klistermärke du har på fronten som du fick med moderkortet? Eller något du gjort själv?

Stämmer bra, det följde med som liten dekal med moderkortet. Fick dela den för att passa. Gillar inte onödigt mycket klistermärken och liknande. Men detta tycker jag blev ganska bra och stilrent i ändå.

Permalänk
Skrivet av Kaishero:

Stämmer bra, det följde med som liten dekal med moderkortet. Fick dela den för att passa. Gillar inte onödigt mycket klistermärken och liknande. Men detta tycker jag blev ganska bra och stilrent i ändå.

Ja precis, är inte heller för klister och så men detta va ändå stilrent och snyggt.
Jag kommer inte ihåg om jag fick med ngt till mitt Sabertooth 990FX titta ju inte så noga i papprena^^ blir att utforska sen, skulle passa bra för mig oxå med ett vitt sådant

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Snabb fråga bara. Varför vill du öka minnes frek. på gfx när radeon kort redan har en bra minnes bandbredd, fps vinsten kommer du ta från att höja GPU. Eller något jag har missat ;o

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Bra fråga. Anledning är nog mest slumpmässig, det gick så lätt så det var roligt att leka lite. Men gpun ska inte slippa undan den heller...

Permalänk
Skrivet av xippen:

Snabb fråga bara. Varför vill du öka minnes frek. på gfx när radeon kort redan har en bra minnes bandbredd, fps vinsten kommer du ta från att höja GPU. Eller något jag har missat ;o

Läste någon "OC guide av grafikkort" eller va det va. Fick typ 8% ökning av att öka GPU frek, och 2% av att öka minnes frek.. Kommer inte ihåg från vad till vad. Men FPS bpnus får man. Dock mest av att boosta både gpu och minnes frekvensken

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Låter logist och visst är det så att man måste gå på båda för att den ena inte ska bli en flaskhals. För att jag testat en att höja minnesfrekvensen betyder inte att jag inte tänkt ge mig på GPUN. Allt står för de som läser

Sen märker jag att det är många som röstar 1:or o 2:or. Förstår inte riktigt varför men det kanske någon annan kan förklara?

Permalänk
Medlem

Ja gillar inte klistermärken på chassit men det med sabertouth och TUF series var faktiskt riktigt snyggt, men ta gärna bort Intel i5 märket det passade inte in

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14