Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Finns ju Stax kvar att utforska ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Finns ju Stax kvar att utforska ...

Mjo, är nog nöjd om jag någon gång får prova dom. Hoppas att jag aldrig blir dum nog att lägga 80.000kr för dom + stärkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Finns ju Stax kvar att utforska ...

Japp

Fast det blir en stund kvar till det. Jag gillar verkligen min V200, och Stax kräver lite annorlunda förstärkare.

Sen handlar det också om ljudsignatur. HD650 räcker jättelångt pga dess kvalité och det blir väldigt svårt att tjäna mer ljudmässigt. Nu gäller det bara att finna en bra balans som tilltalar en, och jag tror LCD-2 kommer ha bättre ljud för mig än tex en Stax. Men vi får se, ens smak kan ändras.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem

Jag älskar ljudet i HD600 och finner det inte sannolikt att jag skulle vilja byta inom en överskådlig framtid, däremot kommer jag säkert att bli sugen på att leka med val av elektronik någon gång.

Jag valde mellan HD600 och HD650 och föredrog HD600 för min smak, HD650 var lite för "upp i ansiktet" för mig och inte lika "naturlig" i klangen. Mindre illusion av "live". Annars påminner dom om varandra rätt mycket, med den skillnaden att HD600 som sagt låter aningen mer avslappnat, vilket passar mig bra. Jag lyssnar mycket på progressiv metal och de inspelningarna kan ibland vara rätt skrikiga, bra då med ett mer avslappnat ljud. Många tycker att HD650har för mycket bas(AKG-diggarna), det var inget jag märkte när jag provade men HD600 har inte direkt någon brist på baskvantitet heller, det är bra punch. Däremot kunde de möjligen vara lite "snabbare" i basen, men det är inget som direkt stör även om baskvaliteten(inte kvantitenten) är den svaghet dom har om någon skall nämnas, höjdpunkten är hur naturligt mellanregister och uppåt låter. Jättenöjd!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att HD650 är mer upp i ansiktet gentemot HD600 som känns mer öppna. Dock avnjuter jag den avslappnade signaturen och var tvungen att prioritera. På frekvens charten är dom väldigt lika förrutom att HD650 har lite mer bass, dock tycker jag inte att den har bra sub-bass, men den har en liten peak i mid-basen (dock långt ifrån slutna eller tex LCD-2 ). Väldigt mycket i preferens: båda lurarna är utmärkta fast på olika sätt.

LCD-2 tyckte jag hade en perfekt balans emellan båda, kändes ibland oerhört realistiskt fast också med en mer framskjuten bass som inte blöder in i mellanregistret. Återstår bara att se om man kan hitta ett begagnat par i bra skick.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem

Jag har ett par LCD-2 till salu faktiskt. Räcker med ett par.

Skulle nog gilla HD 650n mer nu än tidigare. Jag har ett problem och det är att mina preferenser tenderar shifta men LCD-2 har för mig aldrig låtit dåligt. DX 1000 och CD 3000 kompletterar strålande dock. Ingen hörlur gör allt och omväxling förnöjer. Nog bästa medicinen mot upgraditis.

LCD-2 är absolut referensen här för min del om jag bortser från ljudbilden.

Lyssnar på Scorpions Acoustica för tillfället. Ear One och GHP är snarlika förstärkare. Utan cross feed funktionen så tycker jag Ear One låter hårfint öppnare, ljusare, livligare medan GHP har hårfint mer tyngd. Med crossfeed låter de om möjligt än mer likt.

Klurigt att utse en vinnare sett enbart till ljudet här men Ear One vinner på funktioner. Pris totalt sett med tull och frakt blir nog ungefär detsamma med Ear One något billigare. Med tanke på dess extra funktioner tycker jag mig den närmast får ses som ett kap.

SPL Auditorn är ett alternativ för högimpedanslurar. Utmärkt transparent med T1an även om jag starkt föredrog min Trafomatic Head one men det är 110 % smak.

V200 är en trevlig förstärkare som presterar bra med både låg och högimpedans men hamnade duktigt i kläm mellan min rörförstärkare och Goldpoint Headphone Pro där den inte presterade bättre vare sig med högimpedanslur som T1an eller lågimpedanslurar som LCD-2n eller DX 1000 ex. GHP och Ear One är absolut becksvarta. Tystnaden är 50 % av musiken som det heter.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

tack vare den här tråden så sitter jag med ett par HD555+asus essence. tack för alla matnyttig information. tiden framför datorn blir mycket roligare med bra ljud

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag har ett par LCD-2 till salu faktiskt. Räcker med ett par.

Skulle nog gilla HD 650n mer nu än tidigare. Jag har ett problem och det är att mina preferenser tenderar shifta men LCD-2 har för mig aldrig låtit dåligt. DX 1000 och CD 3000 kompletterar strålande dock. Ingen hörlur gör allt och omväxling förnöjer. Nog bästa medicinen mot upgraditis.

LCD-2 är absolut referensen här för min del om jag bortser från ljudbilden.

Lyssnar på Scorpions Acoustica för tillfället. Ear One och GHP är snarlika förstärkare. Utan cross feed funktionen så tycker jag Ear One låter hårfint öppnare, ljusare, livligare medan GHP har hårfint mer tyngd. Med crossfeed låter de om möjligt än mer likt.

Klurigt att utse en vinnare sett enbart till ljudet här men Ear One vinner på funktioner. Pris totalt sett med tull och frakt blir nog ungefär detsamma med Ear One något billigare. Med tanke på dess extra funktioner tycker jag mig den närmast får ses som ett kap.

SPL Auditorn är ett alternativ för högimpedanslurar. Utmärkt transparent med T1an även om jag starkt föredrog min Trafomatic Head one men det är 110 % smak.

V200 är en trevlig förstärkare som presterar bra med både låg och högimpedans men hamnade duktigt i kläm mellan min rörförstärkare och Goldpoint Headphone Pro där den inte presterade bättre vare sig med högimpedanslur som T1an eller lågimpedanslurar som LCD-2n eller DX 1000 ex. GHP och Ear One är absolut becksvarta. Tystnaden är 50 % av musiken som det heter.

Jag kan tänka mig att T1 inte skulle låta så jättebra ur en V200. Har också hört att det finns väldigt bra rörförstärkare till LCD-2, en som är väldigt omtyckt är Leben CS-300X, men sånt kostar också en hel del.

Vilken rörförstärkare använder du? Jag antar att det är Trafomatic Head?

Woo Audio ska också göra väldigt bra rörförstärkare om du hört tex WA6 eller WA22

Den där Holographic Audio Ear One ser intressant ut, billigare än V200, fast kanske inte så populär? Första gången jag hör om den. Ser att det är svenskt så man kanske kan provlyssna den, det är ju trots allt 30 dagars returrätt inom Sverige.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem

Japp du har gjort din research Trafomatic Head One. Rankad 5 på skylabs lista om jag inte minns fel efter bl a leben förstärkarn. Såg leben förstärkarn faktiskt på rea men fortfarande utanför budget.

Har personligen inte hört några andra rörförstärkare men är mycket nöjd med den. Decware taboon är ju intressant för LCD-2 också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Nämnt det tidigare i tråden så har du möjlighet att prova på innan du förbinder dig med Ear One förstärkarn. Den är från 2004 svensk design som inte fått traction på head-fi så det är inte så konstigt den inte är så het kanske. Gäller ju att lyckas med marknadsföringen för att få igång FOTM bollen. V200n har en helt annan karaktär måhända bättre jämförelse med några av lakes mer neutrala hörlursförstärkare?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Dold text

Med tanke på pundens/eurons värde tog jag tillfället i akt och beställde hem ett par AKG K550 från Thomann samt en Aune T1 från random kinesisk säljare.
Hade det inte varit för det kinesiska nyåret hade banne mig DAC/ampen kommit fram snabbare.

Fy ändå, eufoni!

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem

Grattis hoppas du blir nöjd

Benchar min Ear One med Sony CD 3000 mot min Audio GD C-2.1 just nu.
Återigen Ear One är hårfint brightare. C-2.1 lyckas låta ungefär lika öppet ändå trots lite mer värme än både Ear One och GHP. Med betoning på lite. Detta passar CD 3Kn bra. Kör med originalkuddarna som har sett sina bästa dagar och tappar lätt lite bas därigenom. C-2.1 upplevs som något mer flytande medan Ear One är alltså lite torrare i jämförelse. Återigen ingen större skillnad men något större än GHP vs Ear One.

Lådbygget på C-2.1 ger inte mycket till casepride med synliga skruvar och lite plastigt blänkande knappar men här får jag 3! ingångar förutom preout och gain kontroll. Samt inbyggd R-core nätdel. Stjäl mer än dubbla djupet jämfört med Ear One förstärkarn så trivs inte så bra på skrivbordet. Blir att testa JVC DX 1000 mer seriöst nästa. Tror mycket på Ear One här. Den mår inte dåligt av lite hjälp med toppen och full kontroll över basen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paprikum:

Med tanke på pundens/eurons värde tog jag tillfället i akt och beställde hem ett par AKG K550 från Thomann samt en Aune T1 från random kinesisk säljare.

Har ingen aning om det är en risk i praktiken, men är det helt bra att du postar fraktsedelnumret och ditt namn här på forumet?
Nån kanske kan plocka åt sig försändelsen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har ingen aning om det är en risk i praktiken, men är det helt bra att du postar fraktsedelnumret och ditt namn här på forumet?
Nån kanske kan plocka åt sig försändelsen?

Borde nog inte vara så illa, hamnar det hos tex Posten eller Schenker ombud när det anländer till Sverige så är dom ganska strikta med att man visar legitimation innan man får ta ut paketet.

Plus att paketet redan är uthämtat

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk

Känner att jag måste spendera lite pengar, mår så bra då. Vilken dac ska jag köpa till Asus xonar D2+ M-stage Matrix amp å Akg 701?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Känner att jag måste spendera lite pengar, mår så bra då. Vilken dac ska jag köpa till Asus xonar D2+ M-stage Matrix amp å Akg 701?

D2 har en ganska kompetent DAC så vitt jag vet, men om du vill tjäna lite extra så sälj D2 och kör med ODAC. Om du däremot tänkte köra med Dolby Headphone så kanske det inte är ett bra val och får då hitta en DAC som har optiskt intag.

Om du har mycket att spendera så kan jag rekommendera Yulong D100, det är en väldigt bra bit över ODAC tycker jag. Men annars räcker ODAC ganska långt. Audio-gd är också ett bra alternativ, men deras DACar brukar köra med Wolfson chip som har en ganska varm karaktär, och det är nog att föredra väldigt neutral DAC och finna sin färgning i Amp + hörlurar.

Det är min rekommendation iaf.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Känner att jag måste spendera lite pengar, mår så bra då. Vilken dac ska jag köpa till Asus xonar D2+ M-stage Matrix amp å Akg 701?

Sa du att du vill spendera pengar? http://www.coconut-audio.com/cables/interconnects.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har ingen aning om det är en risk i praktiken, men är det helt bra att du postar fraktsedelnumret och ditt namn här på forumet?
Nån kanske kan plocka åt sig försändelsen?

Det är precis som Estatus sade.
Paketet anlände kring 15.00 i dag, men om någon vill komma förbi oss och hävda att den tillhör denne ; för all del!

Den låter för övrigt ljuvligt, vilket är något utav ett problem då jag egentligen siktade på högtalare härnäst. Ser ut att bli ett par lurar till :'(

EDIT: @Estatus: Vad hade du tänkt begära för dina HD650 vid ev. försäljning?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Dom säljer tex Belden 1694A Coax som jag haft för $1,350? Det är konstigt, 4.5m går för $23.75 hos Blue Jeans Cables som dom till och med referrerar till: https://www.bluejeanscable.com/store/digital-audio/index.htm

Är dom seriösa, eller är det jag som missuppfattat?

Skrivet av Paprikum:

Det är precis som Estatus sade.
Paketet anlände kring 15.00 i dag, men om någon vill komma förbi oss och hävda att den tillhör denne ; för all del!

Den låter för övrigt ljuvligt, vilket är något utav ett problem då jag egentligen siktade på högtalare härnäst. Ser ut att bli ett par lurar till :'(

EDIT: @Estatus: Vad hade du tänkt begära för dina HD650 vid ev. försäljning?

Vi kan ta det via PM så vi inte bryter mot forum reglerna. Jag sitter och skriver annons atm, kommer nog lägga upp imorgon, så jag bestämmer mig för ett startpris då.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

[...]Vi kan ta det via PM så vi inte bryter mot forum reglerna. Jag sitter och skriver annons atm, kommer nog lägga upp imorgon, så jag bestämmer mig för ett startpris då.

Godis

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden lite och frågar nu om det är någon som har bra förslag på vilka TRÅDLÖSA hörlurar jag bör köpa?
Ska användas till gaming, film och musik.
5.1 är ett måste. 7.1 är ännu bättre!
Jag har sett att folk föreslår corsair vengeance 2000, och även Logitech g930.
men frågan är nu, finns det bättre?
Har en kompis som har corsair vengeance 1500, och ljudet i dessa är otroliga!
Jag vet hur dom känns och jag vet även att micken är otroligt bra.
men frågan är nu, är dom lika bra som 2000?
Är g930 bättre?
Finns det ännu bättre headset för samma prislapp?
1000 :- är min budget.

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Skrivet av Estatus:

D2 har en ganska kompetent DAC så vitt jag vet, men om du vill tjäna lite extra så sälj D2 och kör med ODAC. Om du däremot tänkte köra med Dolby Headphone så kanske det inte är ett bra val och får då hitta en DAC som har optiskt intag.

Om du har mycket att spendera så kan jag rekommendera Yulong D100, det är en väldigt bra bit över ODAC tycker jag. Men annars räcker ODAC ganska långt. Audio-gd är också ett bra alternativ, men deras DACar brukar köra med Wolfson chip som har en ganska varm karaktär, och det är nog att föredra väldigt neutral DAC och finna sin färgning i Amp + hörlurar.

Det är min rekommendation iaf.

Okey tack.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Trodde det var en skämt-sida. Inte så insatt i kablar. Men om jag vill ha bra kablar mellan asus D2+ M stage vad ska jag köpa då? Jag inbillar mig att kablar inte kan göra så stor skillnad på min anläggning. Så vad finns det för prisvärda alternativ?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estatus:

Dom säljer tex Belden 1694A Coax som jag haft för $1,350? Det är konstigt, 4.5m går för $23.75 hos Blue Jeans Cables som dom till och med referrerar till: https://www.bluejeanscable.com/store/digital-audio/index.htm

Är dom seriösa, eller är det jag som missuppfattat?

Japp dom är seriösa, vad har du missuppfattat?

Permalänk
Medlem

syftningsfel va. Coconutaudio är inte seriösa men blujeanscable.com levererar dugliga kablar i alla fall.

Deras optiska är lite dryg min kontakt släpper på ena sidan konstant. Går att laga åtminstone utan problem. Liten risk slita sönder dem är väl plussidan.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

syftningsfel va. Coconutaudio är inte seriösa men blujeanscable.com levererar dugliga kablar i alla fall.

Deras optiska är lite dryg min kontakt släpper på ena sidan konstant. Går att laga åtminstone utan problem. Liten risk slita sönder dem är väl plussidan.

Sen är deras optisk inte glass fiber (om du tror på sånt), vilket Signal Cable inte heller har

Kan starkt rekommendera Lifatec optisk kabel iaf, även om du inte direkt är ute efter glass fiber optiskt, så är deras kvalité förmodligen den bästa jag någonsin sett, extremt robusta kablar som räcker hela livet

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

Japp dom är seriösa, vad har du missuppfattat?

Att jag missuppfatta det hela som ett skämt eftersom dom använder exakt samma konstruktion som inte är dyr alls, dvs Belden 1694A. Däremot finns det kablar, strömkablar speciellt, som kostar mellan $900-$1900, och såna är oftast seriösa.

Skrivet av blue eyed devil:

Trodde det var en skämt-sida. Inte så insatt i kablar. Men om jag vill ha bra kablar mellan asus D2+ M stage vad ska jag köpa då? Jag inbillar mig att kablar inte kan göra så stor skillnad på min anläggning. Så vad finns det för prisvärda alternativ?

RCA kablar. I stort sett funkar Deltaco osv. men vill man ha lite bättre kvalité så är Blue Jeans det mest prisvärda alternativet i min uppfattning.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RambOFreAc:

Lånar tråden lite och frågar nu om det är någon som har bra förslag på vilka TRÅDLÖSA hörlurar jag bör köpa?
Ska användas till gaming, film och musik.
5.1 är ett måste. 7.1 är ännu bättre!
Jag har sett att folk föreslår corsair vengeance 2000, och även Logitech g930.
men frågan är nu, finns det bättre?
Har en kompis som har corsair vengeance 1500, och ljudet i dessa är otroliga!
Jag vet hur dom känns och jag vet även att micken är otroligt bra.
men frågan är nu, är dom lika bra som 2000?
Är g930 bättre?
Finns det ännu bättre headset för samma prislapp?
1000 :- är min budget.

Lite fel tråd du har hamnat i..... Finns redan 947 trådar under ljud som kan ge dig svar på dina frågor, dessutom kommer dom flesta här rekommendera dig vanliga hörlurar plus en extern mic/modmic.

Skrivet av Estatus:

Sen är deras optisk inte glass fiber (om du tror på sånt), vilket Signal Cable inte heller har

Kan starkt rekommendera Lifatec optisk kabel iaf, även om du inte direkt är ute efter glass fiber optiskt, så är deras kvalité förmodligen den bästa jag någonsin sett, extremt robusta kablar som räcker hela livet

http://www.lifatec.com/img/armored.jpg

Sånt har jag i duschen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på min Schiit Lyr som antingen kommer idag eller måndag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estatus:

Sen är deras optisk inte glass fiber (om du tror på sånt), vilket Signal Cable inte heller har

Kan starkt rekommendera Lifatec optisk kabel iaf, även om du inte direkt är ute efter glass fiber optiskt, så är deras kvalité förmodligen den bästa jag någonsin sett, extremt robusta kablar som räcker hela livet

http://www.lifatec.com/img/armored.jpg

lot nej inte så inne på kablar. glass fiber trodde jag var glasfiber först. Det är kul läsa beskrivningarna dock och hur det faktiskt går kränga 100000 kronors kablar. Men det kan göra skillnad i alla fall analoga kablar.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x