Ingen fri frakt längre på Dustin för studenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har konto på Deltaco och kan väl säga att Dustin idkar ingen välgörenhet ens till det priset. Kablar är bland det mest överprissatta som finns i butikerna.

Ja det ser man på det ordinarie priset, 75kr.

Dustin har rejält större marginaler än exempelvis inet vilka har förhållandevis små marginaler.
Kablar har erkänt höga merginaler. Kolla bara vad en USB-kabel kostar på EG och de andra ladorna.
Det är där vinsten ligger när svensson köper ny skrivare.

Permalänk
Citat:

Studenter beställer alltid fraktfritt, vid köp över 500kr.
*Gäller ej hempaket eller frakt på pall

http://www.dustinhome.se/Images/DustinImages/Images/778px/fra...

Haha! Ja visst, jag har som student råd med en hel pall med DVD skivor, men jag har inte råd med frakten.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Vad har dvd skivor att göra med pallfrakt?
Pallfrakt är ex tv etc.

Sen kvittar det hur man ser det, dustinhome är löjligt mycket billigare än alla andra konkurrenter som man brukar handla ifrån, detta på ex kablar etc.
Visst är det tradigt att de inte är gratis frakt på en liten kabel men man får passa på att köpa sådant vid större inköp.
Köpte precis ett keyboard som var billigast i sverige bara det, sen la till tpkabel,antennkabel och lite annat som var ca 70% billigare totalt än alla andra ställen på internet,butik.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Vad har dvd skivor att göra med pallfrakt?
Pallfrakt är ex tv etc.

Sen kvittar det hur man ser det, dustinhome är löjligt mycket billigare än alla andra konkurrenter som man brukar handla ifrån, detta på ex kablar etc.
Visst är det tradigt att de inte är gratis frakt på en liten kabel men man får passa på att köpa sådant vid större inköp.
Köpte precis ett keyboard som var billigast i sverige bara det, sen la till tpkabel,antennkabel och lite annat som var ca 70% billigare totalt än alla andra ställen på internet,butik.

Pallfrakt används för transport av stora saker (t.ex. TV, ja), eller små saker i stora kvantiteter (ja, DVD skivor också!). Pallfrakt har allt med DVD skivor att göra, jag förstår inte din fråga. Givetvis är du inte så dum att du beställer ett pack på 10 skivor på pall, du beställer 100 gånger 10 pack. Ty, det är ju därför de inte kan erbjuda den typen av frakt gratis. Självklart kan du beställa vad fan du vill, jag tog DVD skivor som exempel bara.

Dustin Home kan inte vara billiga. De är inte till salu! Däremot kan de ha låga priser. Men om du tittar på Prisjakt så har Inet lägre pris än Dustin Home på 1325 av 1783 eller 68% av gemensamma produkter (källa).

Om du jämför priserna i kategorin kablar för Hifi & Hembiotillbehör så har Inet lägre pris på 49 av 72 eller 67% av gemensamma produkter.

Där ingår antennkablar, balanserade kablar, elkablar, firewire kablar, grenuttag, hdmi och dvi kablar, högtalarkablar, komponentvideokablar, nätverkskablar, rca kablar, s-video kablar, scart kablar, usb kablar, vga kablar, överspänningsskydd och nätfilter.

Jag vet inte vad du jämförde för kablar, men visst Dustin Home kan ha en och annan kabel som är billigare än hos Inet. Men det är ju inte samma sak som att säga att Dustin Home har lägre pris på alla kablar jämfört med övriga databutiker eller ens nätbutiker över huvudtaget.

Det är väl klart att det är billigare att lägga till några kablar som man vet man kommer behöva samtidigt som man beställer något annat, än om man skulle beställa enbart kablar.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Jag vet inte vad du jämförde för kablar, men visst Dustin Home kan ha en och annan kabel som är billigare än hos Inet. Men det är ju inte samma sak som att säga att Dustin Home har lägre pris på alla kablar jämfört med övriga databutiker eller ens nätbutiker över huvudtaget.

Jag tror att det främst var studentrabatterna som avsågs; 20 kr istället för 200 är inte ovanligt...

Permalänk
Skrivet av ElectroGeeza:

Pallfrakt används för transport av stora saker (t.ex. TV, ja), eller små saker i stora kvantiteter (ja, DVD skivor också!). Pallfrakt har allt med DVD skivor att göra, jag förstår inte din fråga. Givetvis är du inte så dum att du beställer ett pack på 10 skivor på pall, du beställer 100 gånger 10 pack. Ty, det är ju därför de inte kan erbjuda den typen av frakt gratis. Självklart kan du beställa vad fan du vill, jag tog DVD skivor som exempel bara.

Dustin Home kan inte vara billiga. De är inte till salu! Däremot kan de ha låga priser. Men om du tittar på Prisjakt så har Inet lägre pris än Dustin Home på 1325 av 1783 eller 68% av gemensamma produkter (källa).

Om du jämför priserna i kategorin kablar för Hifi & Hembiotillbehör så har Inet lägre pris på 49 av 72 eller 67% av gemensamma produkter.

Där ingår antennkablar, balanserade kablar, elkablar, firewire kablar, grenuttag, hdmi och dvi kablar, högtalarkablar, komponentvideokablar, nätverkskablar, rca kablar, s-video kablar, scart kablar, usb kablar, vga kablar, överspänningsskydd och nätfilter.

Det är väl klart att det är billigare att lägga till några kablar som man vet man kommer behöva samtidigt som man beställer något annat, än om man skulle beställa enbart kablar.

Om du läser tråden ser du att det pratas om att priserna på kablarna MED studentrabatt är billigt. Dina siffror från prisjakt antar jag är UTAN studentrabatt??

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElectroGeeza:

Varför jämför du med värdelösa prisjakt?
Om du faktiskt läser tråden så snackas det om STUDENTRABATT.

Om du hade kunnat köra prisjakt med studentrabatt så hade det blivit 100 - 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Varför jämför du med värdelösa prisjakt?
Om du faktiskt läser tråden så snackas det om STUDENTRABATT.

Om du hade kunnat köra prisjakt med studentrabatt så hade det blivit 100 - 0.

Finns det bättre prisjämförelsesajt än Prisjakt?

Permalänk
Medlem

Nej.
Men nu var det snack om studentrabatt vilket gör en prisjakt jämförelse värdelös.

Permalänk

Det som är mest synd är att man ska betala full frakt för en sladd. Jag skulle föredra om man kunde få sladden hemskickad i ett helt vanligt brev. Visserligen finns risken att paketet försvinner men när frakten vanligtvis kostar 4-5 gånger så mycket som det man beställer så är jag villig att ta den risken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

Jag skulle föredra om man kunde få sladden hemskickad i ett helt vanligt brev. Visserligen finns risken att paketet försvinner men när frakten vanligtvis kostar 4-5 gånger så mycket som det man beställer så är jag villig att ta den risken.

Problemet är att det inte är du som får stå för den risken utan butiken...

I övrigt håller jag helt med. Jag behöver en ynka liten sladd, så jag har att välja på att antingen köpa den dyrt i butik, köpa den billigt med procentuellt sett väldigt hög frakt hos DustinHome eller ge mig till tåls och skjuta upp inköpet på obestämd tid.

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se har jag fortfarande fri frakt även på S-ATA-kabeln för 10 kr (9,63 kr inkl moms och frakt). Möjligen är jag idol-kund?

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriously:

Vad jag kan se har jag fortfarande fri frakt även på S-ATA-kabeln för 10 kr (9,63 kr inkl moms och frakt). Möjligen är jag idol-kund?

Totalt inkl. moms och frakt 68,53 kr

Jag har vanligt studentkonto.

Permalänk

Hur får jag FRI-Frakt? Har tänkt beställa en TV för 4k. Och har ju läst vara för över 500kr "fri frakt". Men finns inget sådant alternativ, så hur gör man? :S

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Elgot:

Det som främst kan ge dåligt samvete är väl dock att mycket, särskilt kablar, har så sanslösa studentrabatter?

Precis, jag beställde själv små USB-kablar, fläktsladd och annat för någon tia styck från Dustin med gratis frakt. Det kom alltid dagen efter i en kartong så även om de har hyfsade marginaler på kablar även med den galna studentrabatten så kan de inte fått in mycket pengar på de ordrarna. Så jag har inget emot att jag måste vänta lite och samla ihop större ordrar på 500 kr för att slippa frakten. Ofta behöver man inte prylarna direkt eller så kan man samköra med en kompis.

Sen tycker jag nog att Dustin ofta har bättre priser än Inet med studentrabatt ändå. Utan rabatten kan jag tänka mig att det inte är någon större skillnad.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur får jag FRI-Frakt? Har tänkt beställa en TV för 4k. Och har ju läst vara för över 500kr "fri frakt". Men finns inget sådant alternativ, så hur gör man? :S

Antagligen för att en tv kostar galet mycket mer att leverera än vanliga paket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Det gäller inte pall-frakt, vilket en TV går som. Står nånstans på sidan.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

"Alltid fraktfri leverans på ordrar över 500:- (gäller ej hempaket eller frakt på pall)."
http://www.dustinhome.se/page/262/registrering-student/
.....
"Pall - För gods som levereras på pall (plasma-TV, LCD-TV, etc.) debiteras 399 kr."
http://www.dustinhome.se/page/16/fraktinformation/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10