Permalänk

Fastnar i "Autentisering med Sim City-servrar" då jag försöker komma in på EU west 1.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens välja server. förut kom det bara upp EU East 1, men den kunde ja inte connecta till ens. Segt detta

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan binda om knapparna i spelet, jag hittar ingenting?
Har min push to talk på V och nu resulterar det i att man skapar hur många tusen videoklipp som helst...

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket skönt lir riktig sim city känsla och tiden springer verkligen när man sitter med spelet.

Min första privata stad i en privat region där jag ska bygga ensam.

Utöver privata så körde vi ett gäng med sweclockers och hade en riktigt skojig och trevlig spelnatt via mumble och spel med diverse tokigheter.
Men nu får det nog bli en liten paus och fixa lite käk.

Spelbetyget från min sida 5/5 även med lite strul men hallå det är release det ska vara lite stämning
Spelet har fått samma känsla som jag hade för nästan 20 år sedan när man spelade sim city 2000.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Funkar spelet nu/är servrarna uppe? funderar på att köpa för det ser riktigt kul ut!

Permalänk
Medlem

Jag är på Västeuropa 1 servern och när jag ska ladda guidescenariot för att börja spela så står det antingen att den inte kommer åt servern, försök senare eller så får jag fram att spelet laddar staden Tingalunda men för evigt utan att det händer något. Tror jag lägger ned att försöka komma online mer idag. Hoppas att EA skäms. Nästa gång kanske man skulle lyssna på varningarna från media och betatestare som i flera månader sagt och varnat att servrarna inte kommer att hålla på releasedagen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Och EA som var så "confident" att allt skulle gå bra vid det internationella releasen, ja jävlar...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Lyckades komma in en liten liten stund o testa lite på tutorial, men kände inte för o spela på en byggd stad så skulle skapa en egen.

ack så fel det blev, servarna var då nere igen.. Suck.

Permalänk
Medlem

Blir värre inatt när bla UK får lira.

Vill ju spela

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

Fy fan vilket skönt lir riktig sim city känsla och tiden springer verkligen när man sitter med spelet.

Min första privata stad i en privat region där jag ska bygga ensam.
https://dl.dropbox.com/u/49922087/Spark_2013-03-07_14-10-27.p...

Utöver privata så körde vi ett gäng med sweclockers och hade en riktigt skojig och trevlig spelnatt via mumble och spel med diverse tokigheter.
Men nu får det nog bli en liten paus och fixa lite käk.

Spelbetyget från min sida 5/5 även med lite strul men hallå det är release det ska vara lite stämning
Spelet har fått samma känsla som jag hade för nästan 20 år sedan när man spelade sim city 2000.

5 av 5? You must be shrooming

Det är litet, dålig variation på byggnader. Trafiken är helt fucked up. Ingen kontroll över anslutningar mellan städerna. Det är för enkelt, random dissasters går inte att stänga av. Sen EU releasen går det inte att spela alls. Fullt med massa dryga buggar. Motorn är dåligt optimerad och spelet är rätt fult. 5 av 5? mmm vi säger väl så.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

5 av 5? You must be shrooming

Det är litet, dålig variation på byggnader. Trafiken är helt fucked up. Ingen kontroll över anslutningar mellan städerna. Det är för enkelt, random dissasters går inte att stänga av. Sen EU releasen går det inte att spela alls. Fullt med massa dryga buggar. Motorn är dåligt optimerad och spelet är rätt fult. 5 av 5? mmm vi säger väl så.

Haha, bara för du inte gillar spelet betyder det väl inte att andra kan uppleva annat och sätta 5/5?

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

5 av 5? You must be shrooming

Det är litet, dålig variation på byggnader. Trafiken är helt fucked up. Ingen kontroll över anslutningar mellan städerna. Det är för enkelt, random dissasters går inte att stänga av. Sen EU releasen går det inte att spela alls. Fullt med massa dryga buggar. Motorn är dåligt optimerad och spelet är rätt fult. 5 av 5? mmm vi säger väl så.

Det är väl upp till var och en? Jag ger också det 5/5, har inte haft några problem som drabbat mig. Tycker spelet är skitkul. Region sizen tycker jag är bra, det blev för mycket att hålla koll på i dem andra spelen när man hade en hel världsdel. Men smaken är ju som baken

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla klaggar så mycket.
Började spela det igår (onsdag) via en tunnel till USA, funkar perfekt hela kvällen. Spelade lite i morses och nu på eftermiddagen och det funkade perfekt, ingen av servrarna var fulla.
Spelet i sig är helt sjukt grymt, tiden bara springer iväg, har inte hittat något negativt än.
Har inte heller haft några problem med att DCa. Inte ens när jag var tunnlad till USA med en hastighet på 0.56 Mbit/s.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chr23ast:

Haha, bara för du inte gillar spelet betyder det väl inte att andra kan uppleva annat och sätta 5/5?

Man blundar ju uppenbarligen för problemen då bara.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

LOL var inne och besökte en som hade en proffs arena, och jag kunde starta events

Dom 2 första alternativen drog in pengar, rockkonserten gjorde det inte

Så jag gjorde honom rik, det var en Sweclockare iaf.

Även tiden går att justera.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Man blundar ju uppenbarligen för problemen då bara.

Eller så har folk olika uppfattningar om saker i spelet

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Spelet får samma språk som du har ställt in i Origin.

Byt därför språk i Origin och ominstallera därefter SC.

Skickades från m.sweclockers.com

Origin byter inte språk av att välja ett annat språk för mig. Du menar på "Konto och sekretess"?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Står stilla på "Leta efter uppdateringar". Lösning?

Visa signatur

Gigabyte 7970 GHz Intel i5 2500K Corsair H80i Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev Corsair 8Gb RAM 1333Mhz Corsair SSD 120 GB Corsair TX 750W

Grym house-lista http://open.spotify.com/user/mysteriz/playlist/6w1DWfFwJbIvdF...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chr23ast:

Står stilla på "Leta efter uppdateringar". Lösning?

http://answers.ea.com/t5/Updater/Che...634232#U634232

Såg att någon förlorat sin stad när de gjorde ovan, så tänk på att göra en backup av userdata innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chr23ast:

Står stilla på "Leta efter uppdateringar". Lösning?

Jag fick in i userdata mappen och tog bort alla filer där(OBS! alla sparfiler och sånt försvinner om du inte backar upp!) och då fungerade det direkt efter. Sen när jag stängde av spelet efter att ha kört en stund och sen skulle starta det igen så kom problemet tillbaka, så verkar inte lösa det för alltid....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Städerna sparas inte lokalt så de borde inte försvinna. Det löser problemet men samtliga servrar verkar vara nere för tillfället ändå.

Edit: North America 1&2 verkar fungera någorlunda för tillfället. Synd att ens städer inte är tillgängliga över samtliga servrar bara :/

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Skrivet av Fissure:

Städerna sparas inte lokalt så de borde inte försvinna. Det löser problemet men samtliga servrar verkar vara nere för tillfället ändå.

Dom sparas lokalt och synkas när man avslutar och säkert med jämna mellanrum.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem

Då borde de väl synkas till en igen när man loggar in? Den cloud sparar iaf städerna ingame.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Origin byter inte språk av att välja ett annat språk för mig. Du menar på "Konto och sekretess"?

Nej, Origin -> Applikationsinställningar.

Store behåller dock svenska som språk eftersom att den lokaliserar en via ens IP (har jag för mig).

Permalänk
Skrivet av Fissure:

Man blundar ju uppenbarligen för problemen då bara.

Åh herregud. Gamerelitismen visar sitt fula tryne än en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Åh herregud. Gamerelitismen visar sitt fula tryne än en gång.

Är det bättre att betala för en produkt och få en trasig sådan? Problemen finns där. Fine att man inte bryr sig, men att påstå att spelet skulle vara perfekt är bara... mindre begåvat.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazzer:

Nej, Origin -> Applikationsinställningar.

Store behåller dock svenska som språk eftersom att den lokaliserar en via ens IP (har jag för mig).

Tack. En huvudvärk mindre gällande detta spelet..

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Är det verkligen meningen att regionerna och städerna man skapar bara ska finnas tillgängliga på den servern man skapar dom på? Har skapat på EU west 2, men kommer inte där längre, går jag in på US East 2 så har jag inga städer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Är det verkligen meningen att regionerna och städerna man skapar bara ska finnas tillgängliga på den servern man skapar dom på? Har skapat på EU west 2, men kommer inte där längre, går jag in på US East 2 så har jag inga städer...

Japps tyvärr är det så de har gjort spelet. Ytterligare en detalj som gör spelet till en fullpottare ju !

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Är det verkligen meningen att regionerna och städerna man skapar bara ska finnas tillgängliga på den servern man skapar dom på? Har skapat på EU west 2, men kommer inte där längre, går jag in på US East 2 så har jag inga städer...

Korrekt. Det är anledningen till att jag inte köpt än.

Kul när de skriver att man kan spela på vilken server man vill, tror de att man vill köra 10 spel samtidigt? Idiotiskt.