Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Jag har ett par Klipsch S4 och tycker de är otroligt prisvärda och låter extremt bra för det lilla de kostar.

Skrivet av anon116323:

Jag gav bort mina S4or efter att jag skaffade Soundmagic E10 & E30, tyckte det va allmänt dåligt och burkigt ljud, gick inte heller att lägga något tryck mot luren, t ex. ligga mot en kudde med örat då vägen ljudet tar sig till örat var så liten att den blockerades helt av minimal vinkling (måste även använda mindre öron tips pga detta, inte standard).

Hmm, observerat!

Just nu lutar det åt att köpa ett par cheapcheaplurar som jag vet sitter bra att ha på gymmet och nån av soundmagic att ha utanför Så får man testa om de också sitter tillräckligt bra.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Har en bekant som erbjudit sig att köpa med sig något från staterna. Jag har testat ath-m50 i butik tidigare och funderar på att be honom köpa med sig ett par (kostar ju runt 800 där).

Finns det några populära headphones som är 'good value' som är betydligt billigare/endast finns i staterna? Hade tänkt mig något som komplement till mina akg k550 (mer bas mer portabelt), max 1000 kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Har en bekant som erbjudit sig att köpa med sig något från staterna. Jag har testat ath-m50 i butik tidigare och funderar på att be honom köpa med sig ett par (kostar ju runt 800 där).

Finns det några populära headphones som är 'good value' som är betydligt billigare/endast finns i staterna? Hade tänkt mig något som komplement till mina akg k550 (mer bas mer portabelt), max 1000 kr!

De på Head-Fi forumet har nog mer koll vad som gäller i USA.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
Skrivet av osmig:

Finns det några populära headphones som är 'good value' som är betydligt billigare/endast finns i staterna? Hade tänkt mig något som komplement till mina akg k550 (mer bas mer portabelt), max 1000 kr!

Vmoda lurar kanske?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Zero Walker:

Okej har nu fått min O2, och kan säga att ja märker ingen skillnad utöver att inte använda den för mina lurar just nu iaf.
Och problemet ja har är att om ja höjer volumen för mycket på ampen, så får ja brus, men det kommer nog från ljudkortet, för den har väldigt lågt brus som knappt hörs i normalt läge, så höjer man ljudet med en amp i efterhand höjs väl det med.

Så finns det något ljudkort som inte har brus problem, och högkvalité DAC?

//KAN IGNORERAS - SKAPAT EGEN TRÅD*

Vad har du för ljudkort nu st/stx korten ska vara byggda för minimalt brus. Men å andra sidan verkar alla asus kort brusa, har själv asus d2 och det brusar.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av anon116323:

Har både E10 och E30. E10 är basigare än E30. Inte alls jobbigt att ha sladden runt öronen, jag kommer bara köpa lurar med den utformningen i framtiden. Kan rekommendera Comply Foam Tips tillsammans med E30, dom förstärker även basen.

Skrivet av Tinardirith:

Hmm, observerat!

Just nu lutar det åt att köpa ett par cheapcheaplurar som jag vet sitter bra att ha på gymmet och nån av soundmagic att ha utanför Så får man testa om de också sitter tillräckligt bra.

Shit! Loggade precis in med mitt 'konto' på Dustin och märkte då att priset sänktes ordentligt, kanske pga att jag är studentregad.

E10 gick från 279:- till 235:- och E30 från 390:- till otroliga 262:- så nu får det nog bli ett par E30 i alla fall!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tinardirith:

Shit! Loggade precis in med mitt 'konto' på Dustin och märkte då att priset sänktes ordentligt, kanske pga att jag är studentregad.

E10 gick från 279:- till 235:- och E30 från 390:- till otroliga 262:- så nu får det nog bli ett par E30 i alla fall!

Blir nog och köpa ett par backup då!

Permalänk
Skrivet av anon116323:

Blir nog och köpa ett par backup då!

Tyvärr var inte de svarta i lager förän 25:e men de vita fanns, dock 19:- dyrare av nån anledning x) Får bli ett par såna.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Kan tipsa om att Fiio E10 är riktigt billig på Amazon.co.uk just nu, bara £61.90! Beställde en själv, och av någon anledning så verkar det som om dom inte la på någon moms på priset. Slutsumman blev då rimliga 613 kronor

"Varor som du beställer från ett EU-land räknas i de flesta fall, som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull. Moms betalar du enligt momssatsen i avsändarlandet och den ska vara inkluderad i priset. "

"Du kan även få betala moms, tull och postens avgifter om du beställer en vara från ett EU-företag, som i sin tur gör en beställning av varan från ett land utanför EU, till exempel USA"

Det är nu man ska börja klia sig i huvudet tror jag.......

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

"Varor som du beställer från ett EU-land räknas i de flesta fall, som inrikeshandel. Du behöver inte betala någon tull. Moms betalar du enligt momssatsen i avsändarlandet och den ska vara inkluderad i priset. "

"Du kan även få betala moms, tull och postens avgifter om du beställer en vara från ett EU-företag, som i sin tur gör en beställning av varan från ett land utanför EU, till exempel USA"

Det är nu man ska börja klia sig i huvudet tror jag.......

På sidor i Europa som Amazon.co.uk är moms som tas i deras egna länder redan medräknade i deras priser, och det är det enda som behöver betalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

På sidor i Europa som Amazon.co.uk är moms som tas i deras egna länder redan medräknade i deras priser, och det är det enda som behöver betalas.

Fast från amazon.co.uk så betalar du motsvarande Svensk moms ifall du vill beställa till Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast från amazon.co.uk så betalar du motsvarande Svensk moms ifall du vill beställa till Sverige

Kan inte minnas att jag har gjort det dom 5-6 gånger jag beställt från amazon.co.uk

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Kan inte minnas att jag har gjort det dom 5-6 gånger jag beställt från amazon.co.uk

Kanske bara så att du inte märkt det ;)? 20% eller 25%...

Citat:

VAT on Sales by Amazon.co.uk

VAT is charged on sales by Amazon.co.uk within the European Union (EU). In accordance with the laws governing members of the EU, Amazon.co.uk is obliged to charge VAT on all orders delivered to destinations in member countries of the EU. In general, VAT is charged in accordance with the local legislation in each member state.

The Recommended Retail Price (RRP) and/or price displayed for goods sold by Amazon.co.uk are inclusive of UK VAT. However, your final price may differ depending on the actual VAT rate that applies to your order. For orders to other EU countries, the UK VAT amount will be deducted and the applicable VAT rate for the destination country will be added. Your final price during checkout will reflect the correct VAT rate for the destination country of your order.

See How to purchase as a VAT registered customer within the EU if you want to use your VAT registration number when purchasing from Amazon.co.uk.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=...

Citat:

VAT Rates

The table below shows the VAT rates charged by Amazon.co.uk on physical goods dispatched to EU destinations. The VAT rates below are not applicable to digital content, including Kindle content or MP3 downloads.

For more information on the product groups that are available for delivery to specific countries, please visit the Delivery Restrictions help page.

For more information about items that qualify for a UK VAT rate of 0%, please visit the Items Eligible for 0% VAT Rate help page.

http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Intressant!
Jämför gärna lite mer och skriv i tråden.

Har haft lite ont om tid men jag skall be en polare att hjälpa till med att blindtesta till helgen eller nått, skulle dock bli extremt förvånad ifall jag kan peka ut vilken som är vilken. O2:an mäter ju inte nämnvärt mycket bättre än STX heller på annat än impedansen så att det skulle finnas någon (hörbar) skillnad är inte alls säkert.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Har haft lite ont om tid men jag skall be en polare att hjälpa till med att blindtesta till helgen eller nått, skulle dock bli extremt förvånad ifall jag kan peka ut vilken som är vilken. O2:an mäter ju inte nämnvärt mycket bättre än STX heller på annat än impedansen så att det skulle finnas någon (hörbar) skillnad är inte alls säkert.

Ser fram emot blindtesten. Har själv inte kunnat jämföra dom mot varann då jag ägde dom separat.

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Har haft lite ont om tid men jag skall be en polare att hjälpa till med att blindtesta till helgen eller nått, skulle dock bli extremt förvånad ifall jag kan peka ut vilken som är vilken. O2:an mäter ju inte nämnvärt mycket bättre än STX heller på annat än impedansen så att det skulle finnas någon (hörbar) skillnad är inte alls säkert.

Jag kunde utan problem skilja på O2+ODAC och STX. Skillnaden var faktiskt större än jag hade förväntat mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kan du beskriva skillnaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag kunde utan problem skilja på O2+ODAC och STX. Skillnaden var faktiskt större än jag hade förväntat mig.

Blindtest?

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk

Hur är kvalitén på Xonar DX när det kommer till inspelning.
Alltså Line In, hur är dess ADC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag kunde utan problem skilja på O2+ODAC och STX. Skillnaden var faktiskt större än jag hade förväntat mig.

Vi använder ju inte samma hörlurar, impedansen gör ju mycket mer för dig om du kör gjorde testet med dina denon än vad det gör för mina hd650.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Blindtest?

Nej, tyvärr inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag kunde utan problem skilja på O2+ODAC och STX. Skillnaden var faktiskt större än jag hade förväntat mig.

Vad upplever du som den största skillnaden?
Har du provat att mata O2 stärkaren med line-out från STX-kortet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Vad upplever du som den största skillnaden?
Har du provat att mata O2 stärkaren med line-out från STX-kortet?

Minns inte riktigt, var längesedan jag provade och jag sålde STX-kortet för säkert ett halvår sedan. Men det var väl främst i basen och dynamiken rent allmänt som O2 var bättre. Kändes som att STX höll till baka lite medan O2 släppte lös.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Fast från amazon.co.uk så betalar du motsvarande Svensk moms ifall du vill beställa till Sverige

Köpte två produkter nyss. Total kostnad stod 30GBP men när jag betalar blir det 31.26GBP, alltså en liten ökning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Köpte två produkter nyss. Total kostnad stod 30GBP men när jag betalar blir det 31.26GBP, alltså en liten ökning.

Jepp, då är allt som det ska.
(30 / 1,2 * 1,25) = 31,25.
20% moms i UK, 25% i Sverige

Permalänk
Medlem

Funderar över att sälja mina högtalare (M-Audio BX8A), då jag nästan alltid sitter med hörlurar, för att köpa ett par MrSpeakers Mad Dogs och en Project Sunrise II. Någon av er som prövat hörlurarna eller förstärkaren?

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

Denon AH-D600 / AH-D7100

Tänkte tipsa folket här om att man kan få tag på Denon AH-D600 och Denon AH-D7100 en hel del billigare på eBay UK än på HiFi-klubben.

Denon AH-D600

4500:- på HiFi-klubben

2500:- inkl frakt på eBay (ingen tull från UK, kolla dom där det står "Shipping not specified", fraktkostnaden kommer upp först när man är inne i annonsen av nån anledning)

Denon AH-D7100

10.000:- på HiFi-klubben

4300:- exkl frakt på eBay (ingen tull från UK)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bumbsan:

Jag har ett par Mad Dogs med Dog och Alpha pads, misstänker att jag är den enda på Sweclockers med dom. Vill du ha ett neutralt ljud så kör du med Alpha pads, lyssnar man på mycket elektronisk musik så kan Dog pads passa bättre, mer bas och tryck (åt Denon D7000 hållet), har du råd så hade jag köpt båda kuddarna + den dämpande tejp som används i Dog pad modden (får dock ta kontakt med Mr. Speakers själv och fråga om man kan betala extra för en rulle), så man själv kan byta mellan dom när det passar! http://www.youtube.com/watch?v=A6xT2UbATJQ (där ser du hur tejpen sitter). Project Sunrise II har jag inte testat, sitter på en Schiit Lyr som är jävligt go :D.

Permalänk
Inaktiv

Är det fortfarande Fostex som gör Denons top of the line modeller? Ser ut att vara annan design

Permalänk
Medlem

Hi fi klubben är de enda återförsäljarna i Sverige och tar betalt därefter.

Skrivet av FL3JM:

Tänkte tipsa folket här om att man kan få tag på Denon AH-D600 och Denon AH-D7100 en hel del billigare på eBay UK än på HiFi-klubben.

Denon AH-D600

http://www.player.de/wp-content/uploads/2012/07/Music_Maniac_...

4500:- på HiFi-klubben

2500:- inkl frakt på eBay (ingen tull från UK, kolla dom där det står "Shipping not specified", fraktkostnaden kommer upp först när man är inne i annonsen av nån anledning)

Denon AH-D7100

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2012/07/Denon-AH-...

10.000:- på HiFi-klubben

4300:- exkl frakt på eBay (ingen tull från UK)

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x