Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är det bara jag eller är det sjukt lätt att ha enormt hög inkomst vid låga invånar siffror (cirka 14000 simdaler/h) vid 20000 invånare.

Jag hade 20k / tim med 30k invånare. Det är väldigt lätt men så fort staden utvecklas och blir större så kommer den siffran antagligen går ner.

Skrivet av ozo64:

Beror ju på vad man har för services igång. Men visst om man bara kör med vattentorn (vattnet tar slut), ingen rening av avloppen (skitar ner), ingen recycling (skitar ner) osv så blir det en del inkomst. Det håller inte i längden dock.

Jag hade 2-3 brandstationer, 2-3 polis stationer, 2 sjukhus samt vatten och avloppsrensning så det är inga problem alls

Permalänk
Inaktiv

Jag fick klagomål av att luften var förorenad, vad kan jag använda till det? Sedan undrar jag kan om det är mer affärer som behövs när industrierna säger att de har svårt att få sålt sina varor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon168915:

Jag fick klagomål av att luften var förorenad, vad kan jag använda till det? Sedan undrar jag kan om det är mer affärer som behövs när industrierna säger att de har svårt att få sålt sina varor.

De ända sättet jag stött på är att minska luftföroreingar. Ersätta kol/olja med vind, sol, kärnkraft. Samt börja utbilda dina invånare. När de får högre utbildningsnivå börjar de skifta om industrin till renare mer högteknologisk.
För att få gods sålt räcker det inte enbart med fler affärer om det inte finns rika invånare att handla i affärerna. Sätt upp en handelsdepå och exportera gods.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem

Skitar återvinningen ner marken? Kan man sätta den "nära" vattenpumparna? Annars får jag försöka hitta en annan plats till den.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Beror ju på vad man har för services igång. Men visst om man bara kör med vattentorn (vattnet tar slut), ingen rening av avloppen (skitar ner), ingen recycling (skitar ner) osv så blir det en del inkomst. Det håller inte i längden dock.

Jag menar dock med allt det behövliga, polis, vattentorn, avlopp, sjukhus, skola etc..

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Skitar återvinningen ner marken? Kan man sätta den "nära" vattenpumparna? Annars får jag försöka hitta en annan plats till den.

Ja alla industrier skitar ner. Ja du kan ha vattenpumpar där sålänge du kör med pumparna med filter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara roligt att ha en så stabil stad så man kunde gå och lägga sig medans man tjänar massvis med pengar.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Jag menar dock med allt det behövliga, polis, vattentorn, avlopp, sjukhus, skola etc..

Lade märke till det när folk spelade betan också.. att pengarna bara rullade in. Vet inte riktigt var utmaningen sitter när det gäller det...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Finns olika grader av det där också. Beror ju på hur mycket poliser, ambulanser osv man har men visst det är gnaksa enkelt att gå med vinst upp till 100k invånare sen blir det värre för skolor, vård, polis, energi, vatten osv kostar mer och mer.

Jag går ca 30000-35000 minus i timmen på min stad. Jag drar dock in ca 6 mmiljoner om dagen i tvtillverkning så totalt går jag ca 1 miljon plus eller så om dagen. Har ca 130000 invånare med max utbildning, har väldigt lite industri dock och extremt rent överallt förutom i området där jag har all tillverkning. där är det rätt skitigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Återvinningen har aldrig funkat för mig så ingen aning, jag vet bara att folk blir lite mindre glada om man sätter den nära bostäder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Återvinningen har aldrig funkat för mig så ingen aning, jag vet bara att folk blir lite mindre glada om man sätter den nära bostäder.

Bara bygga en park bredvid så blir dom glada igen ;D

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Är det bara jag som har problem med att de rikaste inte vill betala mer skatt? Just nu kör jag 10% på låginkomst, 11% på medelinkomst, och logiskt sett borde höginkomst vara okej med 12% skatt, men de tycker t.o.m att 11% är för högt, och är bara nöjda med 10%.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag som har problem med att de rikaste inte vill betala mer skatt? Just nu kör jag 10% på låginkomst, 11% på medelinkomst, och logiskt sett borde höginkomst vara okej med 12% skatt, men de tycker t.o.m att 11% är för högt, och är bara nöjda med 10%.

Jag tycker att det är lättare att ta mer skatt av låginkomst brukar ha 12 - 13% medelinkomst 11-12 höginkomst 10-11%

tror att du kan ta mer skatt ju lyckligare och nöjda dem är med servicen

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Tycker Maxis borde ha lärt sig något av allt strul med trafiken i simcity 4 rush hour.
Var exakt samma problem där som med femman, men NAM modden löste det ganska bra.

Vad är NAM modden för något till en som inte spelade det spelet?

/Fredrik

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

Jag tycker att det är lättare att ta mer skatt av låginkomst brukar ha 12 - 13% medelinkomst 11-12 höginkomst 10-11%

tror att du kan ta mer skatt ju lyckligare och nöjda dem är med servicen

Jo, men står ju också att höginkomsttagare skulle vara villigare att betala hög skatt, så verkar det inte vara för mig.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Det känns väldigt underligt att vanlig Konsumentregler inte verkar gälla spelföretag. De borde aldrig kunna neka en refund (inom skälig tid) om de släpper en produkt som inte levererar det som utlovats. Det känns som att köpa en bil och få den utan ratt och företaget säger att du får nöja dig med bilen som den är under en månad tills de patchar den med en ratt.

Det kan vara lite likadant när det gäller bilar också, Måndagsexemplar osv som de tvingar en att behålla.
Om "ALLA" gör en anmälan till KO och skickar ett mail till EA om att lämna tillbaka spelet, som inte fungerar så tvingar det EA att göra om KO säger om de inte vill dra det till domstol. Men iom att folk ger upp alldeles för lätt och låter sånt här rinna mellan fingrarna så kan de fortsätta med undermålighet, dåliga DRM servrar osv. Det är vi som konsumenter som har kraften för det är vi som sitter på pengarna. Jag har inte och kommer inte att köpa spelet. EA har, precis som Blizzard tappat mig som trogen kund, frågan är hur länge övriga låter det bero.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jo det går visst att få refund av EA, det är många som har refundat sitt SimCity via deras kundsupport redan.

Vad jag har läst mig till så har man inte rätt till refund om man har börjat ladda hem spelet från deras hemsida, det är endast de som har köpt i butik som har lyckats med att lämna tillbaka det. Vart har du hittat infon?

Permalänk
Medlem

Hej!

Helt newbie inom den här schangern av spel.. Har egentligen bara erfarenhet av MMORPG spel, men det har inte undgått mig hypen av det här spelet Sim City 5 !

Jag har egentligen bara lite funderingar kring spelet. Vet att man är borgmästare i en stad man bygger upp. Men skiljer sig sim city 5 något mot de andra sim city spelen.. jag undrar just kring att välja server och vara online. Vad innebär det. Att man kan bygga städer med andra? eller är man helt själv alltid i spelet?

Ni kanske får er ett gott skratt när ni läser det här men som sagt har ingen erfarenhet alls om det här

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Skrivet av Mr.3:

Det kan vara lite likadant när det gäller bilar också, Måndagsexemplar osv som de tvingar en att behålla.
Om "ALLA" gör en anmälan till KO och skickar ett mail till EA om att lämna tillbaka spelet, som inte fungerar så tvingar det EA att göra om KO säger om de inte vill dra det till domstol. Men iom att folk ger upp alldeles för lätt och låter sånt här rinna mellan fingrarna så kan de fortsätta med undermålighet, dåliga DRM servrar osv. Det är vi som konsumenter som har kraften för det är vi som sitter på pengarna. Jag har inte och kommer inte att köpa spelet. EA har, precis som Blizzard tappat mig som trogen kund, frågan är hur länge övriga låter det bero.

Jag håller med. Jag var riktigt sugen på spelet trots onlinekravet och de små kartorna, men att det är så trasigt som det faktiskt är... Men att folk köper det och tycker att det är sådant här som händer när spel är nya och anser att det är okej? Det förstår jag bara inte. EA är på min shitlist också numera, men om de skärper sig (osannolikt, jag vet) så lär jag återvända som kund.

Permalänk
Medlem

Hade inte köpt det om jag visste att spelmekaniken var så trasig. Sista gången jag förbokar ett spel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man har köpt det på webhallen i butik, hur stor är chansen att man kan få en refund på spelet? Har installerat och spelat det men eftersom inget funkar så känner jag precis som tusentals andra troligen att jag vill ha pengarna tillbaka så jag kan köpa något som fungerar istället.

Någon chans alls för detta? eller det är bara att ta en pungspark av EA och se glad ut?

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Spelar ingen större roll då spelet i sig är det sämsta spelet som släpps detta decenniet...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Spelar ingen större roll då spelet i sig är det sämsta spelet som släpps detta decenniet...

På ytan ser spelet ganska bra ut, men där under är allt trasigt och felbyggt.

Permalänk

Är inte pga servers jag är missnöjd, har faktiskt inte haft några problem med servers alls, och inte behövt vänta någonting, första dan hade jag lite problem första gången jag försökte, annars inget. Det jag har problem med är att spelet är marknadsfört som något helt annat än vad det är, och är, precis som många andra säger, väldigt trasigt, även om det inte syns direkt på ytan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mmmm, får lite The WarZ vibbar faktiskt, jag som trodde Maxis visste vad dom sysslade med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Mmmm, får lite The WarZ vibbar faktiskt, jag som trodde Maxis visste vad dom sysslade med.

Hade nog blivit bra om EA inte var inblandade

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrTech:

Om man har köpt det på webhallen i butik, hur stor är chansen att man kan få en refund på spelet? Har installerat och spelat det men eftersom inget funkar så känner jag precis som tusentals andra troligen att jag vill ha pengarna tillbaka så jag kan köpa något som fungerar istället.

Någon chans alls för detta? eller det är bara att ta en pungspark av EA och se glad ut?

Har du köpt det i Sverige så gäller svensk lag,
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.htm

19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.
Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet.

Reklamation
23 § Köparen får inte åberopa att varan är felaktig, om han inte lämnar säljaren meddelande om felet inom skälig tid efter det att han märkt eller borde ha märkt felet (reklamation). Meddelande som lämnas inom två månader efter det att köparen märkt felet skall alltid anses ha lämnats i rätt tid.

Så borde väl bara vara att köra på?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Hmm blir bara värre detta, nån har hittat avaktiverade terraforming och regionsverktyg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Hmm blir bara värre detta, nån har hittat avaktiverade terraforming och regionsverktyg.
http://i45.tinypic.com/349cf2d.jpg

Finns länkat tidigare

Skrivet av wRRM:

Här har vi en ganska intressant sak som någon har lyckats med.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/1a9t0e/simcity_modder_...

Offline singleplayer. Vet inte om det här bryter mot några regler men här kan ni se vad det handlar om iallafall

Länk till tråden:
http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1a9n5j/you_can_edit_...

Youtube-video:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Bmce9o...