Battlefield 4 visas den 26 mars

Permalänk
Medlem

Sluta gnälll på EA. DICE har ägts av EA så länge vid det här laget att EA har kunnat säkra sitt inflytande genom att byta ut nyckelpersoner inom DICE som inte följer den väg EA vill att företaget ska ta. Även om det inte är så illa som på tex. Maxis så måste folk sluta säga att allt är EAs fel när det inte finns en tydlig skillnad mellan DICE och EA längre.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

värst vilket gnäll det var på BF3 premium, jag har både förbeställt BF3 "limited edition" och köpt premium till fullpris så fort jag kunnat, ca 1000kr totalt, utslaget på runt 300 timmars spelande är det INTE ett dyrt nöje

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Tycker det känns på tok för nära inpå BF3, kanske om dom gått tebax till WW2 eller något annat så hade det kanske kännts mindre rushat. Men jag har då fått intrycket av att BF4 bara kommer vara en upprepning på BF3, får väl se vad dom visar den 26e.

Dock inget köp för min del om dom inte kommer med något riktigt nytt och intressant.

Battlelogs brister är ju inte direkt något som gör en mer sugen på ett nytt Battlefield heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

värst vilket gnäll det var på BF3 premium, jag har både förbeställt BF3 "limited edition" och köpt premium till fullpris så fort jag kunnat, ca 1000kr totalt, utslaget på runt 300 timmars spelande är det INTE ett dyrt nöje

Jag köpte bf3 le, spela kanske max 10h och konstatera att det ej längre är bf utan än capture the flag cod klon.
Blev inga prisvärda timmar de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Att köpa Premium är inte som att köpa samma sak två gånger. Tyst nu.

Lite så är det, de har ett färdigt spel, klyver bort bitar och kallar det extra, sen tar betalt igen!

Permalänk
Medlem

Även om folk klagar över att Battlefield 4 har avslöjats eller kommer ut "för tidigt", är jag fortfarande verkligen spänd över vad de kommer att göra med Frostbite motorn med faktumet att detta kommer att göras under de kommande generations konsoler. Kombinera det med erfarenheten DICE har fått med motorn under Battlefield 3, och att förhoppningsvis både PS4 och det nya xboxet har x86-arkitekturen. Så kommer vi förmodligen att få ett fantastiskt snyggt spel, ännu mer så för PC p.g.a mycket lättare portning med x86!

Bf4 ska komma ut någon gång sent 2013/senare 2014, alltså 2-3 år utvecklingstid. De har större personal nu(tror jag), antagligen större budget, mer erfarenhet, de vet nu hur de ska utgå med Bf4 när de vet vad folk gillar eller inte med Bf3, antagligen lättare att utveckla spelet till konsolerna och pc (Fortfarande x86), och de har MÅNGA fler möjligheter med den nya hårdvaran som är bra mycket kraftigare än förra!

Allt som allt vet jag att DICE kommer göra i alla fall något rätt Jag fattar inte varför folk är så jävla pessimistiska, jag tror det kommer vara ett helt ok spel, bättre lansering än Battlefield 3 i alla fall...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk

Lägg ner eländet. Går ju fan inte spela en omgång utan att nån finnig snorunge med mindervärdeskomplex aimbottar.

Permalänk
Medlem

Om någon ska få tillgång till beta så är det väl de som troget köpt hela bf serien
Sedan hoppas jag att de använder original intro låten från bf 1942
För man blir spelsugen av att bara tänka på första bf

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Kommer de göra något mer i Bad Company serien? Annars kan detta bli bra.

Det kommer dom nog!
2:an slutade ju med att USA blev invaderat

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis gör dom ingen 360 och ps3 version och istället satsar på next gen och PC

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag hade förväntat mig att man fixar alla buggar och problem i BF3 först. Det finns inget behov av ett BF4, så detta är helt solklart bara för att mjölka. Jag får släppa en liten tår för Battlefield och i stillhet hoppas att BF4 blir ett bra competitive PC-spel – inget jävla konsolskämt.

Jag hade väldigt mycket problem vid släppet och en tid framåt men ett par försenade patchar senare löste det sig för mig, har inte känt av några större buggar på länge.

Jag hoppas med att att dom går tillbaka till "original/core" Battlefield, det gav mig lite hopp när det ryktades att commandern och fler än två factions men som sagt är det väll bara rykten och vi får vänta och se.

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag har haft mkt roligt med BF3.
Drömmen med BF4 hade ju vatt BF1942 i stort sätt på ny Frostbite motor.. Men det förblir nog bara en dröm.. Dom kommer aldrig återgå till rötterna.
Jag hoppas iaf att dom gör ännu mer för teamplay. Det är BF signum! Dom får gärna öka gruppernas storlek till 6 pers. En ny Commander roll hoppas jag också på, ala Bf2. Jag hoppas också dom ändrar på dom 4 rollerna. Det får gärna finnas en renodlad snajper, men ge han inte mer än en snajper-bössa.. Den mobila spawnpunkten är det gruppledaren som ska ha! Sen ska det inte gå spawna på medspelare.. därav att gruppledaren ska ha mobila spawnpunkten! Varför inte 5 roller;
Medic (med betoning på medic)
Support (MG'n etc minus C4)
Assault (som dagens minus medic)
Engineer (som dagens plus C4)
.. och så då en Snajper (inte "recon" och utan mobil spawn).

Varför inte riktigt eldrörs-artilleri, lite mobila 150 eller 210mm haubitsar? Dom ska vara splitterskyddade, inte känsliga för kulor, men en träff av raketgevär eller tanks/APC så är dom rökta direkt! Då håller dom sig där dom ska, längst bak! Jag är ganska trött på raket-artilleriet i nuvarande BF3.. den känns inte viktig eller fyller nån speciell funktion som det är nu.

Aja.. vi får se vad för nytt dom kommer med nästa vecka. Hoppas på nått riktigt bra kan man ju.. Jag är inte så skeptisk, dom kommer säkert fånga mig med BF4 ändå!

precis så vill jag ha det med. Och jag blir spelsugen bara av att jag tänker på intro musiken från bf 1942. Lite av själen ligger i den musiken

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Jag hade villat se BF4 som en remake på BF2 i Frostbite "2/2,5?" med alla gamla maps.
Patrik B sa att dom inte skulle ta bort något bara lägga till nya funktioner men vart tog allt vägen?
6 pers per Squad
Mod support
Battlerecorder
Comander
Air drops och artilleri
Gruppledar rollens förmåga att lägga markers och begära stöd av befäl
VoIp
In game browser
Möjligheten att köra SP mot botar (hade gärna testat mina vapen innan jag blir inkastad i köttkvarnen

Jag tycker dom la in många bra funktioner men den bästa funktionen är att kunna hålla sina löften.

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 är så "bra" (givetvis beror det på vad man tycker om speltypen) rent tekniskt att om de skall sälja många titlar med Battlefield 4 så har de förmodligen öst på med ny teknik som använder hårdvaran bättre. Kan inte tänka mig att de skulle släppa något som mer är en finslipning. Isåfall stannar de flesta kvar på Battlefield 3.

Ser fram emot ett spel som inte kan maxas med dagens hårdvara

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerraSwe:

Känns som att det är lite tidigt för BF4, direkt efter ett nytt expansionspaket.. Känns mer som att de bara försöker dra in mer pengar enligt mig, kommer förhoppningsvis ändra min åsikt under visningen.

För tidigt? Det är inte som att spelet släpps nu. BF4 kanske inte är ute först om ett helt år, det är helt klart länge nog. Sen så är det väll självklart att de försöker dra in pengar. Inte som att de kan leva på luft, det är ingen välgörenhet vi pratar om här... jag förstår mig inte på folk...

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av OLiiX:

Jag hade villat se BF4 som en remake på BF2 i Frostbite "2/2,5?" med alla gamla maps.
Patrik B sa att dom inte skulle ta bort något bara lägga till nya funktioner men vart tog allt vägen?
6 pers per Squad
Mod support
Battlerecorder
Comander
Air drops och artilleri
Gruppledar rollens förmåga att lägga markers och begära stöd av befäl
VoIp
In game browser
Möjligheten att köra SP mot botar (hade gärna testat mina vapen innan jag blir inkastad i köttkvarnen

Jag tycker dom la in många bra funktioner men den bästa funktionen är att kunna hålla sina löften.

http://www.youtube.com/watch?v=gqGX6WY6Dno

Kunde inte sagt det bättre själv!
BF3 blev ett konsol Battlefield där det mesta från den gamla goa PC tiden blev borttaget eller ändrades för att det skulle bli lättare på konsol.
Man får väl hoppas att dom faktiskt lyssnat på kritiken och gör BF 3.5 som BF3 borde varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Att alla expansioner ingår är bra, ja. Men att man som "premiumspelare" ska få massa bonusar som extra items, ska få tillgång till expansionerna innan alla andra, prioriteras i köer etc. är bara idiotiskt men ändå jävligt smart. Mjölka alla gamers på pengar är vad DICE gör.

Jag skulle dock inte skylla allt för mycket på DICE. Det är EA som förstör spelserier hit och dit, för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Jag slår vad om att DICE säger emot, så blir dom satta i konkurs eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TerraSwe:

Känns som att det är lite tidigt för BF4, direkt efter ett nytt expansionspaket.. Känns mer som att de bara försöker dra in mer pengar enligt mig, kommer förhoppningsvis ändra min åsikt under visningen.

Ja det var ju bara exakt så här dom gjorde förr med BF serien, vänta 1-2år PANG nytt spel.
Sedan spruta ut DLC året efter spelet kommit.
Det har inte ändrats mycket direkt..

En mycket bra lista på ämnet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlefield_%28series%29#Games_a...

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett Bad Company 3 än BF4, tycker BC2 var betydligt roligare än BF3. Kan ju dock alltid hoppas att vi får BC3 härnäst.

Har aldrig gillat hur Battlefield fungerar med upplåsningen av utrustning heller, så vill se ett bättre system där.

Ska bli intressant att se om det blir någon prestandaskillnad mellan DX11 och DX11.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

LÅNGT ifrån alla helikoptrar kan göra en loop eller roll. Nej jag vill ha det som nu, var idiotiskt hur helikoptrarna flög omkring med fula stunts i BF2.

Naturligtvis.. men jag tänker på attack helikoptrarna som de har med i spelen.
http://www.youtube.com/watch?v=vd6Q5G1v0PI

Var o en får dock ha sin egen åsikt.

"Blackhawk" http://www.youtube.com/watch?v=5zIyCbhUZ_c

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en fortsättning av Bad Company 1 storyn. Bad Company 2's story var ju bara en spoof och Battlefield 3, ja... Tror inte jag behöver kommentera där. På Multiplayer fronten skulle jag vilja se ett kliv tillbaka till Battlefield 2 med 6-manna squads, Commanders, bättre kartor och att dom inte förstör vapen som dom gjorde i BF3, samt ett kliv tillbaka till Bad Company 2 där förstörelsen kändes bättre och där allting var mycket roligare. BF3 var okej men missade ganska rejält på många fronter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorial:

Jag skulle vilja se en fortsättning av Bad Company 1 storyn. Bad Company 2's story var ju vara en spoof och Battlefield 3, ja... Tror inte jag behöver kommentera där. På Multiplayer fronten skulle jag vilja se ett kliv tillbaka till Battlefield 2 med 6-manna squads, Commanders, bättre kartor och att dom inte förstör vapen som dom gjorde i BF3, samt ett kliv tillbaka till Bad Company 2 där förstörelsen kändes bättre och där allting var mycket roligare. BF3 var okej men missade ganska rejält på många fronter.

håller med dig .BF BC 2 var bara roligt, vilket jag saknar i BF3.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Håller med till 100%. EA är ett riktigt skitföretag.

http://youtu.be/XZxXEidtxHk?t=17m50s Här har du en av anledningen till varför dem gör som dem gör.
Synd att dem inte förstår att dem gräver sin egen död och kör över många bra spel-utvecklare påvägen till deras nästa paycheck.

Mer ontopic: Tycker det är för tidigt för BF4. Det finns så mycket att göra för dem som har premium och sen spelar dem flesta inte bara ett spel hela dagarna. Tidigast sen vår/sommaren 2014 skulle vara bättre enligt mig men vi har som sagt inget release datum ännu så bara och vänta. Blir det som CoD, samma grafik och knappt nått nytt så är det verkligen EA's död. Snygg grafik är som sagt inte allt, håller tummarna för ett "consumer first" tänk med BF4.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Allt whine får mig att tänka på den här videon

Permalänk
Medlem

det jag vill se framförallt är saker som KAN gå sönder..dvs hela omgivningar, hus o mycket mera..o kunna skjuta igenom saker mm osv..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

vatusan? jag är ju inte färdig med bf3 än...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Får hoppas de tar sin tid och gör ett bra spel. Jag ser hellre att det kommer 2014 än att det blir skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

vatusan? jag är ju inte färdig med bf3 än...

Men om ett år när BF4 släpps så kanske du är det? Bara för att de ska släppa lite info om spelet betyder inte att spelet är färdigt eller kommer lanseras på långa vägar. Om du läser så står det att spelet kommer släppas först slutet av 2013 eller början av 2014 som första ETA, och sen kanske det blir försenat ytterligare. Jag förstår verkligen inte vad problemet är..

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om jag kommer köpa 4an även fast jag har alla gammla i serien då 3an är rätt tråkigt när det blir för mycket flaskhals banor för att det ska vara intensivt som slutar med granat spamming och tråkigt gameplay
sen är det snabbt hax ute på en gång vilket förstör spelen och inre bilden jag har av bf4 är att allt är taget från 3an men i uppiffad version sen är alla filer ganska identiska så det tar ca 48h att fixa alla nya hack och sen är spelet är värdelöst

sen hatar jag att det ska vara DLC och premium och 27 olika versioner av ett spel och liknande skit hela tiden på alla nya spel KÖP det så får du lite bättre vapen KÖP det så syns du inte lika bra vist om det är nån riktig expansion men det andra är sånt skit som jag tycker ska spelas fram och inte köpas och börjar kännas som gratis mmo spel som går ut på att köpa sig bra som GW 2 tex där du kan köpa dig max level på en gång = helt värdelöst

och när jag ändå har ångan uppe så kan alla jävla extra program som origin - steam - uplay och dom 53 andra programmen som man ska ha till spelen man kör med dra åt helvete för jag vill ha spelet inte äckliga program som äcklar ner min dator
och jag vill inte ha spel som är gjord med lat skript och gjorda för feta amerikaner som är 14 år och har 60 i iq

så nu kändes det bättre

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer buggfritt!

Visa signatur

Games!