Permalänk
Medlem

Hur rengör jag mitt vattenkylningssystem.

Tja jag hade tänk byta färg i mitt system vad behöver jag för att rengöra det först och vart kan jag köpa det ? Tack

Permalänk
Medlem

Destillerat vatten och Yes diskmedel?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

ris och vatten - shaken, not stirred?

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk
Medlem

Lite vinäger blandat med varmvatten, spola genom dina radiatorer och vattenblock. Blir där massa gegga kvar i blocken från vätskan så rengör med ketchup. Låt ketchupen ligga några minuter och skrubba sedan med tandborste (helt seriös). Tvätta sedan bort ketchupresterna med vinäger och skölj av med destillerat vatten.

Se till att skölja grejerna med destillerat vatten efter att du spolat med varmt kranvatten och vinäger eftersom kranvattnet fortfarande innehåller vissa mineraler som kan reagera med metallerna i dina radiatorer och vattenblock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tol9411:

Tja jag hade tänk byta färg i mitt system vad behöver jag för att rengöra det först och vart kan jag köpa det ? Tack

Jag tror inte du behöver krångla till det. Jag har inte bytt färg men jag har fyllt på och med tiden så har vattnet blivit transparant, så jag antar att det räcker med att spola rent med batterivatten. Eventuella rester av pigment tror jag knappast kommer ha någon större inverkan på den nya färgen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net