Geforce GTX Titan funderingar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe1234:

Ne inte längre. Du kan använda dig ändå upp till 200hz idag via black ops 2
Men jag vill ha en stabil fps antagligen på 120 eller 144hz utan nå lag överhuvudtaget

Vet du vilken FPS du har då? Minimum, medel och högsta.

Om du inte vet så ladda ner test-versionen av Fraps och kör ett benchmark därifrån.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Vet du vilken FPS du har då? Minimum, medel och högsta.

Om du inte vet så ladda ner test-versionen av Fraps och kör ett benchmark därifrån.

Ställer jag in skärmen på 144hz ligger jag emellan 144hz och droppar ner till 135 ungefär kör jag skärmen på 120hz ligger jag på 120 fps.
Jag har inga problem med 120hz men att det laggar till utan fps drops :/

Permalänk
Medlem

Om det laggar till utan fps drop... Kan det va hårddisken som jobbar? Eller ramminnet?

Jag hittar inte att du har skrivit vad du har för CPU, Ram, Moderkort, HDD/SSD eller Nätagg.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Om det laggar till utan fps drop... Kan det va hårddisken som jobbar? Eller ramminnet?

Jag hittar inte att du har skrivit vad du har för CPU, Ram, Moderkort, HDD/SSD eller Nätagg.

Moderkort: Rampage iv
Cpu: i7 3630k
Hdd: ocz vertex 4
Nättagg: Corsair 1000hx
Ram: Corsair 1600hz 32gb vengeance cl9
Hdd: Ocz vertex 4

Permalänk

Spelet installerat på samma hdd som operativsystemet? (antar att du har allt som innan du skaffade Titan)

Med min setup fungerar det inte alls något bra att köra spel på samma hdd som windows är installerat på. Blir samma typ av syndrom som för dig om jag har spel på samma hdd.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Svårt att förstå? Lagg trots bra fps beror på nätverksuppkopplingen eller spelservern.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Spelet installerat på samma hdd som operativsystemet? (antar att du har allt som innan du skaffade Titan)

Med min setup fungerar det inte alls något bra att köra spel på samma hdd som windows är installerat på. Blir samma typ av syndrom som för dig om jag har spel på samma hdd.

Jo jag har alla saker sen tidigare. Okej det kan ju vara värt att pröva och se om det blir nå bättre om jag installerar spelet på en annan hdd.
Men tycker det är så konstigt att det ska vara det som är felet påtanke av när jag körde med mitt xfx radeon så hade jag spelet installerat på samma hdd om operativ systemet men ska i alla fall försöka efter hockeyn och se
Ingen som har kollat länken jag skickade på nvidia settings som kanske kan ge mig något förslag som kan vara bra att ändra för grafikkortet ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe1234:

Jo jag har alla saker sen tidigare. Okej det kan ju vara värt att pröva och se om det blir nå bättre om jag installerar spelet på en annan hdd.
Men tycker det är så konstigt att det ska vara det som är felet påtanke av när jag körde med mitt xfx radeon så hade jag spelet installerat på samma hdd om operativ systemet men ska i alla fall försöka efter hockeyn och se
Ingen som har kollat länken jag skickade på nvidia settings som kanske kan ge mig något förslag som kan vara bra att ändra för grafikkortet ?

Jag har aldrig ändrat något i den panelen såvida jag inte vill lägga till Adaptiv V-sync, AO eller avancerade kantutjämningsinställningar.
Du ska inte behöva ändra något bara för att få ett spel att fungera, så det är inte där felet ligger om du inte ändrat något redan.

Du har ju som sagt V-sync och trilinear filtering igång bara så du vet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Svårt att förstå? Lagg trots bra fps beror på nätverksuppkopplingen eller spelservern.

Hur kan det komma sig att jag hade 0% lagg tidigare med ett annat grafikkort i såna fall om det skulle vara så ?
Jag har en bärbar jag har prövat på och där består det 0% lagg och har 2st polare här som lirar och dem har 0% lagg trots att vi är på samma server.
För mig är det helt ologiskt. Jag skulle absolut hålla med dig om det skulle kunna vara det som var felet om jag hade samma problem med mitt xfx kort eller att mina polare också hade lagg men så är inte fallet. Tyvärr

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag har aldrig ändrat något i den panelen såvida jag inte vill lägga till Adaptiv V-sync, AO eller avancerade kantutjämningsinställningar.
Du ska inte behöva ändra något bara för att få ett spel att fungera, så det är inte där felet ligger om du inte ändrat något redan.

Du har ju som sagt V-sync och trilinear filtering igång bara så du vet.

Ne det är sant att man inte ska behöva det men påtanke att jag har kört med radeon korten tänkte jag att det kanske var någonting man kunde göra.

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Har du testat olika drivrutiner till titan? Samt tagit bort AMD-drivrutinerna? Vad får du för fps om du slår på v-sync? 30? Kollat att din skärm är inställd på 144hz? Testat leka lite med inställningarna i spelet?

Jo jag har prövat 2st olika drivrutiner för titan kortet men det är samma fel med båda.
Slår jag på v-sync har jag en fast fps på 120hz om jag har skärmen på 120hz och slår jag på skärmen på 144hz har jag en fps på 144-135 i fps.
Jag har prövat en del olika iställningar i spelet men får samma fel varje gång att det små laggar till ibland tyvärr :/
Har jag v-sync anpassningsbar så har jag inte lagg men att spela vi v-sync är så grymt äckligt för det känns som man lirar spelet i 30fps haha
Jag vill hitta samma flytt som jag hade på mitt xfx 7970 och slippa ha igång v-sync och slippa små lagg.

Permalänk

Du får helt enkelt sätta igång att testa alla de olika delarna nu då... i min åsikt borde inget flaska direkt, men du får ladda ner test program och kolla hur användningen på de olika delarna, och om något ser konstigt ut (går renderingstider att kolla?)

Permalänk
Skrivet av Sebbe1234:

Jag har både ett geforce titan samt ett xfx radeon 7970. Mitt problem är att jag köpte ett geforce titan kort här om dagen pga mitt xfx radeon inte kunde ha stabil fps på 144hz som min skärm stödjer. Mitt geforce titan upplever jag inte alls samma flytt som på mitt xfx radeon utan tycker det hackar till i spelet ibland om jag kör utan v-sync på, slår jag på v-sync upplever man att spelet går i 30fps och det gör ju en galen. Använder sig geforce någon annan teknik än vad radeon gör när spelet inte får samma flytt eller är det nå inställningar i control panelen på nvidia kortet ? Är det någon som kan ge mig ett förslag på detta ?
Eller ska man köpa sig ett till titan kort och köra i sli eller för att få samma flytt eller ska jag köpa 1 till radeon kort och dumpa titan kortet för att kunna nå 144hz ? Kan någon snälla hjälpa mig med detta ?
Har någon prövat black ops 2 i crossfire bridge och i såna fall vad får du ut för stabil fps i black ops 2 ?

Kolla in denna videon för Titan SLI prestanda

Benchmarks kommer vid 10 min in

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*
Korspostning (skapande av flera trådar om samma ämne) är inte tillåtet, inte heller i olika forumdelar.

Om du klickar på "Citera flera" på alla de inlägg som framkommit sedan du senast skrev ett inlägg och som du vill svara på, samt sedan klickar på "Skriv svar" (längst ner till vänster i tråden) så är det lättare att hålla koll på vilka inlägg man svarat på och dessutom ser det mer strukturerat ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Intressant problem, nu har jag inte BO2 men jag känner igen det du beskriver från någon forum/sida jag läst. Jag ska leta lite och se om jag hittar något.

Edit: Hittade det här "Go into nvcontrol panel, manage 3d settings, customize, program settings, select black ops 2 multiplayer. Go to maximum pre-rendered frames and select 1. I had the same issues on two different computers and this fixed it."

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

att använda ett Titan till något som helst slags cod spel är tortering.
För det första så suger spelet så det bara skriker om det.
För det andra är det som att köpa en bugatti veyron och bara köra runt på 30 vägar hela tiden.
DET ÄR ETT BROTT!
Ett grafikkort måste få komma ut och leka av sig!
Och black ops 2, är absolut INTE den rätta vägen att gå!

Men nu är de ju så att det är bara i BO2 problemet händer, därför vill han ha hjälp med varför det bara händer i just BO2.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Men nu är de ju så att det är bara i BO2 problemet händer, därför vill han ha hjälp med varför det bara händer i just BO2.

Jag hoppas att han kollar om det är det jag skrev om innan, Nvidia kan ju helt enkelt ha skickat med en dålig spelprofil.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av Qwal:

Håll dig till en tråd Inte tillåtet att korsposta, dvs samma ämne på 2 trådar. annars låser moderatorn trådarna så ta bort en

Hur tar man bort en tråd? Är bara 5 månader gammal på forumet så har inte lärt mig det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Jag hoppas att han kollar om det är det jag skrev om innan, Nvidia kan ju helt enkelt ha skickat med en dålig spelprofil.

Ja det kan ju vara en anledning.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Varför bytte du kort till att börja med? Låter som att du var hur nöjd som helst med ditt 7970.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Varför bytte du kort till att börja med? Låter som att du var hur nöjd som helst med ditt 7970.

han ville väl ha minst 120fps eftersom han har en 144hz skärm och ett 7970 kan inte ge 120 fps + i många spel, plus att han ville prova titan

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schackmannen:

han ville väl ha minst 120fps eftersom han har en 144hz skärm och ett 7970 kan inte ge 120 fps + i många spel, plus att han ville prova titan

Jo det förstår jag också, men då undrar jag varför han byter ut ett kort som han är nöjd med istället för att köpa ett till 7970 för ~1/2 av vad ett titan kostar.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red