Permalänk

Speldator 12k

Hej! jag ska bygga ny speldator till våren och skulle behöva hjälp med att kolla så att allt passar och så,här är kundvagnen jag har gjort http://www.inet.se/kundvagn/visa/3070457/2013-03-06 ni får gärna ändra i den , men jag vill ha det chassit och en ssd iallafall. sedan så får någon gärna förklara hur man " skaffar windows på annat sätt ". är även osäker på nätagget och grafikkortet , vet ej om kablarna kommer vara tillräckligt långa för att dra bakom moderkortet , är dem det ? och kommer grafikkortet låta mycket när man spelar bf3 på ultra , vilket kort ska man ta istället då ?

Permalänk
Medlem

lite väl stort chassi men annars inget att tillägga förutom att du inte har ett oprativsystem

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

haha ja , jag vet att det chassit är ett av de största man kan få tag på , men det är det enda chassit som faller mig i smaken. angående operativsystemet så har jag hört att man kan få ett operativsystem gratis på andra sätt än att köpa ett och att det funkar lika bra , men det är kanske inte sant ? rätta mig gärna !

Permalänk

hur är det med fläktarna i chassit ? räcker det med dem som sitter i och kan man kontrollera fläktarna med något program eller måste man använda en fläktkontroll ?

Permalänk
Medlem

ett + med ett stort chassi är att det är bättre luftflöde (tror jag jag kan taggit fell)

Permalänk