Permalänk

Förvaringslådor för datorkomponenter

Hej,

Sökte runt lite i forumen men hittade inget som passade(svårt att välja forumdel också).

Har varit på jakt efter lådor att förvara mina datorkomponenter i. Efter ett tag så börjar man få en hel del kablar, böcker men även ett och annat grafikkort, ljudkort osv. Som det ser ut just nu så har man två pappkartonger och resten som inte får plats läggs i de lådor som grafikkorten osv kommer i. Kanske inte alltid så praktiskt, samtidigt som det kan bli en liten skattjakt när man försöker hitta det man vill åt.

Har sökt runt för att se om något företag säljer någon typ av låda som skulle kunna användas för detta bruk men hittade ingenting som såg ut att fungera. Kanske någon som hittat den perfekta lådan för detta ändamål?

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter exakt samma sak. Har idag byråer och lådor med diverse meck som jag skulle vilja ha lite bättre ordning på.
Gäller ju som TS sa kablar av alla dess slag, grafikkort, diskar, adaptrar osv.

Permalänk

tog min "stora" skärmkartong och la massa nätagg osv och allt mög längst ner och sen var det ett frigolit lock ovanpå där man kan lägga grafikkort och lite mer "ömtåliga" saker funkar helt ok

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Kliv in på närmaste gubbdagis, alltså Clas Ohlson, July, bauhaus etc å botanisera i deras utbud av förvaringslådor. Ikea har en del fina med. Annars är nu ett jävligt hett tips, som läser alla ens problem;Google. Finns det inte som svar på Google, finns det inte, eller så har man använt fel söktermer..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Rekordmedlem

Ikea Trofast
http://www.ikea.com/se/sv/search/?query=trofast
Stabila bra lådor och det finns stommar om man inte vill stapla dem på varandra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

IKEAS förvaring av plast använder jag, har massor av lådor på vinden full av grejs och mojs. Även flyttlådor duger om man har boxade komponenter och kablar och sånt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hedersmedlem

Till kablar använder jag en liknande denna på dörren till 'verkstan' och hängare för dammsugarslang på en bokhyllegavel. Allt hänger framme, lätt att hitta rätt kabel utan att behöva rota genom femtielva lådor och kassar.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.