Installera från USB/CD med bara produktnyckeln (Har inget OS ATM)

Permalänk

Installera från USB/CD med bara produktnyckeln (Har inget OS ATM)

Hur installerar jag Windows 8 till en dator UTAN operativsystem? Allt jag har är produkt nyckeln...

Jag köpte tidigare Windows 8 via Download (Windows-8 UpgradeAssistant) då jag hade Windows 8 Preview installerat. Nu då Windows är "borta" är allt jag har produktnyckeln.

Allt jag hittat hittills är för folk med äldre Windows redan installerade.

Att boota från/med Windows UpgradeAssistant är såklart inte ett alternativ, en ISO avbildning måste man köpa (via ny Windows).

Vad har ni för idéer?

Mvh!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll

Permalänk
Medlem

Det verkar som att du köpt en uppgraderingslicens till Windows 8. Den är endast giltig ihop med en licens för XP, Vista eller 7. I mejlet med produktnyckeln ska det finns även en nedladdningslänk.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Det verkar som att du köpt en uppgraderingslicens till Windows 8. Den är endast giltig ihop med en licens för XP, Vista eller 7. I mejlet med produktnyckeln ska det finns även en nedladdningslänk.

Okej tack, får ta en titt på det!

Visa signatur

GTX 670 FTW 4GB ll i5 3570k ll ASUS P8Z77-V LE PLUS ll OCZ 650w ll INTEL 180GB SSD ll 2X10000RPM 2TB (4TB) ll NZXT MESH ll 2x SAMSUNG 1920X1080 22' ll FRACTAL DESIGN DEFINE XL ll