Geforce2 Ti missfärgning vid tv-out

Permalänk
Medlem

Geforce2 Ti missfärgning vid tv-out

Som topic säger så får jag en fin missfärgning på högra sidan av tv-skärmen när jag kör tv-out. Från början så ser allt bra ut men efter ett tag så börjar det att bli som en brun fläck som är 5-7cm bred och 15-20cm hög på höger sida.
Den så att säga stannar vid en viss styrka på brunfärgen. Det funkar bra att se på film och sådana saker men den där missfärgningen gör mig lite fundersam...

Så om någon har något tips om hur man får bort det så skulle jag vara väldigt tacksam. Jag har testat att flytta kabeln så att det inte ska komma några magnetfält i närheten.

Kortet är ett pov geforce2 ti och jag kör med win2000. Använder windows eget program för att växla mellan tv och monitor.

Permalänk
Hedersmedlem

Består missfärgningen när du kopplar en TV-antenn till TV:n?

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Det gör den.

Så länge som sladden från datorn är kopplad till tv'n och det är tv'n som är primär skärm så är det missfärgning.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Abit Siluro GF4 MX440 och jag får nästan identiskt samma fel, enda skilnaden är att min missfärgning uppstår på vänster sida av TV´n. Jag kör S-VHS till SCART, och det är endast när kabeln från datorn sitter i tv och datorn är på som detta händer. Så även jag vore tacksam om någon har några tips om man kan åtgärda detta.

(TV´n är splitt ny och felfri)

Permalänk

En kompis har samma fel.. med ett radeon 9000
fast det är typ grönt ? eller nåt..

Permalänk
Medlem

Det vart bra för mig om jag använde TVTool istället för nVidias saker.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Oturligt för mig fungerar inte TVTool till Geforce 4 MX440, dom använder någon typ av budget tv-chip som inte stöds...

Permalänk
Medlem

Har du jordad dator + tv? annars den kanske jordar den vägen..

Testa med en dyrare kabel kanske?

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber