Är munken värdelös?

Permalänk
Avstängd

Är munken värdelös?

Hejsan, tänkte ställa en fråga angående klasser och hur det är i de senaste patcherna.

Jag slutade spela för drygt ett halvår sedan, då var nästan alla WW barbs som snurrade runt och fulade sig, själv körde jag DW munk. Jag tog sedan bort alla klasser och ska rerolla nu, funderar på barb eller munk och vill gärna vara hyffsat motståndskrafitg i PvP/dueller.

Vad är bästa melee-klassen i nuläget? Såg Moldrans video på YT där han sa att en Munk aldrig skulle kunna döda en Barb i PvP/duell förutsatt att deras gear är på samma nivå. Ligger det något i detta påstående?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Nästan alla som kör mp-nivåer över 9 framgångsrikt är WW-barbs. Dock har ju Munkar o. wizzards fått lite buffar, så dom kanske har knappat in.
Kör man publikt på mp10 så brukar det nästan alltid sluta med att en barb springer långt före alla andra, och lämnar småkrafset till övriga. Bara för att sedan klaga på att man leechar.

Om Moldrans påstående kan jag för lite för att säga något om, men det låter tveksamt. Varför skulle det vara så? Och är det så är det ju ett bevis för en grov obalans i spelet.

Jag har ju lite planer på att dra upp en munk till level 60 som sedan får min Dh:s gear. Men det ligger i framtiden.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twoedge:

Nästan alla som kör mp-nivåer över 9 framgångsrikt är WW-barbs. Dock har ju Munkar o. wizzards fått lite buffar, så dom kanske har knappat in.
Kör man publikt på mp10 så brukar det nästan alltid sluta med att en barb springer långt före alla andra, och lämnar småkrafset till övriga. Bara för att sedan klaga på att man leechar.

Om Moldrans påstående kan jag för lite för att säga något om, men det låter tveksamt. Varför skulle det vara så? Och är det så är det ju ett bevis för en grov obalans i spelet.

Jag har ju lite planer på att dra upp en munk till level 60 som sedan får min Dh:s gear. Men det ligger i framtiden.

Han hade ett fint exceldokument där han kommit fram till att en munk tar dubbelt så mycket skada som en Barb. Om det stämmer eller inte vet jag inte heller... Har inte lirat på så länge så jag vet inte hur det funakr nuförtiden.

http://www.youtube.com/watch?v=gngY2X-8Q8w Videon

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite videos från en snubbe som kör en rätt så intressant Monk build: