Permalänk

Fallout 4

Då arbetet med Skyrim nu officiellt är avslutat kan jag inte tänka mig annat än att det är dags för Fallout 4.

Vad vet vi så långt? Vad finns det för önskemål? Rykten?

Jag vet att om utvecklarna inte gör bort sig och de tidigare spelen är något att gå på, så kommer jag lägga 400-500 timmar på det här spelet.

#fallout

Visa signatur

NES.

Permalänk

Har det inte varit något rykte om att folk från bethesda varit och fotat i boston?
så det får en ju att fundera om nästa fallout utspelar sig där.

Permalänk
Medlem

Bra intiativ att starta tråden, läste själv på IGN förut att Skyrim var avslutat och det är ju inte så långt undan att tankarna går åt detta håll.

Ser hemskt mycket framemot en 4a i serien och det är ett givet köp. Bara att hoppas det kommer till hösten när man ändå håller sig inne och inte sommaren så man inte blir ännu blekare o fetare

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av waterslidehero:

Har det inte varit något rykte om att folk från bethesda varit och fotat i boston?
så det får en ju att fundera om nästa fallout utspelar sig där.

Ok, konstigt att det skulle vara i just boston de fotade :/

hursom, undrar hur FO4 blir, och undrar om det kommer använda Id tech 5...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Bra intiativ att starta tråden, läste själv på IGN förut att Skyrim var avslutat och det är ju inte så långt undan att tankarna går åt detta håll.

Ser hemskt mycket framemot en 4a i serien och det är ett givet köp. Bara att hoppas det kommer till hösten när man ändå håller sig inne och inte sommaren så man inte blir ännu blekare o fetare

Till hösten? Så snart?
Tror ni dom suttit och smygprogramerat på detta och kan lasta över mer folk för att få ut det innan 2014?

Ser i vilket fall som hellst fram emot detta.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Keeper of Traditions

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Jag la 10 timmar på Fallout 3 och ca 150 timmar på New Vegas. Bethesda slaktar Fallout IP:n och vet fan inte vad dom håller på med.

Jag har alltså inget som helst förtroende för Bethesda när det gäller Fallout 4.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Medlem

Så länge de samarbetar med Steam så det blir lättare med moddar osv är jag nöjd. Äger FO 3 och new vegas men pallar inte modda dem, har inte heller tid för det och i orginalen ser allt ut som köttbullar i brunsås från IKEA...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Ok, konstigt att det skulle vara i just boston de fotade :/

hursom, undrar hur FO4 blir, och undrar om det kommer använda Id tech 5...

Blir nog en uppdaterad version av "Gamebryo" Id Tech 5 vart ju ingen höjdare heller för den delen

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?
Får fortfarande ont i magen när jag tänker på Bethesda-kontoret i Fallout 3.. hemsökt. Läskigt.

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

Skulle varit underbart men det kan vi nog drömma om...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Det fanns inget bättre än att spela 1an och 2an med lägsta intelligens. Konversationerna var så episka.

Permalänk
Skrivet av Distordera:

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Det lätt som en god ide.
Skulle vara grymt kul ifall man kunde få leta delar och sedan reparera bilar/motorcyklar eller kanske till och med bygga något eget.

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas de släpper ett nytt fallout

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Älskar Fallout 3, helt klart bland mina top 5 genom alla tider. Dock tycker jag det känns lite svårt att gå tillbaka till efter man har vant sig vid deras senare landvinningar i Skyrim (tungt moddat så klart)... Fallout 4 blir spännande att se (om det nu är det dom jobbar med).

Har dock aldrig förmått mig att spela New Vegas trots att jag äger det sen ett år tillbaka...

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Till hösten? Så snart?
Tror ni dom suttit och smygprogramerat på detta och kan lasta över mer folk för att få ut det innan 2014?

Ser i vilket fall som hellst fram emot detta.

Misstänker starkt att det är "tjuvstartat" på iaf, nu är jag ju dessvärre ingen guru inom ämnet men det var ju trots allt ett bra tag sen New Vegas kom ut och att först nu dra igång med en uppföljare känns...oplanerat Hoppas o tror det kommer ett tillskott till serien i år iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Fallout 3 är nog ett av mina favoritspel genom tiderna. Hoppas Bethesta lyckas återskapa samma känsla igen. Tyckte att New Vegas var lite meh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

Då är det Wasteland 2 som gäller! Jäklar vad jag längtar!

http://wasteland.inxile-entertainment.com/

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av kokkojambo:

Då är det Wasteland 2 som gäller! Jäklar vad jag längtar!

http://wasteland.inxile-entertainment.com/

Har du förbokat? Undrar nämligen när open beta startar. Sjukt sugen på det!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?

Falout 2 brukar av många anses vara ett av de absolut bästa spelen någonsin, så bara nostalgi handlar det inte om. Visst, det handlar till viss del om nostalgi (tror få skulle "klara av" det isometriska perspektivet och de relativt sega striderna idag), men i grund och botten var de två första Fallout-spelen extremt bra sett till story, setting, spelglädje och humor.

Det jag tror många ogillade med Fallout 3 var att det blev ett RPG-FPS på samma sätt som TES-serien istället för det mer klassiska rollspelsstuket med turbaserade rundor i ettan och tvåan. Det var även lite mer "familjevänligt" på så sätt att det till vissa delar kändes censurerat jämfört med de äldre. Men visst, Fallout 3 är ett bra spel så jag förstår inte de som totalsågade det, New Vegas kändes mer som de äldre spelen dock och var i mitt tycke betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

Hört rykten om att det skulle utspela sig i San Francisco

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Antor:

Jo det låter som det klassiska tankarna. Hoppas bara inte att man gör en fps av nästa Fallout.. jag gillar turbaserat stridssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskrosbarnet:

Har du förbokat? Undrar nämligen när open beta startar. Sjukt sugen på det!

Ja, jag bidrog med tillräckligt för att få beta access när det är dags.
De där killarna VET hur ett bra RPG görs. När jag ser och hör på intervjuer med utvecklarna, så är det nästan som att de läser ens tankar.
Sen har de ju ett väldigt bra "track record" när det gäller denna typ av spel.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk

Jag gillar alla Fallout-spelen lika mycket, så jag är inget annat än taggad om det skall komma ett Fallout 4

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag kom in ny i Fallout-serien iom släppet av Fallout 3 och älskade det direkt ...
Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?
Får fortfarande ont i magen när jag tänker på Bethesda-kontoret i Fallout 3.. hemsökt. Läskigt.

Skulle väl vara skoj med mer utbyggt "DIY" i Fallout 4. Modda ihop egna grejer. Fordon kanske skulle vara lattjo att lägga till också.

Tempot, npc-erna, karaktärerna och handlingen var unikt i Fallout 1&2. Många saker var faktiskt bättre där än i 3-an, till exempel att du kunde uppgradera dina vapen "laser sniper rifle" i new reno vill jag minnas och att du kunde köpa en egen bil sedan småsaker som att gå boxningsmatcher, fightingmatcher, hela brotherhood of steele som är borta ur Fallout 3 där du kunde uppgradera dig själv med inplantat och operera dig till en cyborg mer eller mindre. Kändes som att det fanns mer att göra i 2-an än i 3-an i vissa aspekter.

Personligen gillade jag Fallout 3 och har spelat igenom det många gånger.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Distordera:

Frågan är: Vad har jag missat? Märker att det är många fans av tidigare Fallout som inte gillar 3:an. Är det verkligen så illa eller är det bara nostalgins fula tryne som visar sig?

Du har missat två av de bästa spelen någonsin!

Jag startar fortfarande upp och spelar spelen ibland (brukar bli en genomspelning om året), så nej det är inte bara nostalgi. Det kommer jag antagligen aldrig göra igen med varken trean eller new vegas.

Skrivet av kokkojambo:

Då är det Wasteland 2 som gäller! Jäklar vad jag längtar!

http://wasteland.inxile-entertainment.com/

Jao, fast det känns inte riktigt samma ändå... Men jag håller tummarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waterslidehero:

Har det inte varit något rykte om att folk från bethesda varit och fotat i boston?
så det får en ju att fundera om nästa fallout utspelar sig där.

Spelet börjar med en rad terrorist-bombningar vid ett marathonlopp...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Tarasus:

Spelet börjar med en rad terrorist-bombningar vid ett marathonlopp...

Eller på en postapokalyptisk Koreahalvö...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Eller på en postapokalyptisk Koreahalvö...

Vad har det med Boston att göra?!:-)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Spelet börjar med en rad terrorist-bombningar vid ett marathonlopp...

OT: Hm, too soon?

OnT: Hade vart riktigt ballt å kämpa mot mutanter och raiders i New York!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |