Permalänk

Är det någon annan än jag som känner suget att uppleva fallout världen i i co-op?
Skulle vara grymt kul att köra med en polare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Skulle varit kul om de gick tillbaks till rötterna istället för hur trean och new vegas blev, men det lär ju aldrig hända tyvärr.

Intressant. Jag måste säga att jag närmast älskade trean och NV. Hur skiljer sig de första spelen sig mot trean/NV? Sorry för lite off-topic.

edit: Såg att ni svarat tidigare, så det man "missar" är att spelet är turbaserat?
Finns antagligen lika många som älskar Fallout 3 samt NV som det finns de som inte vill förnya sig. Jag kom in i trean så det är vad Fallout är för mig. Grymt bra spel, med bra quester och story.

Ontopic: Kan jag bara säga att jag längtar som fan! Men att det skulle komma redan till hösten låter inte troligt, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Intressant. Jag måste säga att jag närmast älskade trean och NV. Hur skiljer sig de första spelen sig mot trean/NV? Sorry för lite off-topic.

edit: Såg att ni svarat tidigare, så det man "missar" är att spelet är turbaserat?
Finns antagligen lika många som älskar Fallout 3 samt NV som det finns de som inte vill förnya sig. Jag kom in i trean så det är vad Fallout är för mig. Grymt bra spel, med bra quester och story.

Ontopic: Kan jag bara säga att jag längtar som fan! Men att det skulle komma redan till hösten låter inte troligt, eller?

Jag som skrev till hösten, har som de flesta andra ingen aning om när det kan tänkas komma. Bara skrev att jag hoppas det kommer till hösten så jag kommer utanför dörren under sommaren

Men hoppet lever kvar, det beror ju på hur länge dem har arbetat på det innan. Det är ju bra många år sen NV kom ut nu så dem kan ju kommit en bra bit på väg. O hypat lär det varit redan sen NV släpptes så dem behöver nog inte mer än ett halvår för att hypa upp det ytterligare o göra reklam för sig (Hoppet är det sista som överger en). Men på t.ex webhallen står ju release 2014 så.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Falcon:

Man missar långt mer än bara de turbaserade striderna (som i alla fall jag tycker är långt mycket roligare än striderna i trean och NV). Man missar även dess fantastiska story och allt vad det innefattar med bra karaktärer med bra dialoger, omväxlande miljöer och fiender och grym stämning. Allt detta, speciellt stämningen, tyckte jag dess "uppföljare" saknar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Nej, det vore en enorm förenkling.

Man missar ett turbaserat rollspel i isometriskt perspektiv, med svåra (och ofta lite sega) strider samt en fantastisk stämning, story och karaktärer. Man missar även ett rollspel där typen av karaktär man spelar har en inverkan, någonting som jag kan uppleva spelar mindre roll i alla Bethesdas senare spel (alla karaktärer blir liksom lika bra på allt i slutändan). Att spela en karaktär med låg intelligens i något av de tidigare Fallout-spelen var en udda och lustig upplevelse till exempel.

Dessutom tycker jag nog att de tidigare spelen var mer "öppna" på sitt sätt (speciellt Fallout 2). Man kunde exempelvis faktiskt klara av Fallout (och nästan Fallout 2) utan att ens egentligen ge sig in i strider. På många sätt gav de två tidigare spelen i serien spelaren betydligt större möjligheter att själva avgöra hur de vill spela dem och många olika sätt att lösa situationer på, Fallout 3 och New Vegas är betydligt mer actionbetonade (vilket inte behöver vara en nackdel) med väldigt linjära "quests".

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de går tillbaka och kollar vad som gjordes rätt i Fallout 1 & 2 och varför New Vegas blev så populärt som det blev! Bethesda har en del att lära..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det jag själv hoppas på kanske mest, är att vi får en helt annan typ av setting - jag är outsägligt trött på öknen, även om jag förstår att det är den kanske minst systemkrävande.

Utöver det som hoppas jag på det vanliga; större värld, mer valfrihet, fler grupperingar och större variation på motståndarna och givetvis att det blir öppet för moddning.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Inaktiv

Vore mumma, ett Skyrim goes Fallout med mängder av mods och lite mer avancerat gameplay och en stor öppen värld, likt den vi hör om i Witcher 3 vore ju superbra. Ryser av bara tanken.

O för diskussionens skull så älskade jag ettan och tvåan, speciellt tvåan, riktigt magiska och grymma spel!
Därtill säger jag även att trean och new vegas är riktigt riktigt bra dom med.

Känslan var lite mer tryckande i tvåan, och världen är ju lite väl befolkad för att kännas riktigt apokalyptisk i trean och new vegas. Men detta är en serie som man lagt ner hundratals timmar på så jag är övertygad om att även fyran blir riktigt bra.

Så ni som missat ettan o tvåan, ge dom en chans! Musiken o stämningen i tvåan är snudd på magisk, och våldet är mycket råare o det finns så mycket skit man kan råka ut för. Jag menar att bara brassa på med sin uzi o plötsligt träffa någon unge som blir helt slaktad o få perken "childkiller" o ja allt annat som är galet o hemskt gör ju spelet till en ganska så unik upplevelse. Nu är det verkligen inte våldet i sig som gör spelet, utan hur varierande och omtumlande det är, helt beroende på hur man spelar det.

Permalänk
Medlem

Spelade igenom Fallout 1&2 när det begav sig och tyckte att det var bra spel... Men Bethesdas 3:a håller jag som det näst bästa (efter Morrowind) spelet som gjorts.
Fantastiskt att få uppleva den postapokalyptiska världen i första personsvy, kändes som att man var på plats när man smög runt och plundrade snabbköp och skolor... och fick med sig alldeles för mycket plundrat gods som man vägrade släppa och därför fick släpa sig hem till Megaton där allt skulle sorteras i lägenheten

New Vegas tyckte jag var larvigt med sina sci-fi romare blandat med 50-tals mobsters och glitter och neon. Usch.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

https://vine.co/v/bFPjjheVnau

Vad har vi här för lurerier från Bethesdas twitter tro?

https://twitter.com/Bethblog

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av azmodan:

https://vine.co/v/bFPjjheVnau

Vad har vi här för lurerier från Bethesdas twitter tro?

https://twitter.com/Bethblog

Efter lite pausande av videon hittade jag "the moonbeam trio", en snabb googling gav detta, samtidigt som jag vet att Moonbeam var en plats i fallout 3.

Kanske kommer Fallout 4 utspela sig i New York!

EDIT: Lite mer pausande gav "Johann Sebastian" och denne Bach hade en låt med i Fallout 3... Så det känns ganska givet att det är en hint som har med Fallout att göra.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Johann Sebastian?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dr. Dunkel:

Johann Sebastian?

Let me educate you

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Efter lite pausande av videon hittade jag "the moonbeam trio", en snabb googling gav detta, samtidigt som jag vet att Moonbeam var en plats i fallout 3.

Kanske kommer Fallout 4 utspela sig i New York!

EDIT: Lite mer pausande gav "Johann Sebastian" och denne Bach hade en låt med i Fallout 3... Så det känns ganska givet att det är en hint som har med Fallout att göra.

Aha Nu såg jag dock detta:

Update: A tweet from Bethesda’s Pete Hines suggests it’s not Fallout related after all. Polygon.com’s Arthur Gies made reference to Fallout and the teaser and Hines responded:

“You talking about the Vine thing? Guess again

Hmm, men mjaa. Det klaffar ju på flera andra saker, men man kanske bara önskar sig det för mycket hehe

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av azmodan:

Aha Nu såg jag dock detta:

Update: A tweet from Bethesda’s Pete Hines suggests it’s not Fallout related after all. Polygon.com’s Arthur Gies made reference to Fallout and the teaser and Hines responded:

“You talking about the Vine thing? Guess again

Hmm, men mjaa. Det klaffar ju på flera andra saker, men man kanske bara önskar sig det för mycket hehe

Det känns snarare som att folk klurade ut det för snabbt och nu försöker han dölja det igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det känns snarare som att folk klurade ut det för snabbt och nu försöker han dölja det igen.

Ja det är nåt falloutigt över det på något vis tycker jag, men gud förbjude att jag har fel (would be a first )

Edit: En liten insats med printscreen o paint gav detta

Air on the G strings

The old Road?

Fast det var väl precis dem bilderna du fått fram också haha

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av azmodan:

Ja det är nåt falloutigt över det på något vis tycker jag, men gud förbjude att jag har fel (would be a first )

Edit: En liten insats med printscreen o paint gav detta

Fast det var väl precis dem bilderna du fått fram också haha

Jepp, bland annat!

Lite mer samlad information

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De har förvisso också sagt att det inte är Fallout det handlar om.

https://twitter.com/DCDeacon/status/324192731721265153

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MugiMugi:

Japp, det har vi redan kommenterat och förkastat

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Skrivet av DunderKlumpen:

Japp, det har vi redan kommenterat och förkastat

Ja, bort med dem tankarna. Nåt jäkla bra ska väl ändå få hända denna misär dagen då jag blev snuvad på ett heltidsjobb.

Såg på nån annan sida att dem hittat:
"[Lan]g-Worth Feature Programs, Inc." "Madison ave. New York""

Vilket tydligen var nåt som var aktivt under 1942-1944

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag är mycket väl medveten, men jag undrar över relevansen. Har du en länk på det så blir jag glad

Visa signatur

NES.

Permalänk

Jag hoppas de låter Obsidian Entertainment ta över Fallout..

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

inte nytt tråkigt fallout med hujj vad tråkig design på landskapen och omgivningen ;/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dr. Dunkel:

Jag är mycket väl medveten, men jag undrar över relevansen. Har du en länk på det så blir jag glad

Hans musik finns med i spelet, http://fallout.wikia.com/wiki/Agatha's_station#Music

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vill inte se Bethesda göra ett nytt Fallout men de får hemsk gärna låta Obsidian Entertainment gör ett till.

Tycker Fallout 3 kändes som uppmålade pappkulisser och ideér tagna från de tidigare spelen (lite slumpmässiga ruiner och så trycker vi in lite BoS för dom såg coola ut osv). Jag saknade djup, världen kändes inte genomtänkt och trovärdig. Tycker New Vegas var mycket bättre på den punkten enligt mig, klart mer trogen originalet är Fallout 3 (kanske av naturliga skäl pga utvecklarna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tackar! Det hade jag helt glömt! Gamla fina kärringen

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Blir nog en uppdaterad version av "Gamebryo" Id Tech 5 vart ju ingen höjdare heller för den delen

Jag har inte spelat skyrim, men sett det och även om creation engine liknar gamebryo mycket så verkar den fullgod för ett bra jobb
Men jag är grymt besviken på id, rage failar när de själva påstått att rage stöder stora utomhusmiljöer och så gör rage det, men mest för ögonen och inte så man kan bevandra världen. Jag köpte rage ganska sent och provade på min dator med gtx 560 ti och jag hade bitvis minimala problem med texture pop-ups, men vid ett visst tillfälle laggade det fruktansvärt vilket verkade bero på att datorn inte lyckades ladda in texture(r/n) tillräckligt fort.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Synd att New Vegas fuckar upp kontinuiteten i serien, hade gärna velat se ett Van buren med uppfräschad grafik men det kommer inte vara möjligt nu. Van Buren hade blivit ett sjukt bra Fallout.

För er som inte förstår vad Van Buren är så:
http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Buren_(Fallout_3)

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Hmm, ny kryptisk bethesda video, dock inga fallout vibbar direkt?

https://vine.co/v/bFldAQgTIr6

Edit: Startade en ny tråd Vad håller Bethesda på med? för att undvika att denna tråd spårar ifall det inte är Fallout 4

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decalibration:

Det fanns inget bättre än att spela 1an och 2an med lägsta intelligens. Konversationerna var så episka.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]