Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Verkar bra, hatade att behöva installera Silverlight bara för att kolla på lite film. Även om det säkert kommer att ta en tid innan dom helt ditchar silverlight.

Permalänk
Medlem

House of Cards, vilken serie. Kevin Spacey, grym skådespelare! Ett måste.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av zaaph:

Hmm finns inte nån sån inställning på samsung. Skitkonstigt för netflix ska ju funka på den här modellen

Finns gör det nog, men den är säkerligen gömd. Vilken modell TV har du?

Skrivet av azmodan:

Tycker inte det påverkar fram eller tillbaka. Möjligtvis att Netflix genom att gå över till HTML5 kan nå ut till ett fåtal nya enheter men i det stora hela tycker jag Netflix fungerar mycket bättre som en renodlad app än som webbsidor. Att detta givetvis kan ändras i framtiden då HTML5 kanske verkligen blir WORA med all vad det innebär för dagens app-ekosystem spelar än så länge ingen roll.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Att de skippar silverlight innebär att vi någon gång kommer få bättre ljud än steroeljud på Netflix via dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Att de skippar silverlight innebär att vi någon gång kommer få bättre ljud än steroeljud på Netflix via dator.

Vore ju guld

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av dammskog:

Att de skippar silverlight innebär att vi någon gång kommer få bättre ljud än steroeljud på Netflix via dator.

Gör det verkligen det? Det har ju inte funnits tekniska orsaker till avsaknaden av surroundljud via Silverlight på flera år.. mer troligt är att de inte har rättigheterna att "sända" 1080p och surround till datorer på samma sätt som till smarta TV-apparater, spelkonsoller eller rena mediespelare.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Fick nyss detta email ifrån "Netflix Surveys" <surveys@netflix.com>:

Citat:

Hej XXXX!

Netflix kommer att genomföra en marknadsundersökning i Stockholm torsdagen den 30 maj och fredagen den 31 maj och vi vill bjuda in dig! Vi vill gärna att du delar dina åsikter om din Netflix-upplevelse. Undersökningen tar ca 45 minuter att genomföra och som tack för din tid får du 1000 kr.

Vi kommer att välja ut deltagarna för undersökningen från de personer som svarar på den här enkäten.

Klicka på följande länk (eller kopiera och klistra in den i din webbläsares adressfält) för att delta i dagens undersökning:

http://netflix.qualtrics.com/SE/XXXXXXXXX

Tack på förhand.

-Netflix-teamet

=================
Eftersom vi inte har möjlighet att svara från den här e-postadressen ber vi dig att inte svara på detta meddelande. Om du behöver hjälp eller vill kontakta oss kan du besöka vårt Hjälpcenter.

Vi skickar periodvis den här sortens meddelanden till dig som en del av ditt Netflix-abonnemang. Om du inte längre vill få dessa meddelanden, besök sidan E-postinställningar, avmarkera kryssrutan "Netflix-undersökningar" och klicka på "Uppdatera e-postinställningar".

(c) 1997-2013 Netflix, Inc. 100 Winchester Circle, Los Gatos, CA 95032

Det ser väldigt riktigt ut men jag tror inte att dom bara ger ut 1000 kr sådär.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Fick nyss detta email ifrån "Netflix Surveys" <surveys@netflix.com>:

Det ser väldigt riktigt ut men jag tror inte att dom bara ger ut 1000 kr sådär.

Det kan dem säkert göra, dem väljer ju ut några av de som deltagit i första enkäten bara. Väljer dem 10st är det ju 10 000 kr, säkert inga stora pengar för ett såppass stort företag att lägga på en marknadsundersökning

Gjorde precis enkäten dem mailade iaf, skulle jag mot all förmodan bli utvald så täcker det inte ens resekostnader till Stockholm så jag skippar det

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Det kan dem säkert göra, dem väljer ju ut några av de som deltagit i första enkäten bara. Väljer dem 10st är det ju 10 000 kr, säkert inga stora pengar för ett såppass stort företag att lägga på en marknadsundersökning

Gjorde precis enkäten dem mailade iaf, skulle jag mot all förmodan bli utvald så täcker det inte ens resekostnader till Stockholm så jag skippar det

Ok, såg inte att det var i stockholm.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

När jag ska logga in på mitt netflix-konto på en apple tv får jag upp valen:
1. Starta gratis månad på xxxxx@gmail.com (ägaren till apple tv)
2. Logga in på annat konto (Vill logga in på mitt egna eftersom ägaren inte har netflix)

Väljer jag alternativ 2 så får jag upp en förfrågan om jag är säker på att jag vill logga ut ägaren. Väljer jag ja kommer jag tillbaka till hemskärmen. Väljer jag att starta netflix-appen igen så ser det ut precis som innan. Gratismånad eller logga in på annat konto. Någon som har en lösning?

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Tror ni någonsin Netflix kommer ha ett offlineläge som Spotify har? Det hade ju varit så sjukt bra, speciellt för alla därute med WiFi plattor. Tänka sig att kunna ladda ned filmer/serier i offlineläge och kunna kolla på dem på bussen/tåget/båten osv utan att behöva tänka på att köpa dyr WiFi tid (som dessutom sällan tillåter streaming).

Hade Netflix haft offlineläge hade jag sprungit ut och köpt en Nexus 7 idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tror ni någonsin Netflix kommer ha ett offlineläge som Spotify har? Det hade ju varit så sjukt bra, speciellt för alla därute med WiFi plattor. Tänka sig att kunna ladda ned filmer/serier i offlineläge och kunna kolla på dem på bussen/tåget/båten osv utan att behöva tänka på att köpa dyr WiFi tid (som dessutom sällan tillåter streaming).

Hade Netflix haft offlineläge hade jag sprungit ut och köpt en Nexus 7 idag.

det är ofta separata licenser för offline vilket dels kostar mer och dels tar mer tid eller är svårare att förhandla till sig. Netflix anser nog inte att det är värt kostnaden med tanke på hur många aktörer de har att förhandla med.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att betygsättningsfunktionen är lite irriterande. Ibland dyker det på Netflix upp filmer som jag redan sett. Jag vill då gärna betygsätta dem eftersom det rimligen bör förbättra Netflix förmåga att ge mig bra förslag på vad jag ska titta på. Tyvärr verkar det väldigt besvärligt att sätta betyg på en film utan att ha sett den på just Netflix. Man kan visserligen använda avdelningen "Smakprofil", men där kommer filmer fram slumpmässigt och det är inte säkert att just den film jag vill betygsätta dyker upp. Den enda andra metoden verkar vara att titta på filmen och få upp betygsättningsdialogen nästa gång man besöker förstasidan. Det är uppenbarligen ingen vettig lösning om det handlar om en film man redan sett.

Jag vill minnas att när Netflix var nytt i Sverige fanns det en möjlighet att sätta betyg direkt via filmernas olika sidor. Vet någon varför det tagits bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Reggade mig för 30-dagars-testen... men lär nog inte återkomma innan filmutbudet och kvalitén matchar dagens torrent-sidor.

för 80 kr i månaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Reggade mig för 30-dagars-testen... men lär nog inte återkomma innan filmutbudet och kvalitén matchar dagens torrent-sidor.

Dummaste uttalandet jag sett. Tror du att något lagligt alternativ någonsin kommer kunna mäta sig med en metod som jobbar utan några lagar som hindrar? Du är bara snål.

Permalänk
Medlem

Nu är det dags igen och jag börjar verkligen bli trött på detta.

Kikar på House of Cards och ser bilden hacka till varje sekund, ibland får jag även screen tearing. Streamen började riktigt lågupplöst dessutom men blev HD efter någon minut. Suck! Är det inte detta jag precis skrev är det superlåg nedladdning vilket gör att streamen stannar till och backar om några sekunder lite då och då. Tror jag haft Netflix i fem-sex månader eller något sådant och det fungerade skitbra från dag ett. Ovan nämnda fenomen började för någon månad sedan och jag vet inte om jag ska skylla på Netflix eller min TV.

Bredbandet fungerar klanderfritt så det är inte det. Skulle eventuellt vara någon inställning i routern kanske men kan inte minnas att jag ändrat något (förutom att routern startats om några gånger pga strömavbrott och att jag var utomlands och stängde av alla apparater).

Någon mer som har problem?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Funkar hur bra som helst här!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Är det bara jag som börjar bli mer och mer frustrerad över deras dåliga gränssnitt på både hemsidan och via appen! Känns svårnavigerad! Inte lätt att hitta det man vill se. Skulle också vara bra om man kunde lägga till de filmer man vill se i någon lista.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på bra TV-serier som finns på Netflix?

Vetenskapliga dokumentärer?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av edman:

Någon som har tips på bra TV-serier som finns på Netflix?

Vetenskapliga dokumentärer?

Star Trek - The Next Generation, Deep Space Nine, Voyager, Enterprise
Stargate - SG1, Atlantis, Universe
Battlestar Galactia
The X Files
Walking Dead
Terra Nova
Dexter
Firefly
Lost
Jericho
Earth2
The Killing

Into the Universe with Stephen Hawking
How the universe works

-Lite axplock av serier som jag tycker är riktigt bra till sevärda.

Kan vara så att en del behövs USA utbud för vissa och nordisk för andra.

Tycker Netflix är kanon, visst utbudet är inte det bästa men det finns ju enormt många timmar sevärt material ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

whine'ade lite hos support ang. omöjligt att stänga av subtitles för tv-serier och fick svaret:

"So, I do see here that there's no way to turn them off as of now. The studios sent them to us this way specifically for the Nordic region. The good news is I can make note on your account that you would like to be able to disable subtitles."

ooooh hoppas hoppas!

Hittade ditt inlägg när jag googlade på samma problem, imponerande att samma problem är kvar ett år senare.
Bara för amerikanerna bara förstår sitt modersmål så förutsätter de att så är fallet för resten av världen med... Och vi är förvånade att hälften av dem inte kan peka ut asien på en karta. *facepalm*

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Nu är det dags igen och jag börjar verkligen bli trött på detta.

Kikar på House of Cards och ser bilden hacka till varje sekund, ibland får jag även screen tearing. Streamen började riktigt lågupplöst dessutom men blev HD efter någon minut. Suck! Är det inte detta jag precis skrev är det superlåg nedladdning vilket gör att streamen stannar till och backar om några sekunder lite då och då. Tror jag haft Netflix i fem-sex månader eller något sådant och det fungerade skitbra från dag ett. Ovan nämnda fenomen började för någon månad sedan och jag vet inte om jag ska skylla på Netflix eller min TV.

Bredbandet fungerar klanderfritt så det är inte det. Skulle eventuellt vara någon inställning i routern kanske men kan inte minnas att jag ändrat något (förutom att routern startats om några gånger pga strömavbrott och att jag var utomlands och stängde av alla apparater).

Någon mer som har problem?

Jag hade problem med Netflix tidigare med tearing och att det hackade lite och googlade då runt lite efter en lösning.
Det som funkade för mig, hur konstigt det än kan låta, vara att aktivera Aero i Windows 7.
Hur och varför det hjälpte har jag inte brytt mig om att ta reda på, då jag nöjde mig med att det funkade.
Minns tyvärr inte var jag hittade lösningen, men testa googla på netflix, aero, windows, silverlight.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Jag hade problem med Netflix tidigare med tearing och att det hackade lite och googlade då runt lite efter en lösning.
Det som funkade för mig, hur konstigt det än kan låta, vara att aktivera Aero i Windows 7.
Hur och varför det hjälpte har jag inte brytt mig om att ta reda på, då jag nöjde mig med att det funkade.
Minns tyvärr inte var jag hittade lösningen, men testa googla på netflix, aero, windows, silverlight.

Tack för tipset men jag har Win8 och där finns inte Aero. Dessutom gällde min post när jag tittar på TVn och inte på datorn Det kanske inte framkom tillräckligt tydligt.

Dock tror jag nu att det är något fel på TVn istället för har andra skumma problem med den.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Usch, det är 2013 och deras HD-utbud är dåligt..... Iallafall genom datorn.... bara "Streamning Tillgänglig i HD på din tv".. Varför är de så snåla?

Permalänk
Medlem

Ska börja använda appen i min Samsung Smart Tv under veckan istället för browsern på datorn. Kan jag förvänta mig 5.1 ljud och bättre bild?

(Samma sak med HBO Nordic undrar jag också över egentligen)

edit: Det verkar blivit bättre

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Usch, det är 2013 och deras HD-utbud är dåligt..... Iallafall genom datorn.... bara "Streamning Tillgänglig i HD på din tv".. Varför är de så snåla?

Netflix HD utbud är väldigt bra. Men man måste kolla antingen genom en konsol/TV eller genom windows 8 appen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Netflix HD utbud är väldigt bra. Men man måste kolla antingen genom en konsol/TV eller genom windows 8 appen.

De har vara dåligt HD utbud genom webbläsaren? sitter du på Windows 8?
Så de skriver inte ut på sidan då när de finns i HD genom w8 appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

De har vara dåligt HD utbud genom webbläsaren? sitter du på Windows 8?
Så de skriver inte ut på sidan då när de finns i HD genom w8 appen?

Jag kör på Win8. Det mesta som har spelats in i HD finns i HD på netflix. Om det står att det finns i HD på tv så finns det även i HD på konsoler och i win 8 appen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag kör på Win8. Det mesta som har spelats in i HD finns i HD på netflix. Om det står att det finns i HD på tv så finns det även i HD på konsoler och i win 8 appen.

okej gött, då vet jag det!

Permalänk
Medlem

Det verkar som att allt icke 16:9 material är croppat till förbannelse för att fylla rutan i en vanlig TV. Delvis dom klipper bort en del av bilden på vänster och höger sida.
Jag har en 21:9 Cinema skärm och det ser förjävligt ut för mig, jag får stora svarta kanter på vänster, höger sida och ovan, nedanför. dvd, bluray eller piratebay ger mig fullskärm/fullbredd (all information från filmen).

16:9 material fungerar bra, stora svarta kanter på v, h sida vilket är i enlighet med källan men det är ju begränsat till främst tv serier, vissa

Ska se om jag kan fixa någon bild när jag kommer hem, även kontaktat support om men tror inte att jag kommer att få något svar så mest troligt så skippar jag netflix