Wifi antenn trasig efter reparation

Permalänk
Medlem

Wifi antenn trasig efter reparation

Hej jag köpte en HTC one x av tele2 under sommaren. jag trillade av min cykel bara några månader senare och pajade displayen. Betalade för reparation av tele2 när jag fick tillbaka telefonen var wifi uppkoplingen väldigt dålig vilket är ett vanligt fabriks fel på one x som dom nu hade lyckats skapa under reparation.
Eftersom jag inte var något sugen på att lämna tillbaka telefon direkt efter reparation så har jag behållit den och levt med problemet. Nu undrar jag om det är möjligt att få reparation av problemet på garatin nästan ett halvår senare. Srry om det är felstavat och ser illa ut men jag är inte jätte gammal och en kratta på att stava.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Hej jag köpte en HTC one x av tele2 under sommaren. jag trillade av min cykel bara några månader senare och pajade displayen. Betalade för reparation av tele2 när jag fick tillbaka telefonen var wifi uppkoplingen väldigt dålig vilket är ett vanligt fabriks fel på one x som dom nu hade lyckats skapa under reparation.
Eftersom jag inte var något sugen på att lämna tillbaka telefon direkt efter reparation så har jag behållit den och levt med problemet. Nu undrar jag om det är möjligt att få reparation av problemet på garatin nästan ett halvår senare. Srry om det är felstavat och ser illa ut men jag är inte jätte gammal och en kratta på att stava.

Det täcks av garantin. Om du berättar när detta inträffat så utgår Tele2 från det.

Har haft problem med HTC tidigare hos dem och aldrig varit problem att lämna in min gamla sk*tlur till reparation. Dock blev den bara sämre och sämre efter varje runda hos reparatören (Anovo).

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCOC:

Det täcks av garantin. Om du berättar när detta inträffat så utgår Tele2 från det.

Har haft problem med HTC tidigare hos dem och aldrig varit problem att lämna in min gamla sk*tlur till reparation. Dock blev den bara sämre och sämre efter varje runda hos reparatören (Anovo).

var fundersam eftersom jag pajade den förut och funderade på om garantin försvann då. Tack för hjälpen då blir det att unroota och fixa det innan man lämnar in.

Permalänk
Medlem

Nej, den ska inte ha försvunnit. Eftersom att du betalat för lagningen samt inte gjort andra åverkan på den (förutom mjukvaran som du lätt kan lösa själv) så ska garantin åter ha börjat gälla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Nej, den ska inte ha försvunnit. Eftersom att du betalat för lagningen samt inte gjort andra åverkan på den (förutom mjukvaran som du lätt kan lösa själv) så ska garantin åter ha börjat gälla igen.

Tack för svaret ska lämna in den förhoppnings vis i veckan om man får tid att unrotta och rensa den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yugurt:

Hej jag köpte en HTC one x av tele2 under sommaren. jag trillade av min cykel bara några månader senare och pajade displayen. Betalade för reparation av tele2 när jag fick tillbaka telefonen var wifi uppkoplingen väldigt dålig vilket är ett vanligt fabriks fel på one x som dom nu hade lyckats skapa under reparation.
Eftersom jag inte var något sugen på att lämna tillbaka telefon direkt efter reparation så har jag behållit den och levt med problemet. Nu undrar jag om det är möjligt att få reparation av problemet på garatin nästan ett halvår senare. Srry om det är felstavat och ser illa ut men jag är inte jätte gammal och en kratta på att stava.

I princip kan du inte reklamera mobilen för just det felet. Man har "endast" 2 månader på sig att reklamera efter man har upptäckt ett fel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

I princip kan du inte reklamera mobilen för just det felet. Man har "endast" 2 månader på sig att reklamera efter man har upptäckt ett fel.

alltså efter man "upptäckte" felet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av yugurt:

alltså efter man "upptäckte" felet

Fattar inte riktigt vad du menar..... Du kan ju givetvis påstå att du precis har upptäckt felet, därför skrev jag "I princip"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Fattar inte riktigt vad du menar..... Du kan ju givetvis påstå att du precis har upptäckt felet, därför skrev jag "I princip"

Därför jag körde med "" runt upptäckte vilket var ett försök till sarkasm. funkade inge vidare :/

Permalänk
Medlem

Det finns ett möjligt problem i det här.

Om antenndelen är fysiskt skadad, alltså att de under reparationen lyckades skada den, då hamnar du i en riktigt besvärlig sits. Du kan hävda att felet uppstod vid reparationen, men då kan de hävda att du inte påpekat det inom rimlig tid. Du kan också hävda att du inte upptäckt felet förrän nu, men då kan de hävda att det måste vara du som skadat telefonen själv.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW