Anonine - Vem har rätt?

Permalänk

Anonine - Vem har rätt?

Anonine är en VPN tjänst på internet.

Har använt dem ett bra tag nu, men de sista 4 gångerna har det strulat. jag har betalat via Paypal, men jag har inte fått min tid förrän jag skickat brev till dem och väntat några timmar.

Jag påpekade det varje gång och de sa att de inte var något problem, det var inte deras fel.

Denna sista gång så köpte jag bara en månad (ca 50kr) då jag antog att jag inte skulle få tiden som vanligt, tänkte ge dem en sista chans.

Som jag trodde fick jag inte tiden, jag skickade iväg ett brev och antog att de skulle svara lika snabbt som vanligt, inte denna gång.

Jag betalade på tisdag, hörde inte ett skit. på torsdag skickade jag ett brev som kort och gott sa om jag inte fick kontakt med dem innan Lördag skulle jag klaga hos paypal.

Vilket jag gjorde.

På måndag skickade jag ett brev till som berättade att jag tagit upp saken med Paypal och att jag vill få tillbaka mina pengar.

Tisdag får jag detta.

Citat:

Hej,

nu borde det funka för er.

Inget mer. vid detta lag hade de 4 meddelande från mig, och ett ifrån Paypal.

Jag svarade till detta med

Citat:

Hej Magnus.

Jag vet inte om du uppmärksammade det men jag väntade över en vecka utan att höra ett knyst ifrån er, begärde tillslut tillbaka mina pengar då jag går till en annan VPN leverantör.

Som jag sa att jag skulle har jag tagit upp detta med Paypal, Jag kommer att göra detta till en claim via dem om jag inte får tillbaka mina pengar från er.

Detta är fjärde gången detta har hänt, ingen av gångerna har ni gett mig någon förklaring till varför det hänt så nu tar jag mig vidare till en annan leverantör.

Jag är högst missnöjd med eran support och kommer därför inte handla av er mera.

Jag har ännu inte hört något. (skickades den 24 April)

Kan jag gå vidare med min claim på paypal? eftersom jag nu faktiskt har fått min tid?

Vad kan jag göra? Det är ett svenskt företag, kan jag vända mig till ARN?

Det är bara 50 kr, pengarna i sig spelar ingen större roll, det är nu en princip fråga. Kan Anonine verkligen göra såhär?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Anonine är skojare, du borde ha bytt när det strulade redan i början.

Är din tid värd 0 kronor så go ahead.

Byt VPN-leverantör. https://www.vpnuk.info/ kan jag rekommendera.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Anonine är skojare, du borde ha bytt när det strulade redan i början.

Är din tid värd 0 kronor så go ahead.

Byt VPN-leverantör. https://www.vpnuk.info/ kan jag rekommendera.

testar Air VPN som det är nu, får se om det är bra

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

www.royalvpn.com är annars också fantastiskt bra Kan rekommendera den eftersom jag känner ägaren och vet hur hårt han satsar på att den ska vara perfekt

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Byt till IPredator som fungerar perfekt. Du får tiden direkt efter betalningen är gjord. Har haft dem sedan starten och är hur nöjd som helst.
Känner igen dina problem och strulet med Anonine. Hade dem i början och sämre VPN-tjänst får man leta efter. Skulle vara Relakks då isf. Dynga det med.

www.ipredator.se

Visa signatur

Dator 1: Acer eMachines E725, 3 GB Ram, Intel Pentium Dual Core @ 2.1 Ghz , 160 GB HD, Windows 8 Home 64-bit.

Dator 2: HP 8000 Elite, 4 Gb Ram, Intel Core2Duo @ 3.16 Ghz, 250 GB HD, Windows 7 Professional 64-bit.

Permalänk

tack för förslag, men frågan kvarstår..

Vad ska jag göra angående mina pengar?

Kan jag fortsätta saken med Paypal eller ska jag helt enkelt vänta på att Anonine svarar?

Kan jag vända mig till ARN?

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk

OT men ganska intressant i ämnet.

Varför använder man VPN?
Han som hotade reportern på Aftonbladet betalade för en sån tjänst och det hjälpte inte honom nämnvärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

OT men ganska intressant i ämnet.

Varför använder man VPN?
Han som hotade reportern på Aftonbladet betalade för en sån tjänst och det hjälpte inte honom nämnvärt?

Ger du inte ut någon personlig information så lär det hjälpa, då dom inte kan spåra din IP.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SoilBleed:

OT men ganska intressant i ämnet.

Varför använder man VPN?
Han som hotade reportern på Aftonbladet betalade för en sån tjänst och det hjälpte inte honom nämnvärt?

Det var inte så att den smarte använde sig av Facebook för att sprida sitt budskap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

tack för förslag, men frågan kvarstår..

Vad ska jag göra angående mina pengar?

Kan jag fortsätta saken med Paypal eller ska jag helt enkelt vänta på att Anonine svarar?

Kan jag vända mig till ARN?

Jag skulle fortsätta via Paypal. De vill ju uppenbarligen inte samarbeta med dig.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

OT men ganska intressant i ämnet.

Varför använder man VPN?
Han som hotade reportern på Aftonbladet betalade för en sån tjänst och det hjälpte inte honom nämnvärt?

För att kunna använda publika wifi säkert. Det handlar inte enbart om att gömma sig.

Permalänk
Medlem

Du har inga större chancer att få tillbaka dina pengar. Du har trots allt beställt och (efter om och men) fått din tjänst. Deras strul är inte så stort att jag skulle anse det som grund för att få ersättning. Du har trots allt kunnat använda tiden när du väl fått den. Det enda skulle vara att du kan häva eventuellt avtal med uppsägningstid men sådan verkar inte finnas.

Får du pengarna tillbaka av Paypal är väl det kul för dig men inte speciellt rätt. Dock tjänar ingen av er på att göra en större sak än så för 50kr. Det är inget brott så om någon skulle driva något blir det på egen hand.

Använd upp din tid och välj en bättre leverantör istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Du har inga större chancer att få tillbaka dina pengar. Du har trots allt beställt och (efter om och men) fått din tjänst. Deras strul är inte så stort att jag skulle anse det som grund för att få ersättning. Du har trots allt kunnat använda tiden när du väl fått den. Det enda skulle vara att du kan häva eventuellt avtal med uppsägningstid men sådan verkar inte finnas.

Får du pengarna tillbaka av Paypal är väl det kul för dig men inte speciellt rätt. Dock tjänar ingen av er på att göra en större sak än så för 50kr. Det är inget brott så om någon skulle driva något blir det på egen hand.

Använd upp din tid och välj en bättre leverantör istället.

Säg att du beställer en BigMac men får den först en vecka senare, rätt säker på att du hade förväntat dig att få tillbaka pengarna (även om du råkar vara hungrig även då) utan att någon helt obegripligt tar MacDonalds parti och tycker det är fel av VISA att häva köpet. Ja, det är en struntsumma men från ett rent principiellt perspektiv hur menar du att det skulle vara fel att få tillbaka pengarna från ett företag som inte lever upp till sitt åtagande?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

har själv kört Anonine sedan andra hälften av 2010 och betalat med både SMS och paypal, jag betalar för 1 månad i taget,,EN gång har det strulat och det var när jag betalade med SMS och det fick jag aldrig se röken av...annars har både betalningarna till Anonine och tjänsten i sig varit otroligt bra och jag får i stort sett alltid ut full speed [100Mbit] ibland lite mer.. så jag antar att du har haft en jäkla otur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Plasmatic:

Anonine är en VPN tjänst på internet.

Har använt dem ett bra tag nu, men de sista 4 gångerna har det strulat. jag har betalat via Paypal, men jag har inte fått min tid förrän jag skickat brev till dem och väntat några timmar.

Jag påpekade det varje gång och de sa att de inte var något problem, det var inte deras fel.

Denna sista gång så köpte jag bara en månad (ca 50kr) då jag antog att jag inte skulle få tiden som vanligt, tänkte ge dem en sista chans.

Som jag trodde fick jag inte tiden, jag skickade iväg ett brev och antog att de skulle svara lika snabbt som vanligt, inte denna gång.

Jag betalade på tisdag, hörde inte ett skit. på torsdag skickade jag ett brev som kort och gott sa om jag inte fick kontakt med dem innan Lördag skulle jag klaga hos paypal.

Vilket jag gjorde.

På måndag skickade jag ett brev till som berättade att jag tagit upp saken med Paypal och att jag vill få tillbaka mina pengar.

Tisdag får jag detta.

Inget mer. vid detta lag hade de 4 meddelande från mig, och ett ifrån Paypal.

Jag svarade till detta med

Jag har ännu inte hört något. (skickades den 24 April)

Kan jag gå vidare med min claim på paypal? eftersom jag nu faktiskt har fått min tid?

Vad kan jag göra? Det är ett svenskt företag, kan jag vända mig till ARN?

Det är bara 50 kr, pengarna i sig spelar ingen större roll, det är nu en princip fråga. Kan Anonine verkligen göra såhär?

Du har 14-dagars ångerrätt om du inte börjat använda tjänsten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Du har inga större chancer att få tillbaka dina pengar. Du har trots allt beställt och (efter om och men) fått din tjänst. Deras strul är inte så stort att jag skulle anse det som grund för att få ersättning. Du har trots allt kunnat använda tiden när du väl fått den. Det enda skulle vara att du kan häva eventuellt avtal med uppsägningstid men sådan verkar inte finnas.

Får du pengarna tillbaka av Paypal är väl det kul för dig men inte speciellt rätt. Dock tjänar ingen av er på att göra en större sak än så för 50kr. Det är inget brott så om någon skulle driva något blir det på egen hand.

Använd upp din tid och välj en bättre leverantör istället.

Varför är det inte rätt? Anonine har upprepade gånger levererat tjänsten försent och dessutom först efter påstötning. Om då ts tvingats köpa motsvarande tjänst på annat håll har han inte behov av dubbla tjänster.
Att ts måste gå omvägen via Paypal är en konsekvens av anonines eget handlande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plasmatic:

Anonine är en VPN tjänst på internet.

Har använt dem ett bra tag nu, men de sista 4 gångerna har det strulat. jag har betalat via Paypal, men jag har inte fått min tid förrän jag skickat brev till dem och väntat några timmar.

Jag påpekade det varje gång och de sa att de inte var något problem, det var inte deras fel.

Denna sista gång så köpte jag bara en månad (ca 50kr) då jag antog att jag inte skulle få tiden som vanligt, tänkte ge dem en sista chans.

Som jag trodde fick jag inte tiden, jag skickade iväg ett brev och antog att de skulle svara lika snabbt som vanligt, inte denna gång.

Jag betalade på tisdag, hörde inte ett skit. på torsdag skickade jag ett brev som kort och gott sa om jag inte fick kontakt med dem innan Lördag skulle jag klaga hos paypal.

Vilket jag gjorde.

På måndag skickade jag ett brev till som berättade att jag tagit upp saken med Paypal och att jag vill få tillbaka mina pengar.

Tisdag får jag detta.

Inget mer. vid detta lag hade de 4 meddelande från mig, och ett ifrån Paypal.

Jag svarade till detta med

Jag har ännu inte hört något. (skickades den 24 April)

Kan jag gå vidare med min claim på paypal? eftersom jag nu faktiskt har fått min tid?

Vad kan jag göra? Det är ett svenskt företag, kan jag vända mig till ARN?

Det är bara 50 kr, pengarna i sig spelar ingen större roll, det är nu en princip fråga. Kan Anonine verkligen göra såhär?

Ja det kan dom

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.