Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jag visste inte om att spelet var helt nytt. Skräck har som sagt nada intresse. En annan sak som talar emot cdon är att dom skriver 95% rabatt, då tror dom allra flesta att dom kör nån superkampanj och handlar därför inte i ond tro. ARN är inte intresserade av fallet då värdet är för lågt till att dom ska bry sig.

Jo du handlar i ond tro. Du har full koll på när releasedatumet var, för det står nämligen på sidan "Releasedatum: 2013-04-26"(printat från cdon.se). Företaget har full rätt att bara betala tillbaka kunderna utan att leverera varan, det bör de göra. Man kan inte låtsas att man inte har koll när det står på sidan, som med släppdatum i detta fall.

Edit: Priset är fullkomligt orealistiskt lågt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Det stod releasedatum 1970-något på ursprungliga varan som kostade 14.99kr.

Edit: Jag hade fel, kollade Google cache och där står inget releasedatum alls på Dead Island Riptide för 14.99kr.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jo du handlar i ond tro. Du har full koll på när releasedatumet var, för det står nämligen på sidan "Releasedatum: 2013-04-26"(printat från cdon.se). Företaget har full rätt att bara betala tillbaka kunderna utan att leverera varan, det bör de göra. Man kan inte låtsas att man inte har koll när det står på sidan, som med släppdatum i detta fall.

Edit: Priset är fullkomligt orealistiskt lågt.

Först och främst, Nej det stod inte nåt om realease datum på den sidan där man kunde köpa spelet för 95 % rabatt. ( Sidan är borttagen nu)

Även jag köpte spelet efter att ha sett tipset i Dagens Fyndtips-tråd. Visste ärligt talat inte ens om att det här var 2:an eller bara nån slags addon till det första spelet. Har spelat igenom första spelet och tyckte väl att det var helt ok och då jag såg tipset att spelet/addonen kostade 15 kr tänkte jag att det kanske kunde vara värt den lilla summan för lite mer slaktande.

Hade alltså själv inte heller nån aning om releasedatum för det här spelet och köpte det absolut inte i ond tro. Efter att ha läst om tipset i andra trådar här samt andra forum insåg man ju dock snabbt att priset var felsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Puh, tur att man fick sin nyckel då

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Jo du handlar i ond tro. Du har full koll på när releasedatumet var, för det står nämligen på sidan "Releasedatum: 2013-04-26"(printat från cdon.se). Företaget har full rätt att bara betala tillbaka kunderna utan att leverera varan, det bör de göra. Man kan inte låtsas att man inte har koll när det står på sidan, som med släppdatum i detta fall.

Edit: Priset är fullkomligt orealistiskt lågt.

Som flera andra har påpekad stod det inget vettigt releasedatum. Dessutom finns det massor andra spel som kostar en bra bit under 50 spänn, och det är utifrån det man får bedöma om priset är orealistiskt.

Skrivet av Gender Bender:

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

Det vägrar jag att tro på. Vem är denna "säkra" källa?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

Nej, så sa han inte. Du är bara sur för att du inte hann. Jobbigt läge.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

VA? *spyr* Då blir det ARN! Hoppas vi kan gå ihop ett gäng då och köra en stämning tillsammans.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

VA? *spyr* Då blir det ARN! Hoppas vi kan gå ihop ett gäng då och köra en stämning tillsammans.

Du kan glömma ARN.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Snusfri

Loggade in för att kolla under redownload och min order var bortplockad (hade inte fått någon nyckel tidigare).
Mailade även CDON igår om detta och frågade angående nyckeln men inte fått något svar ännu.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så du tycker alltså att det är rimligt att CDON ska ge er spelen och ligga minus ett par hundra tusen för alla de spel de skulle bli tvungna att köpa in för det som blivit beställt?

Jag var inte seriös, äger redan spelet så spelar ingen roll för min del Så du kan slappna av och ta det lugnt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Du kan glömma ARN.

Hellre att CDON pratar med Steam som raderar spelet från mitt konto än att jag ska betala fullpris för skräpet (som dessutom inte fungerar tillfredsställande). Förstår inte varför hela mitt Steamkonto skall drabbas av detta?

Kul att behöva oroa sig för detta nu också :'(

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Hellre att CDON pratar med Steam som raderar spelet från mitt konto än att jag ska betala fullpris för skräpet (som dessutom inte fungerar tillfredsställande).

ARN rör inte ärenden under 1000:- (undantaget är skor och textiler, där är gränsen 500)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

ARN rör inte ärenden under 1000:- (undantaget är skor och textiler, där är gränsen 500)

Ja men jag sa inget om ARN gällande min post du citerade.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Som flera andra har påpekad stod det inget vettigt releasedatum. Dessutom finns det massor andra spel som kostar en bra bit under 50 spänn, och det är utifrån det man får bedöma om priset är orealistiskt.

Det vägrar jag att tro på. Vem är denna "säkra" källa?

Alotta Fagina på CDON.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

ARN rör inte ärenden under 1000:- (undantaget är skor och textiler, där är gränsen 500)

Jo fast om dom bannar hela ens Steam-konto (som jag för övrigt tror är skitsnack) kan det ju komma att handla om en större summa än så.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Hellre att CDON pratar med Steam som raderar spelet från mitt konto än att jag ska betala fullpris för skräpet (som dessutom inte fungerar tillfredsställande). Förstår inte varför hela mitt Steamkonto skall drabbas av detta?

Kul att behöva oroa sig för detta nu också :'(

Skrivet av SiRai:

Jo fast om dom bannar hela ens Steam-konto (som jag för övrigt tror är skitsnack) kan det ju komma att handla om en större summa än så.

I tidigare liknande fall, där till exempel G2play-nycklar är inblandade har Steam helt enkelt bara plockat bort spelet från kontot. Så det är nog ingen risk att något händer med resten av Steam-kontot. CDON kan inte och lär inte tvinga folk att betala fullpris, skulle de erbjuda användare att behålla spelet om de betalar mellanskillnaden kommer de med sannolikhet även att erbjuda att häva köpet istället.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Cdon tog bort min order och spelet syns inte under redownload längre. Har inte ens fått ett mail från dem om det. Dålig stil och bemötande. Har vid två tillfällen beställt prylar på dustins weekend-rush för 0kr styck och de har kunnat leverera dem utan problem. Detta kommer kosta Cdon mycket i karma och sura kunder.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Synd att spelet inte fungerar på PC Testade spela idag, jag har 15-20 fps max

Tror snarare det är så att du behöver installera om din dator. haha

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taft:

Kan man bara köpa ett ex? Får hoppas att det finns kvar tills polarna har vaknat.

Dumt att köpa åt polarna då... Snål much?

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Ja men jag sa inget om ARN gällande min post du citerade.

Nej, såg det nu, sorry

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

Cdon reserverar sig för uppenbara feltryck, detta var ett uppenbart feltryck. Lite koll får man faktiskt ha som kund. Om man gjorde en snabb sökning(inte för mycket att begära) så skulle man se att spelet precis släppts och att då 15kr är fullkomligt orealistiskt. Det finns inget att diskutera här, cdon har fullkomlig rätt att inte genomföra köpen här.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Cdon reserverar sig för uppenbara feltryck, detta var ett uppenbart feltryck. Lite koll får man faktiskt ha som kund. Om man gjorde en snabb sökning(inte för mycket att begära) så skulle man se att spelet precis släppts och att då 15kr är fullkomligt orealistiskt. Det finns inget att diskutera här, cdon har fullkomlig rätt att inte genomföra köpen här.

Hur mycket fel får ett företag göra? Först release datum från 70-talet, skriver prissänkt med 95%! och sedan genomför dom affären.

Nån som har en skärmdump?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Jo fast om dom bannar hela ens Steam-konto (som jag för övrigt tror är skitsnack) kan det ju komma att handla om en större summa än så.

Exakt, det är ju löjligt.

Skrivet av Kinekin:

I tidigare liknande fall, där till exempel G2play-nycklar är inblandade har Steam helt enkelt bara plockat bort spelet från kontot. Så det är nog ingen risk att något händer med resten av Steam-kontot. CDON kan inte och lär inte tvinga folk att betala fullpris, skulle de erbjuda användare att behålla spelet om de betalar mellanskillnaden kommer de med sannolikhet även att erbjuda att häva köpet istället.

Visst, ta bort spelet så länge ingen rör mina andra spel på mitt konto. Dock ska jag ha tillbaka mina 15kr för det känns orimligt att de gör världens miss, skickar ut hälften av beställningarna, tar tillbaka dem (Valve raderar) och sedan behåller pengarna.

Sen står det faktiskt inget om att kräva full betalning vid felaktigt prissatt vara. Dock står de att de har rätt att annulera köpet vilket är helt okej men i mitt och flera andras fall har vi ju fått nycklarna och då är det ju försent.

http://cdon.se/kundservice/k%C3%B6pvillkor_ondemand/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Detta fick jag på mejl nu.

"Bästa kund,

Du har beställt Dead Island: Riptide (PC Download). Tyvärr var det angivna priset,

14,99 kr, felaktigt. Det korrekta priset är 339 kr. Vi kommer att makulera och

återbetala din order.

Vi beklagar det inträffade och bifogar en rabattkod värd 50 kr som kompensation."

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Fick nyss ett mail från CDON.

"Bästa kund,

Du har beställt Dead Island: Riptide (PC Download). Tyvärr var det angivna priset,

14,99 kr, felaktigt. Det korrekta priset är 339 kr. Vi kommer att makulera och

återbetala din order.

Vi beklagar det inträffade och bifogar en rabattkod värd 50 kr som kompensation."

Edit: Okej, vill nån köpa en rabattkod hos CDON på 50 kr för 45 kr?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

En säker källa har sagt att ni som fick nycklar kommer få ett separat mail inom kort där ni ombeds att välja mellan att betala fullpris eller få era Steam-konton bannade för bedrägeri.

Jo, det låter ju ungefär lika sannolikt som att jag köpt en burk färg, som jag målar väggarna med, och sen insåg de att de råkat sälja mig färg med diamantspån i, som egentligen skulle kostat 50 000kr, och jag får välja att antingen betala dem ytterligare 49 500kr eller så river de våran lägenhet. För bedrägerimordsrån-stöld.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Fick också mail från CDON men det var reklam. Snacka om att sitta på nålar här :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

"Bästa kund,

Du har beställt Dead Island: Riptide (PC Download). Tyvärr var det angivna priset,

14,99 kr, felaktigt. Det korrekta priset är 339 kr. Vi kommer att makulera och

återbetala din order.

Vi beklagar det inträffade och bifogar en rabattkod värd 50 kr som kompensation. "

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick även jag detta mail nyss. Inte oväntat dock. Var värt en chansning