hur gör man snygga rays med photoshop..

Permalänk
Medlem

hur gör man snygga rays med photoshop..

har gjort 2 bilder som jag tycker ser ut lite, eller det skall se ut lite som det iaf, att det är en fet atombomb eller iaf en stor bomb som går av ganska långt bort från mitt hus här.. eller jag gjorde 2 bilder, vet inte vilken som blev bäst...

nu undrar jag hur man kan göra så att man får en strål effekt, ni vet det kommer en fet våg eller nått, inte den vanliga radial blur saken, utan så att det ser verkligare ut liksom...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neckutrek
1:a

Ursäkta min dumhet men vad ska det där betyda?

Visa signatur

Utan förväntningar kan man leva ett liv utan besvikelse.

Permalänk

1:an blev bäst är väl det han menar

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Men tråden handlar inte om vilken som är bäst damnit... hehe

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Inaktiv

Du bor fint

radial blur gör väl bara bilden / området suddigare... Men det finns ju en handfull gratis plugins att ladda hem och leka med... Själv använder jag mig en hel del av Eyecandy (dock ej gratis) och det skulle nog kunna pynta bilden rätt bra. Tycker iofs bilden är tuff som den är

Permalänk
Medlem

filter->radial blur

välj zoom, styrka, kvalitet och centrum för effekten i den lilla rutan med krysset

du kan med fördel duplicera bakgrundslagret och köra detta filter på det nu överliggande lagret. sedan väljer du blendingmode till lighten för en rätt fin effekt... du kan även använda dej av smudge-verktyget för att definiera lite fler "spröt" i zoom-effekten...

Visa signatur

/kby

Permalänk
Medlem

Aja, jag vet asså hur man gör det

men men, detta får det bli...

Detta var originalet:

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

ja de blev väl inte fy skam eller

Visa signatur

/kby