Hur mycket kan man tänkas få för min dator?

Permalänk
Medlem

Hur mycket kan man tänkas få för min dator?

Som rubriken lyder, hur mycket kan man tänkas få för min dator?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3312397/2013-05-06 (vissa komponenter fanns ej på inet, men valde några som nästan är identiska)

Värt att tillägga är att datorn inskaffades i februari 2013, vilket gör den relativt ny. Självklart fungerar datorn utan några problem.

Visa signatur

Macbook Pro Retina 16 - late 2019

Permalänk
Medlem

Räkna med att du kan få mellan 11.000-12.500kr på blocket om du har tur

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocksman:

Räkna med att du kan få mellan 11.000-12.500kr på blocket om du har tur

Jasså, hoppas man kan få 12.500 skulle vara toppen! Har man tur så kanske någon som vill byta mot en macbook pro retina 15.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka delar var det som inte fanns på inet? Får man även fråga varför du säljer den så omgående?

Skulle tippa på 10k-12k, beror nog på vem man säljer till och om de försöker pruta mycket. Försök o sälj den innan Haswell och 7xx serien kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Vilka delar var det som inte fanns på inet? Får man även fråga varför du säljer den så omgående?

Skulle tippa på 10k-12k, beror nog på vem man säljer till och om de försöker pruta mycket. Försök o sälj den innan Haswell och 7xx serien kommer ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade först tänkt mig en macbook pro retina men eftersom den nya modellen skulle komma i juni tänkte jag vänta. Bestämde mig för att köpa en bra stationär dator eftersom jag tänkte att det var ett klokare val.

Men nu efter att använt datorn i ca 3 månader känner jag inte behovet av en sådan här kraftfull dator, utan att en macbook pro retina 15 inch skulle funka fint för mig. Iallafall, komponenterna som ej fanns med på inet är, gtx 680 lightning overclocked, ram-minne och moderkort.

Visa signatur

Permalänk

Lite OffTrack men vad är det som är bättre med retina skärmen än den vanliga? Jag ser absolut noll skillnad på upplösning när skärmen bara är 15 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Lite OffTrack men vad är det som är bättre med retina skärmen än den vanliga? Jag ser absolut noll skillnad på upplösning när skärmen bara är 15 tum.

jag tror att det är bättre färgkvalité och högre upplösning?!

Visa signatur

/Rocksman

Permalänk
Skrivet av Tommenchini:

Det är väldigt mycket bättre kvalite och det är väldigt märkbart om man jämför dom när dom står bredvid varandra.

Permalänk
Medlem

Retina skärmen är inte speciell på något sätt alls. Skärmen behöver bara uppnå en viss ppi för att man ska kunna kalla den för en Retina skärm.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Retina skärmen är inte speciell på något sätt alls. Skärmen behöver bara uppnå en viss ppi för att man ska kunna kalla den för en Retina skärm.

Allt handlar inte om ppi, handlar om så mycket mer. Gamma, gråskala och mycket mer... "Retina skärmen är inte speciell på något sätt alls" (syftar på rMBP)

Visa signatur