Windows update error 80070002 [Testat Allt???]

Permalänk
Medlem

Windows update error 80070002 [Testat Allt???]

Hej! Har sedan ett tag tillbaks fått detta update error, kan alltså inte uppdatera min dator. Köpte den i höstas komplett och då var de inga problem vad jag kan minnas.
Har windows 7 ultimate 64 bit
i7 2600k cpu
gtx 560 ti grafikkort
ifall detta nu hjälper till något.

Är inte säker på att det är en riktig windows 7 version?

Men iallafall tillbaks till problemet. Har försökt att stoppa tjänsten windows update, tagit bort update mappen/bytt namn på den. Kört microsoft fix it osv osv.
Nästan tappat hoppet, men tänkte kolla med er ifall ni har någon susning?
Kan inte heller spela BF3 nu då det står att jag behöver upgradera windows för att kunna spela???
Riktigt irriterande då jag försökt hur länge som helst och samma äckliga error kommer upp...

Grymt tacksam för hjälp

Permalänk
Hedersmedlem

Har du installerat detta (W7) från början eller?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du installerat detta (W7) från början eller?

Förre ägaren hade fixat detta

Permalänk
Avstängd

Gå in i -

-Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Administrationsverktyg\Tjänster

Aktivera allt som har blivit inaktiverat på automatiskt.

Ladda ner felsökning verktyget från MS

http://support.microsoft.com/kb/818018/sv

Hade samma fel då av någon anledning har mitt software license tool blivit inaktiverat...fick aktivera det igen och efteråt funkade det att uppdatera igen!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Gå in i -

-Kontrollpanelen\Alla objekt på Kontrollpanelen\Administrationsverktyg\Tjänster

Aktivera allt som har blivit inaktiverat på automatiskt.

Ladda ner felsökning verktyget från MS

http://support.microsoft.com/kb/818018/sv

Hade samma fel då av någon anledning har mitt software license tool blivit inaktiverat...fick aktivera det igen och efteråt funkade det att uppdatera igen!

Testade detta, dock utan resultat... Fix it verkar inte finna några problem heller :S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av haxx3t:

Testade detta, dock utan resultat... Fix it verkar inte finna några problem heller :S

Då verkar det som ett buggat/oäkta windows så du får se till att ominstallera detta med ett som funkar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då verkar det som ett buggat/oäkta windows så du får se till att ominstallera detta med ett som funkar.

Suck.

Permalänk
Medlem

Datorn kör några uppdateringar när jag stänger av den. Dock samma (2) säkerhetsuppdateringar som vid föregående omstart???
Blir helgalen på detta snart.

Permalänk
Avstängd

Långsökt...men testa gör en återställning på systemet.

Rengör registret med Ccleaner.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk

Du har troligen testat det men det fungerade för mig för något år sedan. Står att det bara gäller vista men funkade på min w7.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/windows-upda...

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Långsökt...men testa gör en återställning på systemet.

Rengör registret med Ccleaner.

Får väl bli så, problemet är dock att jag inte har någon win7 skiva

Skrivet av bobonolla:

Du har troligen testat det men det fungerade för mig för något år sedan. Står att det bara gäller vista men funkade på min w7.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/windows-upda...

Har dessvärre testat detta, och laddat ner nån fil som tog mig nån timme (2mbit) hade höga förväntningar på denna, men det var endast 1 uppdatering och det hjälpte knappast. Blir ju så lack

Permalänk
Medlem

Hur svårt på en skala är det att betala för ett operativ system?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Hur svårt på en skala är det att betala för ett operativ system?!

Kunde haft roligare för 1800. Dessutom så verkar det funka, än så länge utan windows update, men hur länge är frågan

Permalänk
Avstängd

Det ska väl inte behövas en skiva för en återställning?!

Sen är det värt priset med äkta Windows man slipper massa problem och supporten är jätte bra om det skulle strula!

Jag kör med Home edition 64-bit då jag endast spelar och jag behöver inte alla funktioner i Pro edition...kostar runt 700:-.

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Du kör möjligtvis inte trådlöst?

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Det ska väl inte behövas en skiva för en återställning?!

Sen är det värt priset med äkta Windows man slipper massa problem och supporten är jätte bra om det skulle strula!

Jag kör med Home edition 64-bit då jag endast spelar och jag behöver inte alla funktioner i Pro edition...kostar runt 700:-.

Okej jo de är sant! får se hur jag löser det, kanske fixar från andra håll hehe

Skrivet av k3x:

Du kör möjligtvis inte trådlöst?

Nej, hurså?

Permalänk
Skrivet av haxx3t:

Kunde haft roligare för 1800. Dessutom så verkar det funka, än så länge utan windows update, men hur länge är frågan

Köp en OEM licens. Jag har alltid köpt det. Dock med en datorkomponent på samma gång, typ en HDD eller nåt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HikiSpray:

Köp en OEM licens. Jag har alltid köpt det. Dock med en datorkomponent på samma gång, typ en HDD eller nåt.

De där lät smart vad skulle w7 ultimate 64bit kosta med någon ssd hårddisk tror du?

Permalänk
Avstängd

Behöver du allt som ultimate erbjuder??

Home räcker och blir över

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

Hade samma problem själv häromdagen med mitt win7 Home Edition x64 Oem original. Raderade mappar och gjorde allt man skulle enligt Google. Ingenting fungerade. Slutade med att jag provade en återställningspunkt ca 3 månader tillbaka i tiden och vipps så fungerade allt som det skulle igen. Varför har jag egentligen inte en aning om ;).

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

§7 i forumreglerna är tydlig om att diskussioner relaterat till piratkopior inte är tillåten. Eftersom problemet faktiskt kan bero på att det rör sig om en piratkopia av Windows finns ingen grund att redigera tråden och låta diskussionen fortgå. Skulle liknande problem uppkomma med installation av äkta Windows är du välkommen att starta en tråd om detta.

Mvh
/KimTjik