Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;13522950']Och förresten, keyser, varför försvarar du detta märkliga beteende från Cdon?

Försvarar och försvarar - jag blev nyfiken på hur det låg till, så kollade på cdon hur det såg ut när man beställde ett presentkort och sen tog jag en titt på ett presentkort jag själv mottagit. Sen klippte och klistrade jag texten från de två ställena här.

Jag kunde ju inte veta att du fått ditt presentkort från ett annat ställe och därför saknade den informationen..

Permalänk
Medlem

Hej CDON.
Har ett pågående ärende hos er. Det är nämligen så att jag beställde en hårddisk och fick istället hem ett paket med hörlurar i?!
I paketet finns en följesedel med namn och adress till en kille i göteborg. På paketet står min adress, namn mm. Avsändarrefferensen på paketet är samma som det skulle varit för min hårddisk. Därav är det enkelt att räkna ut att ni skickat paketet till mig i tron om att ni skickat en hårddisk och vise versa, alltså att ni skickat min hårddisk till någon annan.
Har kontaktat er gällande det här och fått till svar att jag ska skicka tillbaka hörlurarna och sedan vänta i 16 dagar innan ni kan reklamera försändelsen av hårddisken som antagligen inte lär dyka upp?!
Om ni schabblat er och skickat min hårddisk till någon annan ska väl inte jag behöva bli lidandes av att behöva vänta 16 dagar för att ni ska kunna reklamera försändelsen?
Bra service i det här fallet skulle vara att ni direkt skickar ut en ny hårddisk till MIG. Ni skickade hårddisken i måndags och den har inte dykt upp så det är bara att inse att ni skickat den fel... Ett fel ni får stå för och reda ut i efterhand, (inte mitt problem).
Jag skickar gladeligen tillbaka hörlurarna så fort jag vet att ni skickar ut en ny hårddisk och någon slags kompensation för ert tabbande. En rabattkod eller vad som helst skulle duga.
Går det att ordna på ett snyggare sätt än att jag ska behöva vänta över 2 veckor?
Sist fick jag vänta 3 månader på mina hårddiskar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Hej CDON!

För någon dag sedan hade ni en rabatt på i7 3960x som jag snabbt slog till på, jag vet att jag var före många andra här på forumet med beställning men trots detta har dessa fått igenom sina ordrar medan min nu 2 dagar senare hävts och jag istället fått en rabattkod på 50 kr, det är ju rätt stor skillnad på 50 kr och en rabatt på 5000 kr. Jag skulle gärna se att jag istället får ett rimligt motsvarade erbjudande.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kent:

Lyssna inte på moralkärringarna, det är ju så all handel fungerar (om man inte vill gå i konkurs)

CDON: Var inne på hemsidan och läste en recension. Ville läsa hela texten och såg den den gröna ikon i högersidan. Upptäckte snabbt att det var en "anmäl" knapp och det gick inte att ångra heller. I vanliga fall har man ju en röd/orange varningsgrej och inte en grön knapp. Inget allvarligt fel men inte helt genomtänkt. Visst kommer det fram en liten hjälptext där det står "anmäl" men då var det för sent.

http://img703.imageshack.us/img703/1884/varnd.jpg

Hej! Tack för påpekandet, jag har skickat vidare till den ansvariga gruppen.
Mvh//Andreas

Skrivet av aluminium:

Påminn mig, när i månaden kör ni 15% rabatt?

Hej,
Den läggs ut 29-30:e, och så tickar den över helgen och ev ytterligare någon dag.
Mvh//Andreas

Skrivet av Karazhan:

Hej, jag undrar hur lång tid ni kommar ha eran sista chansen kampanjs?

Hej,
Jag kollade detta och som det ser ut just nu så pågår den fram till Tisdag nästa vecka.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Garumental:

Läste vidare och det låter som att somliga köpte flera 3960x på en gång som en och samma kund. Hur tänkte ni där Cdon? Ett sådant fint erbjudande borde ju gå till så många som möjligt så ni får så många nöjda kunder som möjligt därav man har, 1 per hushåll/person men detta missade ni? Nu gav ni ju bara, ursäkta för den som känner sig träffad, asgamarna mer mat som inte kommer öka uppskattningen för er som företag. Det var ett fint pris men att låta enskilda personer bunkra upp på flera stycken är för mig oförståeligt om detta nu är sant.

Hej,
"Sista chansen" ersatte den tidigare "Outlet:en". Redan i Outlet:en såldes produkten till ett förmånligt pris och sedan såldes de sista exemplaren ännu billigare. Vi ber om ursäkt ifall någon upplever att vi brustit i kampanjupplägget och tar detta i beaktning inför kommande kampanjer.
Mvh
Andreas

Skrivet av '[SH:

;13522817']Har fått presentkort på 1900 kr hos Cdon. Vill köpa en såg och lägger tid på att läsa tester. Hittar en jag vill ha och ni säljer den, lägger den i varukorgen och ägnar sedan en massa tid åt att leta redan på lite andra saker som jag vill ha. Går till kassan och knappar in mina presentkortskoder. Får information om att vissa saker inte kan betalas med presentkortet för att de levereras av en annan leverantör.

Ärligt talat, jag bryr mig inte om vem som skickar ut era grejer. Jag är på cdon.se, inte på tretti.se och jag har ett presentkort från Cdon. Hur svårt kan det vara? Hur ska jag som konsument begripa att presentkortet jag fått på cdon.se inte gäller allt som säljs på cdon.se?

Hej! Tack för info, jag har skickat vidare detta till ansvarig.
Mvh//Andreas

Skrivet av Dreadwood:

Ni har stavat fel i er annons här på SweC, det står "Bishock Infinate".

Tack! Ska vara uppdaterat inom kort....!

Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej CDON.
Har ett pågående ärende hos er. Det är nämligen så att jag beställde en hårddisk och fick istället hem ett paket med hörlurar i?!
I paketet finns en följesedel med namn och adress till en kille i göteborg. På paketet står min adress, namn mm. Avsändarrefferensen på paketet är samma som det skulle varit för min hårddisk. Därav är det enkelt att räkna ut att ni skickat paketet till mig i tron om att ni skickat en hårddisk och vise versa, alltså att ni skickat min hårddisk till någon annan.
Har kontaktat er gällande det här och fått till svar att jag ska skicka tillbaka hörlurarna och sedan vänta i 16 dagar innan ni kan reklamera försändelsen av hårddisken som antagligen inte lär dyka upp?!
Om ni schabblat er och skickat min hårddisk till någon annan ska väl inte jag behöva bli lidandes av att behöva vänta 16 dagar för att ni ska kunna reklamera försändelsen?
Bra service i det här fallet skulle vara att ni direkt skickar ut en ny hårddisk till MIG. Ni skickade hårddisken i måndags och den har inte dykt upp så det är bara att inse att ni skickat den fel... Ett fel ni får stå för och reda ut i efterhand, (inte mitt problem).
Jag skickar gladeligen tillbaka hörlurarna så fort jag vet att ni skickar ut en ny hårddisk och någon slags kompensation för ert tabbande. En rabattkod eller vad som helst skulle duga.
Går det att ordna på ett snyggare sätt än att jag ska behöva vänta över 2 veckor?
Sist fick jag vänta 3 månader på mina hårddiskar.

Hejsan,
Det låter inte alls bra. Skicka mig order/kundnummer i ett pm så ska jag titta närmare på det.
Mvh//Andreas

Skrivet av mackan_93:

Hej CDON!

För någon dag sedan hade ni en rabatt på i7 3960x som jag snabbt slog till på, jag vet att jag var före många andra här på forumet med beställning men trots detta har dessa fått igenom sina ordrar medan min nu 2 dagar senare hävts och jag istället fått en rabattkod på 50 kr, det är ju rätt stor skillnad på 50 kr och en rabatt på 5000 kr. Jag skulle gärna se att jag istället får ett rimligt motsvarade erbjudande.

Hej,
Vi ber om ursäkt för det inträffade. Pga av det låga priset och ett massivt tryck så hann inte lagersaldot uppdateras i samma takt, vilket skulle behövt vara i princip varje sekund, ordrarna hanteras dock i turordning. Vi ber om ursäkt för det inträffade!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har inga fler Erbjudanden på gång såsom den på 3960x processorn ni hade i onsdags(?)? lyckades inte få tag i en då

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av OskarW90:

Ni har inga fler Erbjudanden på gång såsom den på 3960x processorn ni hade i onsdags(?)? lyckades inte få tag i en då

Hej!
Jag har av förklarliga själ inte full insyn i detta, men jag har hört att ytterligare en "Outlet" ska köras under Juni. Men om det blir ett så lågt pris på en liknande produkt vet jag tyvärr inte.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Såg att ni nyligen reade ut ett par X79-moderkort, kan jag vänta mig ytterligare sådana här prisdumpar innan 2011-sockeln blir utdaterad?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Slabb^:

Hej CDON!

Såg att ni nyligen reade ut ett par X79-moderkort, kan jag vänta mig ytterligare sådana här prisdumpar innan 2011-sockeln blir utdaterad?

Hej,
Blir det ytterligare en outlet, i Juni, så bör några X79 produkter komma med. Men det beror givetvis på vad som finns i lager osv så jag kan inte lova något.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Det skulle vara bra om ni kunde skriva den aktuella rabattkoden för SweClockers hos er på första posten så att den är lätt att hitta!

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av OskarD90:

Hej! Det skulle vara bra om ni kunde skriva den aktuella rabattkoden för SweClockers hos er på första posten så att den är lätt att hitta!

Om du klickar på länken swec-sidan i cdon:s inlägg kommer du direkt till koden och swec-sidan. Annars ä den alltid SWEC*årtal (2 siffror)**månadsnummer (2 siffror)*

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hejsan,
Det ärendet landade i slutändan hos mig och jag har skickat vidare frågan till tillverkaren. Jag har missat att påminna dem att svar på frågan, ber om ursäkt och återkommer.
Mvh
Andreas

Mvh//Andreas

Hur går det egentligen? Tänkte även passa på och önska mig lite Amd grafikkort till månadens 15%.

Gärna 7950/7970

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Jag har av förklarliga själ inte full insyn i detta, men jag har hört att ytterligare en "Outlet" ska köras under Juni. Men om det blir ett så lågt pris på en liknande produkt vet jag tyvärr inte.
Mvh//Andreas

Jag rekommenderar att ni har en limit på hur många exemplar varje enskild kund får köpa om ni har några liknande kanonerbjudanden i juni för nu ligger de cpuerna ni reade ut på tradera och ebay och säljs för 1000kr mer än ert reapris vilket kanske inte är optimalt för er som borde ha som mål att nå ut och göra så många kunder som möjligt nöjda och glada

Permalänk
Medlem

Något ungefärligt datum på när http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7950_vapor-x_b... kommer in? "Sapphire Radeon HD7950 Vapor-X Boost 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort Full Retail PCIe"

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nzt:

Hur går det egentligen? Tänkte även passa på och önska mig lite Amd grafikkort till månadens 15%.

Gärna 7950/7970

Hej!
Ingen svar ännu på din fråga, men ärendet har inte glömts bort. Jag hoppas att kunna återkomma med besked inom kort. Jag vidarebefordrar önskemålet gällande 15% så får vi hålla tummarna.
Mvh//Andreas

Skrivet av Garumental:

Jag rekommenderar att ni har en limit på hur många exemplar varje enskild kund får köpa om ni har några liknande kanonerbjudanden i juni för nu ligger de cpuerna ni reade ut på tradera och ebay och säljs för 1000kr mer än ert reapris vilket kanske inte är optimalt för er som borde ha som mål att nå ut och göra så många kunder som möjligt nöjda och glada

Hejsan! Det är vår vanliga rutin att begränsa till 1st/kund, tyvärr missas det ibland pga den mänskliga faktorn vilket vi ber om ursäkt för.
Mvh//Andreas

Skrivet av Bakgrund:

Något ungefärligt datum på när http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7950_vapor-x_b... kommer in? "Sapphire Radeon HD7950 Vapor-X Boost 3GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort Full Retail PCIe"

Hejsan!
Vi fick precis nyss in i lager!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Ingen svar ännu på din fråga, men ärendet har inte glömts bort. Jag hoppas att kunna återkomma med besked inom kort. Jag vidarebefordrar önskemålet gällande 15% så får vi hålla tummarna.
Mvh//Andreas

Hejsan! Det är vår vanliga rutin att begränsa till 1st/kund, tyvärr missas det ibland pga den mänskliga faktorn vilket vi ber om ursäkt för.
Mvh//Andreas

Hejsan!
Vi fick precis nyss in i lager!
Mvh//Andreas

Trevligt! Beställer nog i början på Juni, en till fråga bara. Gäller Never settle reloaded kampanjen på grafikkort med under fyndvaror?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Bakgrund:

Trevligt! Beställer nog i början på Juni, en till fråga bara. Gäller Never settle reloaded kampanjen på grafikkort med under fyndvaror?

Hej,
Nej, tyvärr inte.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Saknar följande produkt i Ert sortiment:

EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX

Men den kommer upp på måndag förmodar jag

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Den läggs ut 29-30:e, och så tickar den över helgen och ev ytterligare någon dag.
Mvh//Andreas

Hur går denna rabatt till? Är det på utvalda produkter?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av el30:

Hur går denna rabatt till? Är det på utvalda produkter?

Hej,
Ja, det är 15% rabatt på utvalda produkter, rabattkod.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Mvh
Andreas

Jag börjar få panik. Börja med 15% idag istället

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Får göra som jag och smygbeställa några saker som inte går under datorkomponenter

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Får göra som jag och smygbeställa några saker som inte går under datorkomponenter

Men jag vill ha datorkomponenter bara

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Mvh
Andreas

Ser gärna att ni har Fractal design R4 vitt på 15%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Patience, my young padawan...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Patience, my young padawan...

Hahah. Måste ha moderkort fan. 4st 7950 som bara ligger. Det känns så fel.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att det är dags och köra igång 15%

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

*host* Gärna en 2TB från Western Digital på SweC-erbjudandet *host*

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

TILL CDON:
Hur kommer det sig att när man får ett SMS från posten att ett brev/paket har skickats från CDON, så står det fortfarande "Varorna packas" när man kollar ordern via Mina sidor? Sen får man inte något kollinummer förns paketet redan är framme i princip?
Det är väl kanske ingen big deal för de flesta kanske, men jag gillar att hålla koll på grejjerna och vill kunna se vart min försändelse befinner sig i transportkedjan.

Skrivet av Navicula:

Ringde supporten ett par gånger men fick inget svar, har ni fika paus på CDON eller vad? Dock på tredje försöket fick jag tag på någon och det är tydligen normalt att THOR Vingtor ska ligga på 50c vid idle. Fläktarna går riktigt lågt eller så är de avstängda, de startar bara då temperaturen når en viss peak.

Japp det är väl bara att behålla mitt värmeelement till laptop och hoppas att fläktarna i datorn vet vad de håller på med Ni som läser detta och letar efter en slimmad laptop som inte får händerna att svettas, THOR laptops uppfyller inte dessa krav. Dock är det bra pris för prestanda i portabelt format.

EDIT Får jag föreslå att CDON förtydligar kontaktuppgifter till THOR laptop support på hemsidan så folk slipper samma trubbel som jag. (Länk på kundservice sidan vore en idé)

Går det inte att göra några ändringar ALLS i BIOS? Typ ändra från Silent till Normal eller Turbo? Om inte borde du väl kunna installera någon programvara för att styra fläkten? (Typ Speedfan http://www.almico.com/sfdownload.php du kan behöva trixa lite, typ andra PWM mode, http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2227401)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ywap:

Saknar följande produkt i Ert sortiment:

EVGA GeForce GTX 780 3GB SC ACX

Men den kommer upp på måndag förmodar jag

Hejsan!
Nu kommer den upp på siten inom några minuter.
Mvh//Andreas

Visa signatur