Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Men det gör ju det inte i verkligheten heller, det låter ju bara en jävla massa om man kör raka rör. Lyssna själv på Scanias egna "reklam" för 730'n. Där mullrar åttan på väldigt tyst.

http://www.youtube.com/watch?v=NLGnL_vs260

Edit: Turbo, tog du bort inlägget? :'( Jag tyckte det var väldigt bra gjort om man gillar ljudet från "out-of-the-box" Scanian.

Precis, ljudet är från "out-of-the-box" Scanian, alltså med ljuddämpare, håller på att ladda upp en ny video med uppdaterat ljud

Permalänk
Medlem

Det var någon som skrev tidigare i tråden om att det skulle gå att ta en truck från German truck simulator och använda den i ETS2.
Är det någon som testat detta och om det fungerar?

Jag är i Schweiz på jobb nu och är långt från min dator.

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Permalänk

Är ju en smaksak så klart, men själv tycker jag att det ska låta en jävla massa, så V8 med raka rör är en självklarhet för mig, speciellt i det här spelet där det inte finns något multiplayer och där AI lastbilarna är väldigt tråkiga.

Permalänk
Medlem

Fick bli en liten Grävmaskin ikväll.

Ingen som vet om det finns någon stabil mod eller som hålls på med, för att få köra mera Lastbil + Släp istället för att dra Trailer hela tiden? Skulle vara kul få köra Skogsbil, Mjölkbil, Lastväxlare med Containers, Grusbil, Flisbil, osv!

Annars Asfaltstrailer / Bil + Släp skulle vara fräckt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

http://ladda-upp.se/files/2013/b54610.png

Ingen som vet om det finns någon stabil mod eller som hålls på med, för att få köra mera Lastbil + Släp istället för att dra Trailer hela tiden? Skulle vara kul få köra Skogsbil, Mjölkbil, Lastväxlare med Containers, Grusbil, Flisbil, osv!

Det finns nog en mod, men ingen jag känner till just nu. Men man kan fråga på SCS forum och kolla om det är möjligt att ha detta i framtiden. Det är ullt möjligt för dem att göra det om det finns några personer som gillar förslaget. jag skulle ge detta ett +1 om du skulle/vågar göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av shysstkille:

Hej
Den har inte blivit släppt än eller?,är det många här som spelar med tsm map?, om inte vad för karta kör ni med då och har ni några speciella trailermod?

Jag har förhoppningsvis fått ordning på dator nu så det är dags att börja spela...

Som Mattias nämnde, juni/juli
Jag körde mycket med TSM, men den blev tråkig snabbt. Den bästa kartan jag vet och som jag kör med just nu är Europe Rebuilding 1.0
Finns inte lika många nya städer som TSM, men dom som finns är hur grymma som helst

Permalänk

[QUOTE="Mattias P;13535039"]50keda's "Lidl prefab. Länk: http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=32&t=5022

Funkar det med Tsm 2.2?

Permalänk

Lite mycket muller tycker jag, men annars

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Lite mycket muller tycker jag, men annars

En V8 ska mullra

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Alltså, bromspedalen i G27. Ska den vara så jäkla hård att trycka ner? Näst intill omöjligt med en kontorsstol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pasilius:

Alltså, bromspedalen i G27. Ska den vara så jäkla hård att trycka ner? Näst intill omöjligt med en kontorsstol

Det sitter en rätt så kraftig fjäder i bromspedalen.
Du får försöka hitta ett sätt så inte stolen åker bakåt när du bromsar

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Det sitter en rätt så kraftig fjäder i bromspedalen.
Du får försöka hitta ett sätt så inte stolen åker bakåt när du bromsar

Jo, får väl dona ihop något

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Jag körde mycket med TSM, men den blev tråkig snabbt. Den bästa kartan jag vet och som jag kör med just nu är Europe Rebuilding 1.0. Finns inte lika många nya städer som TSM, men dom som finns är hur grymma som helst

Har fattat att man måste starta en ny profil för att komma igång. MEN, går det att köra sin gamla profil utan Europe Rebuilding aktiverat i modmenyn samtidigt som man också har den nya profilen med ny karta? Hoppas du vet, vill inte fucka till nåt i onödan när jag lägger in moden och gör en ny. Skulle vara gött om det gick, annars får jag väl bara backup:a min gamla.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

HEHE, vad har du för stol Ja lite tyngd är det men.... Du får väl lägga ett vedträ bakom stolen

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Har fattat att man måste starta en ny profil för att komma igång. MEN, går det att köra sin gamla profil utan Europe Rebuilding aktiverat i modmenyn samtidigt som man också har den nya profilen med ny karta? Hoppas du vet, vill inte fucka till nåt i onödan när jag lägger in moden och gör en ny. Skulle vara gött om det gick, annars får jag väl bara backup:a min gamla.

Alltså, alla profiler kräver inte samma mods. Du ställer in specifikt vilka moddar du vill ha i varje profil. Ett tips är även att du tar en säkerhetskopia innan

Visa signatur

Permalänk

Alltså, alla profiler kräver inte samma mods. Du ställer in specifikt vilka moddar du vill ha i varje profil. Ett tips är även att du tar en säkerhetskopia innan

Ja det var det jag menade, att man kan ha olika modar på olika profiler. Ville nog bara att någon kunde bekräfta när det gäller en så stor/omfattande mod just eftersom man måste göra en ny.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

HEHE, vad har du för stol Ja lite tyngd är det men.... Du får väl lägga ett vedträ bakom stolen

En med hjul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ezkit:

Detta vill jag också se :>

Permalänk

Vedträ kan nog funka,själv så funderade jag på att ta ett spännband runt stolen och spänna i skrivbordet!

Permalänk
Skrivet av Ezkit:

http://ladda-upp.se/files/2013/b54610.png

Har ngn här kört en vanlig lastbil i spelet (inte trailerdragare),har hittade ni den och hur fick ni last till den i sådana fall?

Permalänk
Skrivet av OrientExpress:

Tiilbaka i garaget efter körning mellan London och Bryssel

http://i.imgur.com/LJBYi0N.jpg

Hej
Vad är det för mod du använder till belysningen (bak på hytten och på sidorna)?

Vet ni om man måste installera spelet på samma disk där windows ligger?
Jag skulle ändra en sak i "compatible engine" men fick detta felmeddelandet (kolla länken)då fast jag precis laddat hem filen!

http://img341.imageshack.us/img341/3450/namnls1y.png

Permalänk
Medlem

Men sweet jésus. Har kollat lite på det där med range-split och jag fattar absolut noll
Nöjer mig nog med range än så länge

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Men sweet jésus. Har kollat lite på det där med range-split och jag fattar absolut noll
Nöjer mig nog med range än så länge

Övning ger färdighet Jag kör det just nu och det är grymt när man kan det. Kräver dock en H-låda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Övning ger färdighet Jag kör det just nu och det är grymt när man kan det. Kräver dock en H-låda.

Jo, fick min G27 igår Får väl först studera lite bilder och sedan börja öva i spelet

Edit: Det var ju inte alls svårt. Ser mycket värre ut på bilder än vad det egentligen är

Permalänk
Skrivet av Pasilius:

Jo, fick min G27 igår Får väl först studera lite bilder och sedan börja öva i spelet

Edit: Det var ju inte alls svårt. Ser mycket värre ut på bilder än vad det egentligen är

Jag har en g27 och jag kör med den "vanliga" 1-6 och sen en knapp och då 7-12,vilken kör ni med?

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Jag har en g27 och jag kör med den "vanliga" 1-6 och sen en knapp och då 7-12,vilken kör ni med?

Range-split började med Range men ville ha mer utmaning

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av shysstkille:

Samma här, körde med range i en halv dag och nu kör jag med range-split

Permalänk
Skrivet av shysstkille:

Hej
Vad är det för mod du använder till belysningen (bak på hytten och på sidorna)?

Vet ni om man måste installera spelet på samma disk där windows ligger?
Jag skulle ändra en sak i "compatible engine" men fick detta felmeddelandet (kolla länken)då fast jag precis laddat hem filen!

http://img341.imageshack.us/img341/3450/namnls1y.png

Använder Scanian som Dallyborr har gjort.