Microsoft dementerar rykten om nästa Xbox på E3.

Permalänk

Nintendo göra något nytt?
Märker knappt något skillnad mellan gamecube och wii..
Men wii går fan inte köra på en 40" LCD tv, max 32" ser det ut som, men kan inte testa då så små skärmar har jag inte.
Det är problem med spel där man ska sikta med kontrollen.
Hoppas det är inställnings fel, men hittar inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Blurzone 2?

Nej. Killzone 2

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Om Xbox "3" kommer ha ett 6770 och det släpps år 2013 börjar jag gråta...

Permalänk
Medlem

Jag har en relativt kraftfull PC. Spelar dock bara Crysis 2 och Battlefield 3 på den. Sen gör jag ju massa annat med den. Men jag spelar likförbannat på min Xbox 360. Spelar ingen roll om hårdvara är några år gammal. Ser bra ut och jag har framför allt skoj. Och jag ser fram emot en ny konsoll inom 1-3 år.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Till ozo som sa att wii u kommer KROSSA 360 och ps3 ur prestanda, grafik. LOL
http://www.nordichardware.se/nyheter/662-games/45649-nintendo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Till ozo som sa att wii u kommer KROSSA 360 och ps3 ur prestanda, grafik. LOL
http://www.nordichardware.se/nyheter/662-games/45649-nintendo...

Bara ett rykte. Vi får väl se på E3 hur det ser ut. Tragiskt om den inte är bra mycket bättre annars kommer jag avboka min beställning. Varför köpa ngt som är sämre än det som finns idag. Har dock sett rykten som säger att den kommer köra unreal 4 och det klarar inte 360/ps3 av så vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Bara ett rykte. Vi får väl se på E3 hur det ser ut. Tragiskt om den inte är bra mycket bättre annars kommer jag avboka min beställning. Varför köpa ngt som är sämre än det som finns idag. Har dock sett rykten som säger att den kommer köra unreal 4 och det klarar inte 360/ps3 av så vi får väl se.

Den kommer utan tvekan kunna köra unreal 4, dock skall tilläggas att motorn är mycket modulär och skalbar, bland annat för att den skall kunna appliceras på mobila enheter, så om du tänker dig att WiiU skall kunna köra demon som krävde fyra 580 i SLI så kan det vara en bra ide att tänka om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7487:

Den kommer utan tvekan kunna köra unreal 4, dock skall tilläggas att motorn är mycket modulär och skalbar, bland annat för att den skall kunna appliceras på mobila enheter, så om du tänker dig att WiiU skall kunna köra demon som krävde fyra 580 i SLI så kan det vara en bra ide att tänka om.

är det " samaritan " du pratar om kanske? hur som körde dem det med 3st 580's och det är ju unreal 3 och inte 4.
hur som så om nu wii'et kan köra samaritan så betyder inte det att det kommer köra det i samma upplösning mm. som dem gjorde med de tre 580's

men men, det märks hur den presterar, bra kan man hoppas på!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7487:

Den kommer utan tvekan kunna köra unreal 4, dock skall tilläggas att motorn är mycket modulär och skalbar, bland annat för att den skall kunna appliceras på mobila enheter, så om du tänker dig att WiiU skall kunna köra demon som krävde fyra 580 i SLI så kan det vara en bra ide att tänka om.

Nää givetvis inte då ryktet säger att Wii U kommer baseras på AMD 4800 serie GPUs. Den borde dock vara betydligt mer kapabel än 360/PS3 om det stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Kanske MS släpper en ny nästa jul.
Personligen så tror jag Sony har gjort sitt i konsollbranschen.

Själv köpte jag PS3 bara för Final Fantasy och Castlevania

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Köpte PS3 för final fantasy 13 å sen slutade det med att jag köpte final fantasy 13 till 360 istället och sålde det dagen efter då det var så jäkla uselt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MartenKL:

Xbox 720 tror jag kommer senhösten 2013.
CPU = 4-kärnig Haswell variant i 3,2GHz
RAM = 4GB
GPU = Larrabee Knights Corner (Min högoddsare)
VRAM = 1GB
Internt 4GB Flash.
Tom slot-in för 2,5" HDD/SSD
Tom slot-in för lågprofilsenhet optisk

Båda slot-in enheterna med egen kontaktering så att de får in licenspengar på tillbehör men ger samtidigt kunderna större valfrihet. USB 3.0 två bak två fram. Kinect 2.0 har egen processor (enkärnig variant av dagens Xbox processor), fyra gånger så hög upplösing.

lansering 2013-11-12 för i USA blir det 11/12/13. Extra fyndigt om lanseringen i övriga världen blir 2013-12-11 där det blir 13/12/11 eller 11/12/13 beroende på land. Smart av Microsoft att inte gå ut offentligt i år, med tanke på hur många gamla 360 som håller på att gå sönder.

Ganska fel förutom timingen, men min grundtanke var flera parallella operativ men jag trodde på parallell hårdvara, inte genom virtualisering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Nintendo släpper nytt i höst. Den kommer krossa 360 och PS3 i prestanda. Köp den eller så får du vänta ett par år.

Wow, den krossen uteblev...