Battlefield 4 släpps den 29 oktober

Permalänk

"Tillgång till betan" jomen tjena den lär ju vara unik till den produkten hela vägen ut, precis som i tidigare titlar..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Gött mos

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att han som sitter där på bilden ser ut som Joey Tibbiani från Vänner?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se hur det blir!

Håller tummarna att det är bra, så man har något att spela.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i Xbox One tråden ang Call of Duty: Ghosts

CoD 4: Modern Warfare är ett bissart bra spel, 5/5 utan tvekan, då var det Infinity Ward som jobbade på det helt själva, sen släppte dom Modern Warfare 2, jag blev ganska besviken men det gick inte att förneka att dom faktiskt lyckades förbättra MP ganska mycket så det var helt klart ett 4/5 spel ändå, sen så kom Modern Warfare 3, det var gjort av Infinity Ward och Sledgehammer Games, samarbete, det var pure "mjölka" titel, jag skulle säga 3/5 på det, med andra ord ett "bra" spel men absolut inget mer än så

Nu jobbar Infinity Ward helt själva igen, på ett nytt Call of Duty spel på helt ny motor, detta kan mycket väl bli det nya CoD 4: Modern Warfare, med andra ord den första och riktiga uppföljaren till Call of Duty 4: Modern Warfare, jag tippar på 5/5 spel ärligt talat, djup Character och Weapon Customization, DX11 med Tessellation och hela köret, förhoppningsvis större banor också, dedicated servers, ja hela köret. Ser mer fram emot Ghosts än Battlefield 4 utan tvekan.

DICE misslyckades totalt med Battlefield 3, har förlorat näst intill all respekt för dom, och det säger mycket då jag borde vara definitionen av DICE fanboy då jag varit på DICE kontor och pratat med utvecklarna och lirat BF3 innan det släpptes, spelet är fortfarande i Beta stadie och riktigt ur uselt, det ser verkligen inte ljust ut för Battlefield 4 då dom i princip har tagit BF3 rakt av och gjort lite större banor och ny faction, det kan bli bra men mycket pekar på att det blir en BF3 kopia precis som Black Ops var en kopia på Modern Warfare, med andra ord nu när CoD kliver ur sin "mjölka pengar" fas med ett helt nytt spel i samma changer, så kliver Battlefield ner i mjölka gropen, inget nytt, bara dålig kopia, BF4 blir säkert ett "bra" spel (3/5) men inte mycket mer tyvärr.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd

Hoppas att inte man kan spränga hus och väggar och dylikt, då jag älskar att göra det.

Visa signatur

Mina prylar: Ipad,MacBook pro,Iphone,ipod. Android dynga vill ingen ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Apple är inget spelföretag. shiz.

han skrev ju iofs inte att ea är det värsta spelföretaget i amerika..

Permalänk
Medlem

Dice (or EA) Y u no make Battlefield 1943 to PC with Frostbite 3!? Did the fans tell you they wanted BF3.5?

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Lite tidigt.....är inte trött på bf3 än:)

Men man lär ju köpa det.

Hoppas vi får tillbax lite bf2 grejer i det och inte bara 200 nya perks, gadjets och unlocks....

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nokia12:

Hoppas att inte man kan spränga hus och väggar och dylikt, då jag älskar att göra det.

Varför hoppas du då inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Låt oss nu se om vi får:
- Större squads (6 pers)
- Commander
- E-sportsmöjligheter

Dice bör lyssna på communityt.
Får vi ovanstående ser jag det som ett BF3.5

Detta är anledningen att jag slutade spela bf3 för länge sedan. Gör mig nästan lite ledsen för spelet har potential.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Har lirat nästan hela BF serien, men smått besviken på de två senaste så denna gången väntar jag tills det är släppt och ser vad folk tycker innan jag köper det.

Hittbox? Ducka bakom en sten och bli träffad i alla fall eller sikta meter från folk och träffa dem???? Dåligt.

Betala för att få spela beten? Va? Betan är ju till för att hitta stora fel i spelet och är ett sätt att prova det i större skala och rätta till de värsta felen innan man säljer det. Skall folk betala för att hjälpa till med detta? Då tycker jag att dom kan lira den där betan själv, jag kommer inte göra detta åt dem.

Gnidet dåligt snålt...

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem

börjar bli plågsamt medveten om att det är dags för lite ny hårdvara...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

aldrig varit ett större COD-fan, men ghosts ser intressant ut.... är nästan så jag ser fram mer imot hur ghosts kmr bli än bf4.... :s

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem

Bara jag som hoppats på ett Battlefield Bad Company 3?

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Skrivet av nokia12:

Hoppas att inte man kan spränga hus och väggar och dylikt, då jag älskar att göra det.

Den där meningen var nog den mest svårtydda på väldigt länge!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Att dom redan sätter ett releasedatum är skrämmande, även fast det är 'standard' hos många oseriösa utvecklare.

Skrivet av zhrooms:

Metakritik kan slänga sig i väggen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vackaan:

Bara jag som hoppats på ett Battlefield Bad Company 3?

Du är absolut inte den enda!

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Hoppas Battlefield 4 inte har några stora problem tex att inte kunna starta som jag hade mycket problem med i 3:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Att dom redan sätter ett releasedatum är skrämmande, även fast det är 'standard' hos många oseriösa utvecklare.

Samma visa som för BF3. Alpha och Beta kommer man att inte ge mer än 2-3 månader och allt kommer att göras för att hålla datumet. Kommer sluta med att BF4 kommer fortfarande vara i beta-stadiet månaderna efter release.

Nej, jag är tyvärr inte alls imponerad av BF4 och känner inte alls samma hype som jag hade inför BF3. Tvärtom lutar allt till att historian kommer att upprepa sig själv. Som grädde på mosen så kommer BF4 vara tillgänglig till 360/PS3 vilket innebär att den inte alls kommer att vara så mycket mer utvecklat än BF3.

Jag kommer dessutom gissa på att det inom 6-12 månader efter BF4 antigen kommer BF5 eller BC3. Gissar på BC3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Bara jag som tycker att han som sitter där på bilden ser ut som Joey Tibbiani från Vänner?

Trodde jag var ensam, haha!

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Samma visa som för BF3. Alpha och Beta kommer man att inte ge mer än 2-3 månader och allt kommer att göras för att hålla datumet. Kommer sluta med att BF4 kommer fortfarande vara i beta-stadiet månaderna efter release.

Nej, jag är tyvärr inte alls imponerad av BF4 och känner inte alls samma hype som jag hade inför BF3. Tvärtom lutar allt till att historian kommer att upprepa sig själv. Som grädde på mosen så kommer BF4 vara tillgänglig till 360/PS3 vilket innebär att den inte alls kommer att vara så mycket mer utvecklat än BF3.

Jag kommer dessutom gissa på att det inom 6-12 månader efter BF4 antigen kommer BF5 eller BC3. Gissar på BC3

Spåkärring, varför efter redan 6-12 månader? Att släppa uppföljare vart annat år är inte fel.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

ni som har premium nu på bf3 kommer få beta access iaf,kan hitta det på speldetaljer på origin

Permalänk

too soon...

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk

Hoppas på att hitdetection kommer att ligga på serversidan. Sjukt irriterande med folk som fuskar och framförallt tråkigt att man alltid undrar om man möter nån som är riktigt bra om de verkligen är det eller om de kör med makros och annat skit.

Mindre fusk alltså!

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Något att undvika. Efter BF3 så känner jag helt ärligt inget sug efter Battlefield alls.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Något att undvika. Efter BF3 så känner jag helt ärligt inget sug efter Battlefield alls.

Har du "premium" (aka alla expansioner) ? Kände likadant förut, tills jag såg bf3+premium för 200kr inne på game. Expansionerna gjorde spelet i mitt tycke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Spåkärring, varför efter redan 6-12 månader? Att släppa uppföljare vart annat år är inte fel.

För att sedan release år 2002 så har DICE släppt en ny BF i princip varje år Dessutom är du mer än bara naiv om du tror att EA tänker vänta 2 år efter BF4 för nästa kassako, självklart kommer de vilja släppa en BC3.

Vart annat år är självklart inte fel, det ger tid till att faktiskt arbeta på uppföljaren till skillnad från t.ex COD-serien. Däremot önskar man att EA kunde släppa på tyglarna lite och låta det gå 3 år istället om det nu skulle behövas, vilket BF3 så tydligt behövde när det kom.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Samma visa som för BF3. Alpha och Beta kommer man att inte ge mer än 2-3 månader och allt kommer att göras för att hålla datumet. Kommer sluta med att BF4 kommer fortfarande vara i beta-stadiet månaderna efter release.

Nej, jag är tyvärr inte alls imponerad av BF4 och känner inte alls samma hype som jag hade inför BF3. Tvärtom lutar allt till att historian kommer att upprepa sig själv. Som grädde på mosen så kommer BF4 vara tillgänglig till 360/PS3 vilket innebär att den inte alls kommer att vara så mycket mer utvecklat än BF3.

Jag kommer dessutom gissa på att det inom 6-12 månader efter BF4 antigen kommer BF5 eller BC3. Gissar på BC3

Ett BC3 hade jag gärna sett. Unikt, speciellt BC1 med sin väldigt humoristiska och öppna kampanj. Mer sådant så köper jag förmodligen!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Är jag den enda som tänker "Eftersom Bf4 verkar väldigt likt Bf3 så kan de tagit en hel del direkt från Bf3 och lägga det i Bf4 och rättat till de största problemen som communityn klagat på"? Låter dumt att släppa ett helt nytt spel för att fixa sånt men de misslyckades också totalt med singleplayern som en hel del klagat på, kan vara en stor anledning varför man gör ett nytt spel. Och tjäna pengar såklart. Trots alla problem och buggar i Bf3 så är det något som inte går att neka, Bf3 HAR stor potential!

Vet ni vem youtubern FrankieOnPCin1080p är?

Hur som helst så pratar han lite om hitregistrationen i Bf3 och varför den är som den är och enligt honom fanns problemet inte ens i Alphan utan att det började någon gång efter Back to Karkand DLCn.

Kan detta stämma?

För övrigt så är jag faktiskt lite hypad för CoD Ghosts, har aldrig varit ett CoD-fan men det känns som de kan lyckas med detta!