Battlefield 4 släpps den 29 oktober

Permalänk
Medlem

Hoppas att nästa Battlefield blir BC3, hade mycket roligare i BC2 än vad jag haft i BF3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som jag skrev i Xbox One tråden ang Call of Duty: Ghosts

CoD 4: Modern Warfare är ett bissart bra spel, 5/5 utan tvekan, då var det Infinity Ward som jobbade på det helt själva, sen släppte dom Modern Warfare 2, jag blev ganska besviken men det gick inte att förneka att dom faktiskt lyckades förbättra MP ganska mycket så det var helt klart ett 4/5 spel ändå, sen så kom Modern Warfare 3, det var gjort av Infinity Ward och Sledgehammer Games, samarbete, det var pure "mjölka" titel, jag skulle säga 3/5 på det, med andra ord ett "bra" spel men absolut inget mer än så

Nu jobbar Infinity Ward helt själva igen, på ett nytt Call of Duty spel på helt ny motor, detta kan mycket väl bli det nya CoD 4: Modern Warfare, med andra ord den första och riktiga uppföljaren till Call of Duty 4: Modern Warfare, jag tippar på 5/5 spel ärligt talat, djup Character och Weapon Customization, DX11 med Tessellation och hela köret, förhoppningsvis större banor också, dedicated servers, ja hela köret. Ser mer fram emot Ghosts än Battlefield 4 utan tvekan.

DICE misslyckades totalt med Battlefield 3, har förlorat näst intill all respekt för dom, och det säger mycket då jag borde vara definitionen av DICE fanboy då jag varit på DICE kontor och pratat med utvecklarna och lirat BF3 innan det släpptes, spelet är fortfarande i Beta stadie och riktigt ur uselt, det ser verkligen inte ljust ut för Battlefield 4 då dom i princip har tagit BF3 rakt av och gjort lite större banor och ny faction, det kan bli bra men mycket pekar på att det blir en BF3 kopia precis som Black Ops var en kopia på Modern Warfare, med andra ord nu när CoD kliver ur sin "mjölka pengar" fas med ett helt nytt spel i samma changer, så kliver Battlefield ner i mjölka gropen, inget nytt, bara dålig kopia, BF4 blir säkert ett "bra" spel (3/5) men inte mycket mer tyvärr.

Jag kanske inte har lika stora förhoppningar om ghosts som dig och jag tyckte personligen om Battlefield 3, men du får ändå en "gilla" av mig. För en gångs skull är det någon som har en normal, logisk utvärdering av det nya, och de äldre, CoD. Istället för det typiska "OMG COD 12 YEAR OLD NOOBS ONLEH".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ett BC3 hade jag gärna sett. Unikt, speciellt BC1 med sin väldigt humoristiska och öppna kampanj. Mer sådant så köper jag förmodligen!

Kan ju alltid hoppas. Tror att BC3 antagligen varit i tidigt stadie sedan en tid tillbaka. BF4 (eller BF3.5 som jag ser det) kommer att agera grund för BC3. Har man rätt/tur så kommer BC3 bli ganska bra.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Hoppas att spelet fungerar när det släpps också, till skillnad från en viss föregångare.

Varför skulle det fungera? Har någonsin ett EA-spel fungerat på release?

BF4 kommer vara ospelbart på release och ett antal dagar/veckor därefter. Det enda du kommer höra EA säga är 'trycket på servrarna blev större än vi trodde'...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Men! Ville ju ha Bad Company 3, detta är mer en stor Bf3 patch eller expansion? Ser iallafall ut så, imo.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Sammanträffande att datumet kom kort efter den "riktiga" presentationen av CoD:Ghost? Tror DICE är nervösa som fan över detta och de borde de vara. Folk är inte sugna på ytterligare en BF expansion vilket detta verkar vara.

Faktum är att jag avskyr CoD sen tidigare och nu BF så det känns som att man får ge CoD en chans...till PS4an då såklart.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som jag skrev i Xbox One tråden ang Call of Duty: Ghosts

DICE misslyckades totalt med Battlefield 3, har förlorat näst intill all respekt för dom, och det säger mycket då jag borde vara definitionen av DICE fanboy då jag varit på DICE kontor och pratat med utvecklarna och lirat BF3 innan det släpptes, spelet är fortfarande i Beta stadie och riktigt ur uselt, det ser verkligen inte ljust ut för Battlefield 4 då dom i princip har tagit BF3 rakt av och gjort lite större banor och ny faction, det kan bli bra men mycket pekar på att det blir en BF3 kopia precis som Black Ops var en kopia på Modern Warfare, med andra ord nu när CoD kliver ur sin "mjölka pengar" fas med ett helt nytt spel i samma changer, så kliver Battlefield ner i mjölka gropen, inget nytt, bara dålig kopia, BF4 blir säkert ett "bra" spel (3/5) men inte mycket mer tyvärr.

Ja du, hur ska man göra en uppföljare annat än nya banor/vapen och forsättning på storyn? F.ö. så är Black ops inte det minsta likt MW. Treyarch gjorde ett oerhört bra jobb och det var nästan som ett nytt spel.. Har ingen aning om vad du babblar om på den punkten.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 - Moderkort: Asus Sabertooh Z77 - CPU: Intel Core i7 3770k @ 4.6Ghz, Corsair H100 - GPU: EVGA GTX 690 @ 680SLI - RAM: G.Skill ripjaws 16gb @ 2133Mhz - Nätagg: Corsair proffesional series 1200w - HDD: Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64mb - SSD: Samsung 830-Desktop series 256gb

Permalänk
Skrivet av rallyreavan91:

Hoppas på att hitdetection kommer att ligga på serversidan. Sjukt irriterande med folk som fuskar och framförallt tråkigt att man alltid undrar om man möter nån som är riktigt bra om de verkligen är det eller om de kör med makros och annat skit.

Mindre fusk alltså!

Jag bojkottar BF4 just av dessa två anledningar + att eländet är överprisat och att kidzen lockas att betala en massa för expansionspack, extra vapen cammo, bögiga dog tags och annat skit. Har inte spelat skiten nämnvärt på två månader nu och kan konstatera att det finns låååångt bättre spel.

DICE och EA är inget annat än luder som fejkar orgasm samtidigt som man blåser sina kunder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon214934:

Har du "premium" (aka alla expansioner) ? Kände likadant förut, tills jag såg bf3+premium för 200kr inne på game. Expansionerna gjorde spelet i mitt tycke.

Av ren principsak vill jag inte köpa Premium och DLC då det är skit enligt mig. DLC kan jag köpa om det är i expansionsform, men Premium är bara trams.

Permalänk
Medlem

Varför gör dom en cod Fan va besviken man blir.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Vet ni vem youtubern FrankieOnPCin1080p är?

Hur som helst så pratar han lite om hitregistrationen i Bf3 och varför den är som den är och enligt honom fanns problemet inte ens i Alphan utan att det började någon gång efter Back to Karkand DLCn.

Enligt mitt minne så var hit detection rätt så dålig sedan launch (spelade aldrig alpha/beta). Så det var inget som kom i ett DLC paket.

*Egen åsikt och teorier*
Min synpunkt på hur BF4 kommer att bli, med tanke på BF3 är att det kommer bli mycket förbättringar. DICE har tagit åt sig de flesta buggar men istället för att fixa till det i BF3 vilket ofta kostar mer pengar(dvs, modifiera ett existerande spel) så gör de det genom att skapa ett nytt (billigare).

Om mina gissningar är rätt så kommer 95% av alla buggar i Battlefield 3 vara borta i Battlefield 4, balanseringen av vapen kommer vara okej från början (data från BF3, det är faktiskt väldigt balanserat nu). Då de har testat väldigt många olika typer av kartor till Battlefield 3 och därför har data på hur populära de olika kartorna är i den typen spel som Battlefield 3 (& 4) är så kommer de att utöka Battlefield 4 med de.

Kort och gott - Battlefield 3 har varit en enorm BETA version av Battlefield 4 för att ta reda på vad den större mängden spelare gillar (då Battlefield 3 drog en stor publik, inklusive mig - mitt första FPS spel online). Det har varit deras enda sätt för att få reda på den informationen de behövde och då var risktagande en faktor i spelet.

Releasen kommer bli problematisk, det kommer vara problem den första dagen med servrarna vilket faktiskt är väldigt logiskt, om en sådan stor användarbas ska komma åt en databas samtidigt - Det är i princip samma sak som en DDOS attack (okej, inte direkt men ni fattar?)

Jag älskar Battlefield 3, ett grymt spel att luta sig tillbaka på och ha grymt kul med vänner(spelkvalité), njuta av grafiken/animationer (ögongodis) samt lyssna på det fantastiska ljudet som är i Battlefield 3(Ibland tar man ljudet för givet, men man lär sig uppskatta det när man går tillbaka till äldre titlar).

Dock hoppas jag de fixar mortar i Real Hardcore (ingen minimap). Lycka till att använda mortar utan att faktiskt se vart man skjuter xD

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

massa text

Och det bästa är, att vi betalar för deras misslyckande med BattleFail 3. Hur jävla fantastiskt och genomtänkt är inte det ekonomiskt

"Vi släpper BattelFail 3.5 och tar 600 spänn (igen) för skiten. Å så får communityn som de ville ha det.. medan vi skrattar hela vägen till banken."

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Om mina gissningar är rätt så kommer 95% av alla buggar i Battlefield 3 vara borta i Battlefield 4, balanseringen av vapen kommer vara okej från början (data från BF3, det är faktiskt väldigt balanserat nu). Då de har testat väldigt många olika typer av kartor till Battlefield 3 och därför har data på hur populära de olika kartorna är i den typen spel som Battlefield 3 (& 4) är så kommer de att utöka Battlefield 4 med de.

Kort och gott - Battlefield 3 har varit en enorm BETA version av Battlefield 4 för att ta reda på vad den större mängden spelare gillar (då Battlefield 3 drog en stor publik, inklusive mig - mitt första FPS spel online). Det har varit deras enda sätt för att få reda på den informationen de behövde och då var risktagande en faktor i spelet.

Jag älskar Battlefield 3, ett grymt spel att luta sig tillbaka på och ha grymt kul med vänner(spelkvalité), njuta av grafiken/animationer (ögongodis) samt lyssna på det fantastiska ljudet som är i Battlefield 3(Ibland tar man ljudet för givet, men man lär sig uppskatta det när man går tillbaka till äldre titlar

Låt säga att majoriteten av buggarna är borta från BF3, men eftersom det är ett "nytt" spel på "uppgraderad" motor så lär det komma en enorm hög med nya buggar så kommer inte direkt bli bättre, även om det är mycket mindre än det var i BF3 release, så är det fortfarande oacceptabelt, jag litar inte på DICE för fem öre på att dom ger oss en näst intill felfri launch. BF3 är fruktansvärt obalanserat än idag, flera vapen är totalt förstörda så pistol nästan är bättre. Dom som faktiskt har hand om vapnena i BF3 bör bli avskedade omedelbart, spelar ingen roll om dom testat många banor, dom har ingen aning om vilka som faktiskt är bra, jag tror nog att endast en bråkdel av alla spelarna faktiskt har provat på alla banor, inte ens folk som köpt premium lär ha provat varenda bana, folk som äger servrar är ofta inte spelare själva, dom går in och kollar vilka som är populära sen drar dom igång servern, inte mer än så.

Hör du inte själv hur efterblivet det låter att dom tagit betalt för ett Beta Spel, jag har lagt ut strax över 700kr för en Beta, som dessutom är relativt dålig. Det är helt jävla oacceptabelt, sen så har dom vetat sedan Battlefield 2 vad spelarna vill ha, alltså i strax över 7 år har dom haft full koll, betan till Battlefield 3 var rättare sagt Bad Company, destruction och nya game modes så som succén Rush, mindre banor, nya vapen, färre klasser.. vad har dom då bakom sig? Jo hela Battlefield 2 med Special Forces Expansion och DLC, Bad Company 1 för att komma in på konsolmarknaden och Bad Company 2 även på PC för att se hur PC spelarna reagerade, med andra ord dom hade en sjukt jäkla bra bakgrund att bygga Battlefield 3 på, jag var så fruktansvärt taggad på BF3 när det annonserades, köpte hem Posters och var mycket aktiv på officiella EA forumet, följde zh1nt0 som en hök för att inte missa någon saftig BF3 info, hade verkligen stenkoll på hur spelet skulle bli, dom lovade så jädra mycket och om det kommande E-Sport stödet m.m., blev inbjuden till DICE kontor i Stockholm och pratade t.ex. med Lars Gustavsson som var Lead Designer till BF2, Producer till BF1942 och Multiplayer Lead Designer till BF3, när jag pratade med honom så lät det som han hade exakt samma inställning som mig angående Battlefield, segare gameplay med episka situationer precis som ArmA, betydligt större banor som i BF2 där man faktiskt jobbade som ett Team och 7-manna squads faktiskt jobbade ihop, så jag blev bra jävla förvånad när BF3 äntligen släpptes, spelet var verkligen helt tvärt emot vad Lars stod för, men det är ju inte så konstigt att förstå heller när det ganska uppenbart är EA som drar i tyglarna i bakgrunden för att göra en "CoD" killer, locka åt sig en skara Call of Duty spelare, vilket dom även gjorde så på så vis lyckades EA och DICE, men dom svek oss Battlefield 2 spelare något fruktansvärt, dom höll verkligen ingenting vad dom lovade, garanterat över hälften av löftena åkte ner i soptunnan direkt efter release och det blev helt tyst, nästa gång dom öppnade käften var vid Back To Karkand DLC, det var ju "lagom" planerat när alla BF2 spelare whinade sönder på spelet, så gav DICE oss "ynka" 4st gamla BF2 banor för att lugna oss.

Jag litar alltså inte en sekund på DICE längre, har spelat deras spel sedan Codename Eagle som släpptes för snart 15 år sedan, jag verkligen avgudade DICE och var så stolt över att dom var Svenska, men inte längre, dom är inte Svenska längre då dom blir överkörda av EA, dom är ett gäng puppets som gör som dom blir tillsagda.

Var har vi lärt oss av Battlefield 3? Jo lita inte på något för fem öre, risken finns att hälften av det dom säger är ren lögn för falsk marknadsföring, det var så fruktansvärt många människor på EA's officiella BF forum innan spelet släpptes, vi sa precis vad vi ville ha i BF3, i flera månader skapades det riktigt bra forumtrådar med djupa diskussioner om hur dom kunde förbättra spelet, zh1nt0 (Community Manager) förmedlade feedbacken till "Developer Teamet" ett flertal gånger, han garanterade att informationen kom fram, men hur blev spelet, hölls ens något av vad dom lovade, påverkade forumet(fansen) ens spelet? Svar: Nej, inte det minsta, inte en jävla gnutta

Battlefield 3 gjordes bakom stängda dörrar, utan feedback av icke gamers för casual players, största målet att roffa åt sig Call of Duty spelare (en yngre publik, där pengarna finns)

Och som sagt, dom lyckades, så jag borde faktiskt gratulera DICE och EA på ett mycket bra jobb, deras mål var som sagt att få en större Casual publik, och ta mig fan de gjorde dom, med råge.

Det tråkiga är att Battlefield gjordes AV Gamers.. FÖR Gamers, Battlefield 2 var ett väldigt avancerat spel jämfört med dagens spel, men då 2005 var det inte något speciellt direkt, det Battlefield 2 erbjöd som inga andra moderna shooters gjorde, var storleken på spelet, enorma lag och banor, en perfekt balans verkligen.

Det var vi som spelade Battlefield 2, som hyllade Battlefield 3 långt innan det ens släpptes, för vi visste vad DICE var kapabla till, och vad dom lovade så tydde det på att bli utan tvekan det bästa Battlefield som gjorts, vi var så sjukt entusiastiska, hade Battlefield 3 sålt lika många kopior utan Battlefield 2 fansen som verkligen lyfte spelet till skyarna? Knappast, vi som gav dom den där rejäla boosten från ingenting, vad fick vi av Battlefield 3? Ingenting, bokstavligen spottade dom oss i ansiktet efter vi hade gett dom gratis PR i ett år.

Skrivet av Reyintaz:

Jag älskar Battlefield 3, ett grymt spel att luta sig tillbaka på och ha grymt kul med vänner(spelkvalité)

Du kallar Battlefield 3 för spelkvalité, *skakar på huvudet*, vad du kallar 'spelkvalité' är skräp i jämförelse mot spelkvalité för 7 år sedan, tänk dig hur kul du har nu med vänner, du skulle garanterat haft 5 gånger roligare i Battlefield 2 under dess gyllene dagar, lanade ta mig fan nästan flera gånger i månaden, fanns inget snack om att ens spela något annat när man kunde sitta 6 pers i BF2 i en egen squad, dela upp oss i smågrupper och samarbeta med helikopter, tank och sniper, kunde sitta 16 timmars pass non stop på Battlefield Gotland, fylla en hel Blackhawk bara vi själva på Mashtuur City, plöja halva laget och flyga ut våra trupper och släppa av dom på hustaken i staden, det var definitionen av "episkt" verkligen, känslan man fick i BF2 har jag endast fått en eller två gånger under 250 timmar i Battlefield 3, och det var kanske en månad efter release, på Operation Métro i Conquest 64 Player, körde 4 pers squad med vänner, jag körde och en i turret, dom andra två sprang bakom tanken en lagade och en var AT, plöjde ner motståndarlaget som ingenting, tror jag fick uppåt 65-0, körde runt mitt i stan på små tighta gator med soldater som springer runt tanken och det är explosioner och verkligenkrig utanför, då känndes det verkligen som gamla goda Battlefield 2, men that's it, generellt sett så har det bara varit en stor besvikelse, folk blir hypade efter nya DLC men dom tröttnar man på efter några timmars nötande.

Åter till BF4, risken är hur som väldigt väldigt stor att Battlefield 4 följer i Battlefield 3's fotspår, vilket i princip kommer en gång för alla att schasa ut oss så kallade "Veteraner", kommer alltså bara finnas Casuals kvar, då är spelet nere på Call of Duty nivå, då är det vi en gång minns helt dött, då är gnistan så att säga ute för gott.

Min gnista är dock fortfarande vid liv, en liten del av mig vill fortfarande tro på att DICE kan styra upp och verkligen göra en riktig uppföljare på Battlefield 2, det är inte för sent, dom har resurserna, dom har kunskaperna, frågan är bara, kommer dom göra det? Får dom göra det för EA? Vi kan inget annat än att vänta och se, jag tänker för mig själv att jag inte vill köpa BF4, men samtidigt så säger en del av mig, självklart måste jag köpa det, det är ju Battlefield för fan, jag har köpt varje Battlefield som någonssin gjorts, vid varje release, hur ska jag kunna bryta mönstret? Inte svårt att föreställa sig hur DICE/EA kommer försöka locka till gamla Veteraner genom att säga att det är en riktig uppföljare till BF2 precis som dom gjorde innan BF3, men vilken lögn, det var kanske 90% Bad Company 2 och 10% BF2 (Kartstorlek/Flyg/Mortar).

Wall of Text of Truth of Joden with Sprinkles

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Exxelent:

Apple är en våtdröm jämfört med EA...

Båda företag släpper produkter som folk vill ha, verkligen värdelösa företag eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Alla ni "experter" som kan se in i framtiden! Kan ni vara snälla och säga morgondagens tipsresultat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur detta blir. Bara småsaker som det slarvats med i 3:an inte återuppstår i 4:an. C4 paradroppande bör stoppas bums och DICE, FIXA PKS-07 siktet! Det är en pixelerad röra.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande så otroligt besviken på Battlefield 3 så kommer av ren dissrespect mot EA inte ens titta på BF4.

BF2 var enligt mig ett var världens bästa spel genom tiderna, och hur de fullständigt kunde förstöra en sådan fin spelserie är för mig ett mysterium. De har fullständigt lämnat den gamla känslan och anpassat sig helt och hållet för att BARA tjäna så mycket pengar som möjligt. Finns ingen "teamwork" känsla kvar i Battlefield what so ever. EA får en "Feesk" av 5 möjliga...

EDIT: Kommer ihåg tiden då man gled ner till ett internet-cafe, satte sig med 2 polare, en lirade Support, en Medic och en sniper. Vi hade stört bra kommunikation och teamplay vilket gjorde att vi fullständigt körde över de servrar vi var i (Ony.inf ofc ^^)

I bf3 försökte vi göra samma sak, problemet nu är bara det att plötsligt kommer det någon springandes/skjutandes och ace:ar hela gruppen "cod-style"... Hela det gamla tänket med taktiker och teamplay har enligt mig fullständigt suddats ut...

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

Jag är fortfarande så otroligt besviken på Battlefield 3 så kommer av ren dissrespect mot EA inte ens titta på BF4.

BF2 var enligt mig ett var världens bästa spel genom tiderna, och hur de fullständigt kunde förstöra en sådan fin spelserie är för mig ett mysterium. De har fullständigt lämnat den gamla känslan och anpassat sig helt och hållet för att BARA tjäna så mycket pengar som möjligt. Finns ingen "teamwork" känsla kvar i Battlefield what so ever. EA får en "Feesk" av 5 möjliga...

EDIT: Kommer ihåg tiden då man gled ner till ett internet-cafe, satte sig med 2 polare, en lirade Support, en Medic och en sniper. Vi hade stört bra kommunikation och teamplay vilket gjorde att vi fullständigt körde över de servrar vi var i (Ony.inf ofc ^^)

I bf3 försökte vi göra samma sak, problemet nu är bara det att plötsligt kommer det någon springandes/skjutandes och ace:ar hela gruppen "cod-style"... Hela det gamla tänket med taktiker och teamplay har enligt mig fullständigt suddats ut...

Spelen anpassar sig efter hur det ser ut. tyvärr så tog COD över "FPS war-shooter". vilket även formade industrin. dagens ungdomar vill tydligen spela "one-man army" och skiter fullständigt i allt vad teamplay och taktik heter.

Känner massvis med BF haters som bara spelar COD och höjer spelet högt över skyarna för deras "innovativa spelform och grafik"

P.S Dessa haters är unge fär 18-20 år gamla vilket får mig att vilja ta självmord!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zhrooms:

*Wall of text*

Seså, seså. Vi behöver inte en 2-sidors uppsats om din kärlek till Battlefield-serien, vi fattar att du är skärrad över förändringarna som gjorts och det jag ser är att du bland annat saknar lagarbetet i BF2 på hög nivå.
Frågan är bara varför du inte spelar Arma2/Arma3 i så fall, det är så mycket mer avancerat än BF2 om man spelar med 5+ pers med röstkommunikation och medan det inte är ett BF-spel så är det vad du verkar sakna mest efter att ha läst din text.

Förändringar sker alltid och man kan inte förhindra dem, att BF3 inte är som BF2 har nog mycket att göra med att spel blir mer och mer populärt och de måste anpassas till en bred marknad och då är det inte så passande att ha en avancerad militärsimulator om du förstår vad jag menar.
Man kan alltid spela gamla spel som BF2 i modern tid, jag vet inte om BF2 har online-stöd men det finns ju annars definitivt LAN-lobbies att joina.

Själv så spelade jag mitt första BF-spel som var BFBC2, en av de roligaste MP-shooters jag någonsin spelat följt av BF3, en rejält snygg med kanske lite sämre gameplay som du säger fast jag upplever det inte på den nivån du gör det. Jag tycker helt klart att BF3 är ett Top10-spel från 2011.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Man kan alltid spela gamla spel som BF2 i modern tid, jag vet inte om BF2 har online-stöd men det finns ju annars definitivt LAN-lobbies att joina.

Så jäkla gammalt är inte BF2! Det är från 2005, och det hade inte ens en SP-kampanj, det var ett renodlat MP-spel.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Yes! Fasen va sweet! Älskar BF-serien och detta kommer bli det grymmaste någonsin!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bandite:

Så jäkla gammalt är inte BF2! Det är från 2005, och det hade inte ens en SP-kampanj, det var ett renodlat MP-spel.

2005 är gammalt för mig
Och ja, jag förstår att det var ett renodlat MP-spel men det jag menar med LAN-lobbies är ju såklart lobbies där man spelar multiplayer, inte SP!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Som jag skrev i Xbox One tråden ang Call of Duty: Ghosts

CoD 4: Modern Warfare är ett bissart bra spel, 5/5 utan tvekan, då var det Infinity Ward som jobbade på det helt själva, sen släppte dom Modern Warfare 2, jag blev ganska besviken men det gick inte att förneka att dom faktiskt lyckades förbättra MP ganska mycket så det var helt klart ett 4/5 spel ändå, sen så kom Modern Warfare 3, det var gjort av Infinity Ward och Sledgehammer Games, samarbete, det var pure "mjölka" titel, jag skulle säga 3/5 på det, med andra ord ett "bra" spel men absolut inget mer än så

Nu jobbar Infinity Ward helt själva igen, på ett nytt Call of Duty spel på helt ny motor, detta kan mycket väl bli det nya CoD 4: Modern Warfare, med andra ord den första och riktiga uppföljaren till Call of Duty 4: Modern Warfare, jag tippar på 5/5 spel ärligt talat, djup Character och Weapon Customization, DX11 med Tessellation och hela köret, förhoppningsvis större banor också, dedicated servers, ja hela köret. Ser mer fram emot Ghosts än Battlefield 4 utan tvekan.

DICE misslyckades totalt med Battlefield 3, har förlorat näst intill all respekt för dom, och det säger mycket då jag borde vara definitionen av DICE fanboy då jag varit på DICE kontor och pratat med utvecklarna och lirat BF3 innan det släpptes, spelet är fortfarande i Beta stadie och riktigt ur uselt, det ser verkligen inte ljust ut för Battlefield 4 då dom i princip har tagit BF3 rakt av och gjort lite större banor och ny faction, det kan bli bra men mycket pekar på att det blir en BF3 kopia precis som Black Ops var en kopia på Modern Warfare, med andra ord nu när CoD kliver ur sin "mjölka pengar" fas med ett helt nytt spel i samma changer, så kliver Battlefield ner i mjölka gropen, inget nytt, bara dålig kopia, BF4 blir säkert ett "bra" spel (3/5) men inte mycket mer tyvärr.

även med alla små fel och brister BF3 har så är gameplay överlägset något COD spel som någonsin släppts, har någon på infinity ward hört talas om rekyl? och när folk får sju kills eller vadfan det är, ja då får du en liten trevlig raket så att du kan fragga 10-15 pers till med oneshot mini nukes, sjukt realistiskt!
heartbeat sensor? Sounds legit! i COD låter dessutom alla vapen precis likadant "PEW PEW PEW" helt sjukt orealistiskt på alla plan, dessutom går de nu ut med "DYNAMIC MAPS, DESTRUCTION" Grattis! DICE har haft det i sina spela i 10 års tid, det är fan inte för inte "Meanwhile in COD a window broke" är det mest träffsäkra memet of all time. IW är pajasar jämfört med Dice.

COD kan gräva ner sig, kommer inte sitta och spela den legografiksskiten när ARMA 3 och BF4 kommer att spöa skiten ur COD på samtliga fronter som vanligt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av feesk:

EDIT: Kommer ihåg tiden då man gled ner till ett internet-cafe, satte sig med 2 polare, en lirade Support, en Medic och en sniper. Vi hade stört bra kommunikation och teamplay vilket gjorde att vi fullständigt körde över de servrar vi var i (Ony.inf ofc ^^)

I bf3 försökte vi göra samma sak, problemet nu är bara det att plötsligt kommer det någon springandes/skjutandes och ace:ar hela gruppen "cod-style"... Hela det gamla tänket med taktiker och teamplay har enligt mig fullständigt suddats ut...

kan va för att ni är kass också, jag gör precis samma sak med mina polare i BF3, en full squad på webhallens servrar och vi förlorar inte om vi inte möter två likvärdiga squads. Visst kan jag köra rambo på "4 PLAY RUSSIA NOOBS ONLY" och bara springa o mata med M240. Men då är det för att jag är så förbannat mycket bättre än alla ryssar på servern så att jag kommer undan med det. Prova det på en webhallen server eller annan server med skillat folk så är du död innan du vet ordet av.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

600 svenska riksdaler för ett PC spel?!
Nej, EA ska inte ha mina pengar, och alla som köper BF4 är en del av problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

kan va för att ni är kass också, jag gör precis samma sak med mina polare i BF3, en full squad på webhallens servrar och vi förlorar inte om vi inte möter två likvärdiga squads. Visst kan jag köra rambo på "4 PLAY RUSSIA NOOBS ONLY" och bara springa o mata med M240. Men då är det för att jag är så förbannat mycket bättre än alla ryssar på servern så att jag kommer undan med det. Prova det på en webhallen server eller annan server med skillat folk så är du död innan du vet ordet av.

Min erfarenhet av Webhallen servrar är att där är smockfullt med ryssar och andra individer

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot detta med lagom mycket optimism! Hoppas verkligen de kan göra något bra

Permalänk
Medlem

alltså 700kr för ett pc spel? origin är ju helt sjukt dyrt.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag förbokade på greenmangaming.com för 55 dollar den 4 april. Tycker det är ett acceptabelt pris för den vanliga utgåvan (utan expansionspack), jag resonerar så att det lär ju komma Premium och förra gången så förbokade man med Back to Karkand och sedan köpte Premium så betalade man ju 2 gånger för Karkand

Oavsett många brister så har jag ändå haft sjukt jävla roligt med BF3. Är ingen DICE fanboy, men deras spel har ända sedan Codename Eagle erbjudit mig personligen det största nöjet i multiplayer.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det kommer säkert bli ett häftigt och roligt spel om man gillar shooters, och jag vågar satsa några tior på att det blir ett "bättre" spel som tilltalar även oss äldre BF-fans (betoning på samarbete och betydande valfrihet/variation), men jag lär garanterat avvakta.
Som det är nu blir jag bara arg och på dåligt humör varje gång jag spelar BF3...