Permalänk

lödkolven hängde ner från bordet i sladen upp å ner.. skulle ta tag i den å lyfta upp den på bordet.. ops.. tog tag i den lite för långt ner å bränder mig rejält i handen
en annan gång när jag var på skolan å skulle va lite tuff, tog en cola burk och hälde in lite gas i den från en tändare. sen tände jag på. jag hade totalt glömt bort att ta bort mitt tändar finger därifrån å brände upp ovansidan på mitt pekfinger rätt rejält.. blev typ knaprigt å gott

Permalänk

Ganska rolig läsning detta.
Såg en hemsida med en kille som fångade sin lödkolv när han tappaden den, och ja, han fick en redig avlång vätskefylld blåsa över handleden/handen

Själv har jag väl bara fått X antal 230V stötar lite överallt
sen harman fått flussmedel i ögonen, samt spån och smällt plast i ögonen och liteöverallt när man skurit i chassit med Dremeln

Visa signatur

Dator #1: P3 @ 933Mhz, 640mb SD @ 133Mhz, GeForce4 MX440
Dator #2: P4 @ 3.2Ghz, 1024mb DDR @ 400Mhz, Radeon 9800pro 128mb
Hemsida: http://doomdevil.no-ip.com | "må förnuftet vara vår ledsagare och viljan vår styrka"

Permalänk
Medlem

1. Molex
2. element

Molex brukar vara helt ofarliga men på nått sätt fick jag mig en ganska rejäl snärt genom att jag kom elementet med vänsterarmen då jag höll i en naken molexkontakt med högern. Skar till på något obehaglit sätt i bröstet.

2-1. Lödkolv

Trodde kontaken var ur men den hade legat och pyst i 10min. Tog den i handen och en sexig brännblåsa uppkom på tumme/pekfinger.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem

Mins när jag gick på fitis.
Hade en rätt fet lödkolv med olika stifft i som man brände in syboler i trä med....
Hade flera olika stifft ståendes på en träbit alla avkylda i vatten förutom en som jag glömt som var rätt nyvarm
Plockade in dom i skåpet och så kom jag till den sista som var varm säkert 250C eller mer och plockade upp den kom nästan fram till skåpet när jag kände luckten av bränd hud......
Då slog det mig och fan vad jag sprang till kranen.....
Tumen var alldeles gul och fan villken blåsa jag fick... gjorde svinont.
Det som fortfarande förvånar mig är att jag kunde hålla i den så länge utan att känna nåt.

Permalänk

skulle modda bort de främre stöddämparna på bilen när fjäderspännarna släppte och fjädern for iväg och slog mitt lillfinger ur led...

men när det gäller datormoddningen så är det nog när jag lyckades trampa barfota på min 75w lödkolv....de gjorde ont

Permalänk
Medlem

Min låda har av någon anledning blivit strömförande efter nån modd.. Så när jag kommer åt den me foten så får jag stötar

Permalänk

1) väggarna där hemma
2) Tryckluftsspruta med färg
3) I ansiktet
4) Skulle kolla hur mycket färg det var kvar, öppnade locket tittade ner och DÅ kommer en kompis på att fan där är ju en sladd som inte sitter i väggen. Den MÅSTE vi koppla in. Fick 30 liter färg slungat i huvudet med typ 4 kilos tryck....

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Smärta är en högra grad av njutning

Jag lyckas alltid göra illa mig på äldre chassin som är vassa som knivar

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

jävla klantarslen

Permalänk
Medlem

trampade på ett moderkort som låg på golvet..slutade med några rejäla skärsår ifoten

Visa signatur

AMD XP 1800+msi kt 3|512 DDR|Geforce 4 Ti 4200|

Permalänk
Medlem

Brände höger pekfinger på min lödkolv, det luktade bränd hud ett bra tag efter

budbrain: Snygg avatar är väl Moonstone till Amigan om jag inte minns fel. Moonstone är ett brutalt riddarspel för de som inte vet det, man kan hugga huvudet på sina motståndare så att blodet pumpas ut genom halsen och såna roliga saker

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

1. Skulle flytta datan till bilen
2. Polaren skulle lyfta datan
3. Stortån
4. Fråga polaren hur det gick... samma ögonblick tappar han datan... vips e jag där med foten för att rädda älsklingen... olykligtvis tar stortån den största smällen... =(

http://w1.422.telia.com/~u42239909/tan.jpg
[ Bild på min stortå ajaj ]

http://w1.422.telia.com/~u42239909/monstret.jpg
[ Bild på min dumma chieftec låda... har som tur e en ny Lian Li låda ]

Visa signatur

[size="1"] 4 2.26@2.72ghz | Orginal kylfläns(med ett avbrutet ben på fästanordningen =)) | GeForce 3 Tit500 | 512ddr ram (333mhz) | Asus P533E | 80gb WDC + 120gb Maxtor | Lian Li PC-50 - utbytta LYSdioder fram till starkare röda - blå ccd[/size]

Permalänk
Medlem

1. Gjorde en T-statyett som var mikroprocessor drivet och innehåll 405 lysdioder.
2. Lödkolv.
3. Handflatan?
4. [KL 04:35 en tisdagmorgon] Var lite trött, hade stressat schema med att bli klar med 6 stycken, så jag tog tag i lödkolven, som låg åt fel håll, så jag smällte typ allt skinn på hela handflatan... Det gjorde ont...

Visa signatur

Jag lär av mina misstag... Gör du?

Permalänk
Medlem

löddkolven verkar vara ganska så elak

Visa signatur

[size="1"] 4 2.26@2.72ghz | Orginal kylfläns(med ett avbrutet ben på fästanordningen =)) | GeForce 3 Tit500 | 512ddr ram (333mhz) | Asus P533E | 80gb WDC + 120gb Maxtor | Lian Li PC-50 - utbytta LYSdioder fram till starkare röda - blå ccd[/size]

Permalänk
Medlem

Det e den jag lovar

Visa signatur

MBP 13.3 Late 2010 - OSX LION
Nybliven mac fan boy.

Permalänk
Medlem

på tekniken var det en som fick smält lödtenn i ögat.
Men han har damp, så man vet ju inte om det är sant, men antagligen. Det borde ha gjort rätt ont..

Visa signatur

P5B E6600 2048MB 1900GT 2x300GB, MacBook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nurka
alla äkta elektronikintresserade har bränt sig i munnen/på tungan med lodet eller kolven..

Man vet faan alltid hur det ska gå när man måste hålla lodet med munnen.. Men vad ska man göra liksom? =/

Heh, känner igen det där
Typ när man ska "räta ut" tennet med munnen fast glömmer att man nyss har kladdat med lödkolven på det...

Annars har jag inte gjort några ordentliga defekter på mig själv.
Mest småtjafs.
Lödkolvsbrännmärken, rondellsprut i ögat (akuten), svetsloppor överallt på kroppen där det gör ont, bränt mig på nyss svetsade saker, hundratals små skrap/skärsår, mm, mm...
Iof har det mesta hänt i samband med moddning av bilar, med datorerna har det nog högst vart nån skrapad knoge eller nått.

Permalänk
Avstängd

1. CPU Fläkt

2. Finger

3. Pekfingret, undernageln | AMD 2000+ Brann upp..

4. Jag skulle typ kolla om Fläkten blåste sedan *z0m!*, sedan så blödde jag, sedan gjorde det ont som faen.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeLord

jo som redan nämnts så kan man bli av med fingertoppar ganska lätt om man har en fläkt med metall blad ...även om den inte snurrar speciellt fort

Tusan också, måste du säga så..
Nu var ju jag tvungan att testa med min 80mm titan alufläkt, och det gjorde faktstiskt rätt ont.. Det blev inget sår, men det blev iaf ett litet jack i huden..

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk

var på skolen hängde ned flera uttag från taket för symaskinernar en kompis som stoppade in en penna där han sa han fisk ström i sig trodde han inte prövade själv BZzzuzuZuopli stor jädra stöt i hela kroppen

kolet i stiftet fick mig att leda ström

Visa signatur

See you, space cowboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoomDevil
Ganska rolig läsning detta.
Såg en hemsida med en kille som fångade sin lödkolv när han tappaden den, och ja, han fick en redig avlång vätskefylld blåsa över handleden/handen

Konstig reflex det där .. jag menar, hur dum är man? Jag har gjort samma sak med ett strykjärn .. försökt fånga det, alltså.

I moddningsväg har det gått rätt bra hittills ... har dremlat plexi och sprätt upp stora mängder plexiflis i ögonen .. varma och go'a .. .. metallspån, likaså ..

Det där med att hålla lödkolven i munnen har jag dock aldrig provat ...

Skalpellen är en elak rackare däremot .. den har fastnat i fingrar och händer ett antal gånger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osytol

Tusan också, måste du säga så..
Nu var ju jag tvungan att testa med min 80mm titan alufläkt, och det gjorde faktstiskt rätt ont.. Det blev inget sår, men det blev iaf ett litet jack i huden..

jag har en just panaflo med alu blad du kan få om du vill testa

Permalänk
Medlem

Hade en stor platta akrylglas (Plexi) mellan benen och skulle dra av skyddsplasten... Röck fort och bestämmt... SMÄRTA!

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaphod
hur i helv*te gör man illa sig på en fläkt, jag klarar inte äns det med mina 120mm´s

Jag råkade trycka in fingret i min enermax som gick på lägsta varv.
skar upp ena fingret lite. blödde som fan.
så man kan skada sig på fläktar.

Permalänk
Medlem

Råkat löda mej på fingrarna nångång.. Brännblåsor Inte så skönt

Permalänk
Medlem

Har råkat skära upp tummen på metallslöjden. Skulle böja mig ner mot en deformerad plåtbit i en låda *ritzzzzzz* Ajjj! som f*n! Blödde mycket...

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Medlem

Jag har själv klantat mig x antal gånger...

#1: Fick in fingret i en 120 mm papst som kom från ett nätagg... Datorn vars nätagg hade en sådan bjässe var ett gammal server, 386:a....
Fläkten va på 3.48 watt....
Fingret fick ett djupt jack, man såg ben...
Nu kvarstår ett fint ärr...
så JA! man enorma smärt chockar kan uppstå med hjälp av en 120 mm fläkt+ god villja.

#2: Har egentligen inget med moddning att göra.
Jag var väl 5-6 år, innan skolan.
Skulle kolla vad det var för mat på spisen, tar en stol, ställer mig och kollar ned på stkepannan osv.
Plötsligt glider stolen, just när jag lutar mig framåt...
Jag faller handlöst över spisen, där de varma plattorna var påslagna...
Resultatet: Bränd läpp ett par daga, enorm smärta och en nära döden upplevelse ( nära en sådan iaf:) )

Slutfattning:
Livet är farligt, man kan ju nästan dö

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder

Jag råkade trycka in fingret i min enermax som gick på lägsta varv.
skar upp ena fingret lite. blödde som fan.
så man kan skada sig på fläktar.

He he... jo fläktar är vassa.
Moddade min server och skulle testa hur lågt späning min Zalman 92 klarade att starta på. var la runt 4.5V så den snurade la med knappa 1000rpm men jag fick pekfigret i fläkten och bladet gick in under naglen..... Det gjorde ont och glad var jag att den inte fick 12V!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buggen
Har råkat skära upp tummen på metallslöjden. Skulle böja mig ner mot en deformerad plåtbit i en låda *ritzzzzzz* Ajjj! som f*n! Blödde mycket...

Dade ni dom där sågarna man kunde såga vinklar med?
I alla fall slarvade jag så jag spände inte fast träbiten.
Brukar ju gå bra men den rulade runt när jag tryckte fram sågen så tumen kom under sågen.
Sågade rakt ner i tummen och in i naglen
Min så väl när jag kollade på tummen och såg jacket... tog några sekunder seda sipprade blodet... satte anndra handen under och det var la 5-6m till läraren så jag gick fram och sa att jag sågade mig.
Så tittade han på mig och kollade på min hand...
Var helt fylld med blod som ran ner på golvet
Då jävlar började det göra ont!
Had så satans ont att jag nog lipade i en timme
Blide vårdsentralensom låg gämmte.

Permalänk
Hedersmedlem

1. Jag moddade inte, jag höll på att klä på mig
2. Jag gick på golvet
3. Foten, närmare bestämt hälen
4. En dubbel stiftlitst på ett moderkort.

Jag lyckades altså trampa på en stiftlist i kanten på ett gammalt 486-moderkort som jag slängt på golvet. Detta orsakade 7 djupa hål i hälen som gjorde fruktansvärt ont.

Sen så har jag lyckats skära mig ett antal gånger på min gamla låda, den är elak...

Jag har inte lyckats bränna mig så farligt (ännu) men ibland så är komponeterna man nyss lött på varma så in i h-e, men lika f-n så ska man dit med fingrarna direkt och pilla.

Fingrar, knogar och armbågar (!) i fläktar.. tror att jag lyckts få in en tå också..

Annan traumatisk händelse var när jag och en kompis bar på en stentung (plåttung ) plåtdörr och skulle lägga mer den, min stortå kom imellan... aj! Det synns fortfarande efter tre och ett halvt år.

Sågar, filar och liknande är onda... Hittills har jag inte lyckats skada mig allvarligt på nåt sånt, men det kommer nog också.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||