Permalänk
Medlem

Ok ni som kör med G27 hur har ni ställt in alla knappar och liknande för någon som är nybörjare?

Tänkte kanske köpa spelet i helg och köra lite. Måste först bara installera nya SSDn och Windows 8 så blir det sen att tuta och köra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Ok ni som kör med G27 hur har ni ställt in alla knappar och liknande för någon som är nybörjare?

Tänkte kanske köpa spelet i helg och köra lite. Måste först bara installera nya SSDn och Windows 8 så blir det sen att tuta och köra.

Det är ju en fråga om preferens Du får testa dig fram.
Knapparna på ratten använder jag iaf för kameravinklar i kabinen

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Så här kör jag mina knappar, kör med H-Låda i splitter konfiguration men har ändå knappen för att kunna köra Range-Splitter om jag så vill.

Eventuella felstavningar bjuder jag på :]

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Så här kör jag mina knappar, kör med H-Låda i splitter konfiguration men har ändå knappen för att kunna köra Range-Splitter om jag så vill.

http://moooo.org/img/0/cd7998e.jpg

Det där ser kanon ut. Får köra på det!

Tack för hjälpen det var otroligt snällt av dig.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Bara för kul postar jag min ratt

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Vadå logicool ?

Permalänk

Highline skin som test för vad jag kan göra med Scanian som den är i dagsläget, blandning på Helles Transport och min egen obefintliga fantasi :}

Skrivet av Pasilius:

Vadå logicool ?

Jag skyller på Google Images ^^ Kan vara pre-production exemplar som landat på bild.

Visa signatur

Permalänk

game booster

Tjenare
Har ngn här provat "game booster" för att få mera kraft till spelet (den stänger väl av vissa funktioner i datorn när man speler?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extror3:

Det finns nog en mod, men ingen jag känner till just nu. Men man kan fråga på SCS forum och kolla om det är möjligt att ha detta i framtiden. Det är ullt möjligt för dem att göra det om det finns några personer som gillar förslaget. jag skulle ge detta ett +1 om du skulle/vågar göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Får kolla runt lite helt enkelt Vore häftigt enligt mig. Men kanske är något som kommer till framtiden som du säger
Skulle ju vara lite mer utmaning med backning med Bil + Släp än en Trailerdragare.
Kanske inte väcker så mycket intresse för många. Men enligt mig skulle en sån Mod lyfta spelet något enormt för min del

Permalänk
Skrivet av Ezkit:

Får kolla runt lite helt enkelt Vore häftigt enligt mig. Men kanske är något som kommer till framtiden som du säger
Skulle ju vara lite mer utmaning med backning med Bil + Släp än en Trailerdragare.
Kanske inte väcker så mycket intresse för många. Men enligt mig skulle en sån Mod lyfta spelet något enormt för min del

Problemet som vi har idag är att det inte finns någon lös dolly. Truck Shop 7 gjorde en skåp plus släp addon men den dollyn är fast så det är helt värdelöst och sen ska vi inte in på hur många buggar den modden har.

I ETS/GTS lyckades någon finurlig jävel lösa dolly problemet men så som trailer filerna är uppbyggda idag tror jag att chansen på att se en riktigt dolly, skåp plus släp mod är väldigt liten och det är väldigt synd med tanke på hur roligt samt utmanande det skulle vara att få köra "riktig" lastbil.

Sen kan man diskutera för eller emot att 25.5m bilarna skulle förstöra realismen när det inte är alla länder som de är tillåtna i ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har provat 18 växlar med H-låda? Undrar bara om det är liksom 12 växlar utspritt över 18?

Permalänk

Långt ifrån mitt finaste skin men jag vet iallafall att jag kan göra något med Scanian, även om jag hatar att kofångaren förstör banderollen xD

Skrivet av Pasilius:

Är det någon här som har provat 18 växlar med H-låda? Undrar bara om det är liksom 12 växlar utspritt över 18?

Har inte provar mer än 12 själv men om ska man köra 18 växlar får man väl skriva om hur växlar ligger? Varför vill du köra med 18 växlar, måste ju bli ett jävla växlande i städer ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Långt ifrån mitt finaste skin men jag vet iallafall att jag kan göra något med Scanian, även om jag hatar att kofångaren förstör banderollen xD

http://moooo.org/img/0/70229df.jpg

Har inte provar mer än 12 själv men om ska man köra 18 växlar får man väl skriva om hur växlar ligger? Varför vill du köra med 18 växlar, måste ju bli ett jävla växlande i städer ^^

kan jag få länk till skin?

Permalänk

Köra en 143:a med raka rör, det kan inte bli så mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

Lirar du med den nya modellen? http://ets2.lt/en/scania-143m-edit/
den är sjukt nice jag håller med

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

Lirar du med den nya modellen? http://ets2.lt/en/scania-143m-edit/
den är sjukt nice jag håller med

Japp, det är den jag kör med

Permalänk
Skrivet av myrre01:

kan jag få länk till skin?

Nu tog jag ju bort filen men jag ska se om jag har kvar psd filen.

Skrivet av TurboTruck:

Älskar ljudet från motorn i 143:an och 164:an, föredrar 4-serien över 3-serien enbart på sentimentala grunder ^^

Åååhhh så vackert!

Visa signatur

Permalänk

Highline skinnet om någon annan nu vill ha det, https://www.dropbox.com/s/2uwx0bbw2vk90ha/Scania_Highline.scs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Tänkte mer på det här med riktiga lastbilar, och deras så kallade halv växlar. Sammanlagt blir det väl runt 18 växlar, men riktigt så blir det ju inte i spelet antar jag

Permalänk
Skrivet av Mattias P:

Kör du med automatisk Retarder? Ser bara öka och minska nämligen.

Skrivet av Pasilius:

Tänkte mer på det här med riktiga lastbilar, och deras så kallade halv växlar. Sammanlagt blir det väl runt 18 växlar, men riktigt så blir det ju inte i spelet antar jag

Lastbilar kan ha från 6 till 18 växlar (i regel) men dragare brukar ha 12 eller 18. 12 räcker perfekt till en 500 eller 730. Men ska man dra tung last med klenare motor så krävs fler växlar. Vi experimenterar lite med halv-växlar i modpacket.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Min setup: https://www.dropbox.com/s/f4kjv49610wv9m1/Guide.jpg

Sedan har jag en extern numpad bredvid min ratt som jag har lite övriga funktioner på då ratten inte räcker till Bland annat "starta motorn" , "höja Retarder", "sänka Retarder", "GPS inställningar", Annan info och vyer

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Kör du med automatisk Retarder? Ser bara öka och minska nämligen.

Nope, den boxen är inte kryssad. Jag kan gå "upp" fyra eller fem steg och då öka styrckan på retardern. Sen trycker jag på "sänka" för att gå tillbaka till ingen retarder igång.

Ser att detta är en rörig förklaring men så har jag det xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias P:

Problemet som vi har idag är att det inte finns någon lös dolly. Truck Shop 7 gjorde en skåp plus släp addon men den dollyn är fast så det är helt värdelöst och sen ska vi inte in på hur många buggar den modden har.

I ETS/GTS lyckades någon finurlig jävel lösa dolly problemet men så som trailer filerna är uppbyggda idag tror jag att chansen på att se en riktigt dolly, skåp plus släp mod är väldigt liten och det är väldigt synd med tanke på hur roligt samt utmanande det skulle vara att få köra "riktig" lastbil.

Sen kan man diskutera för eller emot att 25.5m bilarna skulle förstöra realismen när det inte är alla länder som de är tillåtna i ^^

Det var ju väldigt synd! Är väl kanske lite för mycket jobb att bygga upp något sådant skulle jag tro också.

Men om någon skulle ha ork eller ens våga ge sig pått skulle det uppskattas mycket från många ändå tror jag!

Få köra lite riktig lastbil med släp samt en ny karta inom Sverige det vore allt nåt det!

Permalänk
Skrivet av Ezkit:

Det var ju väldigt synd! Är väl kanske lite för mycket jobb att bygga upp något sådant skulle jag tro också.

Men om någon skulle ha ork eller ens våga ge sig pått skulle det uppskattas mycket från många ändå tror jag!

Få köra lite riktig lastbil med släp samt en ny karta inom Sverige det vore allt nåt det!

Svårt! Tro mig jag har försökt! Om spelet inte kraschade så buggade det åt..... Det är skitsvårt. Att förlänga och lägga till axlar på skälva chassit på bilen som jag gör är svårt bara det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om jag köper spelet och aktiverar koden i steam. Om jag sedan ska lira spelet på laptopen istället för stationära då ere väl fortfarande samma spaning? Kör för nuvarande på tankad verision men det var bara för att testa, om jag nu köper spelet kan jag lägga in min save i steam mappen och så kan jag fortsätta på min nuvarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboTruck:

kan du länka alla mod du har?:) vore skit schyst

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis rullat över 100.000km med in R730
Nu när man kört så mycket börjar jag störa mig på småsakerna, som att motorn slösar bränsle när man inte gasar..
Försöker praktisera ecodriving maximalt men känns väldigt orealistiskt när spelet inte belönar en för det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ha! 100k gz :>
Jag har inte ens en egen bil (lvl 28 med 16 anställda)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Ha! 100k gz :>
Jag har inte ens en egen bil (lvl 28 med 16 anställda)

Jag har inga anställda alls, hatar "caching" ljudet, blir ju rätt störigt om man har många som drar in cash :-/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av infexis:

Nu har jag precis rullat över 100.000km med in R730
Nu när man kört så mycket börjar jag störa mig på småsakerna, som att motorn slösar bränsle när man inte gasar..
Försöker praktisera ecodriving maximalt men känns väldigt orealistiskt när spelet inte belönar en för det

Hehe, sant. Har rullar över 176.000km nu med min men har inte funderat så mycket över det. Jag kör eco-drive som jag gör annars när jag kör bil av ren varna. Har dock inte funderat på bränsleförbrukningen då den räcker 4000km

Visa signatur