World of Warcraft Hjälp med guld! 5.3

Permalänk
Medlem

World of Warcraft Hjälp med guld! 5.3

Tjena Tjena! Undrade om någon som lirar wow har några tips för att skaffa gold genom jewelcrafting och alchemy nu när 5.3 kommit ut

Kör på frostmane om det är någon som också spelar där ^^

Permalänk
Medlem

En magiker avslöjar inte sina trick, skaffa gems och crafta sedan sälj på AH? Utöver det så kan du ju göra dailies så har du ju 1500g/dag

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Inaktiv

Här är ett litet tips
Inköpslista :
60xGolden lotus =3xstack
20x Tiger Opal(Crafta20x Vermilion Onyx)
20x Alexandrite(Crafta20x Wild jade)
20x Roguestone(Crafta 20x Imperial Amethyst)
Sedan gör du 10x Primal Diamond's av det du just craftat och göra sedan Dom mest sålda/dyraste Metagemsen på Auctionhouse
Jag brukar köpa mängder av Ghost iron ore och låta en macro prospecta så får du massor av Roguestone,Alexandrita, Tiger opals!
dessutom annat du behöver för dailies och gems, Men köp inte ores om dom kostar 45g +
Mats kostar runt 3k och du får runt 9k då allt är sålt, så 7k+ på 2dagar(då allt på AH är sålt)Finns just såklart bättre sätt att göra på, men dehär är det lätta sättet. Hoppas du gillar det

Permalänk
Medlem

Tack som fan! ska pröva med tipset och hoppas på att guldet börjar rulla in!

Permalänk
Skrivet av anon218639:

Här är ett litet tips
Inköpslista :
60xGolden lotus =3xstack
20x Tiger Opal(Crafta20x Vermilion Onyx)
20x Alexandrite(Crafta20x Wild jade)
20x Roguestone(Crafta 20x Imperial Amethyst)
Sedan gör du 10x Primal Diamond's av det du just craftat och göra sedan Dom mest sålda/dyraste Metagemsen på Auctionhouse
Jag brukar köpa mängder av Ghost iron ore och låta en macro prospecta så får du massor av Roguestone,Alexandrita, Tiger opals!
dessutom annat du behöver för dailies och gems, Men köp inte ores om dom kostar 45g +
Mats kostar runt 3k och du får runt 9k då allt är sålt, så 7k+ på 2dagar(då allt på AH är sålt)Finns just såklart bättre sätt att göra på, men dehär är det lätta sättet. Hoppas du gillar det

Skrivet av Vitensby:

Tack som fan! ska pröva med tipset och hoppas på att guldet börjar rulla in!

Nu har du ju alchemy, då ska du absolut ha transmutation master. Då kan det proca så du får ännu fler.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

yea har dock inte prövat om tipset fungerade på grund av att jag har lvlat blacksmithing på min warrior så är helt pank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vitensby:

yea har dock inte prövat om tipset fungerade på grund av att jag har lvlat blacksmithing på min warrior så är helt pank

på Sylvanas går embersilk cloth för 70g /stack... så jag skulle farma dem.
Finns bra mycket "Lowbie" craft mats som kostar skjortan nu när folk levlar så fort förbi zoner.
farma airelementals i silithus (det bästa enchantet för heirloom spellcaster wep kräver Essence of Air) så dess går på 300g styck.. och du får lätt 10st i timman om du är någotlunda effektiv.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."